Mousa Al Tamari

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Mousa Al Tamari

Berichtdoor Maarten » ma 07 dec 2020, 18:21

Grootte: 1m76
Gewicht: 75KG
Nationaliteit: Jordanië
Geboortedatum: 10.06.1997
Vorige club: APOEL Nicosia


Zoals ik al zei in het matchtopic van OHL - Cercle, zijn eerste basisplaats, er is nog veel werk aan op tactisch vlak, en qua automatismen met zijn ploegmaats, maar hier zit duidelijk wel muziek in. Hetgeen me het meest positief stelt, is dat deze kerel duidelijk een goeie mentaliteit heeft, werkt de hele match lang. En waar ik nog blijer van wordt, is het feit dat hij de inhoud en de motor heeft om effectief een hele match lang te blijven werken. Vaak vallen zo'n technische spelers compleet stil na 55 minuten, maar hij dus gelukkiglijk niet.

Benieuwd wat er nog te wachten staat indien hij zich bij het trio van Mercier, Sowah en Henry kan voegen qua samenspel.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor nickohl » di 08 dec 2020, 09:10

Maarten schreef in Mousa Al Tamari:Grootte: 1m76
Gewicht: 75KG
Nationaliteit: Jordanië
Geboortedatum: 10.06.1997
Vorige club: APOEL Nicosia


Zoals ik al zei in het matchtopic van OHL - Cercle, zijn eerste basisplaats, er is nog veel werk aan op tactisch vlak, en qua automatismen met zijn ploegmaats, maar hier zit duidelijk wel muziek in. Hetgeen me het meest positief stelt, is dat deze kerel duidelijk een goeie mentaliteit heeft, werkt de hele match lang. En waar ik nog blijer van wordt, is het feit dat hij de inhoud en de motor heeft om effectief een hele match lang te blijven werken. Vaak vallen zo'n technische spelers compleet stil na 55 minuten, maar hij dus gelukkiglijk niet.

Benieuwd wat er nog te wachten staat indien hij zich bij het trio van Mercier, Sowah en Henry kan voegen qua samenspel.


Ik heb er vertrouwen in dat dat goedkomt met die jongen. Is van mijn gestalte, bouw (op 2 cm na) en snelheid, alleen 17 jaar jonger :lol:
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Jan Frans » di 08 dec 2020, 12:19

Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Maarten » wo 09 dec 2020, 22:41

In de match tegen Moeskroen was het een stuk minder rooskleurig. Ik heb ook de indruk dat zijn dribbels vanuit stilstand moeizamer verlopen dan wanneer hij op snelheid is.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor azerty » di 22 dec 2020, 15:20

Luc Nilis wordt assistent bij nationale ploeg van Jordanië, bondscoach Borkelmans: “Gelukkig met iemand van zo’n kaliber in mijn staf”
azerty
uiopqsdfvivaeltoroghjklmwxcvbn
 
Berichten: 1257
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 22:11

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor deeBartman » di 22 dec 2020, 16:54

azerty schreef in Re: Mousa Al Tamari:Luc Nilis wordt assistent bij nationale ploeg van Jordanië, bondscoach Borkelmans: “Gelukkig met iemand van zo’n kaliber in mijn staf”

Het kan alleen maar goed zijn voor ons
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4153
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor nickohl » ma 28 dec 2020, 09:35

Ben het hier nog nergens tegengekomen, maar na de match tegen Oostende is Tamari "Live" gegaan op Instagram, vragen van zijn fans beantwoordend.

Ik kan geen Arabisch dus kon het niet volgen, maar nadien heb ik enkele FB posts zien passeren (die verwijderd werden) met wat opmerkelijke passages.
Zo zou er een haar in de boter zijn tussen Tamari en team Brys omdat hij nogal fanatiek gelovig is. Ik vermoed dat hij dan ook wil bidden op de juiste tijdstippen, wat niet altijd in de planning van de ploeg zal vallen.

Dit verhaal heb ik nadien nog eens bevestigd gezien via een post van een Jordaanse sportsite.

Ik vermoed dat Charai zijn beste Arabisch woordje zal moeten bovenhalen...
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Wimmel » ma 28 dec 2020, 10:01

nickohl schreef in Re: Mousa Al Tamari:Ben het hier nog nergens tegengekomen, maar na de match tegen Oostende is Tamari "Live" gegaan op Instagram, vragen van zijn fans beantwoordend.

Ik kan geen Arabisch dus kon het niet volgen, maar nadien heb ik enkele FB posts zien passeren (die verwijderd werden) met wat opmerkelijke passages.
Zo zou er een haar in de boter zijn tussen Tamari en team Brys omdat hij nogal fanatiek gelovig is. Ik vermoed dat hij dan ook wil bidden op de juiste tijdstippen, wat niet altijd in de planning van de ploeg zal vallen.

Dit verhaal heb ik nadien nog eens bevestigd gezien via een post van een Jordaanse sportsite.

Ik vermoed dat Charai zijn beste Arabisch woordje zal moeten bovenhalen...


Het gerucht doet de ronde dat Lens hem wil kopen. Als dat klopt zou ik hem gewoon laten vertrekken.

Het sop is de kool niet waard...
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6703
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor nickohl » ma 28 dec 2020, 10:09

Wimmel schreef in Re: Mousa Al Tamari:
nickohl schreef in Re: Mousa Al Tamari:Ben het hier nog nergens tegengekomen, maar na de match tegen Oostende is Tamari "Live" gegaan op Instagram, vragen van zijn fans beantwoordend.

Ik kan geen Arabisch dus kon het niet volgen, maar nadien heb ik enkele FB posts zien passeren (die verwijderd werden) met wat opmerkelijke passages.
Zo zou er een haar in de boter zijn tussen Tamari en team Brys omdat hij nogal fanatiek gelovig is. Ik vermoed dat hij dan ook wil bidden op de juiste tijdstippen, wat niet altijd in de planning van de ploeg zal vallen.

Dit verhaal heb ik nadien nog eens bevestigd gezien via een post van een Jordaanse sportsite.

Ik vermoed dat Charai zijn beste Arabisch woordje zal moeten bovenhalen...


Het gerucht doet de ronde dat Lens hem wil kopen. Als dat klopt zou ik hem gewoon laten vertrekken.

Het sop is de kool niet waard...


Ik denk niet dat dat zal gebeuren, behalve als hij zelf echt weg wil... Hij kan zeker nog uitgroeien tot sterkhouder...
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Wimmel » ma 28 dec 2020, 10:42

nickohl schreef in Re: Mousa Al Tamari:Ik denk niet dat dat zal gebeuren, behalve als hij zelf echt weg wil... Hij kan zeker nog uitgroeien tot sterkhouder...


Die jongen heeft absoluut talent en kan inderdaad uitgroeien tot een sterkhouder. Ik heb alleen de indruk dat het een zeer moeilijk geval is en dan moet je jezelf de vraag stellen of je je tijd er wil insteken.

Ik begeef mezelf nu op glad ijs, zeker in deze tijden van politieke correctheid, maar ik ga het toch gewoon zeggen:

Ik heb de posts op FB ook gelezen i.v.m. zijn geloof. Het probleem met gelovige types is dat ze altijd maar verwachten dat iedereen rekening houdt met hen en hun gewoontes. Al-Tamari moet beseffen dat hij in een land speelt waar het hele leven niet rond godsdienst draait. Hij is een profvoetballer die deel uitmaakt van een spelersgroep die elke dag traint en werkt om tot de beste resultaten te komen. Hij kan toch niet verwachten dat de hele club zijn werkwijze en tijdsschema aanpast aan 1 man, omdat die op vaste tijdstippen zijn geloof wil uitoefenen??? Ik kan me dus best inbeelden dat Brys hem dit al gezegd heeft en dat dit voor de nodige wrevel gezorgd heeft.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6703
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Sakke91 » ma 28 dec 2020, 11:33

Wimmel schreef in Re: Mousa Al Tamari:
nickohl schreef in Re: Mousa Al Tamari:Ik denk niet dat dat zal gebeuren, behalve als hij zelf echt weg wil... Hij kan zeker nog uitgroeien tot sterkhouder...


Die jongen heeft absoluut talent en kan inderdaad uitgroeien tot een sterkhouder. Ik heb alleen de indruk dat het een zeer moeilijk geval is en dan moet je jezelf de vraag stellen of je je tijd er wil insteken.

Ik begeef mezelf nu op glad ijs, zeker in deze tijden van politieke correctheid, maar ik ga het toch gewoon zeggen:

Ik heb de posts op FB ook gelezen i.v.m. zijn geloof. Het probleem met gelovige types is dat ze altijd maar verwachten dat iedereen rekening houdt met hen en hun gewoontes. Al-Tamari moet beseffen dat hij in een land speelt waar het hele leven niet rond godsdienst draait. Hij is een profvoetballer die deel uitmaakt van een spelersgroep die elke dag traint en werkt om tot de beste resultaten te komen. Hij kan toch niet verwachten dat de hele club zijn werkwijze en tijdsschema aanpast aan 1 man, omdat die op vaste tijdstippen zijn geloof wil uitoefenen??? Ik kan me dus best inbeelden dat Brys hem dit al gezegd heeft en dat dit voor de nodige wrevel gezorgd heeft.


Die jongen was een ster in Cyprus. Hier is hij maar een van de spelers, die ook nog eens regelmatig op de bank zit.

Niet iedereen kan daar even goed mee om. Zeker als je andere verwachtingen had.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3051
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor nickohl » ma 28 dec 2020, 11:37

Klopt allemaal, daarom net dat hij die tijd nodig heeft. Hij is niet de enige moslim in het team. Het is voor hem een heel avontuur en moet gewoon nog aarden. Ik zou hem die tijd geven.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Jan Frans » ma 28 dec 2020, 14:32

Hoeveel tijd heeft hij zichzelf gegeven ? Hoeveel geduld heeft hij ?
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor nickohl » ma 28 dec 2020, 14:46

Ik denk dat hij wel nuchter genoeg is om te weten dat 4 maanden niet genoeg is en dat hij zich eerst moet bewijzen.


Ondertussen nog iets meer details gevonden...
Hij had blijkbaar moeten starten de zaterdag. Maar voor de warm-up heeft hij nog een uitvoerig gebed gedaan en moest daarom op de bank starten.
Lijkt me ook een logische sanctie. Op dat moment moet je volledig gefocust zijn.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Filip Elsen » ma 28 dec 2020, 14:56

Als dat maar goed komt ...
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Maarten » ma 28 dec 2020, 18:42

Ik heb mijn mening in middels helemaal gewijzigd. Van mij mag hij vertrekken en zijn facebook keyboard warriors meenemen.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor azerty » ma 28 dec 2020, 18:59

Maarten schreef in Re: Mousa Al Tamari:Ik heb mijn mening in middels helemaal gewijzigd. Van mij mag hij vertrekken en zijn facebook keyboard warriors meenemen.

OEI.
azerty
uiopqsdfvivaeltoroghjklmwxcvbn
 
Berichten: 1257
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 22:11

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Dubbelpunt » ma 28 dec 2020, 19:37

Heel goede voetballer, maar die entourage maakt gewoon veel kapot. Er zijn al vaker voetballers bezweken onder de druk van het thuisland, zal hier niet anders zijn vrees ik.
Dubbelpunt
 
Berichten: 1902
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Maarten » ma 28 dec 2020, 21:23

Trouwens, ligt dat aan mij of hebben (sommigen van) jullie ook hetzelfde gevoel, dat hij toch maar zeer weinig/traag progressie maakt? Hij heeft inmiddels 14 matchen bij OHL gespeeld dacht ik, of toch meer dan 10. Maar ik zie niet echt een vooruitgang. Je zou denken dat hij toch al wat beter in zijn rol zou zitten, weten wanneer hij niet moet beginnen dribbelen, wanneer wel. Lijkt me ook niet echt te groeien qua automatismen met Mercier, Henry & Sowah.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor nickohl » di 29 dec 2020, 09:30

Maarten schreef in Re: Mousa Al Tamari:Trouwens, ligt dat aan mij of hebben (sommigen van) jullie ook hetzelfde gevoel, dat hij toch maar zeer weinig/traag progressie maakt? Hij heeft inmiddels 14 matchen bij OHL gespeeld dacht ik, of toch meer dan 10. Maar ik zie niet echt een vooruitgang. Je zou denken dat hij toch al wat beter in zijn rol zou zitten, weten wanneer hij niet moet beginnen dribbelen, wanneer wel. Lijkt me ook niet echt te groeien qua automatismen met Mercier, Henry & Sowah.


Het is me opgevallen, maar ik durf het te wijten aan de winterse omstandigheden (met oa zware velden) en het vooral focussen op zijn verdedigende taken. Zou zijn vrouw ondertussen al in het land zijn?
Die automatismen draaien tussen die drie de laatste weken ook niet zo vlot meer.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor diezel » di 29 dec 2020, 12:01

ik krijg er ook mijn twijfels over, ik hoop dat ik me vergis.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7542
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor nickohl » di 05 jan 2021, 09:46

nickohl schreef in Re: Mousa Al Tamari:
Ondertussen nog iets meer details gevonden...
Hij had blijkbaar moeten starten de zaterdag. Maar voor de warm-up heeft hij nog een uitvoerig gebed gedaan en moest daarom op de bank starten.
Lijkt me ook een logische sanctie. Op dat moment moet je volledig gefocust zijn.


Het hele verhaal is nu duidelijk. Hij had de toestemming om te bidden maar was 5 min te laat terug voor de laatste bespreking.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Maarten » di 05 jan 2021, 10:07

Niet meer dan normaal dan he.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor nickohl » di 05 jan 2021, 10:08

Maarten schreef in Re: Mousa Al Tamari:Niet meer dan normaal dan he.

idd
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Mousa Al Tamari

Berichtdoor Maarten » vr 22 jan 2021, 16:52

Dit moet toch een record zijn qua misplaatste sterallures. Ergens aankomen, 11 wedstrijden mogen spelen, en al meteen op zoek naar een andere club omdat het niet genoeg is :lol: :lol: :lol:
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Volgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


"like" ons op Facebook!