Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop - 3j

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop -

Berichtdoor diezel » wo 21 jun 2023, 12:11

Kan toch echt niet anders dan dat er iets aan de handen van verbist is blijven plakken bij die transfer. Het is gewoon ne vliegenvanger. jackers (ook geen topkeeper) liet een veel solidere indruk tijdens de voorbereiding om daarna geen enkele kans meer te krijgen.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7542
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop -

Berichtdoor Dubbelpunt » wo 21 jun 2023, 12:36

diezel schreef in Re: Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop -:Kan toch echt niet anders dan dat er iets aan de handen van verbist is blijven plakken bij die transfer. Het is gewoon ne vliegenvanger. jackers (ook geen topkeeper) liet een veel solidere indruk tijdens de voorbereiding om daarna geen enkele kans meer te krijgen.

In de voorbereiding vond ik Ravet ook heel goed keepen. Zegt niks. Over contactuele en interne afspraken hebben we het raden. Maar de ene doelman overstijgt de andere niet. Beide pure middel (onder)maat(s).
Dubbelpunt
 
Berichten: 1902
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop -

Berichtdoor Jan Frans » wo 21 jun 2023, 16:19

diezel schreef in Re: Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop -:Kan toch echt niet anders dan dat er iets aan de handen van verbist is blijven plakken bij die transfer. Het is gewoon ne vliegenvanger. jackers (ook geen topkeeper) liet een veel solidere indruk tijdens de voorbereiding om daarna geen enkele kans meer te krijgen.

Ik begrijp niet dat je dergelijke beschuldigen, zonder één enkel bewijs zomaar op dit forum gooit. Dit ondermijnt je autoriteit
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop -

Berichtdoor diezel » wo 21 jun 2023, 16:59

Het is mij niet om autotriteit te doen, dat zal mij worst wezen. Ik zeg wat ik denk.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7542
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop -

Berichtdoor John » do 22 jun 2023, 11:04

John
 
Berichten: 1762
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop -

Berichtdoor Larry » ma 10 jul 2023, 16:02

Iemand enig idee hoe goed/slecht deze nieuwkomer het doet? Spijtig dat we hem in geen enkele oefenmatch live aan het werk kunnen zien. "Achter gesloten deuren" is a pain in the ass. Sorry voor de quote, maar dat begint mij serieus te frustreren. En ik denk dat dit bij meerdere supporters het geval is.
Larry
 
Berichten: 554
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:09

Banzuzi heeft grote progressiemarge

Berichtdoor luckie » vr 04 aug 2023, 07:42

luckie schreef in Versterkt of verzwakt?:Versterkt of verzwakt?

1. Banzuzi heeft op Leicester een zeer goed indruk nagelaten.


Ezechiel Banzuzi heeft grote progressiemarge: “Ik koos bewust OHL boven Anderlecht”

Afbeelding

Banzuzi stond ook in de belangstelling van Anderlecht, maar koos bewust voor OHL. “Mijn twee broers, die zich sportief over mij ontfermen, waren erbij toen ik een gesprek had met de Leuvense clubverantwoordelijken en met coach Marc Brys. Anderlecht wou me laten rijpen bij de Futures, hun beloftenploeg in eerste klasse B. Bij OHL zou ik meteen in de A-kern worden opgenomen. Daarom koos ik voor OHL. Dat ik aan de aftrap kwam van de openingswedstrijd van het seizoen, bewijst dat ik de juiste keuze maakte.”

Volgens Marc Brys wordt Ezechiel Banzuzi over hooguit twee jaar een topper. “Hij is net héél gefocust voor zijn leeftijd. En met zijn 1 meter 91 is hij ook stevig en sterk aan de bal. En hij maakt meestal goede keuzes op het veld. Ezechiel heeft nog een grote progressiemarge.”

“Het was de eerste weken wel even aanpassen aan de manier van trainen en spelen”, zegt Banzuzi. “Het grootste verschil? Als middenvelder moet je harder werken en achter je mannetje aanlopen bij balverlies. Jongens als Mathieu Maertens en Siebe Schrijvers helpen mij de juiste dingen te doen. En de trainer vraagt mij om mee te coachen op het veld. Ik heb op die enkele weken tijd hier al véél bijgeleerd.”

http://www.hln.be/sport-in-de-buurt/ez ... ~a972142b/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Banzuzi over zijn verrassende keuze voor OHL

Berichtdoor luckie » vr 04 aug 2023, 08:09

Ezechiel Banzuzi over zijn verrassende keuze voor OH Leuven: “Bij Anderlecht moest ik bij de beloften beginnen”

Ezechiel Banzuzi tekende in Leuven een contract tot 2026 en kostte iets meer dan een miljoen euro.

Dat hij nog maar achttien jaar is, heeft hem er niet van weerhouden bij OH Leuven meteen een basisplaats te veroveren. Ezechiel Banzuzi, die ook naar RSC Anderlecht kon, lijkt vooralsnog de belangrijkste Leuvense zomeraanwinst. “Ik koos voor OHL omdat ik hier meteen vertrouwen kreeg”, zegt de Nederlandse middenvelder.

Milan Augustijns

Er zit best een groot contrast tussen de Ezechiel Banzuzi die je op het veld ziet en diegene die wij donderdag te spreken kregen. Op het veld: geweldige présence met zijn 1m91 en brede schouders. Naast het veld: eerder stil en erg down-to-earth. De Nederlander met Congolese ouders, die ondertussen een woonst heeft gevonden in Haacht, tekende in Leuven een contract tot 2026 en kostte iets meer dan een miljoen euro.

Je voetbalde sinds je elfde voor NAC Breda en nu ben je voor het eerst bij een andere club actief. Is dat zoeken?

“Het was best zwaar. Het was vooral wennen aan de trainingen en het niveau, maar ik denk wel dat ik al ben aangepast. Ook aan de spelstijl. Zoeken was het niet echt, want het is dicht bij huis, maar wennen is het wel. Twee keer per dag trainen – en soms drie keer – was ik niet gewoon.”

Er waren best wel wat gegadigden voor jou deze zomer. Waarom is het OH Leuven geworden?

“Omdat ik hier meteen vertrouwen krijg. Ze boden zich meteen aan en wilden mij echt. Ook in een gesprek met de coach voelde ik veel vertrouwen.”

Anderlecht was ook geïnteresseerd. Kriebelt het dan niet om voor een club met zo’n palmares te kiezen?

“Dat speelde natuurlijk wel in mijn achterhoofd, maar het gaat om de toekomst en ik wilde de beste keuze voor mezelf maken. Dat was Leuven. Dat ik hier sneller een basisplaats kon veroveren, heeft zeker een rol gespeeld. Bij Anderlecht moest ik beginnen bij de Futures (de beloftenploeg van Anderlecht, red.). Ik wist natuurlijk niet dat ik hier meteen in de basis zou staan, maar dat blijkt nu wel het geval en daar ben ik blij mee.”

Wilde je hoe dan ook weg bij NAC of was blijven ook een optie?

“Ik had nog een jaar contract dus blijven kon ook, maar toen bleek dat we niet promoveerden naar de Eredivisie, wilde ik een niveau hogerop.”

Was er ook interesse uit de Eredivisie?

“Van FC Utrecht, maar daar moest ik bij Jong Utrecht beginnen en kon ik niet in de A-ploeg starten.”

Het middenveld was hier al behoorlijk goed gestoffeerd. Hoe zag je zelf jouw kansen op een basisplaats?

Ik was niet verrast dat ik in de ploeg stond vorige week, want ik werk altijd voor mijn plek en als ik er dan in sta, heb ik het verdiend. Er waren hier wel spelers die al een tijdje bij de club zaten, dus ik hield rekening met een plaats op de bank, maar het is anders uitgedraaid.”

Wat heb je al bijgeleerd sinds je transfer naar Leuven?

“Blijven bewegen is hier heel belangrijk. Mijn man volgen was ook nieuw, want dat doen we in Nederland niet. Hier is het harder werken op het middenveld.”

Heb je goede raad gekregen van de anciens?

“Zeker. Mathieu Maertens is een goeie aanvoerder, die mij altijd helpt, en Siebe Schrijvers doet hetzelfde. Pierre-Yves Ngawa is ook iemand die veel helpt.”

Volgens de coach is de acht jouw beste positie. Akkoord?

“Helemaal akkoord.
Ik kan ook op verschillende andere posities uit de voeten, maar op acht kom ik het best tot mijn recht.”

Een middenvelder moet altijd mee verdedigen én aanvallen. Op welk van die twee vlakken sta jij al het verst?

“Vooral in het verdedigen valt er nog wel wat te leren: mannetje volgen, mannetje doorgeven.”

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230803_96304687
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop -

Berichtdoor ivanhoe » do 19 okt 2023, 11:31

op voetbalkrant :

Belgische U19 vernederd door Jupiler Pro League-speler

Het was een zware middag voor de U19's van Wesley Sonck. De jonge Belgen werden in een vriendschappelijke wedstrijd ingeblikt door Nederland. (5-1).
Er stond dinsdag in Marbella niets op het spel voor de U19's, die deelnamen aan een internationaal toernooi. Het is echter wel niet zo zeker of Wesley Sonck blij was met het resultaat van zijn jongens.

Nederland nam al snel de leiding en scoorde in de 10e minuut. In de 25e minuut was de stand al 2-0. OHL-speler Ezechiel Banzuzi scoorde daarna nog een keer om de 3-0 ruststand op het bord te zetten.
België kwam op 3-1, maar opnieuw was er Banzuzi om voor 4-1 te zorgen. Uiteindelijk werd het 5-1 voor onze noorderburen. De Belgische U19's spelen volgende maand kwalificatiewedstrijden voor het volgende EK.

nu nog bij OHL zijn duivels ontbinden zou ik zeggen !
Avatar gebruiker
ivanhoe
 
Berichten: 294
Geregistreerd: do 17 apr 2014, 23:03
Supportersclub: den eendracht

Re: Ezechiel Banzuzi - 2023-06-20 - Zomertransfer 1 - koop -

Berichtdoor John » do 19 okt 2023, 11:36

Als hij de kans zou krijgen van de volgende coach hopelijk! Heeft in het begin van het seizoen kansen gekregen maar is daarna uit de ploeg verdwenen en heeft geen kansen meer gehad buiten af en toe een invalbeurt van vijf minuten.
John
 
Berichten: 1762
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Vorige

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


"like" ons op Facebook!