Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor luckie » ma 08 feb 2021, 22:03

Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Afbeelding


Nr 33 - Mathieu Maertens - Middenvelder

Nationaliteit België
Geboortedatum 27.03.1995
Lengte 184CM
Gewicht 77,3KG

Mathieu Maertens kwam tijdens de zomer van 2017 over van Cercle Brugge waar hij sinds zijn jonge jaren furore maakte.

Ondanks zijn jeugdige leeftijd, wierp hij zich meteen op als basisspeler en als de longen van onze club. Mathieu is een typische box-to-boxspeler die maar blijft lopen.

Maertens maakte zijn debuut voor OH Leuven in de eerste competitiewedstrijd van seizoen 2017-2018. Tegen Lierse SK speelde hij de volle 90 minuten in het 2-2 gelijkspel tegen de Pallieters. Tijdens zijn eerste seizoen bij onze club, was de middenvelder goed voor maar liefst 37 wedstrijden waarin hij 4 keer scoorde.

http://www.ohleuven.com/team/793922
Laatst bijgewerkt door luckie op di 09 feb 2021, 13:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens

Berichtdoor luckie » ma 08 feb 2021, 22:08

Het feit dat Mathieu hier nog geen eigen topic had, zegt veel over hoe hij wordt ondergewaardeerd.

'Man van de match' = 'Speler van het jaar' // 2019-2020
63 Schuermans
54 Maertens
53 Henkinet
52 Mercier
47 Henry
31 Keita
23 Van Hyfte
20 Sowah
19 Aguemon
18 Perbet
17 Ngawa
17 Tshimanga
12 Gillekens
9 Van den Bergh
8 Keet
4 Laes
4 Mbombo
3 Allemeersch
3 Gilis
3 Raemaekers
3 Croizet
2 Borges
2 Myny
1 Hubert
1 Kotysch
1 Kehli
0 Duplus
0 Tucic
0 Gaye
0 Ouedraogo
0 Lemti
0 Limbombe


'Man van de match' = 'Speler van het jaar' // 2018-2019
01. Maertens 115 (17)
02.Thamsatchanan 93 (9)
03. Kaputska 85 ( 11)
04. Henkinet 81 (8)
05. Henry 69 (7)
06. Tshimanga 54 (14)
07. Van Landschoot 54 (8)
08. Gillekens 53 (7)
09. Dequevy 40 (8)
10. Myny 32 (8)
11. Hirst 29 (9)
12. Schuermans 28 (9)
13. Libert 23 (8)
14. Duplus 19 (6)
14. Kehli 19 (3)
16. Hubert 18 (8)
17. Persoons 16 (6)
18. Kerrouche 15 (4)
19. Moore 11 (7)
20. Gorius 10 (6)
21. Aguemon 7 (4)
22. Daeseleire (2)
22. Kostovski 4 (2)
24. Mbombo 3 (2)
24. Sowah 3 (2)
26. Hendriks 2 (2)
27. Mertens 2 (1)
28. Kotysch 1 (1)
28. Touba 1 (1)
28. Vekemans 1 (1)


'Man van de match' - 'Speler van het jaar' // 2017-2018
01. Maertens: 172
02. Aguemon: 167
03. Storm: 136
04. Gillekens N. (G): 117
05. Daeseleire: 80
06. Moore: 74
07. Casagolda: 63
08. Schuermans: 58
09. Libert: 47
10. Persoons: 45
11. Tshimanga: 42
12. Azevedo: 33
13. Kehli: 29
14. Hubert: 24
15. Boulenger: 21
16. Bagayoko:19
17. Thamsatchanan: 17
18. Gorius: 13
19. Watt: 12
20. Diédhiou: 10
21. Mertens: 9
21. Kostovski: 9
23. Henkinet:7
24. Berben: 5
25. Gillekens J.: 4
25. Vekemans: 4
27. Dequevy: 3
Laatst bijgewerkt door luckie op wo 10 feb 2021, 08:29, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens

Berichtdoor luckie » ma 08 feb 2021, 22:09

JPL 24 Standard - OHL - Za - 06/02/21 - 20:45//1-1

Coach Marc Brys pakte het zaterdag tegen Standard Luik iets voorzichtiger aan. Logisch wanneer je de voorbije weken al te makkelijk doelpunten om de oren krijgt. Die meer behoudende aanpak maakte dat Mathieu Maertens vaak als rechtsback stond te spelen. “Mja, noem het maar rechterwinger”, zegt de West-Vlaming. “Een nieuwe rol voor mij, maar ik kende wel perfect mijn taken.”


http://resources.ohleuven.com/photo-re ... height=590
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens

Berichtdoor Dubbelpunt » di 09 feb 2021, 07:45

Contractverlenging ASAP alstublieft!
Dubbelpunt
 
Berichten: 1879
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Mathieu Maertens

Berichtdoor nickohl » di 09 feb 2021, 09:25

Dubbelpunt schreef in Re: Mathieu Maertens:Contractverlenging ASAP alstublieft!

Is al automatisch gebeurd tot juni 2022. Zat een clausule in zijn contract met voorwaarden die voldaan moesten zijn. Deze zijn ondertussen voldaan.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mathieu Maertens

Berichtdoor zizike » di 09 feb 2021, 09:52

:jeej: :maertens: :jeej:
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Mathieu: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor luckie » di 09 feb 2021, 10:03

Mathieu: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

"Ondanks zijn jeugdige leeftijd, wierp hij zich meteen op als basisspeler en als de longen van onze club. Mathieu is een typische box-to-boxspeler die maar blijft lopen."

Hoe waar is dit niet...

Ik zou graag eens uit statistieken aflezen hoeveel afstand die aflegt tijdens een wedstrijd..... hij is ons 'Leuvens brommertje'...... zoals er ooit eens één meer dan 10 jaar rondliep op Club Brugge.....

Moesten we deze kennen van Maertens, Sowah en Malinov dan zouden we verwonderd zijn......en veel duidelijk worden...
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens

Berichtdoor Ruva » di 09 feb 2021, 12:31

Een topper voor ons en dat al enkele jaren.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3002
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Mathieu Maertens

Berichtdoor Sakke91 » di 09 feb 2021, 12:43

Onbegrijpelijk dat een eersteklasser hem nooit is komen wegplukken bij ons toen we nog in 1B zaten.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3034
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Mathieu Maertens

Berichtdoor Dubbelpunt » di 09 feb 2021, 12:55

nickohl schreef in Re: Mathieu Maertens:
Dubbelpunt schreef in Re: Mathieu Maertens:Contractverlenging ASAP alstublieft!

Is al automatisch gebeurd tot juni 2022. Zat een clausule in zijn contract met voorwaarden die voldaan moesten zijn. Deze zijn ondertussen voldaan.

Mag nog verder verlengt worden van mij. Met een speler een laatste contract jaar houdt altijd een risico in. Al zal Thieu het nooit smerig spelen denk ik.
Dubbelpunt
 
Berichten: 1879
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Wimmel » wo 25 aug 2021, 13:11

Maertens verlengt contract tot 2025

OH Leuven en Mathieu Maertens gaan tot minstens juni 2025 door met elkaar. De middenvelder verlengde zijn contract dat dit seizoen afloopt met drie extra seizoenen. Het jeugdproduct van Cercle Brugge mag zich nu meer dan ooit een echte Leuven boy noemen.

“Uiteraard ben ik enorm blij met mijn contractverlenging tot 2025. Ik voel me heel goed in mijn vel bij OH Leuven”, zegt Mathieu Maertens. In de zomer van 2017 ruilde Maertens Cercle Brugge in voor OHL. Toenmalig OHL-coach Dennis van Wijk, die met Maertens had samengewerkt bij de Vereniging, wou Mathieu er heel graag bij. Hijzelf was toe aan een nieuwe uitdaging.

Thieu maakte enkele weken later zijn debuut in de thuiswedstrijd tegen Lierse. “Veel weet ik daar niet meer van”, klinkt het ietwat verontschuldigend bij Maertens. “Die match eindigde op 2-2 en ik speelde 90 minuten. Ik kan me wel nog herinneren dat ik zenuwachtig was voor aanvang van die partij. Logisch, denk ik, want je wilt uiteraard een goede eerste indruk maken bij je nieuwe club.”

Ondertussen staan er 119 wedstrijden op de teller van de West-Vlaming. Slechts een handvol spelers stond vaker tussen de krijtlijnen. Het jeugdproduct van Cercle Brugge moet nog exact 130 keer het truitje van OH Leuven aantrekken om OHL-boegbeeld Bjorn Ruytinx bij te benen. “Als ik mijn aantal matchen van de voorbije vier seizoenen verdubbel, zal ik er niet ver af zitten”, rekent Maertens snel uit. “Maar dan moet ik uiteraard in de eerste plaats gespaard blijven van blessures.”

Aan zijn honderdste wedstrijd voor OH Leuven koestert de middenvelder mooie herinneringen. “We behaalden een goed resultaat op het veld van Anderlecht en ik scoorde er een heel knap doelpunt. Maar de mooiste herinnering blijft sowieso de 0-1 overwinning op Virton. We pakten toen de eersteperiodetitel in 1B en later bleek dat te volstaan om te promoveren naar de Jupiler Pro League.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2231235 ... 7aQPv8jb_M
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6672
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Wimmel » wo 25 aug 2021, 13:27

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6672
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Dubbelpunt » wo 25 aug 2021, 13:57

Goeie zaak.
Dubbelpunt
 
Berichten: 1879
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Famieu Maertens

Berichtdoor luckie » do 23 dec 2021, 14:08

Plus Famieu Maertens

Afbeelding

Een cruciale overwinning voor OH Leuven tegen Standard met dank aan de tandem Mercier- Maertens, twee keer vond de Franse aanvoerder de lopende middenvelder. Mathieu Maertens is een sleutelfiguur geworden. Met zijn statistieken - 7 goals en 2 assists - is hij na Mercier de meest bepalende speler van Leuven, maar zijn bijdrage aan het elftal is zoveel groter. Maertens is honderd procent ploegspeler: onvermoeibaar over en weer lopen, druk zetten, duels uitvechten maar vooral ook elke keer opnieuw intelligent diep lopen met veel feeling voor de juiste timing en plaatsing voor doel. Zijn loopacties zijn zijn handelsmerk en zonder drie keer pech met het doelkader had hij nu al zijn beste cijfers ooit bij OHL.

In zijn vijfde jaar is Maertens (26) zonder discussie een waardevol meubelstuk van de fusieclub, een boegbeeld in de top vijf van gespeelde wedstrijden en goals. En in afwachting van scorende spitsen de beste compensatie voor het gemis van de goals van Thomas Henry. West-Vlaamse bescheidenheid en nuchterheid die in Leuven zeer gewaardeerd wordt. Voor Xavier Mercier was het lang zoeken naar alternatieven voor Henry en Kamal Sowah aan het eind van zijn intelligente passing, met Maertens lijkt opnieuw een mooie entente in de maak.

http://sportmagazine.knack.be/sport/ma ... 15145.html
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Famieu Maertens

Berichtdoor nickohl » do 23 dec 2021, 14:17

luckie schreef in Famieu Maertens:Plus Famieu Maertens

Afbeelding

Een cruciale overwinning voor OH Leuven tegen Standard met dank aan de tandem Mercier- Maertens, twee keer vond de Franse aanvoerder de lopende middenvelder. Mathieu Maertens is een sleutelfiguur geworden. Met zijn statistieken - 7 goals en 2 assists - is hij na Mercier de meest bepalende speler van Leuven, maar zijn bijdrage aan het elftal is zoveel groter. Maertens is honderd procent ploegspeler: onvermoeibaar over en weer lopen, druk zetten, duels uitvechten maar vooral ook elke keer opnieuw intelligent diep lopen met veel feeling voor de juiste timing en plaatsing voor doel. Zijn loopacties zijn zijn handelsmerk en zonder drie keer pech met het doelkader had hij nu al zijn beste cijfers ooit bij OHL.

In zijn vijfde jaar is Maertens (26) zonder discussie een waardevol meubelstuk van de fusieclub, een boegbeeld in de top vijf van gespeelde wedstrijden en goals. En in afwachting van scorende spitsen de beste compensatie voor het gemis van de goals van Thomas Henry. West-Vlaamse bescheidenheid en nuchterheid die in Leuven zeer gewaardeerd wordt. Voor Xavier Mercier was het lang zoeken naar alternatieven voor Henry en Kamal Sowah aan het eind van zijn intelligente passing, met Maertens lijkt opnieuw een mooie entente in de maak.

http://sportmagazine.knack.be/sport/mag ... 15145.html

Mercier aan het eind van zijn intelligente passing??? Wa ne zever, nog altijd de VERUIT meeste bepalende speler in de competitie qua creatie van doelkansen. Het probleem is dat niemand ze afwerkte.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Famieu Maertens

Berichtdoor luckie » do 23 dec 2021, 14:20

nickohl schreef in Re: Famieu Maertens:Mercier aan het eind van zijn intelligente passing??? Wa ne zever, nog altijd de VERUIT meeste bepalende speler in de competitie qua creatie van doelkansen. Het probleem is dat niemand ze afwerkte.

In het artikel staat precies wat je hier schrijft: het was zoeken voor Mercier om iemand te vinden die het afwerkte.....
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Famieu Maertens

Berichtdoor nickohl » do 23 dec 2021, 14:21

luckie schreef in Re: Famieu Maertens:
nickohl schreef in Re: Famieu Maertens:Mercier aan het eind van zijn intelligente passing??? Wa ne zever, nog altijd de VERUIT meeste bepalende speler in de competitie qua creatie van doelkansen. Het probleem is dat niemand ze afwerkte.

In het artikel staat precies wat je hier schrijft: het was zoeken voor Mercier om iemand te vinden die het afwerkte.....


ah yes je hebt gelijk, had het precies maar met een half oog gelezen :)
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor zizike » do 23 dec 2021, 14:50

Beetje vreemd, deze aandacht (nu pas).
Mathieu is al jaren één van onze absolute sterkhouders. Onder Vercauteren de belangrijkste man in zijn tactisch plan met een zeer groot aandeel in de periodetitel en dus promotie.
Ook niet echt blessure gevoelig (denk maar 1x langere tijd uit op al die jaren bij ons).

Mathieu zijn contract werd ook elk jaar opengebroken, opgewardeerd en verlengd. Dus mocht badmuts geïnteresseerd zijn: DOKKEN!
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Sakke91 » do 23 dec 2021, 15:37

zizike schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':Beetje vreemd, deze aandacht (nu pas).
Mathieu is al jaren één van onze absolute sterkhouders. Onder Vercauteren de belangrijkste man in zijn tactisch plan met een zeer groot aandeel in de periodetitel en dus promotie.
Ook niet echt blessure gevoelig (denk maar 1x langere tijd uit op al die jaren bij ons).

Mathieu zijn contract werd ook elk jaar opengebroken, opgewardeerd en verlengd. Dus mocht badmuts geïnteresseerd zijn: DOKKEN!


Heb ik ook nooit begrepen.

Een van de meest constante spelers van de afgelopen jaren.

Ik snap nog altijd niet dat Cercle die heeft laten gaan.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3034
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor luckie » do 23 dec 2021, 15:50

En toch gaan ze ieder jaar op zoek naar een vervanger voor hem.... maar hij overleeft ze allemaal.... een beetje zoals Deschacht bij Anderlecht.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Ruva » do 23 dec 2021, 16:01

Hopelijk nog lang bij ons.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3002
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Wimmel » do 23 dec 2021, 16:21

Sakke91 schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':Ik snap nog altijd niet dat Cercle die heeft laten gaan.


Hij liep in de weg van de huurlingen uit Monaco
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6672
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor nickohl » do 23 dec 2021, 16:29

Wimmel schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
Sakke91 schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':Ik snap nog altijd niet dat Cercle die heeft laten gaan.


Hij liep in de weg van de huurlingen uit Monaco

Da was nog voor Monaco er was denk ik hoor, toen Cercle samen met ons in 2de zat
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor nickohl » do 23 dec 2021, 16:33

Mathieu is ni de meest in het oog springende speler hé, daarom wat ondergewaardeerd bij het grote publiek. Maar bij ons zeker naar waarde geschat. Denk ni da ze per se ne vervanger zoeken voor hem. Hij is zo polyvalent (en dat is ook zijn probleem misschien), maar nu Sowah er niet meer is pakt hij met verve zijn rol over en zit hij al bijna aan die zijn statistieken van op een heel jaar.

Alleszins, op die 4 jaar da hij hier al is is hij al 3 keer Speler van het jaar geweest hier op het forum, en staat hij ook nu weer bovenaan.

Tijd voor vlaggen voor hem
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje'

Berichtdoor Maarten » do 23 dec 2021, 16:44

nickohl schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
Wimmel schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':
Sakke91 schreef in Re: Mathieu Maertens: 'Ons-Minzaam-Leuvens-Brommertje':Ik snap nog altijd niet dat Cercle die heeft laten gaan.


Hij liep in de weg van de huurlingen uit Monaco

Da was nog voor Monaco er was denk ik hoor, toen Cercle samen met ons in 2de zat

Ik denk het eerste jaar na de overname door zowel Monaco (Cercle onder Vercauteren) als KP (OHL onder van Wijk).
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18239
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Volgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OHLer en 8 gasten


"like" ons op Facebook!