Alexis De Sart -2021-08-22 - Trans 6 - Huur 1j - aank opt

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Alexis De Sart -2021-08-22 - Trans 6 - Huur 1j - aank opt

Berichtdoor luckie » zo 22 aug 2021, 09:15

OH Leuven plukt polyvalente middenvelder weg bij Great Old

Afbeelding

De 24-jarige Alexis De Sart voetbalt tot het einde van dit seizoen bij OH Leuven. De centrale middenvelder wordt gehuurd van Antwerp FC. OHL bedong ook een aankoopoptie op de veelvoudige Belgische jeugdinternational. Alexis vindt in Leuven met Marc Brys zijn ex-trainer terug bij Sint-Truiden.

Dit seizoen sprokkelde Alexis De Sart bij Antwerp FC speelminuten in de competitiewedstrijden tegen KV Mechelen en KV Kortrijk. Vorig seizoen zat de jongste van de twee De Sart-broers vaak langs de kant door blessures. Alexis tekende in juli 2019 een contract voor vijf seizoenen bij de Great Old. In zijn eerste seizoen bij Antwerp stond hij in 23 competitiewedstrijden tussen de krijtlijnen. Hij was ook actief in de Europa League en had een niet onbelangrijk aandeel in de bekerwinst van de rood-witten.

Vóór zijn overgang naar Antwerp speelde hij bijna 100 wedstrijden voor Sint-Truiden. Daar werkte hij een tijdje samen met huidig OHL-coach Marc Brys. De Sart maakte eind juli 2015 zijn debuut bij Standard Luik. In de UEFA Europa League-voorronde tegen FK Zeljeznicar viel hij in voor oudere broer Julien.

Beide broers leerden voetballen bij de jeugd van Stade Waremmien, vóór ze de overstap maakten naar de befaamde Académy van Standard. Het voetballen zit overigens in de genen van de familie De Sart, want vader Jean-François bouwde een mooie voetbalcarrière uit bij onder ander Club Luik en RSC Anderlecht.

Wim De Corte, technisch directeur bij OH Leuven: “Alexis De Sart heeft, ondanks zijn jonge leeftijd, al 125 wedstrijden in de Jupiler Pro League op de teller staan. Hij kent het Belgisch voetbal, is onmiddellijk inzetbaar en bezorgt ons met zijn loopvermogen extra opties in het centrale middenveld. We kijken uit naar een mooie samenwerking met Alexis.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2227547 ... -great-old
Laatst bijgewerkt door luckie op di 31 aug 2021, 18:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Alexis De Sart: zijn statistieken

Berichtdoor luckie » zo 22 aug 2021, 09:24

http://www.transfermarkt.com/alexis-de ... ler/323713

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Seizoen 2020-2021: Juli: mediale band van zijn rechterenkel. Kon begin december pas terugkeren in de selectie van Antwerp. Speelde dan mee in vijf competitiewedstrijden en verzamelde daarin 185 minuten. Februari: scheurtje in de quadriceps.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Alexis De Sart -2021-08-22 - Zomertrans 6 - Huur - aank

Berichtdoor Wimmel » ma 23 aug 2021, 11:59

De Sart: “Enorm veel goesting”

De woorden ‘goesting’ en ‘spelen’ neemt Alexis De Sart een handvol keer in de mond nadat hij zijn lot voor minstens één seizoen aan OH Leuven verbond. De polyvalente middenvelder wil zijn carrière een nieuwe wending geven na veel blessureleed vorig seizoen bij de Great Old. Hij kent de technische staf van OHL goed en weet perfect wat coach Marc Brys van hem verwacht.

- Alexis De Sart maakt het seizoen vol bij OH Leuven. De Leuvenaars huren hem van Antwerp FC en bedongen een aankoopoptie.
- Bij OHL vindt Alexis onder andere Marc Brys en Issame Charaï terug, waarmee hij goed samenwerkte bij Sint-Truiden.
- De zoon van ex-profvoetballer Jean-François deed in de voorbereidingsperiode alles mee bij Antwerp en kwam in de eerste twee competitiewedstrijden in actie.


De 24-jarige Alexis De Sart wil, na een seizoen vol blessureleed, opnieuw genieten van het spelletje. “Ik wil vooral terug spelen en zo een rotseizoen achter mij laten. Bij OH Leuven vind ik een deel van de technische staf terug waaronder ik werkte bij Sint-Truiden. Met Casper De Norre speelde ik nog samen bij Sint-Truiden en Standard. Siebe Schrijvers ken ik uit mijn tijd bij de Beloften en met Pierre-Yves Ngawa voetbalde ik nog even samen bij Standard.”

“De club straalt duidelijk ambitie uit en wil blijven groeien. Net aan dat groeiverhaal wil ik graag helpen schrijven”, zegt De Sart. Vorig seizoen kwam hij niet in actie in de twee wedstrijden die Antwerp speelde tegen OH Leuven. Toch kent hij de club vrij goed. “Ik ben Marc Brys blijven volgen na zijn vertrek bij Sint-Truiden en dus zag ik OHL regelmatig aan het werk. Het is een team dat positief voetbal brengt en dat staat me erg aan. Ik ken de spelsystemen die de coach wil spelen en we weten wat we van elkaar mogen verwachten.”

Naast de technische staf en enkele OHL-spelers voelt ook Den Dreef vertrouwd aan voor De Sart. “Ik heb hier vaak gespeeld met de Belgische Beloften. De laatste keer dat ik hier voetbalde, zag het er nog niet zo mooi uit als nu. Ik stapte net even op het perfect gemaaide gras. Het is een droom voor elke voetballer om op zo’n grasveld te mogen spelen. Ik kijk er ook al naar uit om de stad te ontdekken. Van mijn Nederlandstalige vrienden hoorde ik er enkel goede dingen over.”

Met de polyvalente De Sart krijgt de technische staf een aantal extra opties op het middenveld. “Op de 8 voel ik mij het beste in mijn sas. Daar kan ik zonder nadenken voetballen tussen de twee rechthoeken. Maar ook in een meer defensieve of offensieve rol trek ik mijn plan. De coach kan me dus ook op de 6 of op de 10 uitspelen.”

De jongste van de twee De Sart-broers hoopt dit weekend al te kunnen spelen. Dan staat de wedstrijd op De Bosuil op het programma. “Ik eindigde het vorige seizoen op een positieve noot en speelde in Play-off 1 nog tegen twee keer tegen Club Brugge en tegen KRC Genk. De voorbereiding op het nieuwe seizoen maakte ik volledig mee bij Antwerp en in de eerste twee wedstrijden van het seizoen pikte ik speelminuten mee. Ik ben dan ook speelklaar en heb enorm veel goesting om opnieuw te voetballen.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2229979 ... l-goesting
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6634
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Alexis De Sart -2021-08-22 - Zomertrans 6 - Huur - aank

Berichtdoor Dubbelpunt » di 24 aug 2021, 11:36

Staat nog eens niet bij de spelers op de site. Allemaal op verlof op den bureau.
Dubbelpunt
 
Berichten: 1859
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Alexis De Sart -2021-08-22 - Zomertrans 6 - Huur - aank

Berichtdoor diezel » do 26 aug 2021, 08:28

Dubbelpunt schreef in Re: Alexis De Sart -2021-08-22 - Zomertrans 6 - Huur - aank :Staat nog eens niet bij de spelers op de site. Allemaal op verlof op den bureau.

druk druk druk
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7479
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Alexis De Sart -2021-08-22 - Zomertrans 6 - Huur - aank

Berichtdoor luckie » do 26 aug 2021, 08:51

diezel schreef in Re: Alexis De Sart -2021-08-22 - Zomertrans 6 - Huur - aank:
Dubbelpunt schreef in Re: Alexis De Sart -2021-08-22 - Zomertrans 6 - Huur - aank :Staat nog eens niet bij de spelers op de site. Allemaal op verlof op den bureau.

druk druk druk


Ondertussen is dit gebeurd: http://www.ohleuven.com/team/2231366
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Alexis De Sart -2021-08-22 - Trans 6 - Huur 1j - aank op

Berichtdoor dartagnan » wo 07 sep 2022, 10:25

Blijkbaar nu verhuurd van Antwerp aan RWDM
dartagnan
Getrouwd met OHL
 
Berichten: 540
Geregistreerd: do 28 mei 2015, 07:09

Re: Alexis De Sart -2021-08-22 - Trans 6 - Huur 1j - aank op

Berichtdoor luckie » wo 07 sep 2022, 10:40

dartagnan schreef in Re: Alexis De Sart -2021-08-22 - Trans 6 - Huur 1j - aank op:Blijkbaar nu verhuurd van Antwerp aan RWDM


Met aankoopoptie
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


"like" ons op Facebook!