Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat - 3j

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Ijslandse linksbuiten tekent voor OH Leuven

Berichtdoor luckie » ma 04 jul 2022, 13:25

Ijslandse linksbuiten tekent voor OH Leuven

Afbeelding

De Ijslandse linksbuiten Jon Dagur Thorsteinsson (23) tekent een overeenkomst voor drie seizoenen bij OH Leuven. Jon Dagur komt transfervrij over van het Deense Aarhus GF.

Thorsteinsson begon te voetballen in Ijsland bij Kopavogur, maar maakte in 2018 al de overstap naar de Londense club Fulham FC waar hij uitkwam voor de Fulham U18 en Fulham U23. Na een eerste uitleenbeurt in Denemarken bij Vendyssel FF stapte Jon Dagur definitief over naar de Deense Superliga. Hij tekende in 2019 bij Aarhus GF en scoorde er 20 doelpunten en gaf 13 assists in 100 wedstrijden. Thorsteinsson is ook A-international voor Ijsland. Hij speelde 21 interlands en scoorde 4 doelpunten. Hij doorliep ook alle nationale jeugdreeksen.

Coach Marc Brys is tevreden met zijn nieuwe aanwinst. “Jon Dagur Thor Thorsteinsson brengt als linksbuiten een sterke passing game. Hij heeft ook een neus voor doelpunten en zorgt voor extra aanvallende impulsen vanop de flank. Als Ijslands international brengt hij ook internationale ervaring bij.”

http://www.ohleuven.com/news/ijslandse ... oh-leuven/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Jón Dagur Thorsteinsson - 2022-07-04 - Zomertr 6 - grati

Berichtdoor luckie » ma 04 jul 2022, 16:08

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor nickohl » do 28 jul 2022, 16:15

Jón Dagur Thorsteinsson, de nieuwe Viking van OHL: “Mijn favoriete voetballer? Eden Hazard, toen hij bij Chelsea speelde”

“Verstandig. Rustig. Een grappenmaker. En hij kan sjotten ook.” Zo beschrijft coach Marc Brys zijn nieuwe flankspeler Jón Dagur Thorsteinsson (23), die bij het Deense Aarhus werd weggeplukt. De IJslander maakte tegen KV Kortrijk een goeie indruk, en hoopt zich bij OHL te verzekeren van een plekje voor het WK.

“Ik ben blij hier te zijn”, steekt Thorsteinsson van wal. De IJslander maakte het de Kortrijkse verdediging meteen knap lastig bij z'n debuut, maar had pech bij de afwerking toen hij op de paal mikte. “We hebben een goed team. Een aardige mix van ervaring en jeugd. We kunnen een leuk seizoen draaien als we goed uit de startblokken schieten. Ik heb nog maar één match gespeeld, maar ik heb wel al gemerkt dat het tempo hier hoog ligt. En dat het er hard aan toe kan gaan.”

Thorsteinsson en zijn vriendin Soffia zijn intussen gesetteld in het Leuvense. Vooraleer hij de overstap naar België maakte, ging hij wel nog te rade bij landgenoot Alex Runarsson, vorig jaar nog bij OHL tussen de palen. “Ik wist logischerwijs nog niet zo veel van de stad toen ik hier arriveerde, maar het is hier fijn vertoeven. Leuven is voor mij zeker een stap omhoog. België stond op het lijstje van landen waar ik graag naartoe zou trekken. Ik ken Alex (Runarsson, red.) heel goed, dus ik heb natuurlijk met hem gepraat over OHL. Daarna heb ik de beslissing genomen om naar hier te komen. Of hij me al een woordje Nederlands heeft geleerd? Nee, nog niet.” (lacht)

Engels avontuur
Op z'n 16de verhuisde de flankspeler al naar het Engelse Fulham. “Het was een heel leuke ervaring om het Engelse voetbal te leren kennen, een cultuur op zich. Ik speelde er drie jaar. Het was natuurlijk lastig om op m’n 16de m’n familie en vrienden achter te laten. In het begin had ik het daar wel moeilijk mee, maar het went. Maar ik heb er geen spijt van.”

Wie op dat moment ook in Londen voetbalde, was Eden Hazard. Wil nu lukken dat de Rode Duivel in zijn Chelsea-jaren het grote voorbeeld van Thorsteinsson was. “Maar tegenwoordig bij Real Madrid iets minder. Hopelijk lukt het hem dit jaar opnieuw. Hoe hij het spelletje speelt... Dribbels, altijd overal de bal vragen en direct met de neus naar de goal. Ik hoop me ooit met hem te kunnen vergelijken.” (knipoogt)

http://www.hln.be/sport-in-de-buurt/jon-dagur-thorsteinsson-de-nieuwe-viking-van-ohl-mijn-favoriete-voetballer-eden-hazard-toen-hij-bij-chelsea-speelde~a9078c850/
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor Rudi » di 27 sep 2022, 20:40

Vanavond is het Albanië - Ijsland in de UEFA Nations League.

13'
Substitution, Iceland. Daníel Grétarsson replaces Jón Thorsteinsson because of an injury. :shock:
Avatar gebruiker
Rudi
Held
 
Berichten: 1472
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 18:18
Woonplaats: Bekkevoort

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor John » di 27 sep 2022, 21:20

Rudi schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:Vanavond is het Albanië - Ijsland in de UEFA Nations League.

13'
Substitution, Iceland. Daníel Grétarsson replaces Jón Thorsteinsson because of an injury. :shock:

Lap zeg! Wat wel gwn een feit is is dat we nu genoeg selectiediepte hebben om blessures op te vangen. Alleszins toch een pak beter dan vorig jaar. Maertens kan naar de flank en dan kan Holzhauser nog eens zijn kans gaan op de CAM of Kiyine kan zijn eerste kans gaan. We zullen hem wss binnenkort wel hopelijk voor de eerste keer kunnen beoordelen en hopelijk verwelkomen we Mandela Keita terug tegen Union.
John
 
Berichten: 1736
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor Rudi » do 29 sep 2022, 20:35

John schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:
Rudi schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:Vanavond is het Albanië - Ijsland in de UEFA Nations League.

13'
Substitution, Iceland. Daníel Grétarsson replaces Jón Thorsteinsson because of an injury. :shock:

Lap zeg! Wat wel gwn een feit is is dat we nu genoeg selectiediepte hebben om blessures op te vangen. Alleszins toch een pak beter dan vorig jaar. Maertens kan naar de flank en dan kan Holzhauser nog eens zijn kans gaan op de CAM of Kiyine kan zijn eerste kans gaan. We zullen hem wss binnenkort wel hopelijk voor de eerste keer kunnen beoordelen en hopelijk verwelkomen we Mandela Keita terug tegen Union.


Volgens de voorbeschouwing van Brys op de match tegen Union (http://www.hln.be/sport-in-de-buurt/marc-brys-en-ohl-staan-voor-zware-opdracht-union-is-een-heel-sterke-ploeg~a84c95a4/?fbclid=IwAR0nStMl9FXXhqr2FVFMbid6ijdKLirEQfSO7rb1b3E5hpOUZhZKur8c-dI) raakte niemand geblesseerd van de 8 spelers met interlandverplichtingen.
Wellicht foute info dus over onze Ijslander? Die info haalde ik bij http://www.skysports.com/football/albania-vs-iceland/461757
Avatar gebruiker
Rudi
Held
 
Berichten: 1472
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 18:18
Woonplaats: Bekkevoort

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor tempelier » vr 30 sep 2022, 09:35

Geen foute info, hij werd er na 12 minuten al afgehaald, misschien ook wat uit voorzorg omdat hij iets voelde?
tempelier
 
Berichten: 709
Geregistreerd: vr 14 aug 2020, 15:35

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor nickohl » ma 27 maart 2023, 10:30

Jon gaf 3 assists in de 0-7 winst van ijsland tegen Liechtenstein en werd bedankt met een 8.7 score als 2de beste ijslander.

Martinez zou zeggen: "dat het een echte topprestatie was tegen een gemotiveerd en stug Liechtenstein. Er zijn geen kleine ploegen meer, enkel kleine landen qua oppervlakte. Jon zijn prestatie was indrukwekkend."
Laatst bijgewerkt door nickohl op ma 27 maart 2023, 11:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor Jan Frans » ma 27 maart 2023, 11:44

Zijn er eigenlijk nog internationals weg ? Malinov ?
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6791
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor nickohl » ma 27 maart 2023, 11:46

Jan Frans schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:Zijn er eigenlijk nog internationals weg ? Malinov ?

Dacht enkel Tamari nog. En dan Pletinckx, Patris (en Keita) U21 en Sagrado bij U19
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor Jan Frans » ma 27 maart 2023, 21:06

nickohl schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:
Jan Frans schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:Zijn er eigenlijk nog internationals weg ? Malinov ?

Dacht enkel Tamari nog. En dan Pletinckx, Patris (en Keita) U21 en Sagrado bij U19

Thx. Heb het ook gelezen in juiste topic. Waarvoor ook dank
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6791
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor deeBartman » di 25 apr 2023, 16:23

deeBartman schreef in Re: JPL 28 OHL - Zulte-Waregem - Za - 04/03/23 - 18:15//4-2:Ik vrees dat we het beste zijn in de omschakeling, alleen is dat niet evident meer zonder vlotscorende spits, getuige weer de gemiste kansen van Thorsteinsson. Maar toch wel een naïeve taktiek van Leye imo, enfin ja die heeft weinig andere keuze. Het eerste halfuur was idd heel zwak, maar dat was ongetwijfeld op bevel van Brys om ze heel laag op te wachten, pas na een halfuur zijn we ze wat hoger gaan storen en ja gelukkig kwamen die van Zulte het dan op een plateauke brengen.
Een groot deel van de volgende wedstrijden gaan we ongetwijfeld op dezelfde manier kunnen aanpakken.
Nog enkele bedenkingen:
Het is van Bostock geleden dat de penalties weer tot kunst zijn verheven aan den Dreef, koele kikker.
En ja ik zou dat contract van Pletinckx al eens bekijken om te zien of we die gast geen plezierke kunnen doen.

Het mag hier nog eens gezegd worden in zijn aparte topic vind ik, die gast zijn penalties zijn fantastisch.
Hieronder een beeldje van zijn vorige penalties vóór zijn panenka van zondag tegen Standard, hij is dus alle hoeken afgegaan en een keer door het midden en dan om te eindigen nog eens een Panenka. Knap werk en belangrijk, zeker als je zoveel penalties krijgt/afdwingt als ploeg.
Misschien moet hij wel wat werken aan zijn uitdagende houding en het aantal gele kaarten dat hij pakt.

Afbeelding
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4150
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor nickohl » di 25 apr 2023, 21:39

deeBartman schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:
deeBartman schreef in Re: JPL 28 OHL - Zulte-Waregem - Za - 04/03/23 - 18:15//4-2:Ik vrees dat we het beste zijn in de omschakeling, alleen is dat niet evident meer zonder vlotscorende spits, getuige weer de gemiste kansen van Thorsteinsson. Maar toch wel een naïeve taktiek van Leye imo, enfin ja die heeft weinig andere keuze. Het eerste halfuur was idd heel zwak, maar dat was ongetwijfeld op bevel van Brys om ze heel laag op te wachten, pas na een halfuur zijn we ze wat hoger gaan storen en ja gelukkig kwamen die van Zulte het dan op een plateauke brengen.
Een groot deel van de volgende wedstrijden gaan we ongetwijfeld op dezelfde manier kunnen aanpakken.
Nog enkele bedenkingen:
Het is van Bostock geleden dat de penalties weer tot kunst zijn verheven aan den Dreef, koele kikker.
En ja ik zou dat contract van Pletinckx al eens bekijken om te zien of we die gast geen plezierke kunnen doen.

Het mag hier nog eens gezegd worden in zijn aparte topic vind ik, die gast zijn penalties zijn fantastisch.
Hieronder een beeldje van zijn vorige penalties vóór zijn panenka van zondag tegen Standard, hij is dus alle hoeken afgegaan en een keer door het midden en dan om te eindigen nog eens een Panenka. Knap werk en belangrijk, zeker als je zoveel penalties krijgt/afdwingt als ploeg.
Misschien moet hij wel wat werken aan zijn uitdagende houding en het aantal gele kaarten dat hij pakt.

Afbeelding


Deze keer heeft hij toch geen geel gepakt? :)
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor Pieje » wo 26 apr 2023, 10:19

Het vieren voor de Standard-aanhang was toch twee keer op 't randje - of er zelfs wat over... :-)
Avatar gebruiker
Pieje
 
Berichten: 602
Geregistreerd: za 02 aug 2014, 16:22

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor luckie » wo 26 apr 2023, 10:27

Pieje schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:Het vieren voor de Standard-aanhang was toch twee keer op 't randje - of er zelfs wat over... :-)



Dat deed hij op Standard ook. Zowel hij als Bodart kregen toen geel...

luckie schreef in Re: Nathan Verboomen:Thorsteinsson ging voor de supporters van Standard zijn doelpunt vieren. Raskin ging hem direct gaan aanspreken en ze kregen beiden geel van Verboomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor deeBartman » wo 26 apr 2023, 10:38

Afbeelding

:shock: ... :lol:
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4150
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor Jan Frans » wo 26 apr 2023, 14:19

Pieje schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:Het vieren voor de Standard-aanhang was toch twee keer op 't randje - of er zelfs wat over... :-)

Kl...aan zijn lijf. Die van Standard moeten niet te veel zagen. Wat die allemaal al uitgestoken hebben. (Maar hij had inderdaad naar de andere kant van de goal kunnen lopen.....waar het trouwens NIET uitverkocht was. En ook in het linker deel van de K waren er nog heel wat vrije plaatsen. Zelfs hele rijen)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6791
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor deeBartman » wo 26 apr 2023, 15:10

Jan Frans schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:
Pieje schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:Het vieren voor de Standard-aanhang was toch twee keer op 't randje - of er zelfs wat over... :-)

Kl...aan zijn lijf. Die van Standard moeten niet te veel zagen. Wat die allemaal al uitgestoken hebben. (Maar hij had inderdaad naar de andere kant van de goal kunnen lopen.....waar het trouwens NIET uitverkocht was. En ook in het linker deel van de K waren er nog heel wat vrije plaatsen. Zelfs hele rijen)

Velen daarvan staan mee (opeengehoopt) aan de rechterkant Jan Frans, wat eigenlijk een stukje bewijst dat er nood is aan een staantribune.
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4150
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -

Berichtdoor Jan Frans » wo 26 apr 2023, 16:51

deeBartman schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:
Jan Frans schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:
Pieje schreef in Re: Jón Dagur Thorsteinsson- 2022-07-04 - Zomertr 6 - grat -:Het vieren voor de Standard-aanhang was toch twee keer op 't randje - of er zelfs wat over... :-)

Kl...aan zijn lijf. Die van Standard moeten niet te veel zagen. Wat die allemaal al uitgestoken hebben. (Maar hij had inderdaad naar de andere kant van de goal kunnen lopen.....waar het trouwens NIET uitverkocht was. En ook in het linker deel van de K waren er nog heel wat vrije plaatsen. Zelfs hele rijen)

Velen daarvan staan mee (opeengehoopt) aan de rechterkant Jan Frans, wat eigenlijk een stukje bewijst dat er nood is aan een staantribune.

Ah, ok. Dat wist ik niet. Op weg dan maar naar een "witte muur"
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6791
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Vorige

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


"like" ons op Facebook!