1A: ploegen-budgetten-het 'format'-polls// 2022-2023 // POLL

Uitslagen, rangschikkingen, topschutters etc per seizoen

Wie wordt kampioen 2023-2024?

Poll eindigt op ma 18 sep 2023, 09:16

Anderlecht
1
100%
Antwerp
0
Geen stemmen
Cercle Brugge
0
Geen stemmen
Club Brugge
0
Geen stemmen
Charleroi
0
Geen stemmen
Eupen
0
Geen stemmen
RC Genk
0
Geen stemmen
AA Gent
0
Geen stemmen
Kortrijk
0
Geen stemmen
KV Mechelen
0
Geen stemmen
OHLeuven
0
Geen stemmen
Union
0
Geen stemmen
RWDM
0
Geen stemmen
Standard
0
Geen stemmen
STVV
0
Geen stemmen
Westerlo
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen : 1

Re: POLL//Voorstelling + Budgetten 1B ploegen 2017-2018//POL

Berichtdoor luckie » za 05 aug 2017, 14:40

Tussenstand: Wie wordt kampioen? (maar stijgt daarom nog niet altijd)

1. Cercle Brugge 18 - 64%
2. OHL 5 - 19%
3. Beerschot 3 - 11%
4. Lierse 1- 4%
5. Westerlo 1 - 4%
6. Roeselare 0- Geen stemmen
7. Tubize -0 - Geen stemmen
8. Union 0 - Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 28
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: POLL//Voorstelling + Budgetten 1B ploegen 2017-2018//POL

Berichtdoor luckie » za 05 aug 2017, 17:41

Tussenstand: Wie wordt kampioen? (maar stijgt daarom nog niet altijd)

1. Cercle Brugge 25 - 66%
2. OHL 7 - 18%
3. Beerschot 3 - 8%
4. Lierse 2 - 5%
5. Westerlo 1- 3%
6. Roeselare 0 - Geen stemmen
7. Tubize 0 - Geen stemmen
8. Union 0 - Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 38
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: POLL//Voorstelling + Budgetten 1B ploegen 2017-2018//POL

Berichtdoor Jan Frans » zo 06 aug 2017, 08:08

Zo zal het zijn. Cercle kampioen, maar OHL promoveert.

We publiceren nu al een gedeelte van het wedstrijdverslag van Herman M.

Na het 0 0 gelijkspel uit de heenwedstrijd van de finalestrijd was OHL snel klaar in Het Jan Breydelstadion. Na doelpunten van Gorius en Kostovski nog in het eerste kwartier, controleerde het daarna moeiteloos de wedstrijd. De massaal meegereisde Leuvenaars overstemden ook voortdurend de Cercle aanhang. BRUGGE IS VAN ONS....BRUGGE IS VAN ONS .....zal vanaf nu verder leven in het collectieve Leuvens geheugen. Waarmee nogmaals bewezen is dat een trouwe en grote supportersschare de beste garantie is voor een gezonde profclub
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6850
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Eindstand: Wie wordt kampioen?

Berichtdoor luckie » zo 06 aug 2017, 11:37

Eindstand: Wie wordt kampioen? (maar stijgt daarom nog niet altijd)

1. Cercle Brugge 28 - 67%
2. OHL 7 - 17%
3. Beerschot 3 - 7%
4. Lierse 2 - 5%
4. Westerlo 2 - 5%
6. Roeselare 0 - Geen stemmen
6. Tubize 0 - Geen stemmen
6. Union 0 - Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 42
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Wie wint de 1ste periode?

Berichtdoor luckie » zo 06 aug 2017, 11:46

Wie wint de 1ste periode?

Vanaf nu kun je hierop stemmen.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Wie wint de 1ste periode?

Berichtdoor luckie » ma 07 aug 2017, 10:46

luckie schreef in Wie wint de 1ste periode?:Wie wint de 1ste periode?

Vanaf nu kun je hierop stemmen.


Er hebben 42 mensen gestemd op de eerste Poll: wie wordt kampioen (zonder daarom te stijgen).

Nog maar 11 hebben gestemd op de tweede Poll: wie wint de 1ste periode.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: POLL//Voorstelling + Budgetten 1B ploegen 2017-2018//POL

Berichtdoor luckie » di 08 aug 2017, 14:54

Tussenstand: Wie wint de 1ste periode?

De poll loopt tot vr 11 aug 2017, 12:45

1. Cercle Brugge 20 - 71%
2. Beerschot - 4 - 14%
3. OHL 3 11%
4. Roeselare 1 4%
5. Lierse 0 Geen stemmen
5. Tubize 0 Geen stemmen
5. Union 0 Geen stemmen
5. Westerlo 0 Geen stemmen


Totaal aantal stemmen : 28
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: POLL//Voorstelling + Budgetten 1B ploegen 2017-2018//POL

Berichtdoor luckie » do 10 aug 2017, 07:09

"De poll loopt tot vr 11 aug 2017, 12:45"
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Algemeen nieuws over de 1B ploegen 2017-2018//POLL

Berichtdoor Ruva » vr 18 aug 2017, 11:17

Er bestaat al een topic over nieuws van de andere ploegen in 1B.

Kunnen die bovenstaande berichten niet naar viewtopic.php?f=9&t=42 ?
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3023
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Algemeen nieuws over de 1B ploegen 2017-2018//POLL

Berichtdoor luckie » vr 18 aug 2017, 11:24

Ruva schreef in Re: Algemeen nieuws over de 1B ploegen 2017-2018//POLL:Er bestaat al een topic over nieuws van de andere ploegen in 1B.

Kunnen die bovenstaande berichten niet naar viewtopic.php?f=9&t=42 ?


Dat klopt. Maar de ervaring leert dat er leden zijn die NOOIT die berichten lezen omdat ze staan onder NIET - OHL.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Algemeen nieuws over de 1B ploegen 2017-2018//POLL

Berichtdoor admin » vr 18 aug 2017, 12:20

Sorry Luckie, ik moet Ruva gelijk geven. Als er mensen zijn die het niet lezen/volgen, dan is dat hun keuze. Er zijn ook mensen die de beleidstopics niet volgen, die gaan we hier ook niet opnieuw openen. Wie wil weten wat er in de rest van 1B gebeurt, vind die informatie op 2 seconden.

Ik heb de berichten in kwestie naar dat topic verhuist, en de link ernaar toe toegevoegd in het eerste bericht.
Avatar gebruiker
admin
 
Berichten: 300
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 03:53

Leve Cercle, vive Monaco!

Berichtdoor luckie » wo 23 aug 2017, 15:22

Leve Cercle, vive Monaco!

Sinds de overname door AS Monaco in mei is er bij Cercle Brugge veel veranderd. De ambitie is dezelfde gebleven, promoveren, maar de slaagkansen zijn gevoelig toegenomen. Al bleek dat zaterdag niet in Leuven.


Afbeelding

Boven vlnr: Crysan, Rodas, Cardona, Omolo, Lambot, Nardi Onder vlnr: Palun, Van Belle, Vincent, Bruno, Mercier

Oud-Heverlee Leuven - Cercle Brugge: 7-1! Na de zes op zes verloor Cercle zaterdagavond zeer zwaar bij OHL, dat de competitie was begonnen met één op zes. Coach José Riga verweet zijn spelers verwaandheid en een gebrek aan respect. ‘Ze stonden op het veld alsof er hen niks kon overkomen’, zei hij na de wedstrijd. ‘Laat dit een les in nederigheid zijn.’

Cercle Brugge, dat is voortaan ook meer dan een beetje AS Monaco. Vorige maand verscheen er zelfs zowaar een krantenbericht waarin stond dat de kleedkamers van Cercle in rood en wit herschilderd waren, in de kleuren van de nieuwe meerderheidsaandeelhouder AS Monaco, omdat de ter beschikking gestelde jonge spelers van de Franse topclub er zich meer thuis zouden voelen. Maar het blijkt uiteindelijk maar om de gang (wit) en de deuren (rood) te gaan. Tot opluchting van wie al vreesde voor een totale kolonisatie van de Verenging. De schilderwerken gebeurden bovendien zonder medeweten van de nieuwe bazen, benadrukt voorzitter Frans Schotte: ‘Die kleuren zijn volledig de keuze van de Brugse binnenhuisarchitecte die we enkele maanden geleden aanstelden. Monaco wist daar zelfs helemaal niks van. Ik kan je verzekeren: tot op vandaag werd de eigenheid van Cercle volledig gerespecteerd.’

Aan Filips Dhondt om daarover te waken, ongetwijfeld. De gewezen algemeen directeur van Cercle vertegenwoordigt AS Monaco, zijn huidige werkgever, zowel in de raad van bestuur van de vzw als van de cvba die het stamnummer 12 bestuurt. ‘Filips speelt daar inderdaad een belangrijke rol in’, aldus Schotte. ‘Kijk, er was afgesproken dat Monaco het sportieve in handen zou nemen en dat gebeurt ook zo via de Franse sportief directeur François Vitali die ze hier zetten. Maar het niet-sportieve ligt bij algemeen coördinator Marc Vanmaele en hij kan zeer autonoom werken.’

Talent

Er is intussen veel veranderd. Het was bij Cercle een beetje armoe troef geworden. AS Monaco hielp de groen-zwarten vorig seizoen al, vóór de overname, te overleven. Nu werd er geïnvesteerd om te promoveren. Coach José Riga verklaarde al dat er een meer professionele structuur staat dan hij in zijn periode bij Standard meemaakte.

François Vitali bracht van Lille conditietrainer Jeannot Akakpo mee, het oefenveld werd heraangelegd en er werd een grasmachine aangekocht, onder meer, maar vooral: er werden al liefst 21 nieuwe spelers aangetrokken (zie kader), en daar zal het naar verluidt niet bij blijven.

Blikvanger was tot nu toe Irvin Cardona. In de thuiswedstrijd tegen Union kreeg de academiespeler van AS Monaco een applausvervanging, nadat hij het eerste doelpunt zelf maakte en het tweede tot stand kwam na een penaltyfout op hem. Dat was ook de tegenstander niet ontgaan. Unionverdediger Gertjan Martens merkte achteraf in de mixed zone op dat het nummer 14 van Cercle erboven uitstak en volgens hem niet lang in Brugge zal blijven. ‘Hij bezit kracht, snelheid en de capaciteit om inspanningen vele keren te herhalen in een wedstrijd’, typeert José Riga hem. ‘En hij kan scoren met rechts, met links en met het hoofd. Nu moet hij nog leren om regelmatig te zijn, onder meer door zijn concentratie op training en in de wedstrijd te verbeteren. We zullen zien. Maar het is duidelijk dat hij als spits over veel troeven beschikt.’

1B, zegt Riga, is een harde en intensieve competitie, anders dan de CFA, de Franse vierde klasse waaruit de jonkies van Monaco komen. ‘1B is een beetje zoals The Championship: bijna over het hele veld pressing en in de laatste 30 meter gaat het heel snel. Die jongens moeten nu ook leren dat ze in een echte competitie zitten met een echt doel, dat het resultaat heel belangrijk is. Dat is een groot verschil. Voor mij is het ook kijken hoe die talenten met de druk omgaan, met de sfeer, met tegenstanders die ze niet kennen, en hoe verantwoordelijk ze zich buiten het veld, privé, gedragen. Daarom is er nu ook een teammanager, iemand die heel dicht bij hen staat.’

Beleving

Die teammanager is Nicolas Cornu, die bij Excel Mouscron communicatieverantwoordelijke was en daarvoor veertien jaar voor de Belgische voetbalbond werkte. Een van zijn taken deze zomer is al die nieuwe spelers te huisvesten en zeker de vele jonge buitenlanders, van wie de meesten vrijgezel zijn, een beetje in de gaten te houden. Dat is, hoor je geregeld, zeker met Brazilianen aangewezen. ‘We staken Crysan, Farias en Vagner, onze drie Zuid-Amerikanen, in hetzelfde blok, in appartementen van iemand die we bij Cercle heel goed kennen, dus die zullen we van kortbij kunnen volgen’, zegt Cornu. ‘Vagner speelt al langer in Europa, hij kent Frans en kan de andere twee helpen. Binnenkort komt de vriendin van Farias af en Crysan is een heel rustige Braziliaan, hij is liever thuis dan dat hij uitgaat. We zullen er ook voor zorgen dat de spelers zo vaak mogelijk gezond op de club kunnen eten.’

Bovendien worden de taallessen uitgebreid. ‘Omdat dit zo’n multiculturele groep is, zullen we de buitenlandse spelers de basistermen van vier talen aanbieden: Nederlands, Frans, Engels en Spaans. De bedoeling is dat iedereen met elkaar kan spreken en uiteraard zal hen dat in hun latere carrière ook van pas komen. Na de transferperiode, zodra de selectie compleet is, zullen we ermee beginnen.’

Een stille groep is het niet, mochten we vorige week in het spelershome voor een namiddagtraining ervaren. Vooral rond de Batak-reactietrainer, het nieuwe toestel waarop competitief de reactiesnelheid getest kan worden, ging het er luidruchtig aan toe. Er zitten veel spelers tussen die in Franse academies opgeleid en opgevoed werden en dat is goed voor de kleedkamer’, aldus Cornu. ‘Het is toch ook een mix met meer ervaren mannen. En de jonge jongens weten: we komen terecht in een heel fysieke competitie, waar er gevochten moet worden voor de bal. Dat ondervonden ze intussen in de eerste competitiewedstrijden aan den lijve.’

Dat vraagt aanpassing, meer scherpte vooral. In de thuiswedstrijd tegen Union viel dat op bij de Braziliaanse centrumspits Crysan, die er weleens een Zidanebeweging te veel uitgooide. En over de uitwedstrijd tegen Westerlo konden we lezen dat hij met dodelijk balverlies op de middenlijn aan de basis lag van de tegentreffer. Maar er zit zeker muziek in het nieuwe Cercle. Dat liet het al zien in de voorbereiding, waarin het geen enkele keer verloor en onder meer de topklassers Antwerp, Lokeren en het Nederlandse Willem II klopte, en dat deed het ook meteen in de competitie. Het werd duidelijk geapprecieerd door het publiek.

Het verschil is de stress om punten te verliezen en in de degradatiezone verzeild te geraken: dat risico is veel kleiner geworden en over een degradatierisico wordt niet meer gepraat’, stelt voorzitter Schotte vast. ‘Ook onze belangrijkste zorg, het financiële evenwicht, is verminderd. Iedereen bij Cercle voelt: de rust is teruggekeerd. Er is een totaal andere beleving. Op de eerste speeldag kwamen we in Westerlo achter, maar in plaats van de vrees om te verliezen was er het gevoel dat we nog konden winnen.’

Concurrentie

Ook coach José Riga is zeer te spreken over de aanpak van AS Monaco. ‘Er is tussen de partners een permanente communicatie om goed te doen’, zegt hij. ‘Het blijft niet bij woorden, er zijn ook en vooral de feiten. Er komen geregeld van hun mensen naar hier en ik zit heel veel samen met de sportief directeur. We hebben dezelfde visie over voetbal en kozen de nieuwe spelers samen.’

Hij looft ook de mentaliteit van zijn groep en spreekt de hoop uit dat die zo zal blijven. Want de concurrentie is groot, zeker voorin, met tussen speeldag 1 en speeldag 2 ook nog de komst van Dylan De Belder van titelconcurrent Lierse, de topschutter van vorig seizoen in de Proximus League nota bene. Allemaal zijn het talenten die gekomen zijn om te spelen, met grote verwachtingen, maar van wie er ook vaak op de bank of zelfs in de tribune zullen zitten. ‘We beschikken inderdaad over goeie spitsen’, aldus Riga. ‘Iedereen moet zijn plaats zoeken en wij moeten de balans vinden. Er zullen zeker nog moeilijke momenten komen. Maar de enige manier om daarmee om te gaan is elke dag, in welke omstandigheden dan ook, je job te doen en elke wedstrijd zien als een nieuwe uitdaging. Hoe professioneler en beter het werk is dat je levert, hoe dichter bij je doel je komt. Wat dat betreft, zal ik mijn spelers beter kennen na tien competitiewedstrijden dan ik hen nu ken.’

door Christian Vandenabeele - foto’s Belgaimage - Virginie Lefour

Onder de 21 nieuwe aanwinsten van Cercle zitten er zes talenten uit de jeugdopleiding van AS Monaco: doelman en gewezen Frans belofte-international Paul Nardi (23) is er al sinds januari en daar kwamen nu aanvallers Irvin Cardona (20) en Guévin Tormin (19), linksback Jordy Gaspar (20) en middenvelders Tristan Muyumba (20) en Jonathan Mexique (22) bij.

Verder: de Braziliaanse centrumspits Crysan (21) van Paranaense, de Haïtiaanse rechtsback Carlens Arcus (21) van Lille, de Argentijnse middenvelder Jonathan Farias (19) van Boca Juniors, de Franse middenvelder Gaëtan Robail (23) van PSG en de Braziliaanse flankaanvaller Gonçalves Vagner (21) van Bastia. Daarnaast kwam er nog meer ervaring met mannen als middenvelder Christophe Vincent (24), gevormd bij Bastia, rechtsback en Gabonees international Lloyd Palun (28), de Spaanse centrale verdediger Hector Rodas (29), de Keniaanse middenvelder Johana Omolo (28) van Antwerp, de Franse middenvelder Xavier Mercier (28) van Kortrijk, de Franse verdediger Benjamin Delacourt (31) van Deinze en de Belgen Stephen Buyl (24), Gianni Bruno (26), Bram Vandenbussche (36) en Dylan De Belder (24).

In de A-kern rest nog één speler uit de jeugdopleiding van Cercle: middenvelder Guillaume De Schryver (20).
Ex-ploegmaat en vriend van Mbappé

Blikvanger Irvin Cardona wou aanvankelijk niet naar Cercle Brugge komen. ‘Ik kende het parcours dat ze hier vorig seizoen aflegden, vechten tegen de degradatie, en daarom was het niet mijn eerste keus’, zegt hij. ‘Ik wist ook dat er voor mij in Frankrijk twee à drie mogelijkheden waren om een jaar uitgeleend te worden, onder meer bij Nîmes Olympique in de Ligue 2. Daar ging mijn voorkeur naar uit.’ Hij kon uiteindelijk overtuigd worden en kreeg er voor zijn komst naar Brugge ook nog een contractverlenging van twee jaar tot 2021 bovenop. ‘Coach Leonardo Jardim en vicevoorzitter Vadim Vasiljev overtuigden mij. Intussen weet ik: dit is een goed project en een betere optie. Er is een competitief elftal met de ambitie om te promoveren en de speeltijd die ik hier krijg, zal mij toelaten om progressie te maken en mij binnen een jaar te integreren in de A-kern van AS Monaco. Momenteel ben ik heel tevreden. Er is een goeie kern en we komen goed overeen.’

En hij scoorde al, één van de twintig goals die hij voor Cercle wil maken. Scoren deed hij altijd al, vertelt hij. ‘Bij de U19 24 keer en vorig seizoen tot Nieuwjaar 16 in de CFA met de tweede ploeg van Monaco.’ En: hij maakte er ook zes in de Youth League, waaronder een hattrick op Tottenham. ‘Vanaf december ben ik met de A-kern van Monaco beginnen te trainen, in februari mocht ik debuteren tegen Chambly in de beker en tegen Metz in de competitie. Ik ben erbij gebleven tot het einde van het seizoen.’

Bij AS Monaco en bij de Franse nationale jeugdploegen was hij ploegmaat en vriend van Kylian Mbappé, de achttienjarige aanvaller die vorig seizoen explodeerde en voor wie PSG bereid is 200 miljoen euro te betalen. In zijn iPhone naast hem op tafel in het spelershome zit het nummer van de nieuwe vedette van het Franse voetbal. Ze bellen nog geregeld met elkaar. ‘Kylian is een jaar jonger dan ik, maar werd doorgeschoven. Hij werd uiteindelijk een jaar vroeger prof dan ik. Maar zowel bij Monaco als bij de nationale jeugdploegen speelden we heel veel samen: ik in de spits en hij meer vanaf de flank.’

Irvin Cardona, deze maand twintig geworden, voetbalde tot zijn vijftiende bij de amateurclub US Le Pontet alvorens naar de gereputeerde jeugdacademie van ASM in La Turbie te trekken. ‘Vroeger kon niet, omdat Monaco geen préformation heeft.’ In Brugge zal hij alleen wonen, ook omdat zijn vriendin nog studeert, maar dat deert hem niet. ‘Eigenlijk woon ik al van mijn vijftiende niet meer thuis. Eerst verbleef ik op de academie en de laatste twee jaar op een appartement in Monaco.’ Hij gaat door voor een topprof. ‘Ook dankzij de begeleiding van mijn ouders’, zegt hij. ‘Als je jong en nog niet matuur bent, denk je niet als een volwassene en maak je niet altijd de juiste keuzes en doe je weleens een stommiteit, maar dan waren zij er om mij weer op de juiste weg te zetten.’ Hij komt uit een voetbalfamilie. ‘Mijn jongere broer speelt bij Nîmes. Mijn vader Pascal voetbalde er ooit samen met Laurent Blanc. Net als ik was hij een spits. Hij is mijn voorbeeld.’

http://magazine.knack.be/makr/voor-abon ... 96/article
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor Ruva » vr 01 sep 2017, 16:48

Volgens Eddy Demarez zijn we topfavoriet.

OHL is de topfavoriet in 1B
In 1B leek Cercle Brugge, dankzij het geld van Monaco, ongenaakbaar. Tot de Thaise investeerder achter OHL plots zijn geldbuidel opentrok. OHL heeft niet alleen het modernste stadion uit 1B, maar nu ook de sterkste kern. In anderhalve week hebben ze nog 7 of 8 spelers binnengehaald. Met namen als Hubert, Persoons, Aguemon, Bagayoko, Copa, Storm en Watt is de ploeg uit Leuven gewoon de topfavoriet in 1B.

Cercle aan de andere kant haalt jonge spelers met veel talent maar weinig ervaring. Vreemd dat ze een uitstekende jonge speler die ze al in huis hadden, lieten vertrekken. Mathieu Maertens doet het erg goed bij concurrent OHL.

Bij Westerlo vraag ik me af of het nog goed komt. Herman Wijnants klinkt vrij fatalistisch en de transfers (of het ontbreken daarvan) beloven niet veel goeds voor de trots van de Kempen.


http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.3058528
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3023
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor slackdeklipper » vr 01 sep 2017, 17:15

Ruva schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:Volgens Eddy Demarez zijn we topfavoriet.

OHL is de topfavoriet in 1B
In 1B leek Cercle Brugge, dankzij het geld van Monaco, ongenaakbaar. Tot de Thaise investeerder achter OHL plots zijn geldbuidel opentrok. OHL heeft niet alleen het modernste stadion uit 1B, maar nu ook de sterkste kern. In anderhalve week hebben ze nog 7 of 8 spelers binnengehaald. Met namen als Hubert, Persoons, Aguemon, Bagayoko, Copa, Storm en Watt is de ploeg uit Leuven gewoon de topfavoriet in 1B.

Cercle aan de andere kant haalt jonge spelers met veel talent maar weinig ervaring. Vreemd dat ze een uitstekende jonge speler die ze al in huis hadden, lieten vertrekken. Mathieu Maertens doet het erg goed bij concurrent OHL.

Bij Westerlo vraag ik me af of het nog goed komt. Herman Wijnants klinkt vrij fatalistisch en de transfers (of het ontbreken daarvan) beloven niet veel goeds voor de trots van de Kempen.


http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.3058528


Het kan verkeren jongens... :+:
Tijd om de verantwoordelijkheden op te nemen
Avatar gebruiker
slackdeklipper
Tragen drinker
 
Berichten: 1933
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:36
Supportersclub: Top is TOP

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor Maarten » vr 01 sep 2017, 19:06

slackdeklipper schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:
Ruva schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:Volgens Eddy Demarez zijn we topfavoriet.

OHL is de topfavoriet in 1B
In 1B leek Cercle Brugge, dankzij het geld van Monaco, ongenaakbaar. Tot de Thaise investeerder achter OHL plots zijn geldbuidel opentrok. OHL heeft niet alleen het modernste stadion uit 1B, maar nu ook de sterkste kern. In anderhalve week hebben ze nog 7 of 8 spelers binnengehaald. Met namen als Hubert, Persoons, Aguemon, Bagayoko, Copa, Storm en Watt is de ploeg uit Leuven gewoon de topfavoriet in 1B.

Cercle aan de andere kant haalt jonge spelers met veel talent maar weinig ervaring. Vreemd dat ze een uitstekende jonge speler die ze al in huis hadden, lieten vertrekken. Mathieu Maertens doet het erg goed bij concurrent OHL.

Bij Westerlo vraag ik me af of het nog goed komt. Herman Wijnants klinkt vrij fatalistisch en de transfers (of het ontbreken daarvan) beloven niet veel goeds voor de trots van de Kempen.


http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.3058528


Het kan verkeren jongens... :+:
Tijd om de verantwoordelijkheden op te nemen


Hopelijk geen herhaling van het seizoen 2014-2015, toen we ook topfavoriet nr1 waren... maar uiteindelijk pas 5de ofzo werden in de competitie. Toen alsnog gepromoveerd via de eindronde.

Ik vrees dat Westerlo een vergelijkbaar seizoen als dat van ons vorig jaar gaat draaien... maar misschien dat zij op de laatste dag, niet voorlaatste gaan staan.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18321
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor Maarten » vr 01 sep 2017, 19:09

De huidige poll is nu ook veel minder relevant dan enkele weken geleden. Ik denk dat als de poll nu gehouden werd, dat de uitslag grondig zou verschillen met die van enkele weken geleden.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18321
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor Jan Frans » za 02 sep 2017, 14:06

Maarten schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:De huidige poll is nu ook veel minder relevant dan enkele weken geleden. Ik denk dat als de poll nu gehouden werd, dat de uitslag grondig zou verschillen met die van enkele weken geleden.


Dat denk ik ook. Ik stemde voor Cercle en zou dat nu waarschijnlijk niet meer doen.
(maar ook toen schreef ik er al bij : Cercle "kampioen", maar OHL promoveert!)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6850
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor luc » za 02 sep 2017, 18:10

Jan Frans schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:
Maarten schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:De huidige poll is nu ook veel minder relevant dan enkele weken geleden. Ik denk dat als de poll nu gehouden werd, dat de uitslag grondig zou verschillen met die van enkele weken geleden.


Dat denk ik ook. Ik stemde voor Cercle en zou dat nu waarschijnlijk niet meer doen.
(maar ook toen schreef ik er al bij : Cercle "kampioen", maar OHL promoveert!)



eerste periode zal moeilijk worden, we staan al 5 punten achter.
Avatar gebruiker
luc
I ♥ Nick Gillekens
 
Berichten: 883
Geregistreerd: ma 05 mei 2014, 17:24

Wijnants: "Ook met lager budget kunnen we sterk blijven"

Berichtdoor luckie » zo 03 sep 2017, 10:05

Wijnants: "Ook met lager budget kunnen we sterk blijven"

1B maakt Herman Wijnants niet zenuwachtig.

Westerlo heeft zijn start gemist in 1B met 2 op 12. Bovendien moet het opboksen tegen de hogere budgetten en een leger aan nieuwkomers van onder andere Cercle Brugge en OHL. "Maar ik heb geen schrik meer, we hebben een goede ploeg", zegt manager Herman Wijnants.

Westerlo opende het seizoen met een nederlaag tegen Cercle Brugge en verloor ook van Union. Tegen Tubeke en OHL konden de Kemphanen wel puntjes sprokkelen, maar Westerlo wacht nog op de eerste zege. Toch maakt Herman Wijnants zich geen zorgen.

"We hebben al bewezen dat we een goede ploeg met grinta hebben", zei Wijnants. "Er zijn al zes clubs overgenomen in 1B. In voetbal draait alles helaas om geld, daar moet ik geen tekening meer bij maken."

"Maar we moeten zorgen dat we op onze manier sterk kunnen blijven. De laatste weken van de transferperiode zakten de huurprijzen en daar moeten we op wachten."

"We hebben bijvoorbeeld lang gewacht op Hubert (ging naar OHL, red), maar we kunnen die prijzen niet aan. Ze kiezen voor de beste financiële overeenkomst, daar moeten we niet over zeuren."

"Maar ik heb geen schrik meer. We hebben een goede ploeg gevormd. Met 2 op 12 is er nog geen man overboord. In voetbal is er veel mogelijk."

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lage ... /1.3059444
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor Jan Frans » zo 03 sep 2017, 14:04

luc schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:
Jan Frans schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:
Maarten schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:De huidige poll is nu ook veel minder relevant dan enkele weken geleden. Ik denk dat als de poll nu gehouden werd, dat de uitslag grondig zou verschillen met die van enkele weken geleden.


Dat denk ik ook. Ik stemde voor Cercle en zou dat nu waarschijnlijk niet meer doen.
(maar ook toen schreef ik er al bij : Cercle "kampioen", maar OHL promoveert!)



eerste periode zal moeilijk worden, we staan al 5 punten achter.


5 punten is nog perfect op te halen. Nu 6 op 6 tegen Tubize en Union en dan de topper thuis tegen Beerschot.
Daarna weten we meer.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6850
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor KlaaZ » zo 03 sep 2017, 22:42

Jan Frans schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:
luc schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:
Jan Frans schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:
Maarten schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:De huidige poll is nu ook veel minder relevant dan enkele weken geleden. Ik denk dat als de poll nu gehouden werd, dat de uitslag grondig zou verschillen met die van enkele weken geleden.


Dat denk ik ook. Ik stemde voor Cercle en zou dat nu waarschijnlijk niet meer doen.
(maar ook toen schreef ik er al bij : Cercle "kampioen", maar OHL promoveert!)



eerste periode zal moeilijk worden, we staan al 5 punten achter.


5 punten is nog perfect op te halen. Nu 6 op 6 tegen Tubize en Union en dan de topper thuis tegen Beerschot.
Daarna weten we meer.


Als ge zo blijft knoeien op verplaatsing, is dat niet op te halen.
Avatar gebruiker
KlaaZ
Kijk eens diep in mijn Ogun
 
Berichten: 1948
Geregistreerd: zo 06 dec 2015, 21:30
Supportersclub: Den Twaalfde Man
waarschuwingen: 2

Toeschouwersaantallen in Proximus League

Berichtdoor luckie » wo 27 sep 2017, 17:07

Toeschouwersaantallen in Proximus League

Tweede klasse stond jarenlang synoniem voor de hel. Weinig media-aandacht, lege stadions, financiële problemen. De hervorming tot een Eerste Klasse B met slechts acht clubs zorgt voor meer leven in de brouwerij. Vorig seizoen stak Antwerp FC er met kop en schouders bovenuit, nu lokt Beerschot Wilrijk het meeste fans.

Beerschot Wilrijk heeft vier promoties op rij achter de rug. De mannen van Marc Brys doen het bovendien uitstekend. Dat vertaalt zich ook in de tribunes. Met een gemiddelde van 7.112 zou Beerschot Wilrijk middenmotor zijn eerste klasse.

Lierse lokt ondanks de bestuurlijke en sportieve problemen toch nog gemiddeld 5.136 fans naar het Lisp. Daar zijn enkele eersteklassers jaloers op!

Na Beerschot Wilrijk en Lierse volgt Cercle Brugge, dat een grondige facelift onderging sinds de overname door AS Monaco.

1 Beerschot Wilrijk 7.112
2 Lierse SK 5.136
3 Cercle Brugge 4.833
4 OH Leuven 3.940
5 KVC Westerlo 2.833
6 KSV Roeselare 2.466
7 Union Saint-Gilloise 1.483
8 AFC Tubeke 933

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=127915
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43677
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor Jan Frans » do 28 sep 2017, 07:13

minder dan cercle :grr:
Dat moet dringend beter. Een verdubbeling is noodzakelijk om alle ambities van de bestuurlijke top democratisch te legitimeren. En later in 1A moeten we absoluut een voorbeeld nemen aan KV Mechelen (ja ja, daar ben ik weer)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6850
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor deeBartman » do 28 sep 2017, 08:04

Jan Frans schreef in Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL:minder dan cercle :grr:
Dat moet dringend beter. Een verdubbeling is noodzakelijk om alle ambities van de bestuurlijke top democratisch te legitimeren. En later in 1A moeten we absoluut een voorbeeld nemen aan KV Mechelen (ja ja, daar ben ik weer)

Ja viel mij ook op, maar ik denk dat ze bij Cercle met veel zijn omdat de verwachtingen (terecht) hoog zijn. Bij ons zie ik het op termijn wel terug goed komen als de ambities worden waargemaakt.
Het aantal van Union viel mij ook tegen, die zijn altijd met relatief veel op verplaatsing toch, is dat omdat er enkel tickets zijn in voorverkoop op de Heizel?
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4163
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: 1B: de ploegen, de budgetten, de polls 2017-2018 // POLL

Berichtdoor Filip Elsen » do 28 sep 2017, 08:21

De thuissupporters in Union kunnen gewoon een ticket aan de loketten kopen hoor.

De bezoekers niet.
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

VorigeVolgende

Keer terug naar Statistieken & overzichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


"like" ons op Facebook!