Scotty Sadzoute - 2021-07-07 - Zomertransfer 2 - Koop - 3j

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Scotty Sadzoute - 2021-07-07 - Zomertransfer 2 - Koop - 3j

Berichtdoor luckie » wo 07 jul 2021, 11:15

Scotty Sadzoute: Linksback uit Ligue 2 voor OH Leuven

Afbeelding

De 23-jarige Scotty Sadzoute tekent een contract voor drie seizoenen bij OH Leuven. De linksback was eigendom van Lille OSC. De regerende Franse landskampioen leende de linksvoetige Franse verdediger de voorbije twee seizoenen uit aan Pau FC.

Sadzoute tekende in 2018 zijn eerste profcontract bij Lille OSC. De voorbije twee seizoenen voetbalde Sadzoute op huurbasis bij Pau FC. In de campagne 2019-2020 stond hij in 16 wedstrijden tussen de lijnen en had hij een niet onbelangrijk aandeel in de promotie naar de Ligue 2.

Vorig seizoen ontpopte Sadzoute zich bij Pau FC al snel tot een sterkhouder. Hij kwam 35 keer in actie en zorgde er zo mee voor dat de neofiet in de Franse tweede klasse een zorgeloos seizoen draaide. Sadzoute leverde drie assists af en stond in de vorige campagne twee keer in het elftal van de week in de Ligue 2.

Als polyvalente, linksvoetige verdediger geeft Scotty ons extra defensieve mogelijkheden in de kern”, licht technisch directeur Wim De Corte deze transfer toe. “Sadzoute kende zijn postformatie bij het befaamde centre de formation van Lille OSC en brak door bij Pau FC, in de Franse derde klasse. Vorig seizoen werkte hij een knap seizoen af in de Ligue 2.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2184558 ... -oh-leuven
--------------------

http://www.google.com/search?client=fi ... y+Sadzoute

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door luckie op vr 27 aug 2021, 19:03, in totaal 3 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Scotty Sadzoute - 2021-07-07 - Zomertransfer 2

Berichtdoor nickohl » wo 07 jul 2021, 12:55

Duidelijk een beter versie van Ouedraogo
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Scotty Sadzoute - 2021-07-07 - Zomertransfer 2

Berichtdoor diezel » wo 07 jul 2021, 18:50

Duidelijk een heel ander type dan ouedraogo, ik snap de vergelijking niet.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7539
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Scotty Sadzoute - 2021-07-07 - Zomertransfer 2

Berichtdoor luckie » do 08 jul 2021, 13:52

Sadzoute: “OH Leuven is juiste stap voor mij”

Afbeelding

De 23-jarige Scotty Sadzoute verdedigt de komende drie seizoenen de kleuren van OHL. Deze Franse linksback speelde een goed seizoen bij Pau FC, dat voor het eerst in zijn bestaan uitkwam in de Ligue 2 en daar een zorgeloze campagne draaide. Tijd dus voor een nieuwe stap in de carrière van Sadzoute.

Bij Pau denk je automatisch aan de Pyreneeën of aan het rugby. Niet meteen aan voetbal. Daar bracht Pau FC vorig seizoen toch wat verandering in. De club met het op één na kleinste budget in de Ligue 2 handhaafde zich probleemloos in de Franse tweede klasse. Scotty Sadzoute kwam 35 keer in actie voor Pau en had dus een niet onbelangrijk aandeel in dat bescheiden succes. “Ik heb er veel geleerd en kijk met trots en tevredenheid terug op dat seizoen. Ik wou een stapje hoger voetballen en toen OH Leuven interesse toonde, heb ik geen moment getwijfeld.”

“Ik wil stappen blijven zetten, mezelf uitdagen en mijn grenzen verleggen. OHL is op dit moment de juiste stap in mijn carrière. Het draaide een goed seizoen en de stad staat me enorm aan. Ik ben benieuwd om te zien wat ik kan in de Belgische competitie. Uiteraard hoop ik mijn nieuwe club iets te kunnen bijdragen met mijn explosiviteit, snelheid en rushes op de linkerflank”, schetst Sadzoute zijn kwaliteiten als speler.

Sadzoute, die zijn wat ongewone voornaam voor een Fransman te danken heeft aan een personage in een feuilleton dat zijn mama volgde op televisie, kent de Jupiler Pro League redelijk goed. “Ik was eigendom van Lille, dat me vorig seizoen uitleende aan Pau. Een aantal spelers van Lille voetballen op huurbasis bij Moeskroen. Zelf heb ik voor een ander carrièreplan gekozen. Ik hoop mijn goede prestaties bij Pau te kunnen herhalen bij OHL. De Ligue 2 is, net als de Belgische eerste klasse, een fysieke en technisch sterke competitie.”

Lille OSC hield vorig seizoen de sterren van PSG achter zich en kroonde zich zo toch wel heel verrassend tot landskampioen van Frankrijk. “Ik ben uiteraard blij dat de club waar ik mijn kans kreeg als profvoetballer de titel in de wacht sleepte. Maar echt feesten, was er niet bij voor mij. Ik leefde en voetbalde op meer dan duizend kilometer van Lille”, glimlacht Sadzoute. Eerstdaags komen zijn vriendin en dochtertje van zeven maanden naar Leuven. “Ik kijk echt uit naar dit nieuwe avontuur.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2184621 ... p-voor-mij
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Alles moest wijken voor zijn droom

Berichtdoor luckie » ma 19 jul 2021, 07:11

Alles moest wijken voor zijn droom: OHL-aanwinst Scotty Sadzoute trok op zijn vijftiende 10.000 kilometer van huis om profvoetballer te worden

Hij zal de concurrentie met Casper De Norre moeten aangaan – geen sinecure –, maar Scotty Sadzoute stond al voor hetere vuren in zijn leven. Geboren op Réunion, een eiland ten oosten van Madagaskar én een overzees Frans departement, maar volwassen geworden in en rond Rijsel. Op zijn vijftiende vertrok Sadzoute immers op eigen houtje thuis: hij moest en zou profvoetballer worden, en daarvoor moest je naar het vasteland. Er waren geen contacten met een club, geen tests. Ambitieus, voor een jonge kerel die niet geselecteerd werd voor de jeugdploegen op Réunion. Te klein, te tenger.

Gastgezin

Uiteindelijk kwam hij in 2013 toch in Rijsel terecht, bij een gastgezin waar hij eerder al eens verbleef toen zijn ploeg uit Réunion een toernooi in Frankrijk speelde. “Het waren erg vriendelijke mensen. Ik had een plek nodig om te verblijven, om zo mijn kans te kunnen wagen”, aldus Sadzoute in een eerder interview.

In Frankrijk belandde hij bij de amateurs van JA Armentières, op amper vijf kilometer van de Belgische grens. Het is daar dat hij opgemerkt wordt door … Lens. Maar zijn coach was supporter van rivaal Rijsel en regelde dat de huidige Frans kampioen eens kwam kijken naar die jongen uit Réunion. Het werd een voltreffer: Sadzoute maakte een hattrick en trok in januari 2014 naar hetzelfde opleidingscentrum dat Eden Hazard grootbracht.

Bij Rijsel doorliep hij alle jeugdploegen, om uiteindelijk bij de A-kern te komen onder Marcelo Bielsa. Spelen deed hij bij de reserven, maar trainen bij de profs. Iedere maandag bekeek de legendarische coach samen met Sadzoute zijn wedstrijdvideo, om hem te wijzen op welke punten hij nog kon verbeteren. “Ik besefte het toen niet, maar ik heb veel opgestoken van hem”, aldus Sadzoute.

Rood bij debuut

De linkerwinger haalde enkele keren de bank bij Rijsel en kreeg hij een driejarig contract, maar spelen deed hij er niet. In 2019 wilde hij uitgeleend worden – niet aan Moeskroen zoals velen van zijn ploegmaats, maar aan Pau, een derdeklasser en opnieuw 1.000 kilometer van zijn nieuwe thuis. Het maakte Sadzoute niet veel uit, hij wilde spelen én besefte dat hij in de Ligue 2 niet altijd eerste keuze zou zijn. Bij Pau was hij dat wel, tot zijn grote enthousiasme.

Iets té enthousiast zelfs, want hij pakte rood (en drie speeldagen schorsing) bij zijn debuut. Sadzoute speelde wel een belangrijke rol in de promotie richting Ligue 2 en trok ook vorig seizoen goed zijn streng. In de tussentijd wist hij zich sterk te houden tijdens de lockdown, op meer dan 10.000 kilometer van zijn ouders en twee broers. Nu kijkt Sadzoute ernaar uit om te debuteren bij OHL, met vrouw en dochter van zeven maanden die ook mee de verhuis maken. “Op dit moment is dit de juiste stap in mijn carrière. Ik ben benieuwd om te zien wat ik kan in de Belgische competitie.”

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210715_97687375
--------------
Hij heeft zijn snelheid. Brys was eerst van plan De Norre elders te plaatsen. Maar dit lijkt dan toch zo niet te gaan zijn.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Scotty Sadzoute - 2021-07-07 - Zomertransfer 2

Berichtdoor diezel » ma 19 jul 2021, 16:19

Zal niet veel spelen als De Norre fit blijft.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7539
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Scotty Sadzoute - 2021-07-07 - Zomertransfer 2 - Koop -

Berichtdoor Wimmel » ma 30 aug 2021, 18:06

Vandaag in de basis bij de beloften tegen Zulte Waregem

Afbeelding
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6692
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Scotty Sadzoute - 2021-07-07 - Zomertransfer 2 - Koop -

Berichtdoor nickohl » di 02 jan 2024, 14:21

Sadzoute leeft terug nadat hij eind vorig seizoen 4 maand out was met een knieblessure en dit seizoen niet op het blad kwam bij Nîmes.
Hij speelde de laatste match van de u23 8 minuten mee tegen Antwerp.
Maar hij is ook niet mee op stage.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


"like" ons op Facebook!