Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor nickohl » do 23 dec 2021, 16:52

Maarten schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
nickohl schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
Wimmel schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
Sakke91 schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':Ik snap nog altijd niet dat Cercle die heeft laten gaan.


Hij liep in de weg van de huurlingen uit Monaco

Da was nog voor Monaco er was denk ik hoor, toen Cercle samen met ons in 2de zat

Ik denk het eerste jaar na de overname door zowel Monaco (Cercle onder Vercauteren) als KP (OHL onder van Wijk).

Zou zeker kunnen, ging ervan uit da cercle een jaartje later was qua overname.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

De Brugse jaren van Mathieu Maertens

Berichtdoor luckie » vr 11 feb 2022, 16:05

De Brugse jaren van Mathieu Maertens (OHL): “Hij kan een topper worden”

Vandaag is Mathieu Maertens een boegbeeld bij OHL en niet bij Cercle. Daar hebben veel fans het moeilijk mee.

Dat Mathieu Maertens zaterdagavond bij OHL en niet bij Cercle speelt, is nog altijd een doorn in het oog van veel insiders en Cercle-fans. Na de Franse invasie werd de aanvallende middenvelder in de zomer van 2017 voor zowat 100.000 euro door Leuven overgenomen. Het boegbeeld dat hij nu bij OHL is, had hij bij Cercle moeten zijn. Wij blikken terug op de Brugse jaren van Mathieu Maertens (26).

Koen Verdruye

Het was totaal niet oneerbiedig bedoeld, maar Mathieu Maertens werd bij Cercle vaak de boerenzoon genoemd. De realiteit ook, want zijn ouders hebben een boerderij in het bij Gistel gelegen Zevekote. Zoon Mathieu kon goed voetballen en kwam bij Cercle terecht. In het seizoen 2014-2015 is Lorenzo Staelens trainer en speelt Cercle in Play-off 2. Met het oog op het nieuwe seizoen besluit Staelens in het belang van de Vereniging te experimenteren. Hij lanceert diverse jongeren, onder wie ook Mathieu Maertens van de U19. Cercle haalt geen enkel punt en dat komt Staelens op veel kritiek te staan.

“Meer zelfs, dat heeft mij in oktober van dat jaar zelfs mijn kop gekost. Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen, dat krijg je vaak pas nadien”, zucht Staelens. “Mathieu had veel kwaliteiten. Hij was een werker met een prima mentaliteit, technisch goed, snel ook en doelgericht. Scorend vermogen had hij eveneens en dat bewijst hij nu ook bij OHL, wat wil je meer? Nee, het was dus logisch dat hij zijn kans kreeg.”

Materiaalmeester Albert Verbandt loopt al jaren mee op Cercle en had ook het talent gezien. “In de groep was Mathieu eerder een stille. Geen haantje de voorste maar een beleefde en correcte gast.” “Klopt”, beaamt toenmalig ploegmaat Hans Cornelis, nu trainer in Zwevezele. “Mathieu was stil en zei niet zoveel, hij sprak vooral met zijn voeten en dwong daardoor respect af. Elke trainer wil graag zo iemand in zijn groep.” Sven Jaecques is op dat moment sportief manager van Cercle en lanceerde Maertens nog als jeugdverantwoordelijke. In maart 2014 geeft hij de jongen uit Zevekote na bemiddeling van Bernt Evens in volle degradatiestrijd een profcontract. Een paar maanden later zou Cercle echter zakken.

Buikpijn

In tweede klasse onder Fred Vanderbiest is Maertens titularis, maar hij valt uit met een zware blessure. Cercle wordt tegenvallend vijfde en in het tweede jaar tweede klasse begint Vincent Euvrard aan het seizoen, maar neemt José Riga algauw over. Monaco klopt aan de deur en er komen alsmaar meer Fransen naar Brugge.

Voor de cruciale match in Lommel is Maertens er niet bij. Huidig voorzitter Vincent Goemaere is op dat moment bestuurder en verneemt in Limburg dat er een probleem is. “Mijn voorganger Frans Schotte kwam naar mij toe en zei dat Mathieu buikpijn had en niet kon spelen. Gelukkig wonnen we en ging de overname door Monaco finaal door. Mathieu leek mij wel een jongen met een hart voor Cercle. Ik herinner me dat hij altijd voornaam en beleefd was. Ook zijn ouders waren hele lieve en correcte mensen.”

Na de overname door Monaco voelt Maertens zich minder en minder thuis op Cercle. Toenmalig T2 Johnny Nierynck praatte toen vaak op Maertens in. “De voertaal werd Frans, want er kwamen veel huurlingen van Monaco. Mathieu had het daar moeilijk mee en wilde weg.”

Het is de Franse sportief directeur François Vitali die inziet dat Maertens langer houden geen zin heeft en hem verkoopt. Maar ook hij zag al snel het potentieel. “Hij heeft gestalte, techniek en volume. Ik wilde hem graag houden, maar tussen hem en Riga klikte het niet en het vertrouwen was weg. Ik heb toen nog geprobeerd op hem in te praten, maar omdat we ook Xavier Mercier hadden gehaald, lieten we Mathieu gaan. Ik ben blij dat hij zich zo kon ontwikkelen. Misschien moet hij wat minder braaf zijn en nog wat meer persoonlijkheid krijgen. Dan zie ik hem nog stappen zetten en kan hij een topper worden.”

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220210_97737057
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Ruva » zo 13 feb 2022, 07:34

Heeft nog contract tot 2025, maar ze mogen dat nogmaals, nu al, openbreken. Mogen we absoluut niet kwijtspelen deze zomer.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3000
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Pieje » zo 13 feb 2022, 12:59

Ruva schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':Heeft nog contract tot 2025, maar ze mogen dat nogmaals, nu al, openbreken. Mogen we absoluut niet kwijtspelen deze zomer.


Dat is nog voor drie extra seizoenen, dat moet je toch niet openbreken zeker... Plus, ik meen me te herinneren dat hij vorige keer al een mooi contract kreeg (iets met niet genoeg jonge Belgen of zo, dus het was van moeten).

Houden: sowieso. Daar twijfelt niemand aan.
Avatar gebruiker
Pieje
 
Berichten: 602
Geregistreerd: za 02 aug 2014, 16:22

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor dartagnan » di 15 feb 2022, 14:20

http://sportmagazine.knack.be/sport/vo ... 44929768-1

Hoe Mathieu Maertens bij OH Leuven Kamal Sowah doet vergeten

Na het vertrek van Thomas Henry zorgde het verlies van Kamal Sowah ervoor dat het offensieve compartiment van de Leuvenaars - de verrassing van het vorige seizoen - serieus dooreengeschud werd. Xavier Mercier, de enige punt van de geroemde drietand die overbleef, begon het nieuwe seizoen dan ook in mineur. Pas in oktober kon hij het gaspedaal opnieuw induwen. Sindsdien heeft de Fransman drie goals gemaakt en negen assists afgeleverd. Nog meer dan door Sory Kaba is het dankzij Mathieu Maertens dat Leuven na een moeizame start opnieuw de rug heeft gerecht.

De ex-speler van Cercle Brugge is met acht doelpunten en vier assists een van de efficiëntste minder bekende spelers uit onze competitie. Zijn onophoudelijke loopacties doen denken aan de energie van Sowah. Hij heeft weliswaar niet dezelfde technische capaciteiten, maar dat minieme nadeel wordt ruimschoots gecompenseerd door zijn fijne neus voor infiltraties. In een elftal dat wat diepgang miste, en op een positie waar Siebe Schrijvers voordien niet echt voldeed, geeft Maertens voortdurend goeie passingmogelijkheden aan Mercier, en dat is een enorm wapen voor een ploeg als OH Leuven. Hij maakt ook zelden verkeerde keuzes in de zone van de waarheid.
dartagnan
Getrouwd met OHL
 
Berichten: 540
Geregistreerd: do 28 mei 2015, 07:09

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Maarten » di 15 feb 2022, 17:11

Als ik aan de foute passes en "vergeten" ballen van Sowah denk, vraag ik me toch af of Maertens technisch minder begaafd is.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor zizike » di 15 feb 2022, 17:38

De ophemeling van Sowah is enkel op basis van die paar topmatchen waar hij echt goed was. Ik denk niet dat veel van die journalisten of analysten meer dan 5 matchen van hem gezien hadden (of van OHL tout court).
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor dartagnan » di 15 feb 2022, 20:58

Maarten schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':Als ik aan de foute passes en "vergeten" ballen van Sowah denk, vraag ik me toch af of Maertens technisch minder begaafd is.


Inderdaad, ik maakte mij ook die bedenking bij het lezen van het artikel..
dartagnan
Getrouwd met OHL
 
Berichten: 540
Geregistreerd: do 28 mei 2015, 07:09

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Jan Frans » wo 16 feb 2022, 12:07

zizike schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':De ophemeling van Sowah is enkel op basis van die paar topmatchen waar hij echt goed was. Ik denk niet dat veel van die journalisten of analysten meer dan 5 matchen van hem gezien hadden (of van OHL tout court).

Is dat dan een voordeel of een nadeel voor de club ? Ik vraag dit voor de filosofen onder ons.
De manier waarop momenteel Union ogehemeld wordt is voor het verdere sportieve verloop op lange termijn (volgens mij) niet goed voor club en spelers, maar...... ze krijgen wel veel publiciteit. Ik neem aan dat nieuwe sponsors zich staan te verdringen en hun abo verkoop zal ook flink omhoog gaan.
Ik ga er dan maar gemakshalve van uit dat Union nooit kan uitgroeien tot een echte Belgische top club (wat ze ook telkens van OHL beweren)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6764
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Maarten » wo 16 feb 2022, 12:28

Jan Frans schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
zizike schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':De ophemeling van Sowah is enkel op basis van die paar topmatchen waar hij echt goed was. Ik denk niet dat veel van die journalisten of analysten meer dan 5 matchen van hem gezien hadden (of van OHL tout court).

Is dat dan een voordeel of een nadeel voor de club ? Ik vraag dit voor de filosofen onder ons.
De manier waarop momenteel Union ogehemeld wordt is voor het verdere sportieve verloop op lange termijn (volgens mij) niet goed voor club en spelers, maar...... ze krijgen wel veel publiciteit. Ik neem aan dat nieuwe sponsors zich staan te verdringen en hun abo verkoop zal ook flink omhoog gaan.
Ik ga er dan maar gemakshalve van uit dat Union nooit kan uitgroeien tot een echte Belgische top club (wat ze ook telkens van OHL beweren)

Dat is een voordeel als men binnen de club zelf weet hoe daar mee om te gaan en hoe de vork werkelijk aan de steel zit.

Had men hier destijds beseft dat Ibou geen wereldspeler was en meteen voor miljoenen had verkocht voordat zijne konijnenpoot was uitgewerkt, had de club daar een enorme sprong kunnen doen door een middelmatige speler voor enkele miljoenen te verpatsen. Maar ze dachten hier dat ze de kip met de gouden eieren hadden gevonden, die hen sportief nog veel ging bijbrengen en later nog meer waard zou zijn.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor zizike » wo 16 feb 2022, 14:38

Maarten schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
Jan Frans schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
zizike schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':De ophemeling van Sowah is enkel op basis van die paar topmatchen waar hij echt goed was. Ik denk niet dat veel van die journalisten of analysten meer dan 5 matchen van hem gezien hadden (of van OHL tout court).

Is dat dan een voordeel of een nadeel voor de club ? Ik vraag dit voor de filosofen onder ons.
De manier waarop momenteel Union ogehemeld wordt is voor het verdere sportieve verloop op lange termijn (volgens mij) niet goed voor club en spelers, maar...... ze krijgen wel veel publiciteit. Ik neem aan dat nieuwe sponsors zich staan te verdringen en hun abo verkoop zal ook flink omhoog gaan.
Ik ga er dan maar gemakshalve van uit dat Union nooit kan uitgroeien tot een echte Belgische top club (wat ze ook telkens van OHL beweren)

Dat is een voordeel als men binnen de club zelf weet hoe daar mee om te gaan en hoe de vork werkelijk aan de steel zit.

Had men hier destijds beseft dat Ibou geen wereldspeler was en meteen voor miljoenen had verkocht voordat zijne konijnenpoot was uitgewerkt, had de club daar een enorme sprong kunnen doen door een middelmatige speler voor enkele miljoenen te verpatsen. Maar ze dachten hier dat ze de kip met de gouden eieren hadden gevonden, die hen sportief nog veel ging bijbrengen en later nog meer waard zou zijn.


Een beetje zoals Rezai op het juiste moment voor veel geld verpatsen aan Club Brugge.
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor deeBartman » wo 16 feb 2022, 14:46

zizike schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
Maarten schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
Jan Frans schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
zizike schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':De ophemeling van Sowah is enkel op basis van die paar topmatchen waar hij echt goed was. Ik denk niet dat veel van die journalisten of analysten meer dan 5 matchen van hem gezien hadden (of van OHL tout court).

Is dat dan een voordeel of een nadeel voor de club ? Ik vraag dit voor de filosofen onder ons.
De manier waarop momenteel Union ogehemeld wordt is voor het verdere sportieve verloop op lange termijn (volgens mij) niet goed voor club en spelers, maar...... ze krijgen wel veel publiciteit. Ik neem aan dat nieuwe sponsors zich staan te verdringen en hun abo verkoop zal ook flink omhoog gaan.
Ik ga er dan maar gemakshalve van uit dat Union nooit kan uitgroeien tot een echte Belgische top club (wat ze ook telkens van OHL beweren)

Dat is een voordeel als men binnen de club zelf weet hoe daar mee om te gaan en hoe de vork werkelijk aan de steel zit.

Had men hier destijds beseft dat Ibou geen wereldspeler was en meteen voor miljoenen had verkocht voordat zijne konijnenpoot was uitgewerkt, had de club daar een enorme sprong kunnen doen door een middelmatige speler voor enkele miljoenen te verpatsen. Maar ze dachten hier dat ze de kip met de gouden eieren hadden gevonden, die hen sportief nog veel ging bijbrengen en later nog meer waard zou zijn.


Een beetje zoals Rezai op het juiste moment voor veel geld verpatsen aan Club Brugge.

Het zijn alleen maar vakmannen die dat kunnen! Ofwel bandieten ...
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Wimmel » wo 16 feb 2022, 15:24

deeBartman schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
zizike schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
Maarten schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
Jan Frans schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
zizike schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':De ophemeling van Sowah is enkel op basis van die paar topmatchen waar hij echt goed was. Ik denk niet dat veel van die journalisten of analysten meer dan 5 matchen van hem gezien hadden (of van OHL tout court).

Is dat dan een voordeel of een nadeel voor de club ? Ik vraag dit voor de filosofen onder ons.
De manier waarop momenteel Union ogehemeld wordt is voor het verdere sportieve verloop op lange termijn (volgens mij) niet goed voor club en spelers, maar...... ze krijgen wel veel publiciteit. Ik neem aan dat nieuwe sponsors zich staan te verdringen en hun abo verkoop zal ook flink omhoog gaan.
Ik ga er dan maar gemakshalve van uit dat Union nooit kan uitgroeien tot een echte Belgische top club (wat ze ook telkens van OHL beweren)

Dat is een voordeel als men binnen de club zelf weet hoe daar mee om te gaan en hoe de vork werkelijk aan de steel zit.

Had men hier destijds beseft dat Ibou geen wereldspeler was en meteen voor miljoenen had verkocht voordat zijne konijnenpoot was uitgewerkt, had de club daar een enorme sprong kunnen doen door een middelmatige speler voor enkele miljoenen te verpatsen. Maar ze dachten hier dat ze de kip met de gouden eieren hadden gevonden, die hen sportief nog veel ging bijbrengen en later nog meer waard zou zijn.


Een beetje zoals Rezai op het juiste moment voor veel geld verpatsen aan Club Brugge.

Het zijn alleen maar vakmannen die dat kunnen! Ofwel bandieten ...


Een gewillig slachtoffer is in zo'n situatie ook handig. Die rol is onze TD op het lijf geschreven...
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6634
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

“Aanvoerdersband geeft me een vertrouwensboost”

Berichtdoor luckie » do 21 jul 2022, 18:25

Mathieu Maertens (OHL): “Aanvoerdersband geeft me een vertrouwensboost”

OHL start de competitie zaterdag met een uitmatch in Kortrijk. Na een geslaagde oefencampagne en een bruisende galamatch tegen Leicester City, heeft de nieuwe aanvoerder Mathieu Maertens (27) er alle vertrouwen in dat de Leuvenaars iets zullen rapen in het Guldensporenstadion.

“Wij moeten heel wat nieuwkomers inpassen in ons team, dat er na het vertrek van een ruim een half dozijn vaste wedstrijdkernspelers heel anders zal uitzien. En ook anders zal spelen, nu onze aanvoerder Xavier Mercier naar Hongarije vertrok”, zegt Mathieu Maertens, die de aanvoerdersband van de Franse assistenkoning overneemt. Een logische keuze, want Maertens begint aan zijn vijfde seizoen bij OHL. Hij speelde 220 wedstrijden - waarvan 67 in de Jupiler Pro League - en was daarin als loopwonder en met zijn gevatte en slimme infiltraties goed voor 42 goals en 19 assists.

http://www.hln.be/sport-in-de-buurt/ma ... ~a5445148/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor diezel » vr 22 jul 2022, 07:07

Laat ons hopen dat hij de rest van zijn carrière bij ons blijft. Topper.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7479
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Jan Frans » vr 22 jul 2022, 14:12

diezel schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':Laat ons hopen dat hij de rest van zijn carrière bij ons blijft. Topper.

Da's lang in het voetbal. Kijk maar naar Olivier De Schacht .die uiteindelijk ook nog elders gespeeld heeft.(met nog een aantal seizoenen mogen we dus al blij zijn)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6764
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Mathieu Maertens tot 2026 bij OH Leuven

Berichtdoor luckie » do 15 sep 2022, 16:24

Mathieu Maertens tot 2026 bij OH Leuven



Mathieu Maertens blijft langer in Leuven. Onze kapitein heeft zojuist zijn contract bij OH Leuven verlengd tot 2026!

156 wedstrijden, 37 doelpunten en 16 assists. Bijzonder knappe cijfers voor Mathieu Maertens bij OH Leuven, die in het begin van dit seizoen ook al benoemd werd als kapitein door coach Marc Brys. Deze mooie statistieken waren ook andere clubs niet ontgaan. Onder andere landskampioen Club Brugge toonde verregaande interesse in onze aanvallende middenvelder, maar tot een transfer kwam het niet. Nu wordt Mathieu Maertens beloond met een nieuw contract tot 2026.



In juli 2017 kwam Maertens over van Cercle Brugge. Op het einde van zijn contract zal de middenvelder negen seizoenen in het shirt van Leuven hebben gespeeld, een zeldzaamheid in het moderne voetbal. “Ik denk niet dat er veel spelers zo lang bij één club blijven, maar ik voelde me meteen thuis in Leuven,” opent Mathieu Maertens. “Het is nu mijn zesde seizoen hier en ieder jaar voel ik meer en meer een echte Leuvenaar. De band met de fans wordt ook elk jaar sterker en dat doet me heel veel deugd.”

Het waren die fans dat de voorbije wedstrijden de naam van Mathieu Maertens nog meer scandeerden dan anders, mede door de interesse van andere clubs. “Mentaal was het de voorbije weken niet altijd even gemakkelijk, maar als voetballer moet je je hoofd koel houden en je best blijven doen. Mede dankzij de steun van de supporters is me dat ook gelukt. Ik ben blij om mijn contract bij OH Leuven met nog een jaar te verlengen. Ik wil hier gewoon nog zoveel mogelijk mooie momenten beleven,” besluit Mathieu Maertens.

http://www.ohleuven.com/news/mathieu-m ... oh-leuven/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Jan Frans » do 15 sep 2022, 19:06

Als ge goed presteert krijg je opslag :jeej: :+: Formidabel nieuws voor hem, voor de fans en voor de club in het geheel. Er groeit iets moois aan Den Dreef
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6764
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Mathieu Maertens tot 2026 bij OH Leuven

Berichtdoor slackdeklipper » vr 16 sep 2022, 14:12

luckie schreef in Mathieu Maertens tot 2026 bij OH Leuven:Mathieu Maertens tot 2026 bij OH Leuven



Mathieu Maertens blijft langer in Leuven. Onze kapitein heeft zojuist zijn contract bij OH Leuven verlengd tot 2026!

156 wedstrijden, 37 doelpunten en 16 assists. Bijzonder knappe cijfers voor Mathieu Maertens bij OH Leuven, die in het begin van dit seizoen ook al benoemd werd als kapitein door coach Marc Brys. Deze mooie statistieken waren ook andere clubs niet ontgaan. Onder andere landskampioen Club Brugge toonde verregaande interesse in onze aanvallende middenvelder, maar tot een transfer kwam het niet. Nu wordt Mathieu Maertens beloond met een nieuw contract tot 2026.



In juli 2017 kwam Maertens over van Cercle Brugge. Op het einde van zijn contract zal de middenvelder negen seizoenen in het shirt van Leuven hebben gespeeld, een zeldzaamheid in het moderne voetbal. “Ik denk niet dat er veel spelers zo lang bij één club blijven, maar ik voelde me meteen thuis in Leuven,” opent Mathieu Maertens. “Het is nu mijn zesde seizoen hier en ieder jaar voel ik meer en meer een echte Leuvenaar. De band met de fans wordt ook elk jaar sterker en dat doet me heel veel deugd.”

Het waren die fans dat de voorbije wedstrijden de naam van Mathieu Maertens nog meer scandeerden dan anders, mede door de interesse van andere clubs. “Mentaal was het de voorbije weken niet altijd even gemakkelijk, maar als voetballer moet je je hoofd koel houden en je best blijven doen. Mede dankzij de steun van de supporters is me dat ook gelukt. Ik ben blij om mijn contract bij OH Leuven met nog een jaar te verlengen. Ik wil hier gewoon nog zoveel mogelijk mooie momenten beleven,” besluit Mathieu Maertens.

http://www.ohleuven.com/news/mathieu-ma ... oh-leuven/


Onze dikste transfer.. :dance: :dance:
Avatar gebruiker
slackdeklipper
Tragen drinker
 
Berichten: 1912
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:36
Supportersclub: Top is TOP

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor John » di 15 nov 2022, 18:46

Zouden de mensen die hier instagram hebben aub op Maertens kunnen stemmen voor de gouden croc op de storys van Play Sports en MidMidpodcast? Hij zit in de finale tegen Maxim De Cuyper maar toen ik daarnet keek was hij nipt aan het verliezen dus elke stem telt!
Bovendien als je op hem stemt en het dm't naar de inst van OHL kan je een gesigneer shirt van hem winnen dus doen!
John
 
Berichten: 1702
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor John » wo 16 nov 2022, 17:40

Thieuke heeft de gouden croc gewonnen!
Voor de mensen die dit niet kennen, dit is de "prijs" voor de beste speler buiten de G6 georganiseerd door MidMid en play sports. Winnaar van vorig jaar was Vanzeir.
John
 
Berichten: 1702
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Wimmel » vr 24 maart 2023, 16:26

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6634
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Wimmel » vr 05 mei 2023, 17:12

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6634
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Jota1 » zo 03 sep 2023, 22:32

Heb ik dat ergens goed gelezen dat Maertens een oogoperatie moet ondergaan om zijn zichtprobleem op te lossen ? (Sporza ? Ik vind het bericht niet meer).
Jota1
 
Berichten: 208
Geregistreerd: ma 28 jul 2014, 20:49

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor luckie » zo 03 sep 2023, 23:15

Jota1 schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':Heb ik dat ergens goed gelezen dat Maertens een oogoperatie moet ondergaan om zijn zichtprobleem op te lossen ? (Sporza ? Ik vind het bericht niet meer).


In HLN staat:

"Een operatie moet soelaas brengen voor aanvoerder Mathieu Maertens die al weken sukkelt met een hardnekkig oogletsel." 

Dat is vandaag (maandag). Ze hopen zijn dieptezicht probleem op te kunnen lossen. Hij kan daar niet mee voetballen. Maar hij dringt er zelf op aan bij Brys om toch geslecteerd te worden voor iedere wedstrijd.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


"like" ons op Facebook!