Sébastien Dewaest - 2021-07-20 - trans 3 - Huur - 1j - opt1j

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Sébastien Dewaest - 2021-07-20 - trans 3 - Huur - 1j - opt1j

Berichtdoor luckie » di 20 jul 2021, 16:37

OH Leuven huurt ervaren centrale verdediger

Afbeelding

Sébastien Dewaest

De 30-jarige Sébastien Dewaest verdedigt tot het einde van het seizoen de kleuren van OH Leuven. De centrale verdediger ligt nog twee jaar onder contract bij KRC Genk, waarmee hij in 2019 de landstitel en de Supercup veroverde.

Er staan zowat 200 wedstrijden in de Jupiler Pro League op de teller van Sébastien Dewaest. Sinds 2015 voetbalt de robuuste verdediger voor KRC Genk. De Limburgers leenden Dewaest in de terugronde van vorig seizoen uit aan Toulouse FC, dat uiteindelijk op een haar na de promotie naar de Ligue 1 miste.

Dewaest kreeg zijn opleiding bij Lille OSC, waar hij onder andere samenspeelde met Eden Hazard en Gianni Bruno. In januari 2011 nam KSV Roeselare hem over van de Franse topclub en Sébastien maakte op 26 maart 2011 zijn debuut tegen OH Leuven. Na 2,5 seizoenen bij Roeselare trok Dewaest naar Sporting Charleroi. Bij de Karolo’s kwam hij 71 keer in actie en haalde hij in het seizoen 2014-2015 Play-off 1.
Sébastien Dewaest

In augustus 2015 verkaste Dewaest naar KRC Genk. Met de Limburgers won hij in het seizoen 2018-2019 de landstitel. In de daaropvolgende campagne droeg de centrale verdediger de aanvoerdersband. De eerste keer dat hij die band omgordde, won Genk de Supercup tegen KV Mechelen met 3-0. Dewaest scoorde twee keer in die wedstrijd.

Begin vorig seizoen raakte Dewaest zowel zijn kapiteinsband als zijn basisplaats kwijt onder Hannes Wolf. De Genkies leenden Dewaest in januari uit aan de Franse tweedeklasser Toulouse FC. Daar kwam hij 14 keer in actie in de terugronde. Toulouse eindigde op de derde plaats in de Ligue 2 en liet de promotie naar de hoogste klasse in extremis door de handen glippen.

Wim De Corte, technisch directeur bij OH Leuven: “Met Sébastien Dewaest halen we een echte leider in huis. Zowel op als naast het veld neemt Sébastien steeds het voortouw. Hij brengt ook een brok ervaring mee in het hart van onze verdediging, want speelde zo’n 200 wedstrijden in de Jupiler Pro League.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2193257 ... verdediger
Laatst bijgewerkt door luckie op vr 27 aug 2021, 19:06, in totaal 3 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42993
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Sébastien Dewaest: Beastie Bayat Boy

Berichtdoor luckie » di 20 jul 2021, 16:42

Sébastien Dewaest: Beastie Bayat Boy


diezel schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:Binnenhalen dus het moeten niet allemaal lieverdjes zijn. Zou een serieuze upgrade zijn tov jemelka,ngawa en anderen.


luckie schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:Hoe je het draait of keert: we hebben een leider nodig. Een kl*zak zou Boskamp zeggen. Als Brys die dan kan inkapselen in zijn gareel, dan zitten we goed. Brys deed het met Duplus perfect. Brys zal wel zorgen dat zo'n speler geen kapsones krijgt.


De nieuwe Duplus is er: Beastie Bayat Boy
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42993
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Sébastien Dewaest: Beastie Bayat Boy

Berichtdoor nickohl » di 20 jul 2021, 16:43

luckie schreef in Sébastien Dewaest: Beastie Bayat Boy:Sébastien Dewaest: Beastie Bayat Boy


diezel schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:Binnenhalen dus het moeten niet allemaal lieverdjes zijn. Zou een serieuze upgrade zijn tov jemelka,ngawa en anderen.


luckie schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:Hoe je het draait of keert: we hebben een leider nodig. Een kl*zak zou Boskamp zeggen. Als Brys die dan kan inkapselen in zijn gareel, dan zitten we goed. Brys deed het met Duplus perfect. Brys zal wel zorgen dat zo'n speler geen kapsones krijgt.


De nieuwe Duplus is er: Beastie Bayat Boy

Maar verdedigend wel een niveau hoger
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Sébastien Dewaest: Beastie Bayat Boy

Berichtdoor luckie » di 20 jul 2021, 16:47

nickohl schreef in Re: Sébastien Dewaest: Beastie Bayat Boy:
luckie schreef in Sébastien Dewaest: Beastie Bayat Boy:De nieuwe Duplus is er: Beastie Bayat Boy

Maar verdedigend wel een niveau hoger


Die wordt onze nieuwe kapitein.....
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42993
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Sébastien Dewaest: zijn statistieken

Berichtdoor luckie » di 20 jul 2021, 17:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42993
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Sébastien Dewaest - 2021-07-20 - Zomertransfer 3 - Huur

Berichtdoor deeBartman » di 20 jul 2021, 18:06

Clement wou hem naar Brugge halen, Anderlecht heeft verleden jaar nog achter hem gezeten, en iets langer geleden kwam hij zelfs ter sprake ivm de Rode Duivels … dat zegt natuurlijk niets over zijn huidige form, maar als hij het koppeke erbij houdt zeker een aanwinst voor ons. Aan de staff om hem te motiveren en in het gareel te laten lopen.
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4151
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Sébastien Dewaest - 2021-07-20 - Zomertransfer 3 - Huur

Berichtdoor luckie » di 20 jul 2021, 18:20

deeBartman schreef in Re: Sébastien Dewaest - 2021-07-20 - Zomertransfer 3 - Huur:Clement wou hem naar Brugge halen, Anderlecht heeft verleden jaar nog achter hem gezeten, en iets langer geleden kwam hij zelfs ter sprake ivm de Rode Duivels … dat zegt natuurlijk niets over zijn huidige form, maar als hij het koppeke erbij houdt zeker een aanwinst voor ons. Aan de staff om hem te motiveren en in het gareel te laten lopen.


Brys gaf aan dat hij graag eens wilde werken met een moeilijk karakter.... wel hij heeft er één..... Dewaest is een speler met een handleiding...... maar die is misschien gemakkelijker dan gevreesd.... vind je de juiste sleutel tot zijn ziel dan ga je daar ongelooflijk veel voor terugkrijgen..... Brys is daartoe zeker in staat.

Dewaest is geboren te Poperinge: Poperingenaars worden gezien als 'keikoppen'

Deze bijnaam vindt zijn oorsprong in de middeleeuwen en verwijst naar zijn koppigheid.

Geschiedenis

Begin 14e eeuw kende geheel Vlaanderen een bloeiende lakennijverheid. De grote centra, Gent, Brugge en Ieper wilden hun eigen markt beschermen.

Er was reeds een eerste voorrecht voor Ieper uitgesproken op 28 oktober 1322 maar dat was onvoldoende. Lodewijk I, graaf van Vlaanderen, wijzigde op 7 februari 1324 dit voorrecht voor Ieper. Er mocht vanaf dat moment geen laken meer geweven, geschoren of geverfd worden in een omtrek van 3 uur buiten Ieper; indien men zich daar niet aan hield volgde een boete van 50 pond en een verbeurdverklaring van de getouwen.

Dit kwam heel slecht uit voor Poperinge, dat slechts op 12 km van Ieper ligt. De Poperingenaars verzetten zich tegen dit voorrecht door wel nog laken te produceren en andere activiteiten in verband met de lakenindustrie te ontplooien. Het was volgens meerdere 'slimme' lakenwevers meer dan 3 uur wandelen van Poperinge naar Ieper. Later kwam het tot een rechtszaak en zelfs een oorlog tussen beide steden. Sinds de nederlaag tegen Ieper die hier op volgde hanteren de Poperingenaars het wapen van de spot met meester Ghybe.

Keikop

Doordat de Poperingenaars zich niet hielden aan het verbod op lakenindustrie en koppig bleven produceren, kwamen ze aan hun bijnaam.

Afbeelding

Het monument van de Kei bij de Grote markt in Poperinge
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42993
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Sébastien Dewaest - 2021-07-20 - Zomertransfer 3 - Huur

Berichtdoor Wimmel » za 07 aug 2021, 14:02

Dewaest: “Voel me al helemaal thuis”

De thuiswedstrijd van zondag tegen Sporting Charleroi komt meer dan waarschijnlijk te vroeg voor Sébastien Dewaest. De ex-Carolo revalideert immers van een spierscheur die hij opliep in de aanloop naar de openingswedstrijd tegen Zulte Waregem. Vrijdag pikte hij wel al stukken van de groepstraining mee.

- Het gaat de goede richting uit met de blessure van Sébastien Dewaest. De confrontatie met zijn ex-club komt vermoedelijk wel te snel voor de centrale verdediger.
- Dewaest, die zich al helemaal thuis voelt bij OH Leuven, verwacht zondag een fysieke slag tegen de Carolo’s.
- Bij Sporting Charleroi kreeg Séba zijn kans op het hoogste niveau en dat zal hij nooit vergeten.


“Ik voel me steeds beter”, glimlacht Sébastien Dewaest. “De voorbije weken verloor ik wat gewicht en vrijdag sloot ik voor het eerst aan bij de groep. Het gaat de goede kant uit, nadat ik een spierscheur had opgelopen op training. Best bizar eigenlijk, want ik voelde zelf niets en kon zelfs sprintjes trekken. Nu is het zaak om hard te blijven werken aan mijn terugkeer en vooral niet te hervallen in die blessure.”

Ondertussen integreerde de in Poperinge geboren Dewaest zich helemaal bij zijn nieuwe werkgever. “Mijn vrouw omschrijft me al eens als een kameleon. Zet mij in eender welke groep en ik pas me in geen tijd aan. Ik kende ook het geluk dat de spelersgroep me meteen heel hartelijk welkom heette. Vooral kapitein Mercier speelde daar een belangrijke rol in. Met De Norre en Schrijvers kende ik ook al twee jongens uit mijn tijd bij KRC Genk. Dat vergemakkelijkte mijn integratie. Begin volgende week hoop ik met mijn vrouw en mijn dochtertje van vier jaar een woning rond het Leuvense te kunnen intrekken.”

Zondag zakt met Sporting Charleroi een van de ex-teams van Dewaest af naar Den Dreef. De centrale verdediger speelde 83 wedstrijden bij de Zebra’s. “Die club gaf mij de kans om me te bewijzen op het hoogste niveau. Da’s iets wat je als speler nooit vergeet. Ik ken er nog jongens als Dessolleil en Willems, een aantal stafleden ook en uiteraard de bestuurders. Altijd leuk om die mensen terug te zien.”

Sinds zijn vertrek bij de Zebra’s groeide Dewaest als mens en als voetballer. “Ik ben wat rustiger geworden met de jaren en neem wat meer afstand van bepaalde zaken. Al zal ik nog steeds zeggen waar het op staat en geen blad voor de mond nemen. Ik mag hopen dat ik ook op voetballend vlak een stuk verder sta dan in mijn periode bij Charleroi”, grijnst Dewaest.

Net als coach Marc Brys verwacht Dewaest een Sporting Charleroi dat zondag zijn fysieke kwaliteiten in de strijd zal gooien. “Dat heeft altijd al in het DNA van de club gezeten. In mijn tijd was dat al zo en dat is niet veranderd. Wie bij Charleroi speelt, weet dat hij zich altijd en overal voor de volle 100 procent moet geven. Ook bij OHL staan we fysiek sterk en trainen we aan een hoge intensiteit. We moeten zondag vooral zorgen dat we achterin de kleine foutjes vermijden die we maakten tegen Zulte Waregem en Cercle Brugge. Ik vind dat we zes op zes verdienden. Maar daar koop je uiteraard niets voor.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2208281 ... -vVtMs8za0
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6677
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Sébastien Dewaest - 2021-07-20 - trans 3 - Huur - 1j - o

Berichtdoor luckie » wo 01 sep 2021, 17:29

luckie schreef in Brys: “Tevreden over inhaalbeweging transfers”:
Centraal achterin kreeg de technische staf er nog Chakla bij nadat eerder al Dewaest en Özkacar naar Den Dreef afzakten. “Dewaest en Özkacar lieten al heel mooie dingen zien. Ik hou erg van de speelstijl van Sébastien. Hij speelt met ballen aan zijn lijf en is daarnaast gewoon een oerdegelijke centrale verdediger. De perceptie die mensen van hem hebben, is overigens heel fout. Hij pakte zondag op Antwerp pas zijn eerste rode kaart uit zijn carrière.


deeBartman schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:Dus Dewaest pakt bij ons zijn eerste rode kaart in zijn carrière?!? :o Ik dacht dat die een abonnement had…
Hij heeft zijn reputatie serieus tegen dan.


Van 2007 tot 2021: 37 gele kaarten ( 2,33 per jaar) + 1 x geel + geel = rood + 1 rood
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42993
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Sébastien Dewaest - 2021-07-20 - trans 3 - Huur - 1j - o

Berichtdoor nickohl » wo 01 sep 2021, 19:54

luckie schreef in Re: Sébastien Dewaest - 2021-07-20 - trans 3 - Huur - 1j - o:
luckie schreef in Brys: “Tevreden over inhaalbeweging transfers”:
Centraal achterin kreeg de technische staf er nog Chakla bij nadat eerder al Dewaest en Özkacar naar Den Dreef afzakten. “Dewaest en Özkacar lieten al heel mooie dingen zien. Ik hou erg van de speelstijl van Sébastien. Hij speelt met ballen aan zijn lijf en is daarnaast gewoon een oerdegelijke centrale verdediger. De perceptie die mensen van hem hebben, is overigens heel fout. Hij pakte zondag op Antwerp pas zijn eerste rode kaart uit zijn carrière.


deeBartman schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:Dus Dewaest pakt bij ons zijn eerste rode kaart in zijn carrière?!? :o Ik dacht dat die een abonnement had…
Hij heeft zijn reputatie serieus tegen dan.


Van 2007 tot 2021: 37 gele kaarten ( 2,33 per jaar) + 1 x geel + geel = rood + 1 rood

Zelfs amper gele kaarten dus ook :shock:
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


"like" ons op Facebook!