Jesse Sekidika -2021-08-27-transfer 8 - huur - 1j + aank opt

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Jesse Sekidika -2021-08-27-transfer 8 - huur - 1j + aank opt

Berichtdoor luckie » vr 27 aug 2021, 18:51

OH Leuven haalt polyvalente winger in huis

Afbeelding

De 25-jarige Jesse Sekidika voetbalt tot het einde van dit seizoen aan Den Dreef. OH Leuven huurt de Nigeriaan van de Turkse topclub Galatasaray en bedong ook een aankoopoptie op de snelle flankspeler. Sekidika vindt bij OHL zijn maatje Shengelia terug, met wie hij vorig seizoen samenspeelde bij Konyaspor.

Dit seizoen stond Sekidika met Galatasaray twee keer de volle 90 minuten tussen de krijtlijnen tegen PSV, in de tweede voorronde van de Champions League. Hij pikte later ook een korte invalbeurt mee in de UEFA Europa League tegen het Schotse St. Johnstone FC. Sekidika kwam 60 keer in actie in de Turkse eerste en tweede klasse en 39 keer in de Servische Super Liga.

In de campagne 2020-2021 voetbalde Sekidika zes keer mee met Galatasaray. Die Turkse topclub had de Nigeriaan begin 2020 overgenomen van Eskisehirspor, een team in de Turkse tweede klasse. In de terugronde van vorig seizoen leende Galatasaray de offensieve winger uit aan Konyaspor. Daar versierde hij meteen een basisplaats en speelde zowat elke minuut.

Afbeelding

Wim De Corte, technisch directeur bij OH Leuven: “Sekidika is een aanvallend ingestelde speler die zowel op de linker- als op de rechterflank zijn acties maakt en ook centraal als tweede spits uit de voeten kan. Met zijn polyvalentie, aanvallende impulsen en snelheid vormt hij een surplus voor onze kern.”

Jesse Sekidika speelde vorig seizoen zes maanden samen met Levan Shengelia bij het Turkse Konyaspor. “Ik sprak met Levan voor ik opteerde voor OH Leuven. Hij zei enkel goede dingen over zowel de club als de stad Leuven. Dat heeft zeker meegespeeld in mijn keuze voor OHL. Bovendien is Levan ook nog eens een goede vriend van mij. Ook over de Jupiler Pro League bereikten mij enkel positieve commentaren. Ik ken wat spelers van Club Brugge en RSC Anderlecht persoonlijk.”

De Nigeriaanse winger staat bekend om zijn polyvalentie en zet die meteen in de verf: “Ik speel waar de coach wil. Simpel. Ik ben een offensief ingestelde speler die liefst op de linkerflank voetbalt om daar met rechts naar binnen te komen. Maar op de rechterflank of centraal op het middenveld kan de coach me ook gebruiken. Ik kom op huurbasis naar Leuven, maar ik sluit een verlengd verblijf zeker niet uit. De Leuvense fans mogen gerust zijn, ik zal mijn uiterste best doen voor deze mooie club.”

Tussen 2015 en 2018 was Sekidika actief in Servië. Hij voetbalde er drie seizoenen bij Napredak Krusevac. Met dat team promoveerde hij in 2016 naar de Super Liga. De Servische club had Sekidika in 2015 weggeplukt in Portugal. Daar speelde hij eerst bij de jeugd van A.D. Oeiras en nadien bij Benfica Lissabon. Met die club betwistte hij de kwartfinale van de UEFA Youth League.

http://www.ohleuven.com/nieuws/2233782 ... er-in-huis
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Jesse Sekidika: zijn statistieken

Berichtdoor luckie » vr 27 aug 2021, 19:35

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Jesse Sekidika -2021-08-27-transfer 8 - huur - 1j + aank

Berichtdoor Vincort » do 21 okt 2021, 14:09

Weet er iemand hier hoe het zit met zijn werk/speelvergunning?
Avatar gebruiker
Vincort
 
Berichten: 94
Geregistreerd: ma 15 okt 2018, 15:14
Woonplaats: Leuven

Re: Jesse Sekidika -2021-08-27-transfer 8 - huur - 1j + aank

Berichtdoor luckie » do 21 okt 2021, 16:21

Vincort schreef in Re: Jesse Sekidika -2021-08-27-transfer 8 - huur - 1j + aank:Weet er iemand hier hoe het zit met zijn werk/speelvergunning?

luckie schreef in Re: JPL 11 Standard - OHL - Za - 16/10/21 - 20:45//Poll:
OHLer schreef in Re: JPL 11 Standard - OHL - Za - 16/10/21 - 20:45//Poll:Zonder spits? En waar zit die Sekidika?


Sekidika sukkelt met allerlei kwaaltjes.....
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Jesse Sekidika -2021-08-27-transfer 8 - huur - 1j + aank

Berichtdoor luckie » vr 22 okt 2021, 14:16

Volgens Herman Meersseman: Sekidika heeft blijkbaar een knieblessure.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


"like" ons op Facebook!