Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Supportersacties, op verplaatsing met de bus, OH-elles...

Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Maarten » zo 31 mei 2015, 15:40

In plaats van met z'n allen te blijven leuteren over het feit dat er supportersparticipatie moet komen, naar elkaar te blijven kijken en te wachten tot als de club initiatief neemt... misschien is het nuttiger om hier zelf al op een constructieve manier al over te beginnen ideeën uit te wisselen. Stap één is ongetwijfeld onszelf organiseren.

Hoever staan we? Is er een wettelijke structuur nodig, en zo ja welke? Hoe gaan we te werk? Wie wil en kan helpen? Wie heeft ervaring met dit soort structuren?

Uiteraard is het niet de bedoeling enkel mensen van het forum daarbij te betrekken, maar het kan een eerste aanzet zijn. Ik zet het topic ook in het "supporters/clubs/acties" deel van het forum, wat voor iedereen openbaar is en kan gelezen worden. Bijkomende vraag: Hoe bereiken we de duizenden supporters die niet op facebook/forum zitten of lid zijn van een SC?
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Will » zo 31 mei 2015, 17:37

Maarten schreef in Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:In plaats van met z'n allen te blijven leuteren over het feit dat er supportersparticipatie moet komen, naar elkaar te blijven kijken en te wachten tot als de club initiatief neemt... misschien is het nuttiger om hier zelf al op een constructieve manier al over te beginnen ideeën uit te wisselen. Stap één is ongetwijfeld onszelf organiseren.

Hoever staan we? Is er een wettelijke structuur nodig, en zo ja welke? Hoe gaan we te werk? Wie wil en kan helpen? Wie heeft ervaring met dit soort structuren?

Uiteraard is het niet de bedoeling enkel mensen van het forum daarbij te betrekken, maar het kan een eerste aanzet zijn. Ik zet het topic ook in het "supporters/clubs/acties" deel van het forum, wat voor iedereen openbaar is en kan gelezen worden. Bijkomende vraag: Hoe bereiken we de duizenden supporters die niet op facebook/forum zitten of lid zijn van een SC?

Maarten, ik dacht dat die sublieme supportersfederatie dat allemaal ging oplossen ? Veel geblaat en weinig wol...
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Maarten » zo 31 mei 2015, 18:02

Als zij zich enkel met de supporters van de supportersclubs willen bezighouden, dan is dat zo. Uiteindelijk vertegenwoordigen zij amper 10% van alle supporters. Die andere 90% hoeft daarop niet te wachten.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Hekke » zo 31 mei 2015, 18:33

constructieve topic aan het worden precies... :(

Ge kunt misschien is de vraag stellen aan die mensen of er mogelijkheid is om losse supporters in die structuur mee te laten "participeren". Maar dat lost de essentie natuurlijk niet op. Hoe gaat ge de vertegenwoordiger bepalen? En we zoeken iemand met het juiste profiel: uiteraard een geboren en getogen Leuvenaar, geen koekoeks van op een ander. Iemand die het juiste kamp weet te kiezen en meegaat met de stroom. En absoluut een groot verzoener die voor alles en iedereen goed doet. Iemand met een enorme olifantenhuid want elke mistap voor deze of gene zal uitvoerig onder bekritiseerd worden...

En om toch constructief te eindigen:

Vanaf wanneer is die mens representatief? Hoeveel stemmen of losse supporters moet die mens in zijn rugzak hebben? 10% is peanuts toch?
Hekke
Autocorrect is a butcher!
 
Berichten: 419
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 16:08

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Maarten » zo 31 mei 2015, 18:48

Hekke, wat jij voorstelt heb ik letterlijk al voorgesteld aan mensen van de federatie, en dat werd niet positief onthaald. Dus wat dat betreft is je zure reactie hier niet op zijn plaats.

De federatie vertegenwoordigt de mensen van de supportersclubs. Die tellen naar verluid om en bij de 500 leden laat ik me vertellen. Als je weet dat er in eerste klasse 5500 abonnees waren, en nog enkele duizenden "losse" supporters, dan lijkt het me duidelijk dat dat draagvlak groter moet. Ik wil hier verder geen polemiek rond starten. Will zijn standpunt omtrent de federatie kende je al. Constructief is dat misschien niet maar het wordt tijd dat we dat gekibbel laten voor wat het is. Eyes on the prize.

De mensen van de federatie zijn wat mij betreft welkom om mee hun schouders hieronder te zetten. Dit hoeft toch helemaal geen "de losse supporters VS de supportersclubs" te worden. Supporter van OHL is supporter van OHL. Lid van een SC of niet.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor erik vanhove » zo 31 mei 2015, 21:03

Ik stel voor met enkele mensen bij één te komen om hierover van gedachten te wisselen. Kandidaten kunnen zich hier op het forum melden en ik ben bereid dan een locatie te zoeken en de debatten te leiden en verslag te maken.
Alle supporters van OHL met abonnement zijn welkom op deze brain storming
Goed idee?
erik vanhove
Technisch directeurke
 
Berichten: 1021
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:41

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Hekke » zo 31 mei 2015, 21:09

Dat die vraag al gesteld was wist ik niet... Als er inderdaad vanuit een ander orgaan gewerkt zou worden ga ik er wel vanuit dat dat geen verhaal van tegenstanders wordt.

Dat roept dan ook wel extra vragen op... Wie neemt dan wat op zich he... zo een verkozene zou dan in het beste geval in bestuursraden zetelen voor alle supporters. En de federatie zou zich dan eventueel enkel met hun essentie kunnen bezighouden vnl de afhandeling van de busverplaatsingen en eventueel organisatie van supporterevent(s)...
Hekke
Autocorrect is a butcher!
 
Berichten: 419
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 16:08

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Maarten » zo 31 mei 2015, 22:09

Hekke, ik denk dat we op dit moment nog ver af zijn van verkiezingen. Eerst zien hoe, wie, wat... onszelf en anderen informeren.

Erik, samenkomen met een aantal mensen lijkt me inderdaad een volgende stap, maar ik zou die nog niet overhaast zetten. Ik bedoel daarmee, dat ik eerst iedereen de kans zou willen geven om "mee" te zijn. We mogen niet de fout maken er een select groepje van te maken dat onderling het lot van de modale supporter bedisselt terwijl die modale supporter van niks weet. Misschien kan ik als administrator meteen een oproep plaatsen naar alle leden van het forum. Dat zijn dan nog "maar" enkele honderden mensen, maar dat is toch meteen al dat. Anders zouden we al bijna de eerste thuismatch van het komend seizoen moeten afwachten en flyeren, in de hoop meteen alle 9000 supporters op zijn minst op de hoogte te brengen. Maar dat is dan weer teveel van het goede of zelfs utopisch en onhaalbaar, los van de praktische bezwaren (weeral 2 maanden wachten).

Ik denk dat er voorlopig genoeg op de plank ligt dat we openbaar kunnen bespreken, dat er genoeg voorbereidend werk is dat eraan vooraf kan gaan. Dan is er meteen ook iets om op in te pikken bij een eerste samenkomst.

Ivm mensen met een abonnement of niet... je kan natuurlijk geen 9000 man uitnodigen, maar anderzijds weet ik niet goed of je moet discrimineren op basis daarvan. Persoonlijk ben ik ook 5 eerst jaar naar alle thuismatchen komen zien zonder abonnement. Maar je hebt natuurlijk ook veel mensen die maar 2 à 3 keer per jaar komen kijken. Dus ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben wel benieuwd naar wat andere mensen ervan denken.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Celle » zo 31 mei 2015, 22:34

Maarten schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:Hekke, ik denk dat we op dit moment nog ver af zijn van verkiezingen. Eerst zien hoe, wie, wat... onszelf en anderen informeren.

Erik, samenkomen met een aantal mensen lijkt me inderdaad een volgende stap, maar ik zou die nog niet overhaast zetten. Ik bedoel daarmee, dat ik eerst iedereen de kans zou willen geven om "mee" te zijn. We mogen niet de fout maken er een select groepje van te maken dat onderling het lot van de modale supporter bedisselt terwijl die modale supporter van niks weet. Misschien kan ik als administrator meteen een oproep plaatsen naar alle leden van het forum. Dat zijn dan nog "maar" enkele honderden mensen, maar dat is toch meteen al dat. Anders zouden we al bijna de eerste thuismatch van het komend seizoen moeten afwachten en flyeren, in de hoop meteen alle 9000 supporters op zijn minst op de hoogte te brengen. Maar dat is dan weer teveel van het goede of zelfs utopisch en onhaalbaar, los van de praktische bezwaren (weeral 2 maanden wachten).

Ik denk dat er voorlopig genoeg op de plank ligt dat we openbaar kunnen bespreken, dat er genoeg voorbereidend werk is dat eraan vooraf kan gaan. Dan is er meteen ook iets om op in te pikken bij een eerste samenkomst.

Ivm mensen met een abonnement of niet... je kan natuurlijk geen 9000 man uitnodigen, maar anderzijds weet ik niet goed of je moet discrimineren op basis daarvan. Persoonlijk ben ik ook 5 eerst jaar naar alle thuismatchen komen zien zonder abonnement. Maar je hebt natuurlijk ook veel mensen die maar 2 à 3 keer per jaar komen kijken. Dus ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben wel benieuwd naar wat andere mensen ervan denken.


Ik heb nog wel een paar bestanden met +- 1000 e-mail adressen van OHL'ers of potentiele OHL'ers om electronisch te flyeren. Ik denk ook dat je een campagne moet lanceren naar de OHL supp via versch. media. Misschien kan OHL zelf ons ook hierin helpen? Maw stof om te brainstormen.
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor nickohl » ma 01 jun 2015, 09:18

Celle schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:
Maarten schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:Hekke, ik denk dat we op dit moment nog ver af zijn van verkiezingen. Eerst zien hoe, wie, wat... onszelf en anderen informeren.

Erik, samenkomen met een aantal mensen lijkt me inderdaad een volgende stap, maar ik zou die nog niet overhaast zetten. Ik bedoel daarmee, dat ik eerst iedereen de kans zou willen geven om "mee" te zijn. We mogen niet de fout maken er een select groepje van te maken dat onderling het lot van de modale supporter bedisselt terwijl die modale supporter van niks weet. Misschien kan ik als administrator meteen een oproep plaatsen naar alle leden van het forum. Dat zijn dan nog "maar" enkele honderden mensen, maar dat is toch meteen al dat. Anders zouden we al bijna de eerste thuismatch van het komend seizoen moeten afwachten en flyeren, in de hoop meteen alle 9000 supporters op zijn minst op de hoogte te brengen. Maar dat is dan weer teveel van het goede of zelfs utopisch en onhaalbaar, los van de praktische bezwaren (weeral 2 maanden wachten).

Ik denk dat er voorlopig genoeg op de plank ligt dat we openbaar kunnen bespreken, dat er genoeg voorbereidend werk is dat eraan vooraf kan gaan. Dan is er meteen ook iets om op in te pikken bij een eerste samenkomst.

Ivm mensen met een abonnement of niet... je kan natuurlijk geen 9000 man uitnodigen, maar anderzijds weet ik niet goed of je moet discrimineren op basis daarvan. Persoonlijk ben ik ook 5 eerst jaar naar alle thuismatchen komen zien zonder abonnement. Maar je hebt natuurlijk ook veel mensen die maar 2 à 3 keer per jaar komen kijken. Dus ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben wel benieuwd naar wat andere mensen ervan denken.


Ik heb nog wel een paar bestanden met +- 1000 e-mail adressen van OHL'ers of potentiele OHL'ers om electronisch te flyeren. Ik denk ook dat je een campagne moet lanceren naar de OHL supp via versch. media. Misschien kan OHL zelf ons ook hierin helpen? Maw stof om te brainstormen.


Inderdaad, het laten participeren van een zo groot mogelijk groep kan enkel maar via online kanalen, ondersteund door fysische kanalen.

Ik denk dat er tegen de eerste thuismatch (of zelfs oefenmatch) al wat water naar de zee moet gevloeid zijn en dat er dan al een eerste grote communicatie kan gebeuren. Al is het maar puur het informeren van wat de plannen zijn of waar er naartoe gewerkt wordt.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor kustzenueens » ma 01 jun 2015, 09:42

Wat allemaal niet verhindert dat er op korte termijn al eens wordt gekeken naar de mogelijkheden. Je kan echt niet vanaf nul beginnen met 1000 man. Je moet die op zijn minst een paar mogelijkheden voorleggen waaruit zij kunnen kiezen.
Ik pleit ervoor om hiervan zo snel mogelijk werk te maken, gebruikmakend van het tussenseizoen om tegen het begin van de competitie echt van start te kunnen gaan.
Avatar gebruiker
kustzenueens
Overload! Pleasure overload!
 
Berichten: 657
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:59

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor erik vanhove » ma 01 jun 2015, 09:58

Misschien kan ik als administrator meteen een oproep plaatsen naar alle leden van het forum.

Naar Maarten toe : OK begin er maar mee : kunnen we namen verzamelen !
Kandidaten kunnen al eens nadenken over de structuur waarin we willen werken :
VZW of CVBA-SO...
erik vanhove
Technisch directeurke
 
Berichten: 1021
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:41

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Maarten » ma 01 jun 2015, 13:02

erik vanhove schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:Kandidaten kunnen al eens nadenken over de structuur waarin we willen werken :
VZW of CVBA-SO...


Zijn er mensen die de voor- en nadelen van de verschillende structuren kunnen geven (doelstelling indachtig)?
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Celle » ma 01 jun 2015, 13:58

Maarten schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:
erik vanhove schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:Kandidaten kunnen al eens nadenken over de structuur waarin we willen werken :
VZW of CVBA-SO...


Zijn er mensen die de voor- en nadelen van de verschillende structuren kunnen geven (doelstelling indachtig)?


Is iets voor Erik zelf denk ik. Wat zijn de juridische gevolgen bij een supp. participatie.
Wordt het supp. orgaan dan ook hoofdelijk verantwoordelijk ? In welk deel van het bestuur moeten we dan participeren? Cbva of Vzw? Hoe loopt het in Mechelen wat dat betreft?
Laatst bijgewerkt door Celle op ma 01 jun 2015, 19:26, in totaal 1 keer bewerkt.
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Hekke » ma 01 jun 2015, 17:49

Die dubbele structuur was opgezet om participatie (en subsidies daarvoor te trekken) mogelijk te maken. De plaats van de supporters zou dan in de cvba (stadion, stamnr en tot voor een half jaar de investeerders) zijn, als ik het mij goed herinner, vnl als daar inbreng van kapitaal aan gekoppeld is denk ik. Maar dat moet vertegenwoordiging in de vzw (dagelijkse werking, founding fathers) niet uitsluiten denk ik. Maar ging er ook niet terug aan die structuur gesleuteld worden?
Hekke
Autocorrect is a butcher!
 
Berichten: 419
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 16:08

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor erik vanhove » ma 01 jun 2015, 19:03

In Mechelen is het een VZW, bij Antwerp een CVBA-SO. Dit laatste voorbeeld heeft als voordeel dat participatiebewijzen kunnen worden uitgeschreven (funding) waarmee aandelen van de club kunnen worden gekocht. Iedere supporter wordt dan rechtstreeks participant in de CVBA-SO die op haar beurt aandelen bij de club koopt. Een VZW kan natuurlijk ook een kapitaal bij elkaar brengen om aandelen te kopen. Dit kapitaal is dan wel definitief van de VZW.
Beiden hebben een beperkte aansprakelijk en geen persoonlijke aansprakelijkheid voor de leden.
We moeten brainstormen over wat we willen, ik zie de CVBA-SO structuur als een verdere stap die misschien bij OHL niet direct nodig is.
Het is duidelijk dat de participatie alom moet zijn dus zowel in de VZW als de CVBA-SO. Het is de bedoeling mee te besturen, dit wil zeggen mee beslissingen te nemen in het belang van de club en te waken over de waarden van de club op alle vlakken en zijn verankering in de regio. De supporters afvaardigden moeten streven naar continuïteit, transparantie en goed bestuur en het belang van de club nastreven op lange termijn. Zij moeten de beslissingen van het clubbestuur kaderen en uitleggen naar de supporters toe en bovendien de verzuchtingen van de supporters overbrengen en verdedigen bij het bestuur. Het vereist dus zeker mensen die de bekwaamheden hebben mee te besturen. Maar deze vinden in het volledige supportersbestand van OHL kan geen probleem zijn, dunkt mij.
erik vanhove
Technisch directeurke
 
Berichten: 1021
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:41

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor erik vanhove » di 02 jun 2015, 10:05

Ik ga me verder informeren en documenteren over het onderwerp.
Maarten : jij kan al zoals gezegd een lijst aanleggen van namen die willen brainstormen.
erik vanhove
Technisch directeurke
 
Berichten: 1021
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:41

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Celle » di 02 jun 2015, 11:50

Hekke schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:Die dubbele structuur was opgezet om participatie (en subsidies daarvoor te trekken) mogelijk te maken. De plaats van de supporters zou dan in de cvba (stadion, stamnr en tot voor een half jaar de investeerders) zijn, als ik het mij goed herinner, vnl als daar inbreng van kapitaal aan gekoppeld is denk ik. Maar dat moet vertegenwoordiging in de vzw (dagelijkse werking, founding fathers) niet uitsluiten denk ik. Maar ging er ook niet terug aan die structuur gesleuteld worden?


Ik denk dat de dubbele structuur initieel vooral opgezet is om de lokale verankering van de club te verzekeren.
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Maarten » di 02 jun 2015, 12:24

Celle, die lijst met mailadressen... dat zijn toch niet toevallig enkel Stadisten he? :)

Ik bekijk hoe ik het makkelijkst de forumleden kan mailen, want in het slechtste geval is dat voor elk lid individueel zijn mailadres copy/pasten, wat een beetje belachelijk veel werk is. Als ik de meest handige manier gevonden heb, mag/kan je mij jouw lijst doorsturen, dan kunnen we daar al mee beginnen. Verder via facebook en mond-aan-mond. Dan hebben we toch al een aanzienlijke groep bereikt denk ik.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Celle » di 02 jun 2015, 12:58

Maarten schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:Celle, die lijst met mailadressen... dat zijn toch niet toevallig enkel Stadisten he? :)

Ik bekijk hoe ik het makkelijkst de forumleden kan mailen, want in het slechtste geval is dat voor elk lid individueel zijn mailadres copy/pasten, wat een beetje belachelijk veel werk is. Als ik de meest handige manier gevonden heb, mag/kan je mij jouw lijst doorsturen, dan kunnen we daar al mee beginnen. Verder via facebook en mond-aan-mond. Dan hebben we toch al een aanzienlijke groep bereikt denk ik.


antwoord per PM
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Hekke » di 02 jun 2015, 13:16

Celle schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:
Hekke schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:Die dubbele structuur was opgezet om participatie (en subsidies daarvoor te trekken) mogelijk te maken. De plaats van de supporters zou dan in de cvba (stadion, stamnr en tot voor een half jaar de investeerders) zijn, als ik het mij goed herinner, vnl als daar inbreng van kapitaal aan gekoppeld is denk ik. Maar dat moet vertegenwoordiging in de vzw (dagelijkse werking, founding fathers) niet uitsluiten denk ik. Maar ging er ook niet terug aan die structuur gesleuteld worden?


Ik denk dat de dubbele structuur initieel vooral opgezet is om de lokale verankering van de club te verzekeren.

Het ene sluit het andere niet uit... in tegendeel denk ik. Ben eigenlijk redelijk zeker dat die dubbele structuur er is om participatie mogelijk te maken (dixit pvds) en ook voor de bescherming van het stamnr en stadion bij ev faillissement enzo. ..
Hekke
Autocorrect is a butcher!
 
Berichten: 419
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 16:08

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Celle » di 02 jun 2015, 13:40

Hekke schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:
Celle schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:
Hekke schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:Die dubbele structuur was opgezet om participatie (en subsidies daarvoor te trekken) mogelijk te maken. De plaats van de supporters zou dan in de cvba (stadion, stamnr en tot voor een half jaar de investeerders) zijn, als ik het mij goed herinner, vnl als daar inbreng van kapitaal aan gekoppeld is denk ik. Maar dat moet vertegenwoordiging in de vzw (dagelijkse werking, founding fathers) niet uitsluiten denk ik. Maar ging er ook niet terug aan die structuur gesleuteld worden?


Ik denk dat de dubbele structuur initieel vooral opgezet is om de lokale verankering van de club te verzekeren.

Het ene sluit het andere niet uit... in tegendeel denk ik. Ben eigenlijk redelijk zeker dat die dubbele structuur er is om participatie mogelijk te maken (dixit pvds) en ook voor de bescherming van het stamnr en stadion bij ev faillissement enzo. ..


jij gelooft toch PVDS niet zeker :)!
Participatie: wslk is daar in het begin niet direct aan de supp. gedacht wel aan investeerders; Maar komt idd op zelfde neer.Stamnr idd ook al van in het begin.
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor demakke » di 02 jun 2015, 13:49

Even ter verduidelijking van de structuur:

VZW : bevat alle voetbalactiviteiten (stamnummer, kleuren en naam zitten in de vzw), plus sociale projecten en vrijwilligerswerk.
CVBA-SO : groepeert alle commerciële activiteiten en de financiële verrichtingen voor de uitbouw van de infrastructuur. Werd opgericht om investeerders aan te trekken en door de scheiding met de VZW de symbolen van de club te vrijwaren.

En door deze opsplitsing is het belangrijk bij participatie dat de supporters vertegenwoordigd zijn in de VZW én de CVBA-SO.
OHL TILL I DIE
STADIST TOT IN DE KIST!
demakke
Branded
 
Berichten: 156
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 18:35
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Louvaniste

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor Hekke » di 02 jun 2015, 17:08

Celle schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:
Hekke schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:
Celle schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:
Hekke schreef in Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!:Die dubbele structuur was opgezet om participatie (en subsidies daarvoor te trekken) mogelijk te maken. De plaats van de supporters zou dan in de cvba (stadion, stamnr en tot voor een half jaar de investeerders) zijn, als ik het mij goed herinner, vnl als daar inbreng van kapitaal aan gekoppeld is denk ik. Maar dat moet vertegenwoordiging in de vzw (dagelijkse werking, founding fathers) niet uitsluiten denk ik. Maar ging er ook niet terug aan die structuur gesleuteld worden?


Ik denk dat de dubbele structuur initieel vooral opgezet is om de lokale verankering van de club te verzekeren.

Het ene sluit het andere niet uit... in tegendeel denk ik. Ben eigenlijk redelijk zeker dat die dubbele structuur er is om participatie mogelijk te maken (dixit pvds) en ook voor de bescherming van het stamnr en stadion bij ev faillissement enzo. ..


jij gelooft toch PVDS niet zeker :)!
Participatie: wslk is daar in het begin niet direct aan de supp. gedacht wel aan investeerders; Maar komt idd op zelfde neer.Stamnr idd ook al van in het begin.

Ik denk zelfs het omgekeerde, dat het idee altijd (supporters)participatie geweest is, maar dat men dan na het inbrengen van de eerste investeerders voor die mensen een plaats zocht in de structuur en ze dan in de CVBA hebben ondergebracht, wat eigenlijk tot dan een redelijk lege doos was...

Ik ga niet zeggen dat PVDS enkel de waarheid verdraaid hé, de man heeft ook zijn goeie momenten (gehad) ;)
Hekke
Autocorrect is a butcher!
 
Berichten: 419
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 16:08

Re: Supportersparticipatie: supporters verenigt u!

Berichtdoor erik vanhove » di 02 jun 2015, 21:40

Er is bij het opstarten van de CVBA inderdaad aan individuele supporters gedacht die aandelen konden kopen in ruil voor 1 stem. Kan een element van de brainstorming zijn.
erik vanhove
Technisch directeurke
 
Berichten: 1021
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:41


Keer terug naar Supporters/clubs/acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


"like" ons op Facebook!