Wappe Vuerstaek is niet meer

Supportersacties, op verplaatsing met de bus, OH-elles...

Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor luckie » do 03 aug 2017, 12:27

Chauffeur van Theo Francken onverwacht overleden: "Het zal niet meer hetzelfde zijn"

Afbeelding

Wappe Vuerstaek is vannacht onverwacht overleden. De bekende Leuvenaar was de chauffeur van staatssecretaris Theo Francken en stond bekend als één van de grootste supporters van de Leuvense voetbalclub OHL.

Theo Francken is aangedaan na het plotse overlijden van zijn trouwe steun en toeverlaat. "Vannacht overleed je plots. Jouw groot hart begaf het. Rust in vrede, goede vriend. Goedlachse loebas. Het zal niet meer hetzelfde zijn. Niet in de wagen ergens onderweg, niet op het kabinet, niet op OHL. Vaar wel, rustig en zacht zoals ik dat van je gewoon was", liet Francken weten in een eerste reactie op Facebook.

Afbeelding

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... zijn.dhtml

Afbeelding
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor nickohl » do 03 aug 2017, 12:34

RIP Wappe!

Ik kende hem niet persoonlijk maar hij was mij wel bekend van in en rond het stadion en op FB... :(

Sterkte aan vrienden en familie!
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor deeBartman » do 03 aug 2017, 12:44

Kende hem ook niet persoonlijk, wel eens mee gebabbeld. Je kon er niet naast kijken, sympathieke gast met een goed gevoel voor humor en een hart voor OHL. Ze zullen je ontbrekende Panini stickers wel inplakken...
Sterkte voor de familie en vrienden.
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor luckie » do 03 aug 2017, 12:45

Gerry & The Pacemakers - You'll Never Walk Alone



Wappe, je ontbrak nog verschillende nummers uit je Panini-album van OHL.

Maar misschien kom je nu tot bij de Voetbalgoden? Vraag hen om onze club genadig te zijn. Wil je?

Wij plakken wel de ontbrekende nummers in jouw album.

Maar wij missen jou, jouw humor en het aimabele in jou......
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor Jan Frans » do 03 aug 2017, 13:21

ai ai veel te jong
mijn innige deelneming aan de familie
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6761
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor luckie » do 03 aug 2017, 13:34

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor lancia15 » do 03 aug 2017, 14:11

Innige deelneming aan de familie en zijn vrienden.
Je was veel te jong maar een heel goede mens
Avatar gebruiker
lancia15
Bonanza
 
Berichten: 97
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 16:45
Woonplaats: Pellenberg

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor Stefkes » do 03 aug 2017, 15:28

Fantastische kerel. Ik ga hem onwaarschijnlijk hard missen.
Stefkes
Ghostwriter van Stef Peuskens
 
Berichten: 84
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 15:22

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor slackdeklipper » do 03 aug 2017, 15:39

Innige deelneming aan zijn familie en vriendenkring
RIP
Avatar gebruiker
slackdeklipper
Tragen drinker
 
Berichten: 1911
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:36
Supportersclub: Top is TOP

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor Hekke » do 03 aug 2017, 15:51

Ik ken Wappe persoonlijk al heel lang... Eerst van bij de scouts en later werd dat OHL en LCDB... Het plotse overlijden heeft veel mensen geraakt... We hopen en proberen een mooi eerbetoon te kunnen voorzien voor Wappe zaterdag... Ik vermoed dat het verdriet bij zijn familie enorm zal zijn...
Hekke
Autocorrect is a butcher!
 
Berichten: 419
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 16:08

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor fcbeetle » do 03 aug 2017, 18:07

Superkerel. Toch een beetje de vaderfiguur van LCDB. Eerlijk, rechtuit. Ons ook af en toe intomend... :-) Een luisterend oor biedend terwijl het hem zelf niet altijd even goed af ging. Respect, kameraad. Ik ga je missen.
Avatar gebruiker
fcbeetle
No Sweat - No Glory
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:23
Supportersclub: LCDB

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor Maarten » do 03 aug 2017, 23:06

Wappe was een icoon. Misschien de meest "gekende" supporter. De witte pruik die overal bovenuit stak. Slechts het afgelopen jaar voor het eerst met Wappe gebabbeld en een pint gedronken aan de toog. Vriendelijke en warme gast.

Sterkte aan iedereen die een vriend of familielid verliest.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor luckie » vr 04 aug 2017, 07:44

In het HLN van vandaag staat er er een mooi artikel over 'Wappe'. Wie kan het hier plaatsen? Dank je.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor luckie » vr 04 aug 2017, 08:16

Uit Het Nieuwsblad:

Iedereen zwaar aangedaan door dit plotse verlies
Supportersicoon ‘Wappe’ Vuerstaek overleden: "Den Dreef zal nooit meer hetzelfde zijn"

Eén van Oud-Heverlee Leuvens grootste supporters, Walter ‘Wappe’ Vuerstaek (54), is donderdag overleden. Een groot verlies voor de club en voor N-VA Leuven.

Wappe was een waar fenomeen onder de supporters van OHL. Iedereen kende hem, trouw op post in de spionkop. Met een witte pruik aan en een ‘Jus d'Artois’ - zoals hij zijn Stella noemde - in de hand. Zijn onverwacht overlijden in de nacht van woensdag op donderdag komt dan ook bij heel veel mensen hard aan. Bij de leden van N-VA Leuven, waar hij bestuurslid was, maar vooral ook bij de supporters van OHL.

“Den Dreef zal niet meer hetzelfde zijn”, klinkt het. “Coach ons en waak maar over ons van bovenaf, Wappe. We zullen u missen.”

Wappe was zo'n belangrijke supporter voor de club, dat ze donderdag op hun eigen Facebookpagina een rouwbericht postten. “De Wappe was een iconische supporter. Het bleef ook niet bij supporteren alleen. Wappe zette zich ontzettend hard in voor supportersclub LCDB en werd zelfs voorzitter van deze supportersclub. We wensen zijn familie en vrienden heel veel sterkte met dit verlies.”

Eerbetoon

Wappe was meerdere jaren voorzitter van de supportersclub LCDB waartoe ook Staatssecretaris Theo Francken (N-VA) - van wie Wappe in het dagelijkse leven chauffeur en kabinetsmedewerker was - en Depot-baas Mike Naert behoorden. “Wappe was een schat van een mens”, zegt Naert. “Ik denk al de hele dag aan al onze belevenissen samen en kan alleen maar goede herinneringen ophalen. Hij was de grootste, maar ook de allerliefste supporter van OHL.”

Zaterdag speelt OHL zijn eerste voetbalmatch van het nieuwe seizoen. Supporters plannen nu al om dan voor Wappe te zingen. Ze hopen dat ook de spelers zelf zorgen voor een mooi eerbetoon.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170803_03001611
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor flip » vr 04 aug 2017, 16:55

Afbeelding
flip
 
Berichten: 83
Geregistreerd: ma 05 mei 2014, 22:15
Woonplaats: Leuven

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor Ruva » za 05 aug 2017, 14:39

Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3000
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor luckie » za 05 aug 2017, 16:34

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor luckie » za 05 aug 2017, 20:53

Voor de wedstrijd een mooie Tifo voor Wappe


Met meer dan één minuut stilte:

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor luckie » ma 07 aug 2017, 07:41

In HLN staat er vandaag een mooi artikel over het OHL afscheid van Wappe.

@flip: kun je dit hier plaatsen?
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

VIDEO. OH Leuven eert superfans en jeugdspeler

Berichtdoor luckie » ma 07 aug 2017, 08:15

VIDEO. OH Leuven eert superfans en jeugdspeler

De eerste match van voetbalclub OH Leuven is zaterdagavond gestart met een prachtig eerbetoon aan twee overleden superfans en een jeugdspeler.

De spelers en supporters van zowel OH Leuven als Lierse zongen eendrachtig 'You'll never walk alone' vlak voor de aftrap van de match. Ze deden dat ter nagedachtenis van Eric Vanderspikken van de OHL Old Stars wandelvoetbal 55+, de iconische supporter Walter 'Wappe' Vuerstaek en jeugdspeler Arno die de strijd tegen een complexe hersentumor verloor. In de spionkop zorgden de supporters ook voor een grote tifo als afscheid voor hun 'Wappe'.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/blhsm_03004855
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Wappe Vuerstaek is niet meer

Berichtdoor luckie » do 10 aug 2017, 08:05

Afbeelding


Leuvenaar Wappe Vuerstaek is niet meer. Het hart van de 54-jarige chauffeur van staatssecretaris Theo Francken begaf het woensdagnacht in de ouderlijke woning van de familie Vuerstaek. De plotse dood van Wappe veroorzaakt een golf van verdriet. OHL verloor haar grootste supporter, Theo Francken verloor zijn trouwe chauffeur en goede vriend, én Leuven verloor een heel grote meneer. Vaarwel goedhartige reus…Vriend Krikke Durinckx schreef een parabel zodat Wappe nooit vergeten zal worden. Leuven Actueel wil u die mooie tekst niet onthouden.

Er was eens een boom, een onbekende boom ergens langs de waterkant en geplant door… niemand weet nog wie. Die boom noemde ik Wappe Vuerstaek. De Wappe leefde daar breeduit met vele takken. Hij droeg de forse stem van de wind of de doodse stilte van de avondlucht. ’s Winters was het leven kaal, maar zwiepend op de harde wind en met zijn twijgen als toegeklemde vuisten vol nieuwe beloften stond de Wappe maar te wachten tot het lente werd…

“Ga je gang !”, knipoogde dan de voorjaarszon, en dan kwam de Wappe weer toe aan zijn oude, groene, scoutsachtige uitbundigheid… zijn takken liepen weer uit en schoten bloesem uit ingehouden leven. Wappe was een lust voor de ogen. En als dan de zomer kwam, maakte de Wappe een donkere hand gevuld met schaduw, gratis voor iedereen !!! En soms was de Wappe een paraplu tegen de stromende regen. Zo leefde de Wappe met al zijn takken, jaar in jaar uit, zijn krachten verbergend en weer ontplooiend, op en neer in telkens vier seizoenen.

Maar op zekere dag kwam er een mens, een man, gewapend met een mes. De takken hielden van louter schrik het ruisen in. Er was geen ontkomen meer aan: de mooiste tak werd afgesneden en meegenomen naar het huis van die mens. Een dode tak, voorgoed uit het leven weggesneden, weggevallen uit de schaduw van velen, onopvallend en straks natuurlijk stomweg vergeten; wat is een tak over een hele Wappe ?!

Drie dagen later was die man opeens weer terug en de Wappe stond windstil van doodsangst met al zijn takken… Wie treft vandáág het bitter lot? Maar kijk, An Christie’s vreemde man ging zitten aan de voet van de boom en… hij blies op een fluit, gemaakt van de afgesneden tak die hij nu zijn panfluit noemde. Hij speelde een lied en de Wappe verstond het zó: “Horen jullie mij? Ik leef, ik leef! Meer dan ooit tevoren. Ik leef, ik zing, ik fluit!” (met dank aan Krikke Durinckx voor de tekst, nvdr)

http://www.leuvenactueel.be/de-parabel- ... YwEyelpybg
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef


Keer terug naar Supporters/clubs/acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


"like" ons op Facebook!