Arthur Allemeersch

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Arthur Allemeersch

Berichtdoor luckie » vr 29 jan 2021, 09:23

Afbeelding

Arthur Allemeersch
Nationaliteit België
Geboortedatum 27.07.2001
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43682
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

“Koele kikker die geweldig mooie goals kan maken”

Berichtdoor luckie » vr 29 jan 2021, 09:25

“Koele kikker die geweldig mooie goals kan maken”

De ene had op Josh Eppiah getipt als diepe spits, de andere op Siebe Schrijvers. Maar iedereen had het fout. Coach Marc Brys dropte woensdag in Charleroi de negentienjarige Arthur Allemeersch verrassend en voor het eerst in de basis. Wie is het OHL-jeugdproduct en waar komt hij vandaan?

MILAN AUGUSTIJNS

Charleroi-doelman Descamps moest bij de pinken zijn. Kort voor de rust versierde Arthur Allemeersch woensdag op Mambourg zijn eerste kans in het shirt van OHL. Zijn hard en goed geplaatst schot stootte op de zwart-witte goalie. De jonge spits kwam verder niet tot mogelijkheden bij zijn debuut als basisspeler – voordien kreeg hij één minuutje als invaller op Anderlecht –, maar daarom speelde hij nog geen slechte partij. Hij liet zich allesbehalve doen door de potige verdedigers van de Zebra’s en liep de longen uit zijn jonge lijf.

“Voor zo’n jonge kerel heeft hij het fantastisch gedaan”, zei Marc Brys, die zijn lof niet spaarde. “Hij heeft zich te pletter gewerkt. Hij liet ook een goeie trap zien en was actief betrokken in ons spel. Ik vond het echt héél goed.”

De keuze voor Allemeersch in plaats van de geschorste Henry was voor de buitenwereld een verrassing, maar Brys vond het zelf een logische keuze. “We lopen niet dik in de spitsen. Behalve Henry hebben we geen enkele echte nummer negen, op Arthur na dan, die al het hele seizoen met ons meetraint. Twee keer eerder hebben we Thomas moeten missen dit seizoen en speelden we zonder spits, maar dat vond ik niet geslaagd. De keuze was snel gemaakt.”

Allemeersch begon op zijn achtste met voetballen bij Bertem-Leefdaal. Op zijn tiende werd hij gescout door OHL en maakte hij de overstap. Sindsdien doorliep hij alle jeugdreeksen en gold hij altijd als een van de interessante talenten uit eigen rangen. Op zijn zestiende tekende hij zijn eerste profcontract. “Hij had nog andere opties, maar bleef in Leuven”, klonk het toen in het persbericht van OHL. “Arthur is een atletische speler, die zich hard inzet voor het elftal. Hij loopt slim zonder bal en kan verdedigers aan de praat houden zodat anderen kunnen aansluiten.”

Daan Vekemans, een ander offensief jeugdproduct van OHL, typeerde hem al eens in een interview op de clubwebsite. “Met de rug naar doel is hij heel sterk”, klinkt het. “Hij houdt de bal makkelijk bij, en hij kan natuurlijk goals maken. Het is een spontane jongen boordevol energie. Hij is sociaal en legt vlot contact, dat komt altijd van pas.”

Idool Lukaku

Brys werkte ook al enkele maanden met Allemeersch en vult aan. “Hij is een koele kikker die met veel beweging speelt, maar hij heeft iets aristocratisch, een beetje verheven, over zich heen. Hij kan geweldig mooie goals maken, maar moet meer aanwezig leren worden in een match. Daaraan is hij goed aan het werken. Op training wint hij steeds meer duels. Hij is een groot talent.”

Bij OHL houden ze hun jongeren liever uit de media en dus konden wij Allemeersch nog niet interviewen, maar op OHL-tv vertelde hij wél al een en ander over zichzelf. “Ik ben een spits die graag de diepgang opzoekt en zijn goaltje meepikt. Romelu Lukaku is positiegericht mijn idool”, vertelt de jonge spits. “Mijn grootste droom is om bij Man City te spelen. In eigen club leer ik veel van Henry. Niet alleen omdat hij goed is en op mijn positie speelt, maar ook omdat hij graag een woordje uitleg geeft als ik het ergens moeilijk mee heb.” Dat woordje uitleg zal in de toekomst zeker nog van pas komen. Henry zal ongetwijfeld nog wel eens out zijn, en dan moet Allemeersch zijn kans grijpen.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43682
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Arthur Allemeersch

Berichtdoor azerty » vr 29 jan 2021, 10:08

Laat hem maar starten tegen Beerschot!
azerty
uiopqsdfvivaeltoroghjklmwxcvbn
 
Berichten: 1260
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 22:11

Re: Arthur Allemeersch

Berichtdoor Jan Frans » vr 29 jan 2021, 11:31

Kan je meer van ons zijn ? :jeej:
aristocratisch en verheven ? Brys ??
Man City ? Persoonlijk zou ik liever spelen bij Barcelona, maar laat hem maar beginnen in Leuven en daarna in Leicester.

Arthur, "geproficiateerd" met je eerste basisplaats. Op je tiende naar OHL. Wwaauw We moeten je nog zien het veld opkomen hebben voor een wedstrijd van de eerste ploeg

(Telkens als ik die kinderen zie paraderen, fier als een gieter, en daarna de K gaan groeten, dan denk ik bij mezelf, een beetje triest : "hiervan zien we nooit iemand terug in de eerste ploeg".)

Maar kijk. Onzen Arthur, den aristocraat heeft het gefikst. Mijn allergrootse respect en een eresaluut
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6850
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Arthur Allemeersch

Berichtdoor zizike » vr 29 jan 2021, 13:30

Jan Frans schreef in Re: Arthur Allemeersch:Kan je meer van ons zijn ? :jeej:
aristocratisch en verheven ? Brys ??
Man City ? Persoonlijk zou ik liever spelen bij Barcelona, maar laat hem maar beginnen in Leuven en daarna in Leicester.

Arthur, "geproficiateerd" met je eerste basisplaats. Op je tiende naar OHL. Wwaauw We moeten je nog zien het veld opkomen hebben voor een wedstrijd van de eerste ploeg

(Telkens als ik die kinderen zie paraderen, fier als een gieter, en daarna de K gaan groeten, dan denk ik bij mezelf, een beetje triest : "hiervan zien we nooit iemand terug in de eerste ploeg".)

Maar kijk. Onzen Arthur, den aristocraat heeft het gefikst. Mijn allergrootse respect en een eresaluut


neenee, das jeugd van Bertem-Leefdaal :mrgreen:
OHL is die komen pikken.
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Arthur Allemeersch

Berichtdoor Jan Frans » vr 29 jan 2021, 14:16

zizike schreef in Re: Arthur Allemeersch:
Jan Frans schreef in Re: Arthur Allemeersch:Kan je meer van ons zijn ? :jeej:
aristocratisch en verheven ? Brys ??
Man City ? Persoonlijk zou ik liever spelen bij Barcelona, maar laat hem maar beginnen in Leuven en daarna in Leicester.

Arthur, "geproficiateerd" met je eerste basisplaats. Op je tiende naar OHL. Wwaauw We moeten je nog zien het veld opkomen hebben voor een wedstrijd van de eerste ploeg

(Telkens als ik die kinderen zie paraderen, fier als een gieter, en daarna de K gaan groeten, dan denk ik bij mezelf, een beetje triest : "hiervan zien we nooit iemand terug in de eerste ploeg".)

Maar kijk. Onzen Arthur, den aristocraat heeft het gefikst. Mijn allergrootse respect en een eresaluut


neenee, das jeugd van Bertem-Leefdaal :mrgreen:
OHL is die komen pikken.

Hij moest maar de straat oversteken :lol:
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6850
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Arthur Allemeersch

Berichtdoor luckie » vr 29 jan 2021, 15:24

Onze man in actie:

Afbeelding
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43682
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Brys: “Arthur Allemeersch is een groot talent”

Berichtdoor luckie » vr 29 jan 2021, 15:29

OHL-coach Marc Brys: “Arthur Allemeersch is een groot talent”

Afbeelding

Al zag het er met een 0-1-voorsprong na een prima eerste helft riant uit voor OHL in Charleroi, uiteindelijk moesten en konden Marc Brys en zijn spelers na een moeilijke tweede periode vrede hebben met het 1-1-gelijkspel. Een beresterke Rafael Romo belette dat Charleroi erop en erover ging.

Herman Meersseman 28-01-21

“De eerste helft was voor ons, de tweede voor Charleroi, dus het gelijkspel is correct”, zei de Leuvense coach.

Die kon niet om de conclusie heen dat het uitvallen van Mercier, die op slag van rust hard tegen de bal trapte net op het moment dat Dessoleil die met een correcte tackle blokkeerde. “Xavier kon niet meer op zijn voet staan”, zei Brys. “Onderzoek moet uitwijzen hoe ernstig de blessure is. Ook Thibault Vlietinck blesseerde zich in die tweede periode.”

Siebe Schrijvers, prima eerste helft en een knappe assist bij de goal van Sowah, nam de rol van spelverdeler van Mercier over. Ook omdat Charleroi agressiever, enthousiaster en beter voetbalde dan in de eerste periode, kreeg de van Club Brugge overgenomen klasbak pas diep in de tweede helft enige rust in de Leuvense ploeg. “Siebe deed het goed, maar hij is meer een tweede spits dan een spelmaker“, zei Marc Brys.

Lof voor OHL-jeugdprocuct

“Naast Thomas Henry met Xavier Mercier ook nog een tweede speler moeten missen die de bal voorin goed kan bijhouden, was te veel van het goede”, aldus de coach, die niettemin zijn lof voor het OHL-jeugdproduct Arthur Allemeersch (19) als vervanger voor Henry niet spaarde.

“Buiten Thomas is enkel Arthur een echte nummer negen in onze kern. Hij kreeg al een korte invalbeurt op Anderlecht en is een heel groot talent. Hij werkt hard en beweegt veel, in trainingswedstrijdjes maakt hij ook mooie goals. Woensdag werkte hij zich te pletter, duwde de juiste man bij Charleroi in balbezit en hij kwam dicht bij een goal. Arthur evolueerde de jongste tijd positief op conditioneel en mentaal vlak en wordt steeds sterker. Maar hij moet nu nog meer aanwezig worden in een wedstrijd, daar werken wij hard aan.”

Zaterdag tegen Beerschot verhuist Allemeersch weer naar de bank, want Henry heeft zijn schorsing uitgeboet. Of Vlietinck en Mercier speelklaar geraken, was gisteravond nog niet duidelijk. OHL heeft wel iets recht te zetten, want de Antwerpenaren wonnen de jongste vier onderlinge ontmoetingen van de Leuvenaars.

http://www.hln.be/sport-in-de-buurt/oh ... ~adc655d7/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43682
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Arthur Allemeersch

Berichtdoor luckie » vr 29 jan 2021, 15:32

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43682
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


"like" ons op Facebook!