Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor luckie » di 06 jul 2021, 20:34

Cenk Özkacar - 2021-07-06

OH Leuven huurt Turkse jeugdinternational van Olympique Lyon

Afbeelding

De 20-jarige Cenk Özkacar verdedigt komend seizoen de kleuren van OH Leuven. Deze centrale verdediger ligt nog tot 2025 onder contract bij Olympique Lyon. Die Franse topclub haalde de Turkse jeugdinternational vorig seizoen weg bij Altay SK en leent hem nu voor één seizoen uit aan OHL.

Cenk Özkacar kwam tijdens zijn jeugdopleiding uit voor de Turkse clubs Bucaspor, Altinordu en Altay SK. Bij die laatste club groeide hij door tot het eerste elftal. Altay SK leende Özkacar in het seizoen 2018-2019 uit aan Karacabey Belediye Sport. Bij dat Turkse team maakte de centrale verdediger op zijn 17de zijn debuut bij de profs. Hij startte in zowat de helft van de competitiewedstrijden en viel ook een handvol keer in.

Het seizoen daarop keerde Özkacar terug naar Altay SK. Daar speelde hij 12 competitiewedstrijden. In de zomer van 2020 tekende de Turkse jeugdinternational een contract voor vijf seizoenen bij Olympique Lyon. In de Ligue 1 zat hij enkele keren op de bank, maar raakte hij niet aan speelminuten. In april maakte Özkacar zijn debuut voor Olympique in de verloren bekerwedstrijd tegen AS Monaco.

Eerst stond dit: Turkse Süper Lig (1ste klasse)

viewtopic.php?f=4&p=111459#p111452

Wimmel schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:di 06 jul 2021, 16:14 OH Leuven huurt Turkse jeugdinternational van Olympique Lyon

“Met Cenk Özkacar halen we onze eerste versterking voor het nieuwe seizoen binnen”, zegt technisch directeur Wim De Corte. “Deze jonge, beloftevolle centrale verdediger brengt met zijn 1m90 de nodige gestalte in het hart van onze defensie. In de Turkse Süper Lig toonde hij al zijn kwaliteiten. Bij Lyon kon hij zich nog niet doorzetten, maar bij OHL wil Cenk nieuwe stappen zetten in zijn carrière.”


Dan dit: eerste klasse = 1.Lig in Turkije (tweede klasse)

“Met Cenk Özkacar halen we onze eerste versterking voor het nieuwe seizoen binnen”, zegt technisch directeur Wim De Corte. “Deze jonge, beloftevolle centrale verdediger brengt met zijn 1m90 de nodige gestalte in het hart van onze defensie. In de Turkse eerste klasse toonde hij al zijn kwaliteiten. Bij Lyon kon hij zich nog niet doorzetten, maar bij OHL wil Cenk nieuwe stappen zetten in zijn carrière.”

“Ik ben een harde verdediger die houdt van tackles uitvoeren. Met mijn lengte ben ik sterk in de lucht en op technisch vlak kan ik mijn mannetje staan”, zegt Cenk Özkacar. “De fysiek sterke competitie in België zou mij moeten liggen. De stap naar OH Leuven lijkt me dan ook ideaal voor mijn verdere ontwikkeling. Ik heb er enorm veel zin in om er hier iets moois van te maken.”

Vorig seizoen kwam de Turkse centrale verdediger amper aan spelen toe bij Olympique Lyon. “Ik maakte daar geen makkelijke periode door. Maar ik heb er wel heel veel geleerd. Toppers als Marcelo en Jason Denayer waren mijn concurrenten bij Olympique. Dan weet je dat het lastig wordt om speelminuten te vergaren.”

De Turkse jeugdinternational sluit woensdag aan op training. “Ik kijk er alvast naar uit om mijn nieuwe ploegmaten te ontmoeten. In Turkije heb ik mijn conditie onderhouden en vorige week volgde ik een speciaal programma dat ik kreeg van de club.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2184557 ... pique-lyon
Laatst bijgewerkt door luckie op di 20 jul 2021, 17:48, in totaal 6 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06

Berichtdoor luckie » di 06 jul 2021, 20:39

Ruva schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:
Met Cenk Özkacar halen we onze eerste versterking voor het nieuwe seizoen binnen”, zegt technisch directeur Wim De Corte.


Dat is dus voor een plaats in het basiselftal. Daar mogen we nu toch vanuit gaan?


Afbeelding

Wimmel schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:In het artikel staat ook dat hij zijn kwaliteiten in de Turkse Süper Lig (1ste klasse) al getoond heeft. Dat vind ik bijzonder straf, want hij speelde geen seconde in die competitie...

Voor hij naar Lyon trok speelde hij 12 matchen voor Altay SK, dat toen uitkwam in de Turkse 2de klasse


Filip Elsen schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:De 1.Lig in Turkije is tweede klasse, de Super Lig is eerste klasse. Hij speelde inderdaad nooit in de Super Lig.


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door luckie op di 20 jul 2021, 18:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06

Berichtdoor jitzel » di 06 jul 2021, 21:55

Ik hoop dat Brys achter deze transfer staat. Anders vrees ik ervoor dat hij niet de bank, maar de tribune zal mogen verwarmen (remember Benkovic) en dan zal hij zonder één minuut te spelen terug gestuurd worden.
jitzel
 
Berichten: 223
Geregistreerd: ma 12 apr 2021, 08:58
Woonplaats: Heverlee
Supportersclub: Leive2002

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06

Berichtdoor Will » wo 07 jul 2021, 11:06

Stilaan geraken alle posities achteraan dubbel ingevuld. Nu nog wachten op de verkoop of het bijtekenen van Henry en Mercier.Dan kunnen ze aan de voor-en middenspelers beginnen. Er gaan nog verrassingen uit de bus komen. En laten we voor deze keer het afbreken van de transfers laten tot we ze op de grasmat zien.
Als het meevalt zal het toch dankzij Brys zijn, en anders is De Corte weer de ideale pispaal van een bende bleiters en afbrekers.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06

Berichtdoor Wimmel » wo 07 jul 2021, 11:33

Will schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06:Stilaan geraken alle posities achteraan dubbel ingevuld. Nu nog wachten op de verkoop of het bijtekenen van Henry en Mercier.Dan kunnen ze aan de voor-en middenspelers beginnen. Er gaan nog verrassingen uit de bus komen. En laten we voor deze keer het afbreken van de transfers laten tot we ze op de grasmat zien.
Als het meevalt zal het toch dankzij Brys zijn, en anders is De Corte weer de ideale pispaal van een bende bleiters en afbrekers.


Ik vind toch dat er nog veel werk is aan de verdediging hoor Willy. Er moet nog minstens 1 centrale verdediger bijkomen (liefst 2) met de nodige leiderscapaciteiten en een rechtsachter.

Ik ben wel akkoord met je stelling dat we de nieuwkomers pas kunnen evalueren als we ze in actie gezien hebben.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06

Berichtdoor Will » wo 07 jul 2021, 12:23

Wimmel schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06:
Will schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06:Stilaan geraken alle posities achteraan dubbel ingevuld. Nu nog wachten op de verkoop of het bijtekenen van Henry en Mercier.Dan kunnen ze aan de voor-en middenspelers beginnen. Er gaan nog verrassingen uit de bus komen. En laten we voor deze keer het afbreken van de transfers laten tot we ze op de grasmat zien.
Als het meevalt zal het toch dankzij Brys zijn, en anders is De Corte weer de ideale pispaal van een bende bleiters en afbrekers.


Ik vind toch dat er nog veel werk is aan de verdediging hoor Willy. Er moet nog minstens 1 centrale verdediger bijkomen (liefst 2) met de nodige leiderscapaciteiten en een rechtsachter.

Ik ben wel akkoord met je stelling dat we de nieuwkomers pas kunnen evalueren als we ze in actie gezien hebben.

Je hebt gelijk hoor. Daarom stilaan. Er komen er nog wel. Ik begin steeds geruster te worden.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06

Berichtdoor Jan Frans » wo 07 jul 2021, 12:39

Wimmel schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06:
Will schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06:Stilaan geraken alle posities achteraan dubbel ingevuld. Nu nog wachten op de verkoop of het bijtekenen van Henry en Mercier.Dan kunnen ze aan de voor-en middenspelers beginnen. Er gaan nog verrassingen uit de bus komen. En laten we voor deze keer het afbreken van de transfers laten tot we ze op de grasmat zien.
Als het meevalt zal het toch dankzij Brys zijn, en anders is De Corte weer de ideale pispaal van een bende bleiters en afbrekers.


Ik vind toch dat er nog veel werk is aan de verdediging hoor Willy. Er moet nog minstens 1 centrale verdediger bijkomen (liefst 2) met de nodige leiderscapaciteiten en een rechtsachter.

Ik ben wel akkoord met je stelling dat we de nieuwkomers pas kunnen evalueren als we ze in actie gezien hebben.

Sommige nieuwkomers hebben we vorig seizoen helemaal niet in actie gezien. (Benkovic, King, Bese....) hopelijk niet hetzelfde verhaal
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6761
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Wie zijn de 'bleiters' en 'afbrekers'?

Berichtdoor luckie » wo 07 jul 2021, 13:03

Wie zijn de 'bleiters' en 'afbrekers'?

admin schreef in Re: Technisch Directeur De Corte: Het verhaal stopt nooit:zo 27 jun 2021, 04:50 Ok, ik ben het een beetje beu.

Vanaf nu tot het begin van de competitie NULTOLERANTIE wat betreft persoonlijke aanvallen of verwijten. Blijkbaar lukt het niet op een andere manier. Maakt niet uit of je me persoonlijk kent of niet, maakt niet uit of je de braafste forumgebruiker bent geweest voordien of niet. Maakt niet uit of je iemand beledigt waarvan jij denkt dat die het verdient. Minimum van 2 weken ban.


We zijn 10 dagen verder:

Will schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06:De Corte weer de ideale pispaal van een bende bleiters en afbrekers.


@"Will": Weer eens aan het proberen? Voorzichtig de forumgrenzen weer verschuivend verleggen? Eens aftasten van waar de wind nu komt? Je hanteert voortdurend dit viervoudig stramien:

1. Je schrijft over 'bleiters' en 'afbrekers'. Nochtans zijn dit onvervalste 'scheldnamen'.

2. Je rekent er doelbewust op dat anderen in gedachten zelf wel in vullen wie jij concreet bedoelt.

3. In een volgende stap ga je dan weer 'indirect benoemen' wie je bedoelt.

4. In de laatste stap benoem ze je dan weer 'rechtstreeks' en zeer persoonlijk. Liefst kwetsend.

5. Zo blijf jij als vermeende 'peetvader', jouw nickname op dit forum, hier altijd latent dreigend agressief, verbaal schofferend en kwetsend rakend anderen de mond snoeren. Het weerhoudt forumleden ervan zelf ook maar één bericht te schrijven, juist omdat ze niet tussen jouw hamer en aambeeld willen terechtkomen.

6. Het valt op hoe sommigen pas met een onderdanige pudeur jou een beetje durven tegenspreken. Als deze dan je perfect verwoorde tegenargumenten geven, dan ga je daar achteloos overheen en is hun reply ook nutteloos in de context van een echte discussie.

7. Omdat ik en iedereen wel weet dat jij mij vooral met 'bleiter' en 'afbreker' bedoelde, ben ik zo vrij hierop jou aan te schrijven in de hoop dat dit hautain en ridiculiserend neerhalen stopt. Dit doe ik zonder die voormelde pudeur. Maar ben wel weer beducht voor een nieuwe kwetsende en zeer persoonlijke aanval, zoals je de vorige keer zonder gêne deed.

8. Mag ik hopen dat dit stramien eindelijk doorbroken wordt en dus ophoudt? Dank je.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Wie zijn de 'bleiters' en 'afbrekers'?

Berichtdoor Will » do 08 jul 2021, 01:17

luckie schreef in Wie zijn de 'bleiters' en 'afbrekers'?:Wie zijn de 'bleiters' en 'afbrekers'?

admin schreef in Re: Technisch Directeur De Corte: Het verhaal stopt nooit:zo 27 jun 2021, 04:50 Ok, ik ben het een beetje beu.

Vanaf nu tot het begin van de competitie NULTOLERANTIE wat betreft persoonlijke aanvallen of verwijten. Blijkbaar lukt het niet op een andere manier. Maakt niet uit of je me persoonlijk kent of niet, maakt niet uit of je de braafste forumgebruiker bent geweest voordien of niet. Maakt niet uit of je iemand beledigt waarvan jij denkt dat die het verdient. Minimum van 2 weken ban.


We zijn 10 dagen verder:

Will schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06:De Corte weer de ideale pispaal van een bende bleiters en afbrekers.


@"Will": Weer eens aan het proberen? Voorzichtig de forumgrenzen weer verschuivend verleggen? Eens aftasten van waar de wind nu komt? Je hanteert voortdurend dit viervoudig stramien:

1. Je schrijft over 'bleiters' en 'afbrekers'. Nochtans zijn dit onvervalste 'scheldnamen'.

2. Je rekent er doelbewust op dat anderen in gedachten zelf wel in vullen wie jij concreet bedoelt.

3. In een volgende stap ga je dan weer 'indirect benoemen' wie je bedoelt.

4. In de laatste stap benoem ze je dan weer 'rechtstreeks' en zeer persoonlijk. Liefst kwetsend.

5. Zo blijf jij als vermeende 'peetvader', jouw nickname op dit forum, hier altijd latent dreigend agressief, verbaal schofferend en kwetsend rakend anderen de mond snoeren. Het weerhoudt forumleden ervan zelf ook maar één bericht te schrijven, juist omdat ze niet tussen jouw hamer en aambeeld willen terechtkomen.

6. Het valt op hoe sommigen pas met een onderdanige pudeur jou een beetje durven tegenspreken. Als deze dan je perfect verwoorde tegenargumenten geven, dan ga je daar achteloos overheen en is hun reply ook nutteloos in de context van een echte discussie.

7. Omdat ik en iedereen wel weet dat jij mij vooral met 'bleiter' en 'afbreker' bedoelde, ben ik zo vrij hierop jou aan te schrijven in de hoop dat dit hautain en ridiculiserend neerhalen stopt. Dit doe ik zonder die voormelde pudeur. Maar ben wel weer beducht voor een nieuwe kwetsende en zeer persoonlijke aanval, zoals je de vorige keer zonder gêne deed.

8. Mag ik hopen dat dit stramien eindelijk doorbroken wordt en dus ophoudt? Dank je.

Sorry jongen, ik heb van jou geen lessen te krijgen. Als je op facebook sommige reacties op de transfers leest kan ik niet anders dan van bleiters en afbrekers spreken. Ik vraag mij af waarom ge u betrokken voelt.
Maar het was een loffelijke poging om mij een ban aan te smeren.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1

Berichtdoor diezel » do 08 jul 2021, 07:00

allez Willy van dergelijke transfers kan je toch niet enthousiast worden. Ik denk dat de verwachtingen die o.a. door de beloftes aan de trainer gecreëerd werden, een stuk hoger lagen. Als je al een maand moet wachten op een tweedeklasser uit Frankrijk en een speler die amper speelde, wat moet het dan zijn voor de echte kleppers. Het stinkt tussen trainer en sportieve cel, en dat is niet bevorderlijk.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7479
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1

Berichtdoor Will » do 08 jul 2021, 09:33

diezel schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1:allez Willy van dergelijke transfers kan je toch niet enthousiast worden. Ik denk dat de verwachtingen die o.a. door de beloftes aan de trainer gecreëerd werden, een stuk hoger lagen. Als je al een maand moet wachten op een tweedeklasser uit Frankrijk en een speler die amper speelde, wat moet het dan zijn voor de echte kleppers. Het stinkt tussen trainer en sportieve cel, en dat is niet bevorderlijk.

Diezel, wij zijn zeer goede kameraden en wij kunnen verdragen dat onze meningen botsen.
Hoe dikwijls heb ik u al nen bleiter genoemd en toch zijn wij nooit kwaad op mekaar. Wacht aub tot we die gasten bezig zagen. Er komt nog versterking en alle posities moeten dubbel of driedubbel ingevuld worden.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1

Berichtdoor diezel » do 08 jul 2021, 11:55

Will schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1:
diezel schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1:allez Willy van dergelijke transfers kan je toch niet enthousiast worden. Ik denk dat de verwachtingen die o.a. door de beloftes aan de trainer gecreëerd werden, een stuk hoger lagen. Als je al een maand moet wachten op een tweedeklasser uit Frankrijk en een speler die amper speelde, wat moet het dan zijn voor de echte kleppers. Het stinkt tussen trainer en sportieve cel, en dat is niet bevorderlijk.

Diezel, wij zijn zeer goede kameraden en wij kunnen verdragen dat onze meningen botsen.
Hoe dikwijls heb ik u al nen bleiter genoemd en toch zijn wij nooit kwaad op mekaar. Wacht aub tot we die gasten bezig zagen. Er komt nog versterking en alle posities moeten dubbel of driedubbel ingevuld worden.

ik stoor mij daar niet aan nee daar heb je gelijk in. Maar de ploeg had intussen wel zo goed als af mogen zijn. Nu gaan we zeker niet klaar zijn voor de start. De verlenging van Mercier is dan wel weer een pluspunt en men kan nu ook maar beter zorgen dat Henry blijft.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7479
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor Dubbelpunt » di 02 nov 2021, 14:51

We waren niet enthousiast over deze bij aanvang, wat zijn de meningen ondertussen?
Dubbelpunt
 
Berichten: 1859
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor nickohl » di 02 nov 2021, 16:38

Dubbelpunt schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:We waren niet enthousiast over deze bij aanvang, wat zijn de meningen ondertussen?


Duidelijke meerwaarde, zowaar beter dan onze rosse Tsjech!

alleen nog altijd een bummer dat het enkel huur is. Kan uitgroeien tot een vaste waarde bij europees spelende clubs
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4570
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor Wimmel » di 02 nov 2021, 16:58

Dubbelpunt schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:We waren niet enthousiast over deze bij aanvang, wat zijn de meningen ondertussen?


Dat diegene die heeft doorgedrukt voor deze transfer (Willems? Decorte? ...?) groot gelijk had!

Ik zou eens gaan informeren bij Lyon wat een definitieve transfer moet kosten. Lijkt me een vrij veilige investering.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor luckie » di 02 nov 2021, 17:03

Wimmel schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:
Dubbelpunt schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:We waren niet enthousiast over deze bij aanvang, wat zijn de meningen ondertussen?


Dat diegene die heeft doorgedrukt voor deze transfer (Willems? Decorte? ...?) groot gelijk had!

Ik zou eens gaan informeren bij Lyon wat een definitieve transfer moet kosten. Lijkt me een vrij veilige investering.


Het waren de data mensen..... gevolgd door Willems.....
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor Wimmel » di 02 nov 2021, 17:04

luckie schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:
Wimmel schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:
Dubbelpunt schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:We waren niet enthousiast over deze bij aanvang, wat zijn de meningen ondertussen?


Dat diegene die heeft doorgedrukt voor deze transfer (Willems? Decorte? ...?) groot gelijk had!

Ik zou eens gaan informeren bij Lyon wat een definitieve transfer moet kosten. Lijkt me een vrij veilige investering.


Het waren de data mensen..... gevolgd door Willems.....



Goed werk van de datascouts in dat geval!
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor Ruva » di 02 nov 2021, 17:19

Ik ben fan ;)
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3000
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor deeBartman » di 02 nov 2021, 17:35

Aanwinst voor ons, heeft naast zijn verdedigende kwaliteiten ook nog een goede lange bal en scorend vermogen met het hoofd op stilstaande fases (al 2 doelpunten dit seizoen).
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor tempelier » di 02 nov 2021, 17:40

Wimmel schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:
Dubbelpunt schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:We waren niet enthousiast over deze bij aanvang, wat zijn de meningen ondertussen?


Dat diegene die heeft doorgedrukt voor deze transfer (Willems? Decorte? ...?) groot gelijk had!

Ik zou eens gaan informeren bij Lyon wat een definitieve transfer moet kosten. Lijkt me een vrij veilige investering.


Ik heb me laten vertellen dat Lyon hem enkel met aankoopoptie wilde verhuren als die 8-9 miljoen EUR bedroeg waarop OHL zei dat een aankoopoptie dan niet hoefde.
tempelier
 
Berichten: 696
Geregistreerd: vr 14 aug 2020, 15:35

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor Jan Frans » di 02 nov 2021, 17:44


Ik ook. Maar zou onze mening tellen :jeej:
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6761
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor Wimmel » di 02 nov 2021, 20:10

tempelier schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:
Wimmel schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:
Dubbelpunt schreef in Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur:We waren niet enthousiast over deze bij aanvang, wat zijn de meningen ondertussen?


Dat diegene die heeft doorgedrukt voor deze transfer (Willems? Decorte? ...?) groot gelijk had!

Ik zou eens gaan informeren bij Lyon wat een definitieve transfer moet kosten. Lijkt me een vrij veilige investering.


Ik heb me laten vertellen dat Lyon hem enkel met aankoopoptie wilde verhuren als die 8-9 miljoen EUR bedroeg waarop OHL zei dat een aankoopoptie dan niet hoefde.


Dat gaat dus inderdaad niet gebeuren :lol: :lol: :lol:
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

“Marc Brys maakt me beter”

Berichtdoor luckie » do 23 dec 2021, 16:50

En tot die beste elf hoort dus ook Cenk Özkacar, hoewel Marc Brys aanvankelijk niet overtuigd was dat hij een meerwaarde zou betekenen voor de ploeg. De Turkse jeugdinternational liep op training niet over van concentratie en werklust.

“Marc Brys maakt me beter”

“Ik was aanvankelijk inderdaad misschien een beetje ‘lazy’”, geeft hij toe. “Dat had ook te maken met de integratie in mijn nieuwe club en mijn nieuwe omgeving. En aan het feit dat ik moest wennen aan een driemansdefensie, ik had altijd in ploegen gespeeld die met vier achterin uitpakten. En ja, ik ging er van uit dat je je op training niet de volle honderd procent hoefde te geven. ‘Pushen’, dat was iets voor tijdens de match, daar gaat het pas écht voor de punten. De coach maakte me duidelijk dat ik me ook op training de volle honderd procent moest geven. ‘Want je speelt maar zo goed als je traint, dus moet je élke training àlles geven’, zei hij. En hij heeft gelijk, kon ik ervaren. De coach maakt van mij trouwens een betere voetballer.”

Nu Cenk Özkacar een vaste waarde is bij OHL, wordt hij ook door de nieuwe Turkse bondscoach Stefan Kuntz gevolgd. “Ik heb het intussen geschopt tot aanvoerder van de Turkse U21, ik hoop dat ik mij de komende maanden samen met OHL voort kan ontwikkelen, dan zit er over afzienbare tijd misschien wel een A-cap in. Maar ik concentreer me nu in de eerste plaats op OHL en op de bekermatch in Brugge.”

http://www.hln.be/sport-in-de-buurt/ce ... ~adcfb45d/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor deeBartman » vr 04 feb 2022, 10:50

Interview met Sacha Tavoliéri (bekend Waals voetbaljournalist) over Özkacar.

http://www.ferveurlyonnaise.fr/que-dev ... h-louvain/



Que devient Cenk Özkacar à l’OH Louvain ?

par Greg 3 février 2022

Connu et désormais réputé en Europe pour son centre de formation depuis bon nombre d’années, l’Olympique Lyonnais a quelque peu modifié sa politique de recrutement en allant chercher de jeunes joueurs à fort potentiel dans différents pays européens. C’est notamment le cas avec le défenseur turc de 21 ans Cenk Özkaçar. Prêté cette saison en Belgique au club de l’OH Louvain, le natif d’Izmir répète ses gammes et Ferveur Lyonnaise a décidé de prendre de ses nouvelles sur les terres de nos voisins belges. Une interview exclusive !

Notre rédaction a contacté notre ami et confrère belge Sacha Tavoliéri, correspondant pour « l’Equipe » en Belgique et qui connaît la Jupiler Pro League sur le bout des doigts. Il nous parle des bons débuts de Cenk Özkaçar devenu titulaire avec l’OHL. Depuis le début de saison, il a pris part à 23 matchs de championnat pour 2 réalisations.

Cenk Özkacar est prêté à Louvain jusqu’à la fin de la saison, comme se passes son aventure en Belgique?
« Pour le moment ça va, c’est un jeune joueur avec de la qualité mais assez inconstant. Il manque de constance mais cela fait partie du processus et je pense qu’il est vraiment en train d’apprendre son métier à Louvain, alors qu’à l’OL il n’aurait pas eu le temps nécessaire pour cela. Son entraineur Marc Brys a mis le capitaine (Sébastien Dewaest) de l’équipe très expérimenté à ses côtés et ce duo fonctionne bien. C’est un vrai décollage que ce prêt à l’OHL. »

Quelles sont les qualités d’Özkacar ?
« Je dirais que c’est un joueur essentiellement rapide, assez porté vers l’offensive, techniquement intéressant et assez propre dans les passes et c’est un défenseur central moderne qui aime le ballon et n’est pas maladroit avec. Après selon moi, il doit encore s’améliorer au niveau du jeu de position, son intelligence de jeu et la manière dont il va appréhender les longs ballons. Pour le moment, c’est un vrai problème pour lui sur les phases arrêtées où il fait preuve d’une certaine naïveté. Mais c’est un joueur de qualité et très compétent qui fait son petit bout de chemin à l’OHL. »

Penses-tu que ce prêt peut faire décoller sa carrière sur le vieux continent ?
« Oui je pense que ça peut vraiment l’aider et puis surtout de progresser en tant que footballeur, devenir de plus en plus adulte et évoluer au niveau de la maturité. C’est une bonne chose pour lui, c’est une certitude. »

Penses-tu qu’il est en capacité d’avoir sa place à l’OL dans les prochains mois et pourquoi pas dès la saison prochaine ?
« Il est vrai que si départ de Jason Denayer en fin de saison et on se profile vers ce scénario, bien évidemment qu’il fera partie des profils qui auront la confiance de la direction lyonnaise. Pour le moment, c’est en tout cas une vraie possibilité pour l’avenir à l’OL. »



Pour toi peut-il s’imposer en Ligue 1 ? Dans un championnat réputé comme physique
« Oui je pense qu’il en est tout à fait capable car le championnat belge est également important en terme d’intensité mais également sur le plan de de l’impact physique. Il y a des similitudes avec la France et on dit souvent qu’à ce niveau là, la Jupiler Pro League est un peu comme la petite soeur de la Ligue 1. C’est une possibilité pour Özkacar qui a aussi de grosses qualités physiques. »

Même si Castello Lukeba impressionne son monde et peut devenir le futur grand défenseur que l’OL attend, Özkacar est-il en mesure de répondre à ce profil ?
« Non je ne pense pas ! C’est encore un très jeune joueur qui doit progresser au fur et à mesure et prendre le temps de grandir. Il ne faut pas lui mettre trop de pression car ce serait la meilleure manière de le cramer. Il a encore besoin de temps. Maintenant il a un vrai potentiel et dans les années à venir il pourrait déjà devenir une pièce maîtresse de l’équipe nationale turque, mais aussi de l’Olympique Lyonnais c’est possible. Maintenant il faut lui laisser du temps. Je ne pense pas qu’un deuxième prêt soit nécessaire mais peut-être commencer à grappiller des minutes en coupe et même faire des bancs en Ligue 1, faire des entrées en jeu de temps en temps me semble une bonne solution pour qu’il poursuive sa progression. »



Un grand merci à notre confrère et ami Sacha Tavoliéri pour sa gentillesse et sa disponibilité.
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Cenk Özkacar - 2021-07-06 - Zomertransfer 1 - Huur

Berichtdoor Jan Frans » vr 04 feb 2022, 15:29

Kapitein Sébastien De Waest ??? Voor het overige heel veel gemeenplaatsen. Persoonlijk denk ik niet dat hij nu al klaar is voor 'OL', waar ik mij nu plots van realiseer dat wij maar 1 lettertje verschillen
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6761
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


"like" ons op Facebook!