Levan Shengelia - 2021-08-11 - Transf 5 - gratis -2j +opt 1j

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Levan Shengelia - 2021-08-11 - Transf 5 - gratis -2j +opt 1j

Berichtdoor luckie » wo 11 aug 2021, 19:30

OH Leuven strikt Georgische international

Afbeelding

De 25-jarige Levan Shengelia tekent bij OH Leuven een contract voor twee seizoenen met optie op een bijkomende campagne. De Georgische international verdiende zijn strepen in de Turkse Süper Lig en kroonde zich met Dinamo Tbilisi tot kampioen van Georgië.

De voorbije twee seizoenen was Shengelia aan de slag in de Turkse Süper Lig, bij middenmoter Konyaspor. Daar scoorde hij zeven keer en gaf hij evenveel doelpunten aan. Tussen 2017 en 2019 voetbalde Levan bij Dinamo Tbilisi. Hij trof in zijn thuisland 25 keer raak en was er ook goed voor 14 assists. Met Tbilisi kroonde hij zich één keer tot kampioen van Georgië en één keer tot vicekampioen.

Voor Shengelia voelt de komst naar Leuven een beetje aan als thuiskomen. De flankspeler speelde tussen 2015 en 2017 immers bij AFC Tubize, in de Belgische tweede klasse. Hij kwam 40 keer in actie bij de club uit Waals-Brabant die hem een tijdje uitleende aan Daejeon Citizen in Zuid-Korea.

Afbeelding

De Georgiër doorliep alle nationale jeugdreeksen van zijn land en zit ondertussen aan 10 selecties voor het nationale elftal. Shengelia maakte in oktober 2019 zijn internationaal debuut tegen Ierland.

Wim De Corte, technisch directeur bij OH Leuven: “Levan Shengelia is een linkspoot die de Belgische competitie vrij goed kent en transfervrij kon opgepikt worden. Hij zal de technische staf extra opties bieden op de flank en in het aanvallend compartiment.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2212773 ... ernational
Laatst bijgewerkt door luckie op vr 27 aug 2021, 20:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43246
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Levan Shengelia: zijn statistieken

Berichtdoor luckie » wo 11 aug 2021, 19:42

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43246
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Levan Shengelia - 2021-08-11 - Zomertransf 5 - gratis -2

Berichtdoor luckie » wo 11 aug 2021, 19:50

Afbeelding

luckie schreef in Re: Waar staan we tov de andere 1B-ers:Voetbalmagazine: AFC TUBIZE - 27 juli 2016

BUDGET 2,5 miljoen euro

STERKTES & ZWAKTES

Het seizoen 2015/16 werd een ware triomftocht voor Tubize, vooral te danken aan de zeer gedegen zomeraankopen. De transfers van Ba, Fabre en Diallo bleken een schot in de roos. Diezelfde scherpte op de transfermarkt wil het bestuur ook deze zomer tonen. Met het vertrek van Liard, Grosperrin en Saussez werd de kern opgeschoond en ruimte gemaakt voor enkele gerichte versterkingen, zoals Nirisarike en Dudouit. De ploeg organiseerde een stage in Zuid-Korea, waar ze nota bene slaag kregen van de nationale kampioen (8-1). In Azië kregen een heleboel testers hun kans, maar het was vooral de verdedigende middenvelder Betsch die opviel. Die zag vorig seizoen in het water vallen door een blessure, maar kan als fitte speler een meerwaarde betekenen. Voorin liggen de verwachtingen hoog voor de Georgiër Shengelia, die eind vorig seizoen al zeer mooie dingen liet zien. Hij staat voor de grote doorbraak. Ook van Diallo worden weer een pak goals verwacht.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43246
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Levan Shengelia - 2021-08-11 - Zomertransf 5 - gratis -2

Berichtdoor Rudi » wo 11 aug 2021, 20:03

Avatar gebruiker
Rudi
Held
 
Berichten: 1473
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 18:18
Woonplaats: Bekkevoort

Re: Levan Shengelia - 2021-08-11 - Zomertransf 5 - gratis -2

Berichtdoor zizike » wo 11 aug 2021, 21:00

Moet vreselijk zijn, sjotten met constant zo een tekstballon boven je hoofd.

Ik word er niet bepaald warm van. We zullen zien, zeker?
Zolang ze niet met diene Stevance van Tubize afkomen, want die kon echt niks.
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Levan Shengelia - 2021-08-11 - Zomertransf 5 - gratis -2

Berichtdoor luckie » do 12 aug 2021, 07:47

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43246
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Levan Shengelia - 2021-08-11 - Zomertransf 5 - gratis -2

Berichtdoor nickohl » do 12 aug 2021, 07:56


Met Yeezy boost 700 aan zijn voeten, goeie smaak!
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Levan Shengelia - 2021-08-11 - Zomertransf 5 - gratis -2

Berichtdoor Wimmel » do 12 aug 2021, 16:41

Shengelia: “Op rechterflank best in mijn sas”

De 25-jarige Levan Shengelia wisselt het Turkse Konya in voor studentenstad Leuven. De tienvoudige Georgische international ziet in OH Leuven de perfecte volgende stap in zijn carrière. Zo’n zeven jaar geleden belandde de rechterflankspeler al eens in België. Toen kwam hij uit voor AFC Tubize in tweede klasse.

- De Georgiër Levan Shengelia leerde vanmorgen zijn nieuwe ploegmakkers kennen.
- Hij zag er ook Thomas Henry terug, met wie hij ooit nog een handvol weken trainde bij Tubize.
- De linkspoot hoopt snel zijn conditionele achterstand te kunnen wegwerken. Zijn laatste officiële wedstrijd dateert van begin juni.


“Ik kijk ernaar uit om te kunnen spelen in de Jupiler Pro League. Het Belgische voetbal won de laatste jaren aan aanzien in het buitenland door de goede resultaten van de Rode Duivels. Dat trekt buitenlanders aan. Ik beschouw OH Leuven als de ideale stap voor mijn carrière. Het feit dat ik België als land al ken en een erg goed gesprek had met de coach trokken mij over de streep”, schetst Levan Shengelia zijn beweegredenen om een contract voor twee seizoenen met optie te tekenen bij OH Leuven.

Bij de Leuvenaars vindt de Georgiër met Thomas Henry alvast een oude bekende terug. “Ik trainde bij Tubize één maand samen met hem. Nadien trok ik naar Dinamo Tbilisi, terwijl Thomas furore maakte in de tweede klasse.” Shengelia zag zijn nieuwe werkgever vorige week zondag aan het werk tegen Sporting Charleroi. “Ik zag dat OH Leuven in een 3-4-3 speelt. Da’s een ander systeem dan wat ik gewoon ben te spelen in de Turkse Süper Lig. Het wordt dus wat aanpassen voor mij, maar ik ben toe aan iets nieuws.”

Shengelia schrijft met zijn overstap naar OH Leuven een tweede hoofdstuk in zijn Belgisch verhaal. “Op mijn 18de voetbalde ik bij Tubize voor het eerst in Europa. Beslist geen makkelijke tijd voor mij. Ik leefde toen alleen in een vreemd land en bij Tubize hadden ze niet de mogelijkheden om zich me echt over mij te bekommeren. Ik speelde twee seizoenen bij Tubize, trok dan één seizoen naar Zuid-Korea en revalideerde vervolgens nog een handvol maanden in België. Nadien trok ik naar Tbilisi.”

Met Tubize voetbalde Shengelia in september 2016 op Den Dreef. Op het uur viel de Georgiër in. De Waals-Brabanders wonnen die partij met 0-1 en bij OH Leuven stond Pierre-Yves Ngawa in de basis. “Ik herinner me niet zo veel meer van die wedstrijd. Wonnen we die partij? Dat wist ik zelfs niet meer. De mooie accommodatie is me wel altijd bijgebleven. Het veld lag er toen ook al goed bij. Al stond er best wel wat water aan één van de zijden van het terrein. Ik hoop hier, samen met de Leuvense fans, meer mooie dan minder mooie momenten te beleven.”

De tienvoudige Georgische international voelt zich het best in zijn sas op de rechterflank. Daar kan hij, als linksvoetige, naar binnen komen. “Tijdens de wedstrijd wissel ik al eens van flank, om de tegenstander uit zijn evenwicht te brengen. Als het team me nodig heeft op de linkerflank, kan ik ook daar uit de voeten. Op de 10 heb ik ook al redelijk wat wedstrijden gespeeld. Maar als ik zelf zou mogen kiezen, dan toch de rechterflank.”

Dik twee maanden geleden stond Shengelia voor het laatst tussen de krijtlijnen in een officiële wedstrijd. Begin juni verloor Georgië in een oefeninterland met 1-2 tegen Roemenië. Levan voetbalde een uurtje mee. “Na die oefenwedstrijd nam ik 20 dagen vrij. Vervolgens werkte ik individueel aan mijn conditie. De voorbije twee weken trainde ik mee met Torpedo Kutaisi, een team uit de hoogste klasse in Georgië. Op conditioneel vlak heb ik nog wel wat werk voor de boeg. Maar ik zal er alles aan doen om er zo snel mogelijk te staan.”

Ondertussen gaat Shengelia op zoek naar een woning in het Leuvense en wacht hij op de komst van zijn vrouw. “Ik hou niet van teveel drukte. Doe mij dus maar een rustige woonplaats, waar ik me kan focussen op het voetbal.” De toekomstige buren van de Georgiër zullen zeker kennismaken met de zangkunsten van mevrouw Shengelia. “Mijn vrouw is een professionele zangeres. Ze bracht al één cd uit, maar op dit moment staat haar carrière wat op pauze. Ze brengt vooral Amerikaanse hiphop, maar zingt ook traditionele songs uit ons thuisland.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2212984 ... n-mijn-sas
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6691
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


"like" ons op Facebook!