Mandela Keita

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Mandela Keita

Berichtdoor luckie » do 16 maart 2023, 20:50

disterminator schreef in Re: Mandela Keita:
disterminator schreef in Re: Mandela Keita:
luckie schreef in Re: Mandela Keita: Sowah was een cadeau van Leicester.

Wat bedoel je daar precies mee Luckie ?
1) Dat die 9 miljoen, dat een zot bij Club Brugge in een vlaag van complete zinsverbijstering er aan gegeven heeft, bij OHL terecht gekomen zijn ?
2) Of is het een typo, en bedoel je 'een cadeau AAN Leicester' ? Omdat we hem jaren aan een stuk in de basis gezet hebben, week na week niks presterend, tot hij dan uiteindelijk eens enkele weken boven zichzelf uitsteeg en hogergenoemde zot hem van de wederomstuit een klein fortuin waard vond ?

Het was een oprechte vraag hoor Luckie :) Vooral als het antwoord 'Ja' op punt 1 zou zijn ben jij wss de enige hier die zoiets kan weten


Het was een speler die daar afgeschreven was, waar ze geen perspectief in zagen. Die mocht naar hier komen. In deze zin dus een cadeau. Die negen miljoen was voor Leicester. Maar ze zouden hier een stuk daarvoor gecompenseerd zijn. Vestzak broekoperatie. Belangrijk was hier dat Brys 15.000.000 creëerde met Sowah en Henry....
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43595
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor disterminator » do 16 maart 2023, 21:58

luckie schreef in Re: Mandela Keita:
disterminator schreef in Re: Mandela Keita:
disterminator schreef in Re: Mandela Keita:
luckie schreef in Re: Mandela Keita: Sowah was een cadeau van Leicester.

Wat bedoel je daar precies mee Luckie ?
1) Dat die 9 miljoen, dat een zot bij Club Brugge in een vlaag van complete zinsverbijstering er aan gegeven heeft, bij OHL terecht gekomen zijn ?
2) Of is het een typo, en bedoel je 'een cadeau AAN Leicester' ? Omdat we hem jaren aan een stuk in de basis gezet hebben, week na week niks presterend, tot hij dan uiteindelijk eens enkele weken boven zichzelf uitsteeg en hogergenoemde zot hem van de wederomstuit een klein fortuin waard vond ?

Het was een oprechte vraag hoor Luckie :) Vooral als het antwoord 'Ja' op punt 1 zou zijn ben jij wss de enige hier die zoiets kan weten


Het was een speler die daar afgeschreven was, waar ze geen perspectief in zagen. Die mocht naar hier komen. In deze zin dus een cadeau. Die negen miljoen was voor Leicester. Maar ze zouden hier een stuk daarvoor gecompenseerd zijn. Vestzak broekoperatie. Belangrijk was hier dat Brys 15.000.000 creëerde met Sowah en Henry....

Oki, duidelijk, bedankt ! En nu nog de 10 miljoen erbij voor Keita dus binnenkort (om on-topic te blijven).
disterminator
Genekt
 
Berichten: 540
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:50
Woonplaats: Heverlee
Supportersclub: Leive 2002

Re: Mandela Keita

Berichtdoor John » wo 12 apr 2023, 21:23

'Antwerp-speler geniet interesse van enkele Engelse clubs, maar passeert Antwerp wel langs de kassa?'

Antwerp is uitstekend bezig in de competitie en staat momenteel derde, op vijf punten van leider Racing Genk. Maar het kan mogelijk één van sterkhouders verliezen.

Antwerp kampte in de winter met heel wat blessures op het middenveld en haalde daarom op de laatste dag van de transferperiode nog Mandela Keita bij OH Leuven op huurbasis.

Op het eerste zicht een vreemde transfer omdat Keita bij OH Leuven niet veel aan spelen toekwam en er ook een aankoopoptie werd opgenomen in het contract van Keita. Hoeveel die aankoopoptie bedraagt is niet gekend, maar er werd al snel een bedrag van zo'n 10 miljoen euro genoemd.

Keita maakte bij Antwerp wel een goede indruk en speelde al bijna elke minuut bij Antwerp sinds zijn komst. De kans is dan ook groot dat Antwerp de jonge Belg definitief wil overnemen van OH Leuven.

Interesse uit Engeland
Maar zoals wel vaker hebben ook enkele Engelse clubs de prestaties van Keita op de voet gevolgd. Volgens Het Nieuwsblad zouden Leeds, Blackburn en Norwich Keita volgen. Leeds speelt momenteel in de Premier League, Blackburn en Norwich spelen in de Championship.

Of Antwerp Keita eerst zou kunnen overnemen van OHL om hem daarna zelf door te verkopen aan de Engelse club of OHL hem rechtstreeks verkoopt, zal nog moeten blijken.

http://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... s-de-kassa
John
 
Berichten: 1793
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Mandela Keita

Berichtdoor V-Traxx » do 13 apr 2023, 07:29

Deze situatie is voor ons alleen maar een win-win.
V-Traxx
 
Berichten: 471
Geregistreerd: wo 23 feb 2022, 12:06

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Sakke91 » do 13 apr 2023, 08:28

V-Traxx schreef in Re: Mandela Keita:Deze situatie is voor ons alleen maar een win-win.


Dat valt te zien hoeveel men biedt voor Keita. Als dat het meervoudige is van wat wij ervoor zullen krijgen, dan heeft de club zichzelf ferm in het zak gezet.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3057
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Mandela Keita

Berichtdoor nickohl » do 13 apr 2023, 08:28

V-Traxx schreef in Re: Mandela Keita:Deze situatie is voor ons alleen maar een win-win.


Vooral voor Antwerp toch. Wij gaan max 10 miljoen krijgen (van Antwerp), da's ni slecht.
Maar zij kunnen hem meteen voor 50% of meer doorverkopen in Engeland. da's nog een pak beter. Da's een winst van 5 à 10 miljoen op 5 maanden...
Het zou Keita sieren om elk voorstel van Antwerp naast zich neer te leggen en de verkoop door OHL aan een Engelse ploeg te laten gebeuren (voor meer dan 10 miljoen dan)
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4614
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mandela Keita

Berichtdoor V-Traxx » do 13 apr 2023, 09:16

Veel meer dan 10 miljoen zie ik ze er op dit moment nu ook wel niet voor betalen.
Als Leicester slim is en ze zakken, kopen ze hem.
V-Traxx
 
Berichten: 471
Geregistreerd: wo 23 feb 2022, 12:06

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Sakke91 » do 13 apr 2023, 10:55

Iedereen spreekt altijd over 10 miljoen, maar is daar ergens bewijs van?

Stel dat het maar 5 miljoen zou zijn en Antwerp Keita kan verkopen voor 15 miljoen.

Dan is Antwerp wel de grote winnaar voor een speler waarin OHL het meest heeft in gestoken.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3057
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Mandela Keita

Berichtdoor V-Traxx » do 13 apr 2023, 11:02

Sakke91 schreef in Re: Mandela Keita:Iedereen spreekt altijd over 10 miljoen, maar is daar ergens bewijs van?

Stel dat het maar 5 miljoen zou zijn en Antwerp Keita kan verkopen voor 15 miljoen.

Dan is Antwerp wel de grote winnaar voor een speler waarin OHL het meest heeft in gestoken.

Er is een optionele aankoopprijs van 10 miljoen en een optionele aankoopprijs van 5 miljoen. In het geval van dat laatste heeft OHL het recht om af te wachten tot er betere boden worden uitgebracht van andere clubs.

De aankoopopties zullen ook waarschijnlijk een uiterste lichtingsdatum rond eind mei hebben, dus Antwerp zal ook niet zo lang kunnen pokeren.
V-Traxx
 
Berichten: 471
Geregistreerd: wo 23 feb 2022, 12:06

Re: Mandela Keita

Berichtdoor luckie » zo 30 apr 2023, 17:17

Afbeelding
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43595
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor John » ma 01 mei 2023, 22:13

De CEO van Antwerp zegt in Extra Time dat de aankoopoptie veel te hoog is en dat Keita volgend jaar terug gewoon in Leuven speelt.
John
 
Berichten: 1793
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Jan Frans » ma 01 mei 2023, 22:19

John schreef in Re: Mandela Keita:De CEO van Antwerp zegt in Extra Time dat de aankoopoptie veel te hoog is en dat Keita volgend jaar terug gewoon in Leuven speelt.

Eerste openingsbod
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6838
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Wimmel » ma 01 mei 2023, 22:45

John schreef in Re: Mandela Keita:De CEO van Antwerp zegt in Extra Time dat de aankoopoptie veel te hoog is en dat Keita volgend jaar terug gewoon in Leuven speelt.


Wil Antwerp 10 miljoen betalen voor Mandela Keita? "Onhaalbaar, hij speelt volgend seizoen weer in Leuven"

Antwerp haalde Mandela Keita afgelopen winter op huurbasis weg bij OHL. Om de middenvelder definitief in te lijven moet de bekerwinnaar naar verluidt 10 miljoen euro op tafel leggen. "De optie is veel te hoog. Dat doen we niet", vertelde Antwerp-CEO Sven Jaecques in Extra Time.

Het was een van de opvallendste acties op de wintermercato en ook een van de meest geslaagde: Mandela Keita die op huurbasis van OHL naar Antwerp trok.

Op de Bosuil ontpopte de 20-jarige defensieve middenvelder zich meteen tot een vaste waarde.

"Het was op zich al raar dat OH Leuven met ons is meegegaan om Keita te verhuren. We hadden nooit gedacht dat dat zou lukken", zegt Sven Jaecques in Extra Time.

"Keita was heel ontgoocheld bij OHL. Ik begreep de redenering van hun CEO dat andere lucht hem deugd zou doen en dat bij Antwerp wat waarde zou kunnen creëren."

Bij Antwerp waren ze ontzettend gelukkig met de komst van Keita. "Stel je voor dat we hem niet hadden. Op dat moment wisten we ook niet wanneer Yusuf zou terugkeren."

Rest alleen nog de vraag: zal Antwerp Keita ook definitief overnemen van OHL?

De aankoopoptie zou 10 miljoen euro bedragen. "De optie is gewoon veel te hoog."

"Dat is onhaalbaar", zegt Jaecques vastberaden. "Dat doen we niet. Mandela speelt volgend jaar weer in Leuven."

http://sporza.be/nl/2023/05/01/wil-ant ... 972291800/
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6756
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor nickohl » di 02 mei 2023, 08:02

luckie schreef in Re: Mandela Keita:Afbeelding

Hij zal in totaal gewoon meer matchen voor Antwerp gespeeld hebben dan voor OHL na dit seizoen :oink:
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4614
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Wimmel » di 02 mei 2023, 08:26

nickohl schreef in Re: Mandela Keita:
luckie schreef in Re: Mandela Keita:Afbeelding

Hij zal in totaal gewoon meer matchen voor Antwerp gespeeld hebben dan voor OHL na dit seizoen :oink:


Dit is gewoon een bijzonder pijnlijk verhaal. Een schande dat onze club niet beter kon omgaan met zo'n groot jeugdtalent.

Het toont toch aan dat we nog heel erg veel stappen moeten zetten als OHL zijnde, want op dit moment zijn we echt nog een klein clubje...
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6756
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor nickohl » di 02 mei 2023, 09:46

Wimmel schreef in Re: Mandela Keita:
nickohl schreef in Re: Mandela Keita:
luckie schreef in Re: Mandela Keita:Afbeelding

Hij zal in totaal gewoon meer matchen voor Antwerp gespeeld hebben dan voor OHL na dit seizoen :oink:


Dit is gewoon een bijzonder pijnlijk verhaal. Een schande dat onze club niet beter kon omgaan met zo'n groot jeugdtalent.

Het toont toch aan dat we nog heel erg veel stappen moeten zetten als OHL zijnde, want op dit moment zijn we echt nog een klein clubje...

We hebben stappen gezet. Zie naar Pletinckx die we bij ZW konden halen. Is voor mij een zelfde geval. Maar er zijn nog wel wa stappen te maken ook.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4614
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Arne20 » wo 03 mei 2023, 20:03

Mandela begint te scoren, waar gaan we dat schrijven.
Arne20
 
Berichten: 252
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:36
Supportersclub: LCDB

Re: Mandela Keita

Berichtdoor luckie » wo 03 mei 2023, 20:09

Arne20 schreef in Re: Mandela Keita:Mandela begint te scoren, waar gaan we dat schrijven.


Afbeelding

0-2! GOAL van Mandela Keita!

Daar is ook de 0-2! Burgess wil inspelen op Lazare, maar Keita zit er goed tussen. Vermeeren komt in balbezit en de jongeling zet Keita vervolgens heerlijk alleen voor doel. De huurling van OH Leuven faalt niet en verschalkt Moris. Het wordt even heel stil in het Dudenpark.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43595
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor jeanneke » vr 05 mei 2023, 16:47

Eén zekerheid : Keita voetbalt niet meer voor OHL. Hij wil niet meer terug.
jeanneke
Stuurt zijn kat
 
Berichten: 363
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:09

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Wimmel » vr 05 mei 2023, 17:11

jeanneke schreef in Re: Mandela Keita:Eén zekerheid : Keita voetbalt niet meer voor OHL. Hij wil niet meer terug.


Mandela is ondertussen uitgegroeid tot 1 van de draaischijven bij Antwerp. Kortom, hij heeft simpelweg zijn plaats bij een topploeg.

Hier zou hij voor die plaats moeten "vechten"...
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6756
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Het eerste grote interview met Marc Overmars

Berichtdoor luckie » za 06 mei 2023, 12:23

Het eerste grote interview met Marc Overmars

Afbeelding
Paul Gheysens: "Ik heb veel tijd maar geen geduld."

Degryse: “Hoe zit het met die andere talenten: Stengs en Keita? Kan je die definitief aantrekken?”

Overmars: “Stengs zou graag willen blijven. En Keita...”

Degryse: “Daar vind je tien miljoen euro te veel voor?”

Overmars: “Ja.”


Degryse: “Zoals hij tegen Union speelde, zou ik hem zelfs voor dat bedrag pakken.”

Overmars: (legt zijn hand op het opnamebandje)


Degryse: “Maar als je nu tegen je voorzitter zegt: ‘Stengs en Keita zijn twee belangrijke spelers, waarop we een meerwaarde kunnen creëren.’ Dan gaat Paul Gheysens dat toch doen? Of ben je niet zo opdringerig?”

Overmars: “Nee. Omdat ik het liefst maar de helft van wat er verkocht wordt zou investeren. Zo moet het ook, want ik vind dat er veel te veel op de centen van voorzitter wordt geteerd. Elk jaar bijstorten, daar moeten we vanaf. Élke club in België trouwens. Ik zet liever een stapje terug, zodat de club gezond is, dan telkens te moeten bijstorten. Dus heel simpel: komt er tien miljoen euro binnen, dan kunnen we er vijf uitgeven. En dan is het aan de scouting om hier – live, niet via die schermpjes – met een goeie af te komen.”


http://www.hln.be/antwerp/exclusief-he ... ~ab1a27e9/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43595
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Maarten » zo 07 mei 2023, 19:49

Antwerp wint van Genk:

http://sporza.be/nl/matches/voetbal/ju ... 900886106/

Man van de match: Centraal stond er opnieuw een bijzonder sterke Mandela Keita te voetballen. Na zijn doelpunt woensdag tegen Union had hij opnieuw goeie steals in huis. Samen met Arthur Vermeeren tikt het Antwerpse middenveld lekker verder.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18287
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mandela Keita

Berichtdoor Ruva » vr 12 mei 2023, 11:41

Groot interview in HLN.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Mandela Keita, de man van tien miljoen

Berichtdoor luckie » vr 12 mei 2023, 13:00

Ruva schreef in Re: Mandela Keita:Groot interview in HLN.


Mandela Keita, de man van tien miljoen, wil bij Antwerp blijven: “Ik maak plannetjes met Arthur tegen ‘de Hollanders’”

Afbeelding

Jong, sterk, atletisch, welbespraakt. Mandela Keita (21) is het allemaal. Ook een lach is nooit ver weg. “Als Marc Degryse tien miljoen euro heeft,...” De belofteninternational is al helemaal thuis op de Bosuil. “Je moet het leven niet te serieus nemen. Het kan ineens gedaan zijn. En je zal nooit weten wanneer het gebeurt. Ik probeer dus stressvrij te leven. Veel lachen, het goede zien in de dingen.”

Afbeelding

Frank Dekeyser & Robbe Heymans 12-05-23

21 jaar werd hij woensdag. De taartjes die we hadden meegepakt - kudos voor de fotograaf - at hij uiteindelijk niet op. Keita plagerig: “Ik ben geen fan van taartjes. Maar heel erg bedankt, jongens. Dat hadden jullie niet moeten doen.”

Graag gedaan. Omschrijf jouw jaar eens in één woord.

“Rollercoaster.”

Omdat het van het ene uiterste in het andere gegaan is?

(Knikt) “Ik had voor het eerst in mijn carrière een zware blessure, daarna zocht ik naar mijn beste vorm én speelminuten. Dat ging niet zoals verwacht. En toen is Antwerp gekomen.”

Waar je meteen basisspeler werd. Heeft jou dat verrast?

“Goh, ik ben altijd in mezelf blijven geloven. Net als mijn vriendin, mijn familie, mijn makelaar dat altijd hebben gedaan. Ik heb eigenlijk nooit aan mezelf getwijfeld. Ik wist dat mijn kwaliteiten niet zomaar konden weg zijn. Ik had gewoon een frisse wind nodig.”

In november overleed jouw vader. Voor een 20-jarige moet dat moeilijk zijn.

“Het was een harde klap. Ook al had ik niet zoveel contact met hem - hij woonde in Guinee. Mentaal heeft het me enkel sterker gemaakt. Weet je: ik probeer van alles het positieve in te zien. Je moet het leven niet te serieus nemen. Het kan ineens gedaan zijn. En je zal nooit weten wanneer het gebeurt. Ik probeer dus stressvrij te leven. Veel lachen, het goede zien in de dingen.”

Wat mij opvalt als ik jullie ploeg zie spelen, is de connectie tussen jou en Arthur Vermeeren. Twee jonge gasten die het middenveld van Antwerp rechthouden.

“Weet je hoe dat komt? Wij zijn twee rustige, bescheiden jongens. Wij doen niet zoveel, hoor. Familie, voetbal, naar huis gaan. That’s it. We luisteren ook naar mekaar. Arthur en ik zijn heel complementair. Op en naast het veld. Hij is trouwens heel matuur voor zijn leeftijd. Ik vind het ongelofelijk wat hij al laat zien.”

Het helpt wellicht dat er met Mark Van Bommel een Nederlander trainer is van Antwerp?

“Hoe bedoel je?”

Nederlanders staan er om bekend om kansen te geven aan de jeugd.

“Zeker. Bovendien was de coach ook een middenvelder. Hij geeft nog meer aandacht aan ons. Alles wat hij zegt, heeft hij al eens meegemaakt. Dat helpt ons om beter te worden.”

Heb je hem ooit zien spelen?

“Op YouTube.”

En?

(Lacht)“Een agressieve speler, hé. Hij was slim en kon onder de huid kruipen van zijn tegenstander. Als je dan leest wat hij allemaal bereikt heeft….”

Afbeelding

Mandela Keita en Arthur Vermeeren in actie tegen Charleroi.

Wat is de belangrijkste les die hij jou al heeft bijgebracht?

“Subtiele ‘dingskes’. Positionele zaken. Maar ook dat we voor mekaar moeten vechten en nooit mogen opgeven - dat heeft hij erin gedrild. Van hem mogen we agressief spelen. Maar hij verlangt wél dat we het netjes doen op het veld. (Knipoogt) Niet zoals hij het deed. De details die hij ons bijbrengt, zijn heel belangrijk. Ik was vroeger fan van Ronaldinho, maar nu kijk ik toch vooral naar spelers op mijn positie. Heb je gekeken naar Real Madrid-Manchester City?”

Ja.

“Wel, een speler zoals Rodri of Modric…. Ik vind het zot hoe rustig zij blijven in bepaalde omstandigheden. Busquets is nog zo’n speler. Daar kan ik nog veel van leren.”

Ben je veel met voetbal bezig?

“Een zestal uur per dag.
Trainen, analyses, extra oefeningen,... Maar ik wil ook regelmatig rust inlassen.”

Voelen jullie intern de druk om prijzen te pakken?

“Er is zeker druk. Alleen blijft iedereen nuchter. We zijn geen titelfavoriet.”

21 jaar en nu al met een cliché antwoorden. Komaan Mandela, jullie zijn toch dé favoriet?

(Onverstoord) “Ik vind van niet. Alles ligt kort bij mekaar. We blijven rustig.”

Wat zou het betekenen voor Antwerp, mochten jullie kampioen worden?

“Het zou een gekkenhuis zijn. Je hebt ook gezien dat er na de bekerwinst een gigantisch feest losbarstte. Maar we zijn zo ver nog niet. Het zal op details aankomen.”

En jullie bekijken het match per match?

(Grijnst) “Voilà.”

Hoe voelt het om de man van tien miljoen te zijn?

“Daar houd ik me niet mee bezig. Ik wil hier graag blijven - Antwerp is een topclub en de sfeer is fantastisch. Iedereen in mijn positie zou willen blijven.”

Stel: je bent Marc Overmars. Zou je tien miljoen euro betalen voor Mandela Keita?

(Lacht) “Ik heb geen tien miljoen, dus ik kan dat niet bevestigen.”

Marc Degryse zei in een interview met Overmars dat hij ze op tafel zou leggen.

(Blijft lachen) “Als hij tien miljoen euro heeft…”

Je eet niet graag taart. En je drinkt ook geen frisdrank of alcohol. Zelfs niet na de bekerfinale?

“Neenee. We hebben natuurlijk gevierd, maar een dag na de finale heeft iedereen de knop omgedraaid. Zelfs mochten we de titel pakken, ga ik geen glas champagne drinken. Het is iets dat me niet interesseert. Het kan me afleiden van het doel dat ik voor ogen heb. Alcohol kan leuk zijn voor andere mensen. Ik heb dat niet nodig om plezier te kunnen maken. Ik ben uit mezelf al sociaal. Ik wil zo hard mogelijk werken voor mijn droom - de top bereiken. Champions League spelen, prijzen pakken. Daar ben ik van kleinsaf al mee bezig. Voetbal, school, voetbal. Het was een routine die ik mezelf aanleerde. (Denkt na) Ik woonde alleen met mama in Leuven. Zij benadrukte dat school ook belangrijk was. Op mijn achttiende ben ik afgestudeerd. Jammer genoeg had ik nadien onvoldoende tijd voor de hogeschool of de universiteit. Mocht ik geen voetballer zijn….”

Wat had je dan gestudeerd?

“Communicatiemanagement, denk ik.”

Iedereen zag de haatberichten naar Toby Alderweireld. Zijn dat zaken die jou bezighouden?

“Ik vind het vooral jammer. Het is toch héél laag van een persoon om iemand zijn familie erbij te betrekken. Wat win je daarmee? Niets, toch? Als ik ermee te maken krijg, laat ik het links liggen. Negeren is volgens mij het beste. Ze willen net dat je hen aandacht geeft. Die negativiteit is niets voor mij.”

Wat is de sterkte van dit Antwerp?

“De positieve vibes die er hangen. De onderlinge sfeer. Zelfs als je een iets mindere wedstrijd speelt, peppen ze jou op. Iedereen wil het beste voor mekaar. En het is een ploeg met de perfecte mix tussen jong talent en ervaring. (Lacht) We doen niets anders dan grapjes uithalen in de kleedkamer.”

Ahja?

“Vincent Janssen, Calvin Stengs en Jurgen Ekkelenkamp stelen altijd telefoons. Je moet op je hoede zijn waar je hem neerlegt. Nederlanders, hé. Het is geen toeval. Ik zei hen: ‘Als je oorlog wilt, kan je oorlog krijgen’. Ik ben al plannetjes aan het maken, samen met Arthur. Twee jonge gasten tegen de rest. (Lacht) En tegen ‘de Hollanders’.”

http://www.hln.be/antwerp/mandela-keit ... ~a87c1842/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43595
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mandela Keita

Berichtdoor nickohl » vr 12 mei 2023, 16:01

Heel het gedoe doet me denken aan het geval Bostock, maar dan omgekeerd.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4614
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: John en 8 gasten


"like" ons op Facebook!