Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop - 4j

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop - 4j

Berichtdoor luckie » vr 17 jun 2022, 19:43

Ewoud Pletinckx naar OH Leuven

Afbeelding

Ewoud Pletinckx (21) stapt over naar OH Leuven. De jonge Belgische centrale verdediger komt over van SV Zulte Waregem en tekent een overeenkomst aan Den Dreef voor vier seizoenen.

Pletinckx zette zijn eerste voetbalstapjes bij de jeugd van KSV Geraardsbergen, KSV Zottegem en RFC Wetteren vooraleer in 2012 aan te sluiten bij de jeugd van SV Zulte Waregem. Daar maakte hij sinds 2018 deel uit van de A-kern. Pletinckx maakte op 19 januari 2019 zijn debuut in de eerste ploeg van Essevee in de wedstrijd tegen Antwerp FC. Vanaf het seizoen '19-'20 was Ewoud een vaste waarde en in juli 2020 kreeg hij op 19-jarige leeftijd de aanvoerdersband bij Zulte Waregem.

Ewoud kwam in totaal 95 keer uit voor Essevee, waarvan 88 wedstrijden in de Jupiler Pro League. Hij werd ook steevast opgeroepen voor de nationale jeugdselecties van België en maakt deel uit van de kern van de nationale U21, onder leiding van ex-OH Leuven coach Jacky Mathijssen. Ook bij de nationale jeugdploegen was Ewoud meermaals aanvoerder.

Coach Marc Brys is blij dat Ewoud voor OH Leuven koos. "Pletinckx is een centrale verdediger die ik al enkele jaren volg. Hij heeft op zijn jonge leeftijd al vier seizoenen ervaring in de Jupiler Pro League. Hij is een geboren leider en beschikt over een grote winnaarsmentaliteit. Met hem kiezen we voor jong, Belgisch en kwaliteit," aldus een tevreden coach.

Afbeelding

Ewoud trainde vandaag een eerste keer mee met de selectie van OH Leuven die vandaag op oefenstage vertrok naar het Nederlandse Horst.

http://www.ohleuven.com/nieuws/2648883 ... -oh-leuven
Laatst bijgewerkt door luckie op vr 17 jun 2022, 19:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Ewoud Pletinckx: zijn statistieken

Berichtdoor luckie » vr 17 jun 2022, 19:49

Ewoud Pletinckx: zijn statistieken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waarde: 1.200.000 euro......

Zelfde makelaar als Siebe Schrijvers.......
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 Zomertransfer 4 - koop - 4j

Berichtdoor luckie » vr 17 jun 2022, 19:51

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor tempelier » vr 17 jun 2022, 21:13

Dezelfde makelaar als ... Brys.
tempelier
 
Berichten: 718
Geregistreerd: vr 14 aug 2020, 15:35

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor Wimmel » vr 17 jun 2022, 21:22

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6703
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor diezel » za 18 jun 2022, 09:29

tempelier schreef in Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop - :Dezelfde makelaar als ... Brys.

Niet onlogisch natuurlijk
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7542
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor luckie » za 18 jun 2022, 14:20

Marc Brys met Ewoud Pletinckx meteen een nieuwe speler toevoegen aan zijn groep. “Ik ben zeer tevreden met deze transfer. Pletinckx is een echte leider. Zowel bij Zulte Waregem als bij de Belgische U21 is hij al een paar jaar kapitein geweest. Ook beschikt Ewoud over alle kwaliteiten waarover een moderne centrale verdediger moet beschikken. Hij heeft snelheid, is groot en krachtig, maar toch ook wendbaar en hij kan uitvoetballen. Zeker toekomstgericht is dit een gouden zaak voor de club,” besluit de langstzittende coach in de Belgische eerste klasse.

http://www.ohleuven.com/nieuws/2649039 ... male-stage
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor luckie » ma 20 jun 2022, 08:45

Eerste interview met Ewoud Pletinckx

Afbeelding

Ewoud Pletinckx vervoegde gisteren de spelersgroep op zomerstage. De 21-jarige centrale verdediger tekende een contract voor vier seizoenen bij OH Leuven. Wij spraken met onze nieuwste aanwinst bij zijn aankomst in Horst.

“Ik ben zeer gelukkig. Ik ben blij dat de transfer is afgerond en dat ik me nu kan focussen op de voorbereiding bij OH Leuven,” opent Pletinckx. “Het is een hectische dag geweest. Vrijdagochtend was ik nog in Zulte Waregem. Dan ben ik naar Leuven gegaan voor de fysieke testen en meteen daarna zijn we doorgereden naar Horst om in de namiddag nog mee te trainen met de groep. Maar nu ben ik blij dat ik hier ben. Een stage is de ideale manier om op korte termijn iedereen te leren kennen. Het lijkt me alvast een leuke groep. Ik voelde me meteen welkom.”

“Waarom ik voor OH Leuven heb gekozen? Het is een stabiele club met veel ambitie. De ideale omstandigheden om mij hier verder te ontwikkelen als voetballer. De club heeft al een paar mooie transfers gedaan. Het is belangrijk om deze nu te integreren in de groep zodat de ploeg er staat bij de start van de competitie. Ik ben ervan overtuigd dat als we een goede start maken, we een heel mooi seizoen tegemoet gaan,” aldus Pletinckx.

Ewoud Pletinckx heeft op jonge leeftijd al bijzonder veel wedstrijden op de teller en was zelfs al aanvoerder bij Zulte Waregem. “Ik denk wel dat ik de nodige ervaring kan toevoegen aan deze groep, ondanks mijn jonge leeftijd. Ik ben van nature uit een leider en ga mijn best doen om de jongens voor mij op het veld te sturen en te helpen.” Pletinckx blinkt niet enkel uit op het veld. Hij studeert dit jaar ook af als vastgoedmakelaar. “Het is niet vanzelfsprekend om voetbal en studies te combineren, maar voor mij is het belangrijk om naast het voetbal wat afleiding te hebben,” besluit de centrale verdediger.

http://www.ohleuven.com/nieuws/2649064 ... -pletinckx
------------------
Zouden we dan eindelijk eens een 'leider' hebben in de defensie?
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor Maarten » di 21 jun 2022, 23:58

Het is een stabiele club zegt die :meup:
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor Wimmel » do 30 jun 2022, 17:21

Nieuwkomer en verdediger Ewoud Pletinckx wil nog groeien als voetballer: “OHL stap vooruit in mijn carrière”

Naast Raphael Holzhauser (29) is Ewoud Pletinckx (21) de opvallendste nieuwkomer van OHL tot nu toe. De mondige, 1 meter 90 grote Oost-Vlaamse centrale verdediger komt met veel ambitie over van Zulte Waregem. “Ik zie OHL als een stap vooruit in mijn carrière”, zegt hij.

Goed drie weken voor de competitiestart is OHL nog steeds op zoek naar versterking, in de eerste plaats naar een scorende spits. In het verdedigende compartiment is met de komst van Dom, Pletinckx en de doelmannen Jackers en Cojocaru al wel degelijke versterking ingehaald.

Coach Marc Brys is blij met de komst van Pletinckx. “Ik volg hem al jaren. Hoewel hij pas 21 is, heeft hij al vier jaar ervaring op het hoogste Belgische niveau. Een prima, sterke verdediger met een winnaarsmentaliteit ook. Precies het soort voetballer waar OHL nood aan heeft.”

Als Brys het hééft voor een speler, maakt hij hem meestal beter, als die daar de nodige inspanningen voor wil doen. Kijk maar naar Xavier Mercier, Thomas Henry of de jongeren Mandela Keita en Louis Patris. Een bétere verdediger worden is ook de ambitie van Pletinckx, die in Waregem wat aan het plafonneren was. “Ik ben er zonder de minste ruzie of wrok vertrokken, maar was toe aan een andere omgeving. OHL is voor mij een stap hogerop. De ambities van OHL zijn hoog en ikzelf wil als voetballer groeien. Zoals: beter worden in het uitverdedigen en het infiltreren. In Waregem moesten we tegen de degradatie vechten. Bij OHL hoop ik op een stabieler seizoen. Als er nog enkele aanwinsten bijkomen, moet onze ambitie de linkerkolom zijn. Maar dan is een sterke seizoenstart – ondanks de lastige kalender – nodig.”

Leidersfiguur

Marc Brys wou meer leidersfiguren, zoals Pletinckx. Hij speelde sinds 2012 bij Zulte Waregem en was bij de jeugd meestal kapitein, op zijn negentiende bombardeerde Francky Dury hem tot aanvoerder van de A-ploeg. Ook in de nationale jeugdploegen droeg hij de aanvoerdersband. “Als centrale verdediger moet je sowieso leiding geven, je staat op een positie waarin je de spelers voor jou kan en moet sturen. Bij OHL zal ik op het veld zeker mee leiding geven, maar erbuiten zijn er jongens die hier al een tijdje spelen en daarom allicht beter geschikt zijn om dat te doen.”

Leuke spelersgroep

De oefenstage in Horst was voor Ewoud Pletinckx de uitgelezen gelegenheid om zich in de groep te integreren. “Dat gebeurde vlot, ook al kende ik alleen Mandela Keita en Jo Gilis persoonlijk, van in de nationale jeugdteams. Mijn opa, die mij van in mijn jeugd altijd naar trainingen en wedstrijden voerde en die samen met mijn oma ook naar alle matchen die ik speel komt kijken, vertelde mij dat ik van ver familie ben van Casper De Norre. Mijn opa en zijn opa zijn familie. Casper wist dat zelf ook, zijn opa had het hem verteld. (lacht). Ook met hem en met de andere jongens klikt het goed. Ik ben bij OHL in een heel leuke spelersgroep terechtgekomen”.

“Mijn opa woont in de buurt van Geraardsbergen, waar mijn ouders wonen en waar ik regelmatig naartoe trek. Ikzelf betrok de voorbije jaren een appartementje in Waregem, nu zal ik een optrekje in Leuven zoeken, want Geraardsbergen-Leuven en terug is niet de gemakkelijkste verplaatsing om dagelijks te doen.”

Zijn vrije tijd vult Ewoud met studeren. “Ik wil na mijn voetbalcarrière ook nog zinvol bezig zijn”, zegt hij. “Ik studeerde rechten aan de universiteit, maar toen ik een vaste waarde werd bij Zulte Waregem, was dat niet meer te combineren. Dan ben ik avondschool vastgoedmakelaar gaan studeren, ik heb zopas mijn laatste examens van mijn derde en laatste jaar afgelegd. Gesteld dat ik mijn diploma haal, zal ik opnieuw iets anders gaan studeren, maar wel op mijn ritme. Want mijn eerste doel is, blijven progressie maken als voetballer en in het voetbal een mooie carrière opbouwen.”

http://www.hln.be/sport-in-de-buurt/ni ... ~ae9876a1/
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6703
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor Ruva » vr 16 sep 2022, 11:05

Opgeroepen voor de nationale ploeg bij de beloften
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3004
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor Wimmel » vr 07 okt 2022, 15:24

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6703
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor Jan Frans » zo 23 okt 2022, 15:48

Ewoud liep een hersenschudding en bleef een nacht in het ziekenhuis
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor deeBartman » zo 23 okt 2022, 20:12

Hopelijk snel terug, ik vind het onze beste transfer (met Kiyine).
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4153
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor Dubbelpunt » zo 05 maart 2023, 00:03

Gaat deze naar een record? Nog 6 matchen, nog geen geel gepakt. Qua minuten/overtredingen moet dit toch ergens een statistiek zijn?
Dubbelpunt
 
Berichten: 1902
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor Jan Frans » zo 05 maart 2023, 10:39

Alderweireldt zit ook in die categorie, maar inderdaad, topspeler die in BEL overal meekan
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor John » zo 05 maart 2023, 11:06

Jan Frans schreef in Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop - :Alderweireldt zit ook in die categorie, maar inderdaad, topspeler die in BEL overal meekan

Alderweireld was wel tegen ons geschorst omdat hij 5 gele kaarten gepakt had dit seizoen.
John
 
Berichten: 1762
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor Dubbelpunt » vr 01 sep 2023, 14:18

Niet opgeroepen voor de U21. Oogjes open Ewoud.
Dubbelpunt
 
Berichten: 1902
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor John » vr 01 sep 2023, 14:27

Dubbelpunt schreef in Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop - :Niet opgeroepen voor de U21. Oogjes open Ewoud.

Hij is 22 dus mag waarschijnlijk niet meer opgeroepen worden.
John
 
Berichten: 1762
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor Dubbelpunt » vr 01 sep 2023, 15:00

John schreef in Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -:
Dubbelpunt schreef in Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop - :Niet opgeroepen voor de U21. Oogjes open Ewoud.

Hij is 22 dus mag waarschijnlijk niet meer opgeroepen worden.

Sardella, De Winter en nog iemand zijn enkele maanden ouder dan Pletinckx en wel opgeroepen.
Weet niet juist hoe de regels zitten maar is de U21 niet tot en met 23 jaar, of was dit vroeger zo?
Dubbelpunt
 
Berichten: 1902
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -

Berichtdoor luckie » vr 01 sep 2023, 15:04

Dubbelpunt schreef in Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -:
John schreef in Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop -:
Dubbelpunt schreef in Re: Ewoud Pletinckx - 2022-06-17 - Zomertransfer 4 - koop - :Niet opgeroepen voor de U21. Oogjes open Ewoud.

Hij is 22 dus mag waarschijnlijk niet meer opgeroepen worden.

Sardella, De Winter en nog iemand zijn enkele maanden ouder dan Pletinckx en wel opgeroepen.
Weet niet juist hoe de regels zitten maar is de U21 niet tot en met 23 jaar, of was dit vroeger zo?


Ik denk dat er maximum 3 spelers mogen bij zijn die ouder zijn.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


"like" ons op Facebook!