Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis - 3 j

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis - 3 j

Berichtdoor luckie » vr 27 aug 2021, 18:42

Ervaren Spaanse verdediger voor OH Leuven

Afbeelding

De 27-jarige Sofian Chakla tekende een contract voor drie seizoenen bij OH Leuven. De Marokkaanse centrale verdediger kwam de voorbije twee seizoenen uit voor FC Villarreal en Getafe CF. Beide ploegen spelen in La Liga, de zeer hoog aangeschreven Spaanse eerste klasse. Enkele maanden geleden maakte Chakla zijn debuut bij de nationale ploeg van Marokko.

Er staan 14 wedstrijden in La Liga op de teller van Sofian Chakla. De afgelopen twee seizoenen verdedigde de centrale verdediger de kleuren van FC Villarreal. Bedoeling was om daar mee te spelen met het tweede elftal, maak Chakla versierde vrij snel een stek in de A-kern. Deze Spaanse grootmacht leende de Marokkaan, die ook beschikt over de Spaanse nationaliteit, in de terugronde van vorig seizoen uit aan Getafe CF. Bij die Spaanse club stond hij elf keer tussen de krijtlijnen in de Spaanse hoogste klasse.

Afbeelding

Chakla kwam al heel jong naar Spanje en kreeg een heel groot deel van zijn opleiding bij het Spaanse La Mojonera. Nadien speelde hij bij Málaga B en Betis B, twee teams in de Tercera División. In het seizoen 2014-2015 kwam de centrale verdediger uit voor het Hongaarse Videoton, waarmee hij kampioen speelde. In september 2015 verkaste Chakla opnieuw naar Spanje om er te voetballen bij achtereenvolgens El Ejido, Almería B en Melilla. Sinds maart van dit jaar mag Chakla zich Marokkaans international noemen.

Afbeelding

Wim De Corte, technisch directeur bij OH Leuven: “Sofian Chakla komt transfervrij over van Villareal en zal onze verdediging versterken. Hij is een echte duelverdediger die hoofdzakelijk centraal in de defensie acteert. Zijn gezonde ambitie, drive en defensieve sterkte zijn kwaliteiten die we nu toevoegen aan onze kern.”

“Ik ben erg blij dat ik bij OH Leuven mijn carrière een nieuwe wending kan geven”, zegt Chakla net nadat hij zijn handtekening zette onder een contract voor drie seizoenen. “Ik bekeek een aantal wedstrijden van OHL en zag daarin dat het team aanvallend voetbal brengt in een sterke competitie. Het speelt met drie achterin. Dat systeem ben ik gewend van bij Getafe en de nationale ploeg van Marokko. De Jupiler Pro League heeft in Spanje trouwens best een goede naam omdat er fysiek sterke spelers actief zijn die ook nog eens op technisch vlak meer dan behoorlijk uit de voeten kunnen.”

Afbeelding

De Marokkaanse international staat in La Liga bekend om zijn wil om te winnen. “Ik haat verliezen en ben dan ook heel competitief ingesteld. Ik hoop mijn team zo snel mogelijk goede diensten te kunnen bewijzen. Uiteraard heb ik wat wedstrijdritme nodig om naar mijn beste niveau toe te groeien, maar ik ben in principe klaar om te spelen. Met de nationale ploeg van Marokko speelde ik onlangs twee wedstrijden en in de voorbereiding pikte ik twee partijen mee met Villarreal.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2233789 ... -oh-leuven
Laatst bijgewerkt door luckie op vr 27 aug 2021, 19:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Sofian Chakla: zijn statistieken

Berichtdoor luckie » vr 27 aug 2021, 19:27

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor Wimmel » vr 17 sep 2021, 16:05

Chakla: “Aangename kennismaking met Belgische competitie”

De Marokkaanse international Sofian Chakla kijkt reikhalzend uit naar de sfeer in het AFAS Stadion. Zowel het voetbal in de Jupiler Pro League als de ambiance aan Den Dreef verrasten de centrale verdediger in positief opzicht. De ex-speler van onder ander FC Villarreal en FC Getafe werkt keihard op training om op fysiek vlak toe te groeien naar zijn beste niveau.

- De Leuvense fans maakten vorige week zondag kennis met de 28-jarige Sofian Chakla.
- Het aanvallend voetbal in onze competitie en de fantastische sfeer in Den Dreef kan de Marokkaan zeer smaken.
- De pezige verdediger trok tegen KV Kortrijk meer dan zijn streng in het hart van de Leuvense defensie en zorgde ook nog voor de assist op het beslissende doelpunt van Schrijvers.


“Sorry voor mijn gebrekkig Engels”, verontschuldigt Sofian Chakla zich wanneer hij aanschuift voor een babbel. “Op het veld trek ik me wel uit de slag in het Engels met een aantal klassieke voetbaltermen. Met jongens als Romo en Kaba communiceer ik in het Spaans.” De taalbarrière belette Sofian tegen Kortrijk niet een solide burcht te vormen in het hart van de Leuvense verdediging. “De samenwerking met Cenk en Pierre-Yves was wel oké”, klinkt het bescheiden.

De voorbereiding op de partij tegen de Kerels verliep niet bepaald van een leien dakje voor Chakla. Hij trok met de Marokkaanse nationale ploeg voor niets naar Guinee. Door de politieke onzekerheid in het Afrikaanse land vond de interland niet plaats. “Dat maakt dat ik amper aan trainen toe kwam. Vervelend, want op fysiek vlak heb ik nog wel wat werk voor de boeg. Ik merkte in de thuiswedstrijd tegen Kortrijk al dat de Jupiler Pro League heel veel vergt van een speler. De Belgische competitie eist fysiek sterke jongens.”

In zijn hotelkamer bekeek Chakla, die met zijn vrouw nog op zoek is naar een vaste woonst in Leuven, een aantal wedstrijden uit onze competitie. “Er wordt hier heel aanvallend gespeeld. Leuk voor de fans. Zelf hou ik er ook wel van om tussen de twee zestienmeters te spelen. Het is toch nog wat aanpassen geblazen, want in La Liga gaat het er een stuk behoudender aan toe. Bij Getafe speelden we met twee, centraal in de verdediging. In de nationale ploeg van Marokko voetbal ik met drie in het hart van de verdediging. Die twee spelsystemen kennen dus geen geheimen voor mij.”

Het verbroederen en het vieren met de Leuvense fans na de overwinning tegen Kortrijk is ook een nieuw gegeven voor de Marokkaanse international. “Kippenvel. Echt waar. In Spanje gaan de spelers na het laatste fluitsignaal gewoon naar binnen. Echt zot hoe de fans hier achter ons staan en ons letterlijk naar de overwinning schreeuwden. In de Spaanse competitie speelde ik voor vele tienduizenden supporters, maar die produceerden minder decibels dan de paar duizend Leuvense fans. Het was echt fijn spelen voor zo’n enthousiast publiek. In Spanje had ik vaak het gevoel dat ik voor een theaterpubliek voetbalde.”

Qua sfeer en beleving zal Chakla zaterdag zeker zijn hart kunnen ophalen in het Mechelse AFAS Stadion. “Ik zag de wedstrijd tussen Anderlecht en KV Mechelen op de televisie. Die jongens zullen in eigen huis zeker iets willen rechtzetten na de 7-2 nederlaag tegen de Brusselaars. We moeten vooral naar onszelf kijken en de goede prestaties tegen Antwerp en Kortrijk herhalen. Het wordt zaak om weinig ruimte in onze rug te laten, want Mechelen beschikt over enkele snelle jongens. We kunnen zaterdag een uitstekende zaak doen in het klassement en een belangrijke stap voorwaarts zetten.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2257527 ... competitie
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6634
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor luckie » do 23 dec 2021, 14:18

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor zizike » do 23 dec 2021, 14:20

Uitstel vragen! ;)
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor nickohl » do 23 dec 2021, 14:22


We hebben al uitstel gekregen tegen Genk, nu nog 2 matchen :p
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor deeBartman » do 23 dec 2021, 14:36

Dus Chakla wel en Tissoudali niet in de Marokkaanse selectie? OK ...
Enfin ja, zowel Gent als wij doen een goei zaak :meup: :hihi:
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor Maarten » do 23 dec 2021, 15:04

:dance: :dance: :dance:
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor Ruva » do 23 dec 2021, 16:02

Een aderlating.. kuch...
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3000
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor luckie » do 23 dec 2021, 16:05

Marokko neemt het in de groepsfase van de Afrika Cup op tegen Ghana (10 januari), Comoren (14 januari) en Gabon (18 januari).

Read more: http://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... z7Fso6UHqV
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor Maarten » wo 02 feb 2022, 15:47

Dit is dus de speler die Brys per se in zijn ploeg en zijn systeem wil. Bij ons ging hij niet alleen bijna elke match fataal in de fout, maar pakte hij ook nog een oerdomme rode kaart. Nu is hij door de Afrikaanse bond geschorst omdat hij geïdentificeerd werd en betrokken was bij een opstoot na een match:

http://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... trijden-op
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor deeBartman » wo 02 feb 2022, 16:29

Maarten schreef in Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis - :Dit is dus de speler die Brys per se in zijn ploeg en zijn systeem wil. Bij ons ging hij niet alleen bijna elke match fataal in de fout, maar pakte hij ook nog een oerdomme rode kaart. Nu is hij door de Afrikaanse bond geschorst omdat hij geïdentificeerd werd en betrokken was bij een opstoot na een match:

http://www.voetbalkrant.com/nieuws/2022 ... trijden-op


Dat zijn de mannen die gaan voor hun team hé, dat heeft den Brys graag
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor nickohl » wo 02 feb 2022, 17:11

Was Chakla een Brys transfer?
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor Maarten » wo 02 feb 2022, 22:21

nickohl schreef in Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis - :Was Chakla een Brys transfer?

Dat dacht ik niet per se, maar hij staat wel elke week te klungelen in de basis. Daarentegen wou hij Vlietinck wel, en die komt niet meer van de bank, terwijl die volgens mij als RB die positie zou moeten kunnen spelen, hetzij met wat omscholing indien nodig.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor tempelier » do 03 feb 2022, 17:06

Chakla heeft ambras gemaakt in de spelerstunnel na de uitschakeling in de Afrika Cup en heeft 2 matchen schorsing aan zijn been voor Marokko.
tempelier
 
Berichten: 696
Geregistreerd: vr 14 aug 2020, 15:35

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor nickohl » do 10 nov 2022, 12:48

tempelier schreef in Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis - :Chakla heeft ambras gemaakt in de spelerstunnel na de uitschakeling in de Afrika Cup en heeft 2 matchen schorsing aan zijn been voor Marokko.

en gaat ook ni mee naar het WK
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor deGeerten » do 10 nov 2022, 13:56

Uit het verslag van de laatste supportersfederatievergadering:
"Traint mee met U23-ploeg"
deGeerten
 
Berichten: 305
Geregistreerd: za 03 mei 2014, 21:52

Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis -

Berichtdoor nickohl » do 10 nov 2022, 14:34

deGeerten schreef in Re: Sofian Chakla - 2021-08-27 - Zomertransfer 7 - Gratis - :Uit het verslag van de laatste supportersfederatievergadering:
"Traint mee met U23-ploeg"

Ik vraag me zelfs af of dat nog altijd zo is, want op zijn instagram passeren precies alleen maar foto's van in spanje ofzo...
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


"like" ons op Facebook!