Louis Patris

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Louis Patris

Berichtdoor luckie » di 02 maart 2021, 09:40

Afbeelding

13 May 19

OH Leuven geeft de 17-jarige Louis Patris een contract voor drie seizoenen. De jonge centrale verdediger dwong de afgelopen maanden een basisplaats af bij de Beloften.

- Centrale verdediger Patris tekent zijn eerste profcontract bij OHL.
- Hij eiste na de winterstop een basisplaats op bij de Beloften.
- Louis ruilde in de zomer van 2015 Standard Luik voor OH Leuven.

Louis Patris is een snelle en technisch vaardige centrale verdediger die in de zomer van 2015 overkwam van Standard Luik. Bij de Luikenaars speelde Louis als flankverdediger. Maar bij de U18 van OH Leuven maakte Patris furore als centrale verdediger.

In die nieuwe rol versierde Louis zijn eerste speelminuten bij de Beloften. De voorbije maanden groeide hij in het team van ex-coach Joost Hendrickx uit tot een vaste waarde centraal achterin.

Louis vormde bij de Beloften, samen met Robbe Geens en Toon Raemaekers, het hart van de verdediging van de kampioenenploeg. Hij kan centraal zowel in een twee- als in een driemansdefensie uit de voeten.

Technisch directeur Wim De Corte: “We hechten ontzettend veel belang aan de jeugdopleiding. We willen dan ook de beste spelers hieruit aan onze club binden. Door Louis Patris een contract voor drie seizoenen te geven, drukken we ons vertrouwen uit in hem en geven we hem de tijd om zich verder te ontwikkelen. We danken ook zijn ouders voor het vertrouwen dat ze in de club stellen om Louis te begeleiden naar een mooie voetbaltoekomst.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/1219568 ... ong-talent
--------------------
1. Hij heeft nog een contract tot 2022

2. Speelde in de oefenwedstrijden o.a. tegen Anderlecht

3. Maakte zijn debuut tegen Antwerp op 01-02-2021 (2-0)
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42991
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Louis Patris

Berichtdoor nickohl » di 02 maart 2021, 12:12

Speelde bij de U16 en U17 ook bij de nationale ploeg.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Louis Patris

Berichtdoor luckie » di 02 maart 2021, 15:57

Wimmel schreef in Re: JPL 28 OHL - Antwerp - Ma - 01/03/21 - 20:45/2-0:Brys: “Insteek nu niet plots veranderen”

Drie punten, twee fantastische goals, een clean sheet, een jonge gast die zich voor het eerst toont aan de buitenwereld, zekerheid over het behoud en ook nog volop in de running voor de Play-offs. Je zou als coach voor minder trots zijn op je groep.

- OH Leuven pakte maandagavond de volle buit tegen Antwerp FC en doet zo een erg goeie zaak in de strijd om een ticket voor de Play-offs.
- Twee heel erg knappe doelpunten kruidden een erg intense partij tussen twee ploegen die vol voor de overwinning gingen.
- Brys prijst Patris voor zijn knappe debuutmatch. De Antwerpenaar is ook blij voor Tamari. De Jordaniër beloonde zichzelf met een erg knap doelpunt voor het vele harde werk op training.


Marc Brys pakte tegen Antwerp uit met een verrassing van formaat. De Antwerpenaar gooide de 19-jarige Louis Patris voor de leeuwen. Wie de youngster de voorbije oefenwedstrijden aan het werk zag, was veel minder verrast. De centrale verdediger zit al sinds de voorbereiding in de Leuvense A-kern en liet vooral de laatste weken mooie dingen zien. “Elke jongere volgt zijn eigen traject. Een aantal van die jonge gasten zijn eerder haantje-de-voorste. Die komen dan ook sneller aan de oppervlakte. Louis is eerder een wat timide jongen en die had dus net iets meer tijd nodig”, legt Brys uit.

De Leuvense coach schetst de troeven van Patris: “Een defensief sterke kerel met een onwaarschijnlijke snelheid. Niemand in de groep kan Louis op dat vlak kloppen. Credits overigens aan assistent-coach Mununga. Jo heeft heel veel tijd en energie gestoken in Louis en er ook wat op ingepraat. De voorbije drie weken manifesteerde Patris zich echt op training. Tegen Antwerp heeft hij zich absoluut getoond door een fantastische debuutmatch te spelen. Nu is het zaak om die goeie prestatie te bevestigen.”

Team Brys opteerde ervoor om tegen de Great Old achterin met drie man te spelen. Dat maakte dat de flanken zich offensief konden uitleven. Het plannetje pakte uitstekend uit. Mercier en Tamari zorgden met twee fantastische doelpunten voor een 2-0 voorsprong aan de rust. “Mousa mocht de laatste weken telkens starten. Maar hij kon in die wedstrijden niet scoren, noch een doelpunt aangeven. Daar heeft hij de voorbije dagen heel erg hard op getraind.”
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42991
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Louis Patris

Berichtdoor Maarten » di 02 maart 2021, 18:34

In het nagesprek dat ik gisteren in het matchtopic postte, zei Brys dat Patris oorspronkelijk als aanvaller geschoold werd. Vandaar zijn snelheid.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18243
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Louis Patris

Berichtdoor acerta » di 02 maart 2021, 19:14

Ik moet toegeven dat het (héééél) lang geleden is dat ik zo'n debuut gezien heb :shock:

Deze jongen kan écht mee in 1A...respect voor de jeugdopleiding én de trainer die dit durft doen!!
Avatar gebruiker
acerta
 
Berichten: 402
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 11:36
Woonplaats: Linden
Supportersclub: den Eendracht

Re: Louis Patris

Berichtdoor disterminator » di 02 maart 2021, 19:56

Eerlijk gezegd dacht ik, toen ik de ploegopstelling zag een halfuur voor de match: 'Allé man, het Bryske van de week is toch overduidelijk nu. Wie gelooft dat ?' En zie nu, wel geen spijt van dat ik mis was hoor :)
disterminator
Genekt
 
Berichten: 537
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:50
Woonplaats: Heverlee
Supportersclub: Leive 2002

Re: Louis Patris

Berichtdoor Jan Frans » di 02 maart 2021, 19:57

acerta schreef in Re: Louis Patris:Ik moet toegeven dat het (héééél) lang geleden is dat ik zo'n debuut gezien heb :shock:

Deze jongen kan écht mee in 1A...respect voor de jeugdopleiding én de trainer die dit durft doen!!

We weten niet wie eerst feliciteren :jeej:
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6792
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Louis Patris

Berichtdoor nickohl » wo 03 maart 2021, 09:34

Komt ook uit de beloftenploeg die kampioen gespeeld!
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Louis Patris

Berichtdoor Wimmel » wo 03 maart 2021, 16:46

Patris: “Jarenlang hard gewerkt voor die eerste speelminuten”

Jongensdromen die uitkomen. Louis Patris kan er sinds maandagavond over meepraten. De 19-jarige centrale verdediger maakte tegen Antwerp FC zijn debuut in de Jupiler Pro League. De van opleiding spits leverde een meer dan goeie prestatie af en toonde zich nadrukkelijk aan de voetbalwereld.

- Maandag 1 maart 2021, een datum die de jonge Louis Patris voor altijd zal onthouden.
- De jonge centrale verdediger maakte tegen Antwerp zijn debuut in de Jupiler Pro League en leverde een heel erg sterke maidenmatch af.
- De wat introverte Patris speelde een heel mature match. Hij beperkte zich niet tot zijn verdedigende taken, maar rukte met zijn snelheid enkele keren gepast op naar voor.


In de trainingssessies die voorafgingen aan de thuiswedstrijd tegen Antwerp begon het tot Louis Patris door te dringen dat hij wel eens zijn kans zou kunnen krijgen op het hoogste niveau. Coach Brys durfde het aan om de youngster naast Ngawa en Jemelka te droppen in een centrale driemansverdediging met daarnaast hoge backs. “Er lag veel ruimte en zo kon ik regelmatig mee oprukken naar voor, als een soort van vrije man. Op die manier creëerden we telkens een overtal en bleven we achterin toch nog één-op-één voetballen”, legt Patris uit.

Vóór het eerste fluitsignaal van scheidsrechter D’Hondt kampte de jonge Namenaar met een pak stress. “Da’s logisch, denk ik. Het waren toch mijn eerste minuten bij de grote jongens. En dan nog meteen in de basis tegen een sterk team als Antwerp”, zegt Louis. “Gelukkig kon ik rekenen op de steun van het hele team en de technische staf. Zij stonden me met raad en daad bij. Ik voelde dat iedereen in mij geloofde en dat gaf me het nodige vertrouwen.

Zowel Patris als het team startten goed aan de wedstrijd tegen de Great Old. Dat gaf de jonge verdediger de kans om rustig te groeien in de partij. “Het helpt uiteraard als de jongens naast en voor jou sterk beginnen. Tijdens de wedstrijd verdween de stress geleidelijk aan en ruimde die plaats voor een gevoel van tevredenheid over mijn prestatie. Dit is toch een heel erg belangrijk moment voor elke voetballer. Voor die eerste speelminuten heb ik al die jaren zo hard gewerkt.”

De van nature wat timide Patris knapte zijn defensieve taken op, maar toonde zich ook sterk in de passing en in de opbouw. Vooral zijn snelheid viel op. “Da’s inderdaad één van mijn troeven”, zegt Louis die tot de U14 bij Standard Luik voetbalde en daar eigenlijk in de spits stond. “Met mijn snelheid heb ik Antwerp toch één keer in de problemen kunnen brengen en dat leverde een hoekschop op.”

“De coach vroeg me vooraf om bevrijd te spelen en mijn eigen keuzes te maken. Hij benadrukte dat ik mezelf zeker geen druk mocht opleggen en vooral goed moest luisteren naar de ervaren jongens rond mij. Dat heb ik gedaan”, besluit Patris die nu bijna twee seizoenen tot de Leuvense A-kern behoort. Vorig seizoen leerde hij bij de Aspiranten van OH Leuven het klappen van de zweep kennen door te voetballen tegen fysiek sterke teams uit eerste en tweede klasse.

http://www.ohleuven.com/nieuws/2050991 ... eelminuten
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6674
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Louis Patris

Berichtdoor diezel » za 06 maart 2021, 20:23

en zo zijn we zeker dat de voetjes terug op de grond staan. Had het vandaag veel moeilijker dan tegen Antwerp. Alles begon met die slechte controle in de 16 die tot de penalty leidde. Daarna nog een paar keer laten aftroeven tegen een Eupen dat eigenlijk niks creëerde. Zou hem laten staan en hopen dat hij volgende week terug in de buurt van het niveau van zijn debuutmatch kan komen.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7514
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Louis Patris

Berichtdoor Wimmel » vr 03 sep 2021, 14:19

Louis Patris verlengt zijn contract tot 2024

Afbeelding
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6674
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Louis Patris

Berichtdoor Jan Frans » vr 03 sep 2021, 17:34

Gaat hij af en toe de bank halen ?
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6792
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Louis Patris

Berichtdoor Wimmel » wo 10 aug 2022, 12:12

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6674
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Louis Patris

Berichtdoor Sakke91 » wo 10 aug 2022, 12:32

Vanwaar die 3e assist? Heeft er toch maar 2 als ik me niet vergis?
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3035
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Louis Patris

Berichtdoor luckie » wo 10 aug 2022, 12:42

Sakke91 schreef in Re: Louis Patris:Vanwaar die 3e assist? Heeft er toch maar 2 als ik me niet vergis?

Assists: 3
3. Patris: 23-07-op Maertens/23-07-op Tamari/07-08-op Nsingi


74' | 0-1 I Patris zet vanop rechts voor. Maertens staat alleen aan 2de paal, tikt met rechtervoet binnen.

90'+3' | 0-2 I Tamari scoort. Wat een doelpunt van Al-Tamari. Hij scoort na een solo vanop zijn eigen helft.

De Pro League geeft voor dit doelpunt ook een assist aan Patris.

Afbeelding

25' | 0-1 | Nsingi rondt een aanval van OHL knap af met een gekraakt schot in de zestien. Assist Patris.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42991
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Louis Patris

Berichtdoor nickohl » wo 10 aug 2022, 13:32

Sakke91 schreef in Re: Louis Patris:Vanwaar die 3e assist? Heeft er toch maar 2 als ik me niet vergis?

Patris werkt de bal weg in Kortrijk naar Tamari die dan aan zijn rush begint...
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Louis Patris

Berichtdoor luckie » wo 10 aug 2022, 13:54

nickohl schreef in Re: Louis Patris:
Sakke91 schreef in Re: Louis Patris:Vanwaar die 3e assist? Heeft er toch maar 2 als ik me niet vergis?

Patris werkt de bal weg in Kortrijk naar Tamari die dan aan zijn rush begint...

Inderdaad.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42991
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Louis Patris

Berichtdoor Sakke91 » wo 10 aug 2022, 16:29

luckie schreef in Re: Louis Patris:
nickohl schreef in Re: Louis Patris:
Sakke91 schreef in Re: Louis Patris:Vanwaar die 3e assist? Heeft er toch maar 2 als ik me niet vergis?

Patris werkt de bal weg in Kortrijk naar Tamari die dan aan zijn rush begint...

Inderdaad.


Dat kan je toch geen assist noemen? Hij begint te lopen vanaf eigen helft. Volgens mij heeft de Pro League dat niet als assist aanvaard.

Hopelijk ontketen ik hiermee niet weer een verhitte discussie...
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3035
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Louis Patris

Berichtdoor azerty » wo 10 aug 2022, 19:00

Sakke91 schreef in Re: Louis Patris:
luckie schreef in Re: Louis Patris:
nickohl schreef in Re: Louis Patris:
Sakke91 schreef in Re: Louis Patris:Vanwaar die 3e assist? Heeft er toch maar 2 als ik me niet vergis?

Patris werkt de bal weg in Kortrijk naar Tamari die dan aan zijn rush begint...

Inderdaad.


Dat kan je toch geen assist noemen? Hij begint te lopen vanaf eigen helft. Volgens mij heeft de Pro League dat niet als assist aanvaard.

Hopelijk ontketen ik hiermee niet weer een verhitte discussie...

Laten we dan afspreken dat dit nooit gezegd is.
azerty
uiopqsdfvivaeltoroghjklmwxcvbn
 
Berichten: 1254
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 22:11

Re: Louis Patris

Berichtdoor Wimmel » wo 10 aug 2022, 20:13

Sakke91 schreef in Re: Louis Patris:
luckie schreef in Re: Louis Patris:
nickohl schreef in Re: Louis Patris:
Sakke91 schreef in Re: Louis Patris:Vanwaar die 3e assist? Heeft er toch maar 2 als ik me niet vergis?

Patris werkt de bal weg in Kortrijk naar Tamari die dan aan zijn rush begint...

Inderdaad.


Dat kan je toch geen assist noemen? Hij begint te lopen vanaf eigen helft. Volgens mij heeft de Pro League dat niet als assist aanvaard.

Hopelijk ontketen ik hiermee niet weer een verhitte discussie...


We gaan die discussie inderdaad niet opnieuw voeren, maar ik vind dat ook absoluut geen assist ;)
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6674
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Louis Patris

Berichtdoor luckie » wo 10 aug 2022, 20:22

Wimmel schreef in Re: Louis Patris:We gaan die discussie inderdaad niet opnieuw voeren, maar ik vind dat ook absoluut geen assist ;)



Ik vind dit ook geen assist. Maar neem hem wel op in mijn overzicht omdat de Pro League dit wel zo ziet.... dus klopt mijn lijst met wat in de media verschijnt.....
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42991
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Louis Patris

Berichtdoor Sakke91 » do 11 aug 2022, 07:41

luckie schreef in Re: Louis Patris:
Wimmel schreef in Re: Louis Patris:We gaan die discussie inderdaad niet opnieuw voeren, maar ik vind dat ook absoluut geen assist ;)


Ik vind dit ook geen assist. Maar neem hem wel op in mijn overzicht omdat de Pro League dit wel zo ziet.... dus klopt mijn lijst met wat in de media verschijnt.....


Ah echt? Ja, in dat gevolg kunnen we inderdaad die statistieken volgen.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3035
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Louis Patris

Berichtdoor deeBartman » do 11 aug 2022, 10:06

Ach ja, net zoals er lucky goals zijn, zijn er ook lucky assists, zo simpel is het.
Had Pastis die bal niet tot bij Tamari weggewerkt , maar bv de andere kant, dan had Tamari nooit zijn run kunnen maken en scoren ... dus ja hij heeft hem geASSISTeerd ... :hihi:
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4150
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Louis Patris

Berichtdoor Wimmel » wo 31 aug 2022, 15:04

LOUIS PATRIS VERLENGT ZIJN VERBLIJF AAN DEN DREEF!

Afbeelding

Louis Patris (21) verlengde vandaag zijn overeenkomst met OH Leuven tot maar liefst 2027. Patris kwam in 2015 over naar onze Academy waar hij van bij de U15 doorgroeide tot basisspeler in de eerste ploeg.

Louis begon te voetballen bij RWA Sauvenière en erna bij RCS Bossiérois vooraleer in de jeugdacademie van Standard Luik terecht te komen. In 2015 stapte Patris over naar de jeugd OH Leuven.

In 2019 won Louis met onze U21 de titel en tekende hij vlak erna ook zijn eerste profcontract bij OH Leuven. Bij de start van het seizoen 2019-2020 sloot Patris voor het eerst aan op de zomerstage van de A ploeg. Zijn debuut in de A ploeg volgde in maart 2021 tijdens de Jupiler Pro League wedstrijd tegen Antwerp. OH Leuven won met 2-0. Die tegenstander ligt hem, want dit seizoen scoorde Louis zijn eerste doelpunt op de Bosuil tegen Antwerp. Eind vorig seizoen gaf Patris zijn eerste assist in en tegen Seraing. Patris gaat op dit elan verder en gaf dit seizoen al 5 assists. De aalvlugge verdediger draagt zo sinds de wedstrijd tegen Oostende het Pro Assist shirt als beste assistgever tot nu toe in de Jupiler Pro League.

Patris doorliep ook alle nationale jeugdreeksen van de U16 tot de U19.

CEO Peter Willems is tevreden dat er opnieuw een jeugdproduct doorbreekt en dat Patris een overeenkomst tekent tot 2027. “We zijn fier op de manier waarop Louis Patris zich ontwikkelde van jeugdspeler tot een volwaardige A-kernspeler. Dit seizoen stond hij elke wedstrijd al in de basis en liet hij van zich spreken. Zijn traject is een voorbeeld voor de vele talentvolle jeugdspelers die samen met onze Academy coaches elke week hard werken en het beste van zichzelf geven.

Louis Patris is ook blij met zijn nieuwe overeenkomst: “Ik wil de technische staf en de club bedanken voor het vertrouwen dat ze in me hebben en me dit contract aanboden. Ze zijn altijd in mij geloofd. Ik blijf mijn uiterste best doen om samen met de club en de supporters mooie momenten te kunnen beleven.”

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6674
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Louis Patris

Berichtdoor Jan Frans » wo 31 aug 2022, 15:28

En nu NL leren aub.Uit respect voor stad, streek en club. Gefeliciteerd met je nieuw contract. Dik verdiend
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6792
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Volgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: John en 2 gasten


"like" ons op Facebook!