Pierre-Yves Ngawa

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor Wimmel » di 27 sep 2022, 19:18

PIERRE-YVES NGAWA VERLENGT OVEREENKOMST

Pierre-Yves Ngawa (30) verlengde zijn overeenkomst aan Den Dreef tot 2025. De verdediger speelde in totaal al 125 wedstrijden voor onze club en is aan zijn zesde seizoen bij OH Leuven bezig.

Pierre-Yves Ngawa maakte in augustus 2015 de overstap van SK Lierse naar OH Leuven. Hij speelde twee seizoenen aan Den Dreef alvorens in 2017 te transfereren naar het Italiaanse US Avellino in de Serie B. Nadien kwam Ngawa kwam ook nog uit voor andere Serie B teams als Perugia Calcio en Calcio Foggia. In 2019 keerde Pierre-Yves terug naar OH Leuven en maakte hij deel uit van de ploeg die in 2019 de periodetitel won in Virton.

OH Leuven CEO Peter Willems is tevreden dat hij Pierre-Yves Ngawa langer aan OH Leuven kan binden. “Ngawa is een superprof die een belangrijke rol speelt binnen onze club. Pierre-Yves speelt al zijn zesde seizoen voor ons en kent de clubwaarden door en door. Met zijn ervaring helpt hij ook onze jonge talenten beter worden.”

Ook Pierre-Yves Ngawa is blij met zijn contractverlenging. “Ik voel me echt thuis in Leuven. OH Leuven heeft me altijd een goed gevoel gegeven. Mijn ploeggenoten doorheen de jaren, de coach, de staf, maar ook met de supporters heb ik een goede band. Het is een beetje een liefdesverhaal dat acht jaar geleden is begonnen.”

http://www.ohleuven.com/news/pierre-yv ... reenkomst/

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6705
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor Will » di 27 sep 2022, 22:43

[quote="Wimmel";p=135034]PIERRE-YVES NGAWA VERLENGT OVEREENKOMST

Pierre-Yves Ngawa (30) verlengde zijn overeenkomst aan Den Dreef tot 2025. De verdediger speelde in totaal al 125 wedstrijden voor onze club en is aan zijn zesde seizoen bij OH Leuven bezig.

Pierre-Yves Ngawa maakte in augustus 2015 de overstap van SK Lierse naar OH Leuven. Hij speelde twee seizoenen aan Den Dreef alvorens in 2017 te transfereren naar het Italiaanse US Avellino in de Serie B. Nadien kwam Ngawa kwam ook nog uit voor andere Serie B teams als Perugia Calcio en Calcio Foggia. In 2019 keerde Pierre-Yves terug naar OH Leuven en maakte hij deel uit van de ploeg die in 2019 de periodetitel won in Virton.

OH Leuven CEO Peter Willems is tevreden dat hij Pierre-Yves Ngawa langer aan OH Leuven kan binden. “Ngawa is een superprof die een belangrijke rol speelt binnen onze club. Pierre-Yves speelt al zijn zesde seizoen voor ons en kent de clubwaarden door en door. Met zijn ervaring helpt hij ook onze jonge talenten beter worden.”

Ook Pierre-Yves Ngawa is blij met zijn contractverlenging. “Ik voel me echt thuis in Leuven. OH Leuven heeft me altijd een goed gevoel gegeven. Mijn ploeggenoten doorheen de jaren, de coach, de staf, maar ook met de supporters heb ik een goede band. Het is een beetje een liefdesverhaal dat acht jaar geleden is begonnen.”

http://www.ohleuven.com/news/pierre-yve ... reenkomst/

Goede zaak voor beide partijen. Een echte clubspeler die niet vies is om op de bank plaats te nemen
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor Jan Frans » wo 28 sep 2022, 10:22

zeer blij met deze contractverlenging. Dit betekent dat hij waardevol is in de kern.Hij stelt zijn voetbalkwaliteiten ook altijd volledig ten dienste van de ploeg en zelfs niet af en toe ten dienste van zichzelf.

(maar wat ik niet en nooit normaal zal vinden is dat dit interview nog steeds in het FRA moet verlopen. We spreken hier wel over een Belg (en niet over een Jordaniër, Portugees of Bulgaar) die al jaren zijn brood verdient in een Vlaamse club. Als je dan toch je liefde verklaart aan stad, club en supporters doe dan effe moeite om onze thuistaal aan te leren. Ik vind ook dat de club hierin een verantwoordelijkheid draagt)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor V-Traxx » wo 28 sep 2022, 10:59

Een Belg heeft nog altijd Nederlands, Frans en Duits. Ngawa is van Luik afkomstig, dus mag dat perfect in het Frans doen.
Anderzijds wordt het eens tijd dat we een twee/drie/viertaligheid gaan doorvoeren bij de club. Zo win je meteen ook zieltjes in Waals-Brabant.
V-Traxx
 
Berichten: 456
Geregistreerd: wo 23 feb 2022, 12:06

Re: Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor Sakke91 » wo 28 sep 2022, 11:21

Ik heb niets tegen Ngawa, maar deze contractverlenging begrijp ik niet goed.

Hij wordt duidelijk niet gebruikt door Brys.
Daarnaast, als we die stap hoger willen zetten, hebben we sowieso kwalitatievere verdedigers nodig.

Dus puur vanuit rationeel oogpunt is deze contractverlenging niet logisch.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3052
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor V-Traxx » wo 28 sep 2022, 11:30

Ik denk dat de contractverlenging vooral te maken heeft met zijn aanwezigheid in de kleedkamer.
Vermoedelijk zal het ook zijn laatste contract zijn en wordt hij dan niet opgenomen in de staf van een U18 of U23 ploeg.
V-Traxx
 
Berichten: 456
Geregistreerd: wo 23 feb 2022, 12:06

Re: Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor deeBartman » wo 28 sep 2022, 11:59

Sakke91 schreef in Re: Pierre-Yves Ngawa:Ik heb niets tegen Ngawa, maar deze contractverlenging begrijp ik niet goed.

Hij wordt duidelijk niet gebruikt door Brys.
Daarnaast, als we die stap hoger willen zetten, hebben we sowieso kwalitatievere verdedigers nodig.

Dus puur vanuit rationeel oogpunt is deze contractverlenging niet logisch.

Hij is Belg, heeft er geen moeite mee om op de bank te zitten, coacht waarschijnlijk mee de jongeren, zal zijn streng wel trekken als hij moet invallen, ... waarom niet
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4153
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor John » wo 28 sep 2022, 12:32

Sakke91 schreef in Re: Pierre-Yves Ngawa:Ik heb niets tegen Ngawa, maar deze contractverlenging begrijp ik niet goed.

Hij wordt duidelijk niet gebruikt door Brys.
Daarnaast, als we die stap hoger willen zetten, hebben we sowieso kwalitatievere verdedigers nodig.

Dus puur vanuit rationeel oogpunt is deze contractverlenging niet logisch.

Je hebt in een selectie spelers nodig met veel ervaring die de ploeg goed kennen. Aangezien dat we een nieuwe verdediging hebben met wel wat jonge spelers is hij er om hen te begeleiden. Aangezien hij al lang bij de ploeg speelt en de club goed kent zou het mij ook niet verbazen als hij over een paar jaar, net zoals Kotysch, de ploegen van de academie gaat begeleiden. Hij zal als bankzitter trouwens ook niet zo een hoog loon opeisen.
John
 
Berichten: 1762
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor luckie » wo 28 sep 2022, 12:47

Het is ook een beleidsvisie. Niemand laten eindigen zonder contract. Zo niet vertrekken ze gratis. Nu hij een bijkomend contract van 2 jaar kreeg en hij gaat in jan 2023 of in juni 2023 toch weg dan kunnen ze hier nog altijd een kleine transfersom vragen waarbij ze minstens één jaarloon recupereren.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43382
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor luckie » zo 02 okt 2022, 21:27

Deze contractverlenging heeft 3 redenen:

1. Ngawa is een trouwe soldaat en veroorzaakt geen problemen.

2. Hij werkt zonder makelaar en dat wordt door Willems gewaardeerd.

3. Hij is na zijn spelersloopbaan een functie zoals Kotysch beloofd.
Laatst bijgewerkt door luckie op ma 03 okt 2022, 11:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43382
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Pierre-Yves Ngawa

Berichtdoor Sakke91 » ma 03 okt 2022, 10:55

luckie schreef in Re: Pierre-Yves Ngawa:Deze contractverlenging heeft 3 redenen:

1. Ngawa is een trouwe soldaat en veroorzaakt geen problemen.

2. Hij werkt zonder makelaar en dat wordt door Willems gewaardeerd.

3. Hij is na zijn spelersloopbaan een functie zoals Kitsch beloofd.


Ik vind dat eerlijk gezegd geen redenen om hem een contractverlenging als 1-A speler te geven.

Als je niet meer meekan, dan hoor je niet in deze ploeg. Toffe gast of niet.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3052
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


"like" ons op Facebook!