Mandela Keita

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Mandela Keita

Berichtdoor luckie » vr 03 sep 2021, 14:26

zizike schreef in Re: Mandela Keita:
luckie schreef in Re: Mandela Keita:
Dat vat zo een beetje ons hedendaags opvoedingsmodel samen:

1. Als jongen: maak dat je een goeie voetballer bent.

2. Als meisje: maak dat je een goeie voetballer kent.

3. Zo niet word je beter een 'influencer'.


Van mij mogen mijn zonen ook dj worden :lol:


Inderdaad, is ook een mogelijk: even een dj memory stick inpluggen.... Regi achterna.... wat theatraal doen... on speed oorwurmen spuien..... waar blijven die handjes...... Misschien is God zelf wel een dj?
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43249
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Jan Frans » vr 03 sep 2021, 17:32

nickohl schreef in Re: Mandela Keita:
Jan Frans schreef in Re: Mandela Keita:
Maarten schreef in Re: Mandela Keita:Ik hoor net dat Mandela in de lagere school verliefd was op mijn nichtje (in Sint Jan).

En zij op hem ?

Nu wel :lol:

:+:
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6816
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Wimmel » ma 08 nov 2021, 18:25

Mandela Keita is door Jacky Mathijssen toegevoegd aan de selectie van onze nationale beloften.

De nationale U21 speelt vrijdag tegen Turkije (Ozkacar) in Den Dreef en trekt volgende week dinsdag naar Schotland

De match tegen Turkije is live te bekijken op Proximus Sports 1 vanaf 19u45
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6691
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor deeBartman » ma 08 nov 2021, 18:42

Wimmel schreef in Re: Mandela Keita:Mandela Keita is door Jacky Mathijssen toegevoegd aan de selectie van onze nationale beloften.

De nationale U21 speelt vrijdag tegen Turkije (Ozkacar) in Den Dreef en trekt volgende week dinsdag naar Schotland

De match tegen Turkije is live te bekijken op Proximus Sports 1 vanaf 19u45

Absoluut verdiend voor onze youngster
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4151
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Wimmel » ma 08 nov 2021, 18:49

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6691
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Jan Frans » ma 08 nov 2021, 19:09

Dat zat er aan te komen..Een echte Leuvense international in spe :+:
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6816
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Jan Frans » ma 08 nov 2021, 19:15

Kunnen we hem hier helpen/raad geven met zijn carrièreplanning ? Ons een beetje mee moeien ? Waarom niet. Ik ben er zeker van dat hij meeleest en er hartelijk mee zal lachen, of wie weet even gaat nadenken.
Ik begin : Voor de volgende stap in je carrière (en dat mag al volgend seizoen wat mij betreft. Het is je gegund) is de trainer belangrijker dan de club
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6816
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Dubbelpunt » ma 08 nov 2021, 19:18

Ik zie deze nog Tielemans/Ndidi gaan vervangen indien 1 van die 2 de volgende stap zet. Hij is meer de 2de dan de eerste weliswaar.
In die tijd kan hij hier gerust verder groeien 8-)
Waanzinnig toptalent voor op de 6 eigenlijk, groeit week na week.
Dubbelpunt
 
Berichten: 1894
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Maarten » ma 08 nov 2021, 19:43

Heb het hier al gezegd, maar ik vrees dat OHL snel met een verbeterd contract gaat moeten komen of die speelt hier na de winter niet meer. Nu, het is een echte Leuvenaar he, ik dacht ook in St Jan naar school gegaan, in elk geval hij is van de coté van den Bruul - Fabota. Ik vermoed dat het ook gene stoemerik is en ik hoop dat hij begrijpt dat hij beter kan spelen bij OHL, dan bij Gent of Standard op de bank te zitten, of bij Chelsea één van de 100 die denken een kans te maken om door te stoten naar de eerste ploeg. Spelers die zoals Hazard of Messi meteen hun plaats kunnen opeisen bij een grote club zijn uitzonderingen. Zie Trossard, Mertens, Meunier... Veel spelen, veel spelen en nog eens veel spelen. En de JPL is al gebleken geen slechte opleiding te zijn.

Hij is 19, hij heeft nog tijd. Moest hij 24 zijn dan zou hij wel dringend een stap naar op zijn minst een Belgische topclub moeten zetten om CL voetbal te spelen en bij de nationale ploeg in overweging te worden genomen. Maar met een beetje geluk is OHL binnen twee jaar een Belgische subtopper en kan hij tot dan hier gewoon blijven voort groeien. En als hij zich hier bewezen heeft, en in de JPL niks meer te zoeken of te winnen heeft, kan hij misschien naar Leicester. We zouden hem moeten proberen nog 2 jaar te houden, maar dan wel 2 jaar met ambitie en niet om tegen de degradatie te vechten zoals de eerste 2 maanden dit seizoen.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mandela Keita

Berichtdoor zizike » ma 08 nov 2021, 20:24

Net ergens gehoord dat Meester Analist Joos het gene goeie vindt. Laat hem maar hard toeteren, zand in de ogen van iedereen (Jacky heeft zich toch niet laten vangen, slimme pee).

Is Mandela niet van Wijgmaal?
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Maarten » ma 08 nov 2021, 20:37

zizike schreef in Re: Mandela Keita:Net ergens gehoord dat Meester Analist Joos het gene goeie vindt. Laat hem maar hard toeteren, zand in de ogen van iedereen (Jacky heeft zich toch niet laten vangen, slimme pee).

Is Mandela niet van Wijgmaal?


Dan moet ik dat verkeerd begrepen hebben. Mijn nichtje zit/zat in een kliek waarmee hij optrok, en die is van de Ridderstraat. Ik kan het eens navragen.

Joos zei in die "90 minuten" die Wimmel poste in het RSCA-OHL topic, dat hij Keita niet zo goed vond, maar het leek me in de context van "in tegenstelling tot in andere matchen". EDIT: Hij zegt "Leuven ontgoochelde wel dat ze het zover lieten komen. Ook Keita speelde niet zijn beste match". Lijkt me dus wel in de zin van dat hij hogere verwachtingen heeft omtrent Keita.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Wimmel » di 09 nov 2021, 16:36

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6691
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Ruva » di 09 nov 2021, 17:01

Made in Leuven.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3004
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Wimmel » di 09 nov 2021, 18:30

Keita: “Selectie voor U21 Rode Duivels is ook beloning voor teamprestaties”

Hard werken wordt uiteindelijk altijd beloond. Dat eeuwenoude gezegde kwam deze week uit voor Mandela Keita. Het jeugdproduct van OH Leuven bekroonde zijn sterke prestaties van de voorbije weken namelijk met een selectie voor de U21 van de Rode Duivels. “Ik ben uiteraard heel blij”, reageert de 19-jarige Keita.

Naast Mandela Keita hebben we nog negen internationals in onze rangen. Mousa Tamari (Jordanië), Cenk Ozkacar (U21 Turkije), Kaveh Rezaei (Iran), Sofian Chakla (Marokko), Alex Runarsson (IJsland), Mykola Kuharevych (U21 Oekraïne), Sory Kaba (Guinee), Rafael Romo (Venezuela) en Yannick Aguemon (Benin). We wensen al onze internationals heel veel succes!

“Ik was aan het trainen en werd plots geroepen door onze teammanager”, legt Mandela Keita uit hoe hij het nieuws vernam. “Hij vertelde me dat er telefoon voor me was. Ik nam op en kreeg technisch directeur Wim De Corte aan de lijn. Die liet me weten dat ik geselecteerd was voor de U21 van de nationale ploeg. Ik ging daarna naar het bureau van de coach. Hij was ook al op de hoogte. Iedereen heeft me gefeliciteerd.”

“Wat dit met me doet? Ik ben uiteraard heel blij. Het is een mooie kans voor mij. Het is ook een beloning voor de goede prestaties van het team. Ik ga mijn best doen en gewoon doen wat ik bij OH Leuven altijd voor ogen heb: proberen te presteren en matchen te winnen.”

Keita, die eerder al voor de nationale U15 uitkwam, speelde de afgelopen weken op een zeer hoog niveau en werd meermaals uitgeroepen tot man van de wedstrijd. “Het klopt dat dit toch wel een bekroning is voor mijn goede vormpeil. Ik merk dat veel mensen mijn prestaties zien. Het is mooi. Ik ben aan het groeien, maar ben er nog niet.”

“Die selectie was wel een doel dat ik wilde bereiken. Ik had het vooropgesteld aan het begin van dit seizoen. De kans is gekomen. Het is nu aan mij om me te bewijzen. Of ik er spelers ken? Enkele jongens, aangezien ik de afgelopen jaren tegen hen heb gespeeld.”

Onze verdedigende middenvelder heeft zijn eerste kennismaking al achter de rug. “Het onthaal was er warm en ik heb al goede gesprekken gehad. De integratie verloopt goed. Het is een leuke ervaring.”

“Ik verwacht er goede trainingen te krijgen. Verder wil ik me zo snel mogelijk in de groep integreren en uiteraard toewerken naar de wedstrijden. Ik wil sowieso spelen, maar hou mijn voetjes op de grond. Hard werken en hopelijk krijg ik speelminuten”, besluit Keita.

http://www.ohleuven.com/nieuws/2347287 ... prestaties
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6691
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor nickohl » wo 10 nov 2021, 09:08

Misschien zien we een duel Keita-Cenk tijdens de België - Turkije 8-)
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Maarten » vr 12 nov 2021, 22:35

Keita lost Raskin af

Mathijssen brengt OHL-talent Mandela Keita tussen de lijnen. Ook hij speelt een thuismatch, want Keita (genoemd naar Nelson Mandela) werd geboren in Leuven en groeide op in Wijgmaal.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Maarten » do 25 nov 2021, 15:09

Ik heb te horen gekregen dat Keita uit de buurt van Ter Boelhage kwam. Dat is wel degelijk de coté waar ik over sprak (Bruul/Fabota/Wijnpers...), maar misschien dat hij ofwel voordien ofwel nadien in Wijgmaal woonde?
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Maarten » zo 28 nov 2021, 18:34

Net nog wat staan grasduinen op sofascore.
Enkele interessante statistieken. Van alle OHL spelers:

Percentage gewonnen duels:
Malinov: 37,5%
Keita: 63,55%

Percentage geslaagde dribbels:
Al Tamari: 53,95%
Keita: 71,43%

Totaal aantal fouten:
Malinov: 24 (in 711 minuten)
Keita: 9 (in 939 minuten)

Als ge de ALLE stats tussen Keita en Malinov vergelijkt, is er maar één noemenswaardige zaak waar Malinov het beter doet. Intercepties (14 in 711 minuten vs 12 in 939 minuten).

Maar voor de rest: geslaagde tackles, geslaagde dribbels, geslaagde infiltraties, geslaagd aantal en % passes, geslaagd aantal passes op tegenhelft... Als ge enkel op statistieken zou afgaan zou er geen enkele twijfel mogen zijn welke speler er in de basis moet staan.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mandela Keita

Berichtdoor jeanneke » zo 28 nov 2021, 22:49

Keita is altijd mijn eerste keuze. Malinov flirt iedere wedstrijd met rood. Tegen Union was hij er weer dichtbij.
jeanneke
Stuurt zijn kat
 
Berichten: 363
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:09

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Pieje » ma 29 nov 2021, 09:14

Ik snap de cijfers hé, en ik ben absoluut fan van Mandela. Maar in het geval van Malinov tegen Union snap ik het wel: het mannetje straalt iets pitbull-achtig uit. Dat heeft Mandela (gelukkig) niet. Wat mij betreft zijn ze complementair en ik zou ook afstemmen obv de tegenstander...
Avatar gebruiker
Pieje
 
Berichten: 603
Geregistreerd: za 02 aug 2014, 16:22

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Maarten » ma 29 nov 2021, 14:49

Pieje schreef in Re: Mandela Keita:Ik snap de cijfers hé, en ik ben absoluut fan van Mandela. Maar in het geval van Malinov tegen Union snap ik het wel: het mannetje straalt iets pitbull-achtig uit. Dat heeft Mandela (gelukkig) niet. Wat mij betreft zijn ze complementair en ik zou ook afstemmen obv de tegenstander...

Daarom dat ik ook schreef "als je enkel afgaat op de statistieken". Er speelt ook ervaring en attitude mee natuurlijk. Maar bon, het is wel opmerkelijk dat hij al meer gespeeld heeft dan Malinov dit seizoen. Malinov is natuurlijk wat kleiner en vinniger, dat zal ook wel de oorzaak zijn waarom die meer intercepties heeft maar veel minder gewonnen duels.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mandela Keita

Berichtdoor deeBartman » wo 02 feb 2022, 09:14

In Engeland kennen ze Mandela Keita ook al... Zet hem nog wat meer op de bank Brys!!
Aan het bestuur: denk eens creatief na om hem nog een jaartje hier te houden, tip: het zal moeilijk worden...

http://www.manchestereveningnews.co.uk ... s-22937437

Five unheralded wonderkids Man City should target in the summer to save them millions

With plenty of big names being linked with moves to City in the summer, Pep Guardiola may well look to save a bit of money with some of Europe's top prospects.

ByJames Findlater Regional Sports Content Writer
11:00, 1 FEB 2022


With the January transfer window coming to a close, thoughts will soon be turning to who Manchester City could look to target in the summer.
City have been linked with some big names in the past 12 months, not least the likes of Harry Kane and Erling Haaland, although they will come at a cost – and a hefty one at that.
Therefore, Pep Guardiola may well turn his attentions to some of the young prospects around Europe or further afield — as he's done with Julian Alvarez — as he looks to address some of the positions that need new additions.
The CIES Football Observatory have issued their latest list of the highest-rated players born after 2002 playing outside of the big five leagues (Premier League, La Liga, Bundesliga, Serie A, Ligue 1) and there are certainly some names worth considering.
Here are five that could be of interest to City.

Devyne Rensch
Although right-back might not be among Guardiola’s priorities for the summer, it could well still be an option, especially if the City boss decides he’s happy with Joao Cancelo at left-back.
With Kyle Walker turning 32 this year, it will soon be time to start thinking about potential understudies or replacements for him.
Devyne Rensch is just the latest in the long line of exciting talents coming through at Ajax, and he has already attracted attention from Juventus with his performances.
The 19-year-old is the highest-rated full-back on the index, and having been called up for his international debut with the Netherlands last year, he’s looks to be ready for the big time.

Victor Kristiansen
Left-back is an obvious area for City to target in the summer, with Oleksandr Zinchenko’s future up in the air, and the Ukrainian providing the only natural option in that position.
One of the highest ranked of the left-backs in the index comes in the shape of Victor Kristiansen, who plies his trade with FC Copenhagen.
The 19-year-old is among the top teenagers when it comes to assists this season, having been handed his professional debut in 2020 at the age of just 17.
He’s quickly rising through the ranks of Denmark’s youth teams. And with Kristiansen already making more appearances this season than last, he looks to be a player on an upward trajectory.

Ryan Gravenberch
Under the radar might well be a stretch when it comes to Gravenberch, considering he is attracting attention from some of Europe’s top clubs.
It’s easy to see why though – the 19-year-old is the highest-rated player in all positions on the index, having well and truly established himself in Ajax’s side over the last couple of years.
City have already been linked with the midfielder, although Real Madrid, Barcelona, Borussia Dortmund and Liverpool have also been touted.
It would therefore be something of a coup if City were able to beat some of their European rivals and land the Netherlands international.

Mandela Keita
With Fernandinho looking likely to move on this summer, City will probably be in the market for a new defensive midfielder.
Declan Rice has been linked, although the West Ham star will come at a hefty price. And after shelling out £100million for Jack Grealish last summer, City might not be in the position to do so again this year on another England international.
And with Rodri excelling in the position, they would only really need an understudy to the Spaniard – step forward Mandela Keita.
The OH Leuven player, 19, is the top-rated option when it comes to out-and-out defensive midfielders, and as he develops into more of a regular in Belgium, he could prove to be one for the future.


Karim Adeyemi
Having now signed Alvarez, City already have one of the world’s most exciting forwards on their hands.
The Argentine will be heading to the Etihad at the end of the season, although there is the potential for him to extend his time on loan with River Plate should they progress in the Copa Libertadores.
Therefore, City may well look at other options as stop-gap, and Karim Adeyemi would no doubt come a lot cheaper than Kane and Haaland.
The 20-year-old can play as a striker or winger on either side, and has been attracting attention with his displays for RB Salzburg. Liverpool are said to be interested, so it would be an ideal opportunity to scupper one of their biggest rivals.
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4151
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Maarten » wo 02 feb 2022, 14:04

deeBartman schreef in Re: Mandela Keita:In Engeland kennen ze Mandela Keita ook al... Zet hem nog wat meer op de bank Brys!!
Aan het bestuur: denk eens creatief na om hem nog een jaartje hier te houden, tip: het zal moeilijk worden...


Dat zei ik al in september. Maar gelukkig laat Brys Malinov veel spelen, in de hoop dat de scouts Keita niet meer aan het werk gaan zien! Man man man.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Ruva » wo 02 feb 2022, 22:13

Volgens CIES behoort Keita tot de grootste talenten (middenveld). Het gaat wel om spelers die niet spelen in een big-5 competitie.

http://www.football-observatory.com/IM ... /wp366/en/

En die zit bij ons dus op bank :D
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3004
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Maarten » wo 02 feb 2022, 22:32

Met Brys is't altijd prijs. Maar hij heeft de spelers niet he.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18256
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


"like" ons op Facebook!