Raz Shlomo - 2023-07-03 - Zomertr 3 - aankoop - 4 j

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Raz Shlomo - 2023-07-03 - Zomertr 3 - aankoop - 4 j

Berichtdoor nasroedin » za 09 dec 2023, 12:37

HNB 9 december

Raz Shlomo (OH Leuven) zit met zorgen om thuisland Israël: “Ik denk er eigenlijk de hele tijd aan”

Raz Shlomo. “In het begin had ik het heel moeilijk. Ik was het niet gewend om helemaal alleen te zijn, zonder vrienden of familie, maar nu voel ik me beter.”

Na een moeizame start komt Raz Shlomo (24) stilaan meer aan spelen toe bij OH Leuven. Maar echt vrolijk kan de Israëliër er niet van worden. Daarvoor speelt de situatie in zijn thuisland te veel in zijn hoofd. “Het is heel moeilijk om aan voetbal te blijven denken, maar ik probeer de oorlog uit te schakelen als ik op het veld stap.”
Milan Augustijns
Gisteren om 12:44
Eigenlijk is hij een centrale verdediger, maar de jongste wedstrijden stond Raz Shlomo op het middenveld bij OH Leuven. “Als ik speel, ben ik tevreden, ook als het op het middenveld is”, zegt de Israëliër, die afgelopen zomer voor iets meer dan een miljoen euro overkwam van Hapoel Tel Aviv en meteen voor vier jaar tekende. “De coach zal wel een reden hebben om mij op het middenveld te zetten en ik doe gewoon mijn best. Momenteel verkiest hij andere spelers centraal achterin, maar dat blijft wel mijn favoriete positie.” Bij de Israëlische nationale ploeg staat Shlomo overigens wél centraal achterin. Hij debuteerde pas vorig jaar, maar heeft ondertussen al tien interlands op de teller staan.

Op het middenveld van OHL is het toch wat zoeken voor Shlomo. “Ik heb in verleden ook weleens als verdedigende middenvelder gespeeld, maar dat is héél lang geleden. Het is moeilijk om mij aan te passen, omdat ik het niet gewend ben om zo veel aan de bal te komen. Het defensieve werk is gelukkig grotendeels hetzelfde. ”

De komst van coach Oscar Garcia lijkt voorlopig een goede zaak voor de Israëliër, ook al staat hij dan niet op zijn favoriete positie. “Ik kreeg niet veel kansen, dus misschien is dit wel goed voor mij. Onder een nieuwe trainer begint iedereen weer van nul. Het kan een nieuwe kans zijn voor mij. Niet aan spelen toekomen is toch ontgoochelend.”

Eerste buitenlands avontuur
OHL is voor Shlomo zijn eerste club buiten Israël. Lang heeft hij over het Leuvense aanbod niet moeten nadenken. “Mijn droom was om in een grotere Europese competitie te spelen, dus de keuze was snel gemaakt”, legt hij uit. De eerste weken in België waren wel lastig. “In het begin had ik het heel moeilijk. Ik was het niet gewend om helemaal alleen te zijn, zonder vrienden of familie, maar nu voel ik me beter. De mensen hier op de club zorgen ervoor dat ik mij goed voel. Mijn ploeggenoten zijn vrienden aan het worden.”

Ondertussen heeft Shlomo ook al twee keer gescoord voor OHL. Telkens met het hoofd. “Mijn kopspel is een van mijn grote sterktes. Ik ben blij dat dat hier al twee doelpunten heeft opgeleverd.” Vieren deed de Israëliër beide keren met een hartje. Een hart onder de riem voor zijn thuisland. “Mijn eerste doelpunt, bij Cercle Brugge, maakte ik precies op de eerste dag van de oorlog. Heel symbolisch. Dat hartje is iets heel kleins, wat ik kan doen voor de mensen in mijn land.”

Vader militair
Evident is het niet voor Shlomo om zijn hoofd erbij te houden. “Het is heel moeilijk om aan voetbal te blijven denken, maar ik probeer de oorlog uit te schakelen als ik op het veld stap”, klinkt het. “Eerlijk gezegd denk ik er de hele tijd aan. Hopelijk betert het de komende dagen. Ik spreek minstens elke week met mijn familie, die in het zuiden van het land woont, waar het heel gevaarlijk is. En daar komt nog bij dat mijn vader in het leger zit. Het is een bijzondere situatie voor mij. Ik check elke dag of mijn vader en de rest van mijn familie oké zijn.”
nasroedin
Autochtoon
 
Berichten: 1440
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:55

Raz Shlomo tekent bij Maccabi Tel Aviv FC

Berichtdoor luckie » vr 02 feb 2024, 19:34

Raz Shlomo tekent bij Maccabi Tel Aviv FC

Afbeelding

De Israëlische centrale verdediger Raz Shlomo vertrekt naar zijn thuisland. Shlomo wordt getransfereerd naar de Israëlische topclub Maccabi Tel Aviv FC.

Raz Shlomo kwam in de zomer van vorig jaar over van Maccabi Netanya. De centrale verdediger maakte zijn debuut voor OH Leuven op het veld van Cercle Brugge, waar hij ook een kopbaldoelpunt scoorde. Shlomo kwam in totaal elf keer in actie voor de club. Na een half seizoen vertrekt hij echter definitief terug naar Israël, waar hij tekent bij Maccabi Tel Aviv FC.

Veel succes, Raz!

http://ohleuven.com/news/raz-shlomo-te ... l-aviv-fc/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43264
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Raz Shlomo - 2023-07-03 - Zomertr 3 - aankoop - 4 j

Berichtdoor Dubbelpunt » vr 02 feb 2024, 20:18

Veel geluk!
Dubbelpunt
 
Berichten: 1894
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Raz Shlomo - 2023-07-03 - Zomertr 3 - aankoop - 4 j

Berichtdoor Rudi » vr 02 feb 2024, 20:56

Voetbalnieuws.be :

OH Leuven maakt stevig verlies op zomertransfer

Oud-Heverlee Leuven heeft vandaag nog een uitgaande transfer meegedeeld. De Jupiler Pro League-club heeft het vertrek van Raz Shlomo wereldkundig gemaakt. Ze maken op enkele maanden tijd stevig verlies.

Shlomo verlaat OHL
"De Israëlische centrale verdediger Raz Shlomo vertrekt naar zijn thuisland. Shlomo wordt getransfereerd naar de Israëlische topclub Maccabi Tel Aviv FC. Shlomo kwam in de zomer van vorig jaar over van Maccabi Netanya", klinkt het.

"De centrale verdediger maakte zijn debuut voor OH Leuven op het veld van Cercle Brugge, waar hij ook een kopbaldoelpunt scoorde. Shlomo kwam in totaal elf keer in actie voor de club. Na een half seizoen vertrekt hij echter definitief terug naar Israël, waar hij tekent bij Maccabi Tel Aviv FC."

350.000 euro verlies
OHL haalde Shlomo in de zomer voor 1,1 miljoen euro weg bij Maccabi Tel Aviv. De club uit Leuven verkoopt hem nu voor 750.000 euro. Zo maken ze op enkele maanden tijd dus toch 350.000 euro verlies.

Edit : Ondertussen spreekt men wel van een hoger bedrag!

Avatar gebruiker
Rudi
Held
 
Berichten: 1473
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 18:18
Woonplaats: Bekkevoort

Re: Raz Shlomo - 2023-07-03 - Zomertr 3 - aankoop - 4 j

Berichtdoor nickohl » za 03 feb 2024, 12:37

zelfs nog 50K winst dan? :D
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Vorige

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


"like" ons op Facebook!