ACTIE! // Olé Olé BEDANKT! // Awoert budget?

Supportersacties, op verplaatsing met de bus, OH-elles...

ACTIE! // Olé Olé BEDANKT! // Awoert budget?

Berichtdoor Maarten » za 28 maart 2015, 16:54

UPDATE: Wat met het Awoert budget?

Awoert sponsors, laat iets weten! Er is een kleine 420 euro verzameld voor de Awoert actie. Er waren leuke ideeën om dit relatief kleine budget maximaal te benutten, maar we wilden ook de positieve flow van de ploeg niet in het gedrang brengen om de mogelijke promotie niet te hypothekeren.

Wat nu? Willen jullie liefst gewoon een terugstorting? Een storting aan een goed doel naar keuze? Bijhouden voor een volgende actie in de toekomst? Andere voorstellen?

Terugstorten lijkt me het meest logische en misschien wel het properste. Laat iets weten, ofwel via PM ofwel hier in het topic.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: Bedankt!

Afbeelding

http://www.ohlforum.be/bedankt-tifo.png

Deel gerust op facebook, en nogmaals bedankt aan iedereen!!!!!!!!

Maarten

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zit al een week of vier te broeden op dit topic (heb er al met enkele mensen over gesproken, de onderstaande tekst is inmiddels meer dan een week oud). Ik zou twee grote eindronde-acties willen gevoerd zien. De ene om het beleid op de korrel te nemen, de andere om de spelers aan te moedigen. We hebben nog een aantal weken om daarmee uit te pakken tegen de eindronde, beter nu beginnen dan het laatste moment af te wachten en iets halfslachtigs of kleinschaligs ineen te boksen. Persoonlijk lijkt me dit een interessantere formule dan een boycot. Maar iedereen is vrij te doen en laten wat hij wil. Voor de mensen die de boycot steunen, dat wil niet zeggen dat je hier niet aan kan meewerken:


AWOERT!
Ik ben persoonlijk ook niet opgezet met de prijzen voor de eindronde, maar ik vind het jammer dat net dat op dit ogenblik zoveel aandacht krijgt. Er zijn zaken die al veel langer fout lopen in de bestuurskamer, zaken die veel belangrijker zijn en de toekomst van de club in gevaar brengen. Het gaat echt niet alleen om die eindrondeprijzen of het belabberde voetbal dit seizoen. Dat zijn misschien gevolgen, maar geen oorzaken. Het zijn de oorzaken die moeten aangepakt worden. Elke supporter die vindt dat er iets moet veranderen, draagt voor een stuk mee de verantwoordelijkheid om dat duidelijk te maken om zo het draagvlak te vergroten. Falend transferbeleid, gebrek aan doorstroming van de jeugd en compleet verkeerde opvatting daaromtrent, hardnekkig vasthouden aan postjes terwijl dat duidelijk ten nadele is van de club. En nu dus ook de financiële strop die begint te spannen. There's something rotten in de Staad van OHL.


OLÉ! OLÉ!
Anderzijds maken we nog altijd kans op promotie via de eindronde. En als er één ding is dat ik nog liever doe dan de verantwoordelijken voor de wantoestanden te zien zweten, dan is het wel promoveren. Het kan vreemd lopen in die eindronde, zie vorig jaar Moeskroen, zie 7(?) jaar geleden, toen OHL als 3de uit de reguliere competitie met een 0/18 huiswaarts werd gestuurd in de eindronde. Jammer dat de eindronde niet gratis is, want dan kwam elke abonnee sowieso naar de eindronde. Nu zal dat misschien niet het geval zijn, maar dat neemt niet weg dat we als supporters wel nog ons gewicht in de schaal kunnen werpen om zowel onze ploeg op te zwepen, als om de tegenstander te intimideren. Het is de bedoeling een actie uit te werken die dat versterkt en benadrukt.


WAT/HOE?
Deze acties hoeven niet noodzakelijk banners te zijn binnen het stadion (maar dat is nog altijd een optie). We weten niet eens of het bestuur een kritische banner nog zal toelaten, maar dat hoeft niet te betekenen dat er geen andere actie kan opgezet worden. We kunnen een zoveelste facebookgroep opzetten om tegen elkaar te melken over wat er fout gaat. Maar we kunnen het ook wat grootschaliger aanpakken. Als het bestuur dan kritiek binnen het stadion wil censureren, dan heeft het buiten het stadion nog altijd geen vat. We kunnen out of the box gaan denken, er zijn genoeg alternatieven die veel verder zullen reiken. Betalende media, een luchtboodschap laten brengen (à la"Moyes out" van Manchester United), noem maar op. Hoe specialer, hoe meer media aandacht. Om de spelers aan te moedigen kunnen we voorlopig geen beroep meer doen op ons fantastische tifoteam, dat ook compleet gedesillusioneerd heeft laten weten, de kar niet meer te willen trekken. Tenzij er andere mensen opstaan om het tifoteam af te lossen, is een makkelijkere optie om banners In-John-we-trust-gewijs te laten drukken. Die formaten gaan redelijk groot tegenwoordig. De invulling van de acties staat nog niet vast (lees ook hieronder) maar leuke ideeën zijn welkom. Ik zou vanuit de supporters niet meer dezelfde fout willen maken om personen te viseren (in negatieve zin), die personen kunnen vervolgens makkelijk als zondebok geslachtofferd worden door de overigen, die dan voorts alles op hun beloop kunnen laten, net zoals gebeurde met het ontslag van Callewaert (waarmee ik niet wil zeggen dat die geen schuld trof, maar dat er sindsdien nog niets veranderd lijkt). Uiteindelijk draagt het hele bestuur verantwoordelijkheid (mijn visie daarop). Harde kritiek mag (/moet), persoonlijke beledigingen daarentegen niet en zullen moeilijker worden serieus genomen.


SLAPPE WAS!
Maar dat soort acties kost geld... Ik wil jullie dus eigenlijk vragen wie er zou willen bijdragen om één van beide acties, of beide, te sponsoren. Voor de duidelijkheid, als er 20 mensen 5 euro sponsoren, kan er 1 spandoek van het formaat "In John we trust" gedrukt worden. Indien we 120 mensen vinden die 5 euro willen sponsoren, kunnen we 1/4de van de K bedekken. Dus alle beetjes helpen wel degelijk, maar met grotere bedragen gaat het uiteraard nog sneller. Iedereen geeft naar eigen vermogen, en naar eigen goeddunken. Je zou dan dus kunnen kiezen om enkel positief te sponsoren en geld te geven voor de actie om de ploeg aan te moedigen, of als je een grote cynicus bent, enkel sponsoren om het beleid op de korrel te nemen, of als je wilt dat er iets verandert maar toch de ploeg wil steunen (volgens mij de enige juiste ingesteldheid als supporter, maar dat maakt iedereen voor zichzelf uit) kan je uiteraard ook beide acties sponsoren. Het is de bedoeling dat het volledige budget ook naar de acties gaat, dus niet in de ene of andere binnenzak of naar deze of gene supportersclub. We kunnen hier alleen maar het goede voorbeeld geven en daar transparant in zijn. Ik zal de rekeninguittreksels openbaar maken voor iedereen die stortte, al dan niet met namen en rekeningnummers onleesbaar gemaakt voor de personen die anoniem wensen te blijven. Met 50 euro kan je niet dezelfde actie voeren als met 500 euro, dat spreekt voor zich. Met 50 euro kunnen we misschien wat flyertjes uitdelen, met 1000 euro, kunnen we een reuzebanner maken, voor nog grotere bedragen kunnen we reclame opties gaan bekijken of meerdere zaken combineren. Wie liever toch de eindronde boycot, wie geen geld wil geven aan de eindronde en dat doet uit principe, wil misschien wel diezelfde centen geven aan zulke acties.


NU!
Ik denk gewoon dat het NU zal moeten gebeuren. Nu we als club nog iets of wat relevant zijn, nu we nog iet of wat gewicht in de schaal kunnen werpen als supporters. Tonen dat we wel aan één zeel kunnen trekken, tonen dat we echt niet "kritisch zijn om kritisch te zijn" en ook het beste voorhebben met de club en de ploeg door die eindronde willen loodsen enerzijds, maar dat we anderzijds het wanbeleid niet langer kunnen pikken. Ik denk dat dat beter is dan elk wat individueel op facebook onze gal te staan spuwen, of met een klein vlagje te staan wapperen met onze favoriete speler erop.

Kortom, valt deze oproep in dovemansoren, dan stopt het hier natuurlijk en wordt het misschien tijd om eens na te denken over onze rol als supporter. Maar ik hoop dat iedereen die hier in 't verleden al zijn ongenoegen uitte over het beleid, of de personen die altijd kost wat kost de club/ploeg willen blijven steunen als supporter, dat die mensen hier nu ook de daad bij het woord gaan voegen. We zullen zien welke stroming het meeste succes kent en dus het grootste budget krijgt (dus ook de "duurste" actie). Komt er niks van in huis, dan wordt alles gewoon teruggestort. Dat spreekt voor zich.


PRAKTISCH:
Dus, laat van je horen. Vind jij het een goed idee, breng dan anderen op de hoogte. Laat ons een minimum bedrag van 5 euro afspreken, maar het spreekt voor zich dat grotere bedragen ook op prijs gesteld worden. Wie wil, blijft anoniem, wie ervoor wil uitkomen, kan een vermelding krijgen. Wil je meedoen, steun je één of beide acties, stort dan minimum 5 euro (voor één actie) op het rekeningnr: BE87 0017 5342 0294 met vermelding van welke actie je wil steunen (de actie om de ploeg te steunen zullen we makkelijkheidshalve "olé! olé!" noemen, de protestactie "awoert!"). En dat liefst ten laatste op maandag 20 april. Dat geeft ons dan nog wat tijd om een treffende actie op poten te zetten voor de eindronde. Voor de goede orde, dit is een nieuw rekeningnummer, maar staat op mijn persoonlijke naam (anders was dat extra papier rompslomp). Dit rekeningnummer zal na de actie ook verwijderd worden. Zoals hierboven al aangehaald, zal ik daar zeer transparant in zijn en de uittreksels laten inkijken, mensen die anoniem wensen te blijven (samen met hun rek nr) onleesbaar maken, en indien er toch van de acties niets in huis zou komen, alles gewoon terugstorten.

Een voorbeeld. Stel dat je €5 wil bijdragen voor enkel een protestactie, je wenst niet anoniem te blijven, geef dan deze vermelding bij je overschrijving van €5:
awoert


Stel dat je €10 euro wil bijdragen voor de protestactie, en €20 voor de steunactie maar wel wenst anoniem te blijven, dan vermeld je dit bij je overschrijving van €30:
anoniem €10 awoert + €20 olé olé
. In dit geval blijf je uiteraard anoniem voor beide stortingen.

Als je beide acties wil steunen maar de ene anoniem en de andere niet, dan stort je best in twee verschillende overschrijvingen.

Voila, bombs away.

(Ik ga de admin, die ik nogal goed ken, vragen dit topic bovenaan te plaatsen over heel het forum.
Laatst bijgewerkt door Maarten op vr 29 mei 2015, 13:20, in totaal 4 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: ACTIE!

Berichtdoor fcbeetle » za 28 maart 2015, 21:51

Count me in, Maarten! En hopelijk nog vele anderen.
Avatar gebruiker
fcbeetle
No Sweat - No Glory
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:23
Supportersclub: LCDB

Re: ACTIE!

Berichtdoor luckie » zo 29 maart 2015, 12:13

Moedig van je Maarten, dat je weer eens jouw nek uitsteekt.

Laat ons hopen dat deze actie succes heeft en dat er voldoende geldmiddelen binnenkomen om een 'spectaculaire' en 'spraakmakende' actie op gang te brengen. Het is inderdaad 'nu' het moment. Straks is het te laat.

Het bestuur heeft het nieuwe gedownsizde budgetvoorstel voor volgend seizoen in tweede klasse, jawel, van Van Der Schueren reeds op een diefje goedgekeurd. Michel Degroote aanvankelijk ook maar ziet nu in dat het niet realistisch is. Dus ook hier problemen.

Kortom ik volg dit bestuur niet: de supporters kunnen - mogen gerust zijn......

Maar aan deze dans der dwazen doe ik niet mee:

luckie schreef in Re: Crisis? Welke crisis?:Eindelijk in beeld:

De trouwe volgelingen van het bestuur in gala kostuum innerlijk juichend ingetogen deelnemend aan de 'glorieuze parade promenade der onkunde' ter verheerlijking van de roemenswaardige bestuursdaden, downsizend de ondergang met een 'big-smile' tegemoet als was het paradijs eindelijk in zicht. Halleluhah. Loof zij de 'hoge hoeden heren uit het circus der halve waarheden'.

http://www.youtube.com/watch?v=XTGdeGY2YRU

Afbeelding


Daarom laat ik mijn hart spreken en doe een flinke donatie.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: ACTIE!

Berichtdoor dehoux » zo 29 maart 2015, 12:55

Ik doe mee maar denk dat het idee ook buiten dit forum moet verkondigd worden, of werd dat al gedaan?
dehoux
Imbeciel is er misschien een beetje over
 
Berichten: 720
Geregistreerd: ma 21 apr 2014, 10:40

Re: ACTIE!

Berichtdoor Maarten » zo 29 maart 2015, 13:14

dehoux schreef in Re: ACTIE!:Ik doe mee maar denk dat het idee ook buiten dit forum moet verkondigd worden, of werd dat al gedaan?


Ik reken een beetje op de hulp van iedereen die het idee ondersteunt, om het door te vertellen. Het topic is trouwens ook zichtbaar voor mensen die niet zijn ingelogd of geen account hebben op't forum.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: ACTIE!

Berichtdoor Germi » zo 29 maart 2015, 17:47

Bij de laatste thuismatch waren er volgens de stadionomroeper 4000 en een sjik toeschouwers aanwezig,Als je abo's en de gratis tickets samen telt, hoeveel echt betalende toeschouwers waren er dan nog?Ik steun deze actie (s) volledig, en schrijf heden 10 Eur over. Ik hoop dat deze actie een succes wordt!
Germi
Chefkok
 
Berichten: 391
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:08

Re: ACTIE!

Berichtdoor Filip Elsen » zo 29 maart 2015, 19:10

Count me in :D
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

Re: ACTIE!

Berichtdoor firstohl » ma 30 maart 2015, 10:37

Ga ik zeker doen.
Zouden we ook geen protest actie doen die gratis is bv : een protest mars doen van het station van
leuven tot aan den dreef .
Als we samen komen een uur voor vertrek naar den dreef ,daar een paar leuze's zingen .
Daar gaat zeker media op af komen
firstohl
 
Berichten: 37
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 12:53

Re: ACTIE!

Berichtdoor Panda Loves Sky » ma 30 maart 2015, 11:20

Die protestmars is geen slecht idee, maar je gaat wel goed moeten nadenken hoe je ervoor zorgt dat de boodschap zich niet beperkt tot "de OHL supporters zijn ontevreden". Met een grote kans op "omdat ze teveel centen moeten betalen naar hun goesting" of "omdat de ploeg niet genoeg wint", en eventueel nog een quote van iemand die blij is om de gratis drankbonnetjes voor pintjes. Pers en nuances zijn niet altijd grote vrienden.

Om ook een concrete denkpiste te poneren: waarom niet massaal afzakken naar een specifieke beloftenwedstrijd? Uiteraard niet om daar amok te gaan maken, wel om aan te moedigen én een signaal te geven: wij willen voor een ander OHL supporteren. Waarbij van kansen voor eigen jeugd een prioriteit moet gemaakt worden. Nu koopt Leuven maar raak, niet gehinderd door een teveel aan sportieve kennis, waarbij veel geld wordt gepompt in spelers met een cv. Ipv budgettaire ruimte te voorzien in de versterking van de sportieve cel (bv door de aanwerving van een TD) en eindelijk iets te doen met de talenten die worden voortgebracht door de OHL jeugdopleiding. Aangevuld uiteraard door gerichte aankopen op posities waar er geen OHL talent staat te trappelen om een kans te krijgen.

Voordeel is dat je een kritische maar constructieve en zelfs positieve boodschap brengt.
Avatar gebruiker
Panda Loves Sky
Official Kenneth Van Goethem Fanclub
 
Berichten: 415
Geregistreerd: wo 21 mei 2014, 16:20

Re: ACTIE!

Berichtdoor Maarten » ma 30 maart 2015, 12:13

Beide ideeën vallen te overwegen, misschien zelfs te combineren (waarom niet van den Dreef naar Oud Heverlee stappen voor aanvang van een beloften/jeugdwedstrijd), maar dan gaan we zeker en vast de supportersclubs moeten overtuigen mee te werken, want als blijkt dat je daar staat met 7 man, is het alleen maar negatief. Niet vergeten, dat dat effectief "inzet" vereist en tijd. En dat dat voor vele mensen misschien moeilijker ligt dan een klein bedrag te storten, wat letterlijk nog geen 30 seconden duurt.

Dat je met de pers moet oppassen blijkt inderdaad. Op een of andere manier trok Herman Meerseman de conclusie dat met "betalende media" bedoeld werd hem of andere mensen van de pers, om te kopen... :shock:

Ik heb net een eerste keer de rekening bekeken, er zijn al een handvol stortingen gedaan, maar een eerste vaststelling is, dat de "olé olé" (de positieve actie om de ploeg te steunen) al meteen ver achter loopt. Ik hoop dus dat die zogezegde "meerderheid" die het niet eens is met de kritiek die geuit werd de voorbije weken/maanden, zich dan nu ook gaat laten "gelden". Of beter gezegd, put your money where your mouth is :)
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: ACTIE!

Berichtdoor Panda Loves Sky » ma 30 maart 2015, 13:07

Maarten schreef in Re: ACTIE!:Beide ideeën vallen te overwegen, misschien zelfs te combineren (waarom niet van den Dreef naar Oud Heverlee stappen voor aanvang van een beloften/jeugdwedstrijd), maar dan gaan we zeker en vast de supportersclubs moeten overtuigen mee te werken, want als blijkt dat je daar staat met 7 man, is het alleen maar negatief. Niet vergeten, dat dat effectief "inzet" vereist en tijd. En dat dat voor vele mensen misschien moeilijker ligt dan een klein bedrag te storten, wat letterlijk nog geen 30 seconden duurt.

Terechte bedenkingen uiteraard. Tegelijkertijd de kracht als het risico van het concept.

Maarten schreef in Re: ACTIE!:Dat je met de pers moet oppassen blijkt inderdaad. Op een of andere manier trok Herman Meerseman de conclusie dat met "betalende media" bedoeld werd hem of andere mensen van de pers, om te kopen... :shock:

Heeft ie zijn prijs doorgestuurd misschien? :geek:
Avatar gebruiker
Panda Loves Sky
Official Kenneth Van Goethem Fanclub
 
Berichten: 415
Geregistreerd: wo 21 mei 2014, 16:20

Re: ACTIE!

Berichtdoor mr mayhem » ma 30 maart 2015, 16:55

Maarten schreef in Re: ACTIE!:
Ik heb net een eerste keer de rekening bekeken, er zijn al een handvol stortingen gedaan, maar een eerste vaststelling is, dat de "olé olé" (de positieve actie om de ploeg te steunen) al meteen ver achter loopt. Ik hoop dus dat die zogezegde "meerderheid" die het niet eens is met de kritiek die geuit werd de voorbije weken/maanden, zich dan nu ook gaat laten "gelden". Of beter gezegd, put your money where your mouth is :)



Misschien omdat er buiten de forum-cynici niemand op de hoogte is van deze crowdfunding? En trouwens, waarom zou de " die zogezegde "meerderheid"", waar, laten we we wel wezen, op dit forum op wordt neergekeken, hun geld steken In eender welke actie die door dit forum wordt gedragen, ook al is ze goedbedoeld? Pek en veren is het deel van iedereen die niet meestapt in dit negativo-verhaal.
Bovendien: Als spandoeken niet gemaakt worden door supporters maar gedrukt moeten worden wegens een gebrek aan animo, hou er dan meer op he zeg. What's next? Randstad bellen om interimmers aan te nemen om die dingen omhoog te houden? Ongezien en ongehoord is dit, ik herken niets meer van waarvoor de OHL supporters vroeger stonden. En neen, toen was het ook niet altijd rozengeur en maneschijn en gratis bonnetjes.

Disclaimer: ik ken niets van voetbal en nog minder van bestuurszaken. (Maar daarin ben ik zeker de enige niet, en als het anderen niet tegenhoudt om hun mening te verkondigen, wie ben ik dan om me in te houden...)

Euro's zijn onderweg, voor de positieve actie weliswaar, en ik hoop echt dat het geen door derden bedrukt spandoek wordt.

Bram
Avatar gebruiker
mr mayhem
 
Berichten: 45
Geregistreerd: do 17 apr 2014, 10:09
Supportersclub: LCDB

Re: ACTIE!

Berichtdoor Maarten » ma 30 maart 2015, 17:38

mr mayhem schreef in Re: ACTIE!:
Maarten schreef in Re: ACTIE!:
Ik heb net een eerste keer de rekening bekeken, er zijn al een handvol stortingen gedaan, maar een eerste vaststelling is, dat de "olé olé" (de positieve actie om de ploeg te steunen) al meteen ver achter loopt. Ik hoop dus dat die zogezegde "meerderheid" die het niet eens is met de kritiek die geuit werd de voorbije weken/maanden, zich dan nu ook gaat laten "gelden". Of beter gezegd, put your money where your mouth is :)



Misschien omdat er buiten de forum-cynici niemand op de hoogte is van deze crowdfunding? En trouwens, waarom zou de " die zogezegde "meerderheid"", waar, laten we we wel wezen, op dit forum op wordt neergekeken, hun geld steken In eender welke actie die door dit forum wordt gedragen, ook al is ze goedbedoeld? Pek en veren is het deel van iedereen die niet meestapt in dit negativo-verhaal.
Bovendien: Als spandoeken niet gemaakt worden door supporters maar gedrukt moeten worden wegens een gebrek aan animo, hou er dan meer op he zeg. What's next? Randstad bellen om interimmers aan te nemen om die dingen omhoog te houden? Ongezien en ongehoord is dit, ik herken niets meer van waarvoor de OHL supporters vroeger stonden. En neen, toen was het ook niet altijd rozengeur en maneschijn en gratis bonnetjes.

Disclaimer: ik ken niets van voetbal en nog minder van bestuurszaken. (Maar daarin ben ik zeker de enige niet, en als het anderen niet tegenhoudt om hun mening te verkondigen, wie ben ik dan om me in te houden...)

Bram


Bram, toch enkele zaken. Dit topic staat nog geen twee volle dagen online. Ik probeerde in de eerste plaats eenvoudigweg mensen te prikkelen om ook de ploeg te steunen op een speelse manier. Zoals ik al aanhaalde, ik reken een beetje op "word of mouth". Als op het forum dan "vooral" de cynici posten, dan zit er nog steeds genoeg volk dat enkel meeleest waaronder ook mensen die een andere mening hebben (en zeer af en toe van hun laten horen). Het forum wordt gelezen door om en bij een 300tal verschillende mensen per week. Waaronder ook mensen zoals jezelf, die het niet noodzakelijk eens zijn met de negatieve teneur. Uitgerekend jouw bericht is hier veruit het meest negatieve en het meest cynische. Omdat de mensen die vroeger hun nachten opofferden om tifo's te maken, het nu niet meer willen doen, kunnen we er beter mee ophouden? Ga jij het doen dan? Of misschien kan OHL er meteen beter helemaal mee ophouden? Als er flyertjes uitgedeeld worden, moeten die ook allemaal met de hand geschreven worden? Als de voorzitter nog eens een gratis vat geeft, verwacht je dan ook van hem dat hij zelf achter de toog kruipt? Die logica gaat compleet aan me voorbij en dat argument vind ik dan ook een klein beetje hypocriet tenzij je effectief zelf bereid bent om vanaf nu de tifo's te maken. Of geef je dan misschien zelf ook liever enkele euro's zodat je proper, natuurvriendelijk werk afgeleverd krijgt, geen nachtrust moet opgeven en giftige gassen moet opsnuiven?

Waarom mensen een positieve actie zouden steunen die door het forum gedragen wordt? Waarom niet? Het is een actie om de ploeg aan te moedigen tijdens de eindronde. Willen de mensen die het goed voor hebben dat dan niet? Ook dit is hypocriet. Wie wordt er nu gestigmatiseerd? Steeds krijgt het forum het verwijt dat het een broeihaard van negativiteit is, en wanneer er dan iemand op het forum met een positief verhaalt komt, dan luidt het "kans verkeken"? Iedereen schrijft hier trouwens voor eigen rekening. Als supporters al niet meer willen samenwerken (zoals jij lijkt aan te geven en goed te keuren) in het voordeel van de ploeg, omdat ze op andere vlakken een andere opvatting hebben, dan is het einde inderdaad zoek.

Iedereen kan en mag zijn mening hier geven, maar je staat sterker als die gebaseerd is op een degelijke argumentatie. Dus ook je verhaal van pek en veren, is de waarheid geweld aan doen.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: ACTIE!

Berichtdoor luckie » ma 30 maart 2015, 17:56

Men mag vooral niet vergeten dat diegenen die nu het meest uitgesproken negatief zijn, waarschijnlijk ook de eersten zullen zijn als er een bestuurlijke omslag komt om het nieuwe verhaal positief te onderschrijven. Zeker weten.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: ACTIE!

Berichtdoor mr mayhem » ma 30 maart 2015, 18:08

Edit: Ja zeg, als er wordt ge-edit tijdens een discussie wordt het moeilijk hoor...

Ik knip alles even weg en reageer straks wel.
Avatar gebruiker
mr mayhem
 
Berichten: 45
Geregistreerd: do 17 apr 2014, 10:09
Supportersclub: LCDB

Re: ACTIE!

Berichtdoor Maarten » ma 30 maart 2015, 18:34

luckie schreef in Re: ACTIE!:Men mag vooral niet vergeten dat diegenen die nu het meest uitgesproken negatief zijn, waarschijnlijk ook de eersten zullen zijn als er een bestuurlijke omslag komt om het nieuwe verhaal positief te onderschrijven. Zeker weten.


Het gaat daar zelfs niet om. Het gaat om het al dan niet steunen van een actie in het belang van de ploeg, die je ook gesteund wil zien, omdat je een meningsverschil hebt op andere punten.

mr mayhem schreef in Re: ACTIE!:Edit: Ja zeg, als er wordt ge-edit tijdens een discussie wordt het moeilijk hoor..


Sorry, bij het herlezen van het bericht komen er dan nog wat gedachten plots op.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: ACTIE!

Berichtdoor fcbeetle » ma 30 maart 2015, 19:52

Bram,

ik heb de teneur in het verleden (voor mij +-9 jaar) nog nooit zo negatief geweten als nu. Ik weet niet hoe hard je nu alles nog volgt (long time no see, dude), maar ik kan je verzekeren dat ook bij heel wat 'ouderen' van LCDB (en andere supp.clubs) het potje aan het overkoken is van het gestuntel de afgelopen jaren. Je zin over de OHL-suppporters is juist, maar het gaat veel breder deze keer. Ik herken nog weinig van het OHL waarvoor ik supporterde in tweede en het eerste 1,5 seizoen in eerste klasse. Het is gewoon een gigantisch neerwaartse spiraal, in de bestuurskamer, op het veld, en als laatste ook bij de supporters. Ik kan me hier met moeite nog voor opladen en mijn aanvoelen is dat dit blijft zolang bepaalde personen de touwtjes in handen houden. Troubles met spelers en bestuur hebben we in het verleden ook gehad, maar m.i. nooit zo fundamenteel en langgerekt als nu het geval is. Voor mij mag heel dit boeltje dus ontploffen, zelfs al houdt dat risico in om nog dieper te vallen. Zo erg is het dus gesteld met mijn gevoel... Om moedeloos van te worden, net zoals vele anderen zich hierbij voelen. Met andere woorden, ik ben blij dat er nog mensen als Maarten hun nek uitsteken: welke richting dit ook uit gaat, het is verdorie omdat ze het goed voor hebben met OHL. Zitten en zwijgen is hier NIET de oplossing. En zo ben jij trouwens ook niet. :)

Groetjes en hopelijk nog eens tot in de K,
Kurt V
Avatar gebruiker
fcbeetle
No Sweat - No Glory
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:23
Supportersclub: LCDB

Re: ACTIE!

Berichtdoor mr mayhem » ma 30 maart 2015, 21:44

Maarten,

Neen, ik ga geen tifo's maken. Ik kan dat niet. Vlaggen heb ik al genoeg gemaakt maar die tijd ligt achter mij. Ik ga, zoals gevraagd, centen storten voor deze goedbedoelde actie. I put my money where my mouth is, opnieuw, zoals gevraagd. Ik hoop alleen dat er iets mee gebeurt, iets eigens, geen gekocht spandoek dus. Flyers moeten dus niet handgeschreven worden en neen, Houtput moet niet tappen. Jouw antwoord leest eigenlijk zeer cynisch, op het sarcastische af, in de lijn van het forum, zoals ik eigenlijk had kunnen verwachten. Mensen hypocriet noemen is niet echt beleefd trouwens, ik haal ook nergens uit naar jou persoonlijk. Maar laten we dat zo laten.

Ik wil maar zeggen: Als er tussen de 4000 mensen die nog naar het stadion komen of die 300 leden van het forum geen volk meer te vinden is om een mooie, originele, algemeen gedragen actie op te zetten dan kunnen we er inderdaad beter mee ophouden als supportersgroep. Niet als club neen, want die heeft reuzensprongen gemaakt op korte tijd en ondervindt, toegegeven, serieuze groeipijnen, iets wat m.i. niet meer dan normaal is en ook niet moet overgedramatiseerd worden. En laat dat laatste nu net het pijnpunt van de teneur van dit forum en bepaalde Facebookgroepen zijn,imho.
Soit, succes met de actie, mijn steun heb je wat betreft de "positieve" actie.

---

K, ik volg alles, albeit niet in het stadion. Ik ga wel een eindronde-abo kopen en ga tevens proberen er elke match te zijn. In vak K.

---

Luckie, mag ik je woorden in twijfel trekken en vermoeden dat het voor sommigen nooit goed genoeg zal zijn?

-----

Soit, succes met de acties, hopelijk komt er iets moois uit en gaan we met zijn allen terug naar eerste. Daar waar OHL een plaats zou moeten kunnen verdienen en vasthouden.
Avatar gebruiker
mr mayhem
 
Berichten: 45
Geregistreerd: do 17 apr 2014, 10:09
Supportersclub: LCDB

Re: ACTIE!

Berichtdoor Maarten » ma 30 maart 2015, 21:58

Bram, ik denk dat we gewoon een andere opvatting hebben wat dat betreft. Mij gaat het om het gebaar, de inhoud. Een originele creatie kan ook gewoon gedrukt worden. Maakt dat uit hoe of wie die tifo van inkten voorziet, als de boodschap die erop staat origineel is? Of zijn de vlaggen in het stadion van Bostock en Cools & Bracké plots minder waard omdat ze gedrukt werden? De boodschap die erop staat kwam van andere supporters, het grafische werk heb ik voor mijn rekening genomen. Maakt het uit dat er niet iemand daarvoor in zijn garage met verf heeft staan klooien? Jij noemt mijn bericht sarcastisch, zo is het helemaal niet bedoeld. Ik vind dat gewoon een terechte vraag/opmerking. Ik denk dat een drukker weinig toedraagt tot de originaliteit en eigenheid van een creatie.

PS: en iedereen is vrij al dan niet bij te dragen. Dus je moet je niet verplicht voelen om mee te doen, mij lijkt het gewoon interessanter om met zoveel mensen samen iets te doen, ipv allemaal individueel. Dus ik hoop dat je bijdraagt omdat je erin gelooft, niet omdat je je nu "on the spot" gezet voelt.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: ACTIE!

Berichtdoor luckie » ma 30 maart 2015, 22:19

mr mayhem schreef in Re: ACTIE!:Luckie, mag ik je woorden in twijfel trekken en vermoeden dat het voor sommigen nooit goed genoeg zal zijn?


Nee, je mag dit niet. Vijf jaar geleden kwam ik alleen met humor commentaren geven en kwam de boel hier positief opzwepen en dynamiseren. Dat kunnen anderen volop getuigen. Drie jaar en half geleden begon ik zaken aan te kaarten en blijf daar consequent in. Heb veel kritieken gekregen door sommigen. Zelfs nog in december 2013. Bleef zelfs een maand weg van het forum.

Maar in Van Der Schueren en zijn 'alleenheerschappij' geloof ik al lang niet meer. Dit loopt fout af. Zie waar we nu staan. Volgend jaar nog eens in tweede? Het budget is al goedgekeurd. Maar de geraamde sponsorinkomsten zijn volgens Michel Degroote niet realistisch en kan hij nooit halen. Maar hij heeft het wel eerst goedgekeurd. Op een drafje werd dit weer eens goedgekeurd. Wie zal er weer goed wegkomen bij het toekomstige tekort? Wie zal er de doelstelling niet hebben bereikt? Jawel, Michel Degroote en niet Van Der Schueren. Zo blijft hij ze voortdurend bij hun lepels pakken. Dit moet ophouden. Dit is niet loyaal. Dit is niet 'warm' besturen maar 'koud pakken'. Met een 'verdeel en heers' mentaliteit run je geen voetbalploeg. Zo werkt dit niet. Dit bewijzen ze voortdurend.

Dus nee, als ik positief kan zijn zal ik dit zijn. Met plezier zelf. Zeker weten. Maar ik zwijg nu niet.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: ACTIE!

Berichtdoor mr mayhem » ma 30 maart 2015, 22:49

Maarten schreef in Re: ACTIE!:Bram,

...

PS: en iedereen is vrij al dan niet bij te dragen. Dus je moet je niet verplicht voelen om mee te doen, mij lijkt het gewoon interessanter om met zoveel mensen samen iets te doen, ipv allemaal individueel. Dus ik hoop dat je bijdraagt omdat je erin gelooft, niet omdat je je nu "on the spot" gezet voelt.


Beslissing om bij te dragen was genomen voor de discussie hoor, voel me helemaal niet on the spot gezet.
Avatar gebruiker
mr mayhem
 
Berichten: 45
Geregistreerd: do 17 apr 2014, 10:09
Supportersclub: LCDB

Re: ACTIE!

Berichtdoor Will » ma 30 maart 2015, 23:18

Olé ! Olé ! 61,42 eur
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: ACTIE!

Berichtdoor Maarten » ma 30 maart 2015, 23:25

Will schreef in Re: ACTIE!:Olé ! Olé ! 61,42 eur


:D

Wordt ge terug grootvader, Will? (Heb uw facebook bericht gelezen).

mr mayhem schreef in Re: ACTIE!:Beslissing om bij te dragen was genomen voor de discussie hoor, voel me helemaal niet on the spot gezet.

:+:
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: ACTIE!

Berichtdoor Maarten » di 31 maart 2015, 16:30

Op dit moment is er voor beide acties samen 366 euro gestort. Ik heb nog van een aantal mensen gehoord dat ze al zouden gestort hebben, maar niet al die bedragen staan al op de rekening. Als we echt willen uitpakken, moet daar nog heel wat bij.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: ACTIE!

Berichtdoor luckie » di 31 maart 2015, 22:19

Maarten schreef in Re: ACTIE!:Op dit moment is er voor beide acties samen 366 euro gestort. Ik heb nog van een aantal mensen gehoord dat ze al zouden gestort hebben, maar niet al die bedragen staan al op de rekening. Als we echt willen uitpakken, moet daar nog heel wat bij.


Nog 259 euro en we hebben onze eerste bestuurszitje vast met daaraan verbonden 100 stemmen en zijn we direct ook een 'founding-father'.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Volgende

Keer terug naar Supporters/clubs/acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


"like" ons op Facebook!