Marc Brys

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Prestigieuze prijs voor Brys

Berichtdoor luckie » ma 19 jul 2021, 16:35

Prestigieuze prijs voor Brys

Afbeelding

Marc Brys mag de Trofee Raymond Goethals op zijn schouw plaatsen. De jury oordeelde dat onze coach vorig seizoen het meeste uit zijn spelerskern heeft gepuurd. Brys haalde het van Philippe Clement en Ivan Leko.

De Leuvense coach wint voor het eerst de Trofee Raymond Goethals. Da’s de prijs voor de beste Belgische coach. De Trofee is de onderscheiding voor de Belgische trainer die best beantwoordt aan de legendarische figuur van Raymond Goethals, zijn manier van werken en zijn gedrevenheid. Deze keer gaat de Trofee naar de trainer die in het coronajaar 2020 het meeste uit zijn kern heeft gehaald. De jury van de Trofee Raymond Goethals bestaat uit voormalige bondscoaches van de Rode Duivels, oud-winnaars van de trofee, scheidsrechters en leden van het organisatiecomité.

Onze coach komt in een heel erg mooi lijstje terecht. Topcoaches als Eric Gerets, Hein Vanhaezebrouck, Michel Preud’homme en Philippe Clement wonnen eerder die prestigieuze prijs.

http://www.ohleuven.com/nieuws/2192716 ... -voor-brys
-------------------
Het zijn dus beroepsmensen die deze keuze hebben gemaakt. Prestigieuzer kan moeilijk.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43262
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Marc Brys

Berichtdoor Tilkt » ma 19 jul 2021, 17:50

Ben ik de enige die dit wat vreemd vindt. Ik vind Marc Brys een uitstekende trainer. Maar uiteindelijk is hij maar 11de geworden.
Tilkt
 
Berichten: 93
Geregistreerd: za 19 apr 2014, 09:49

Re: Marc Brys

Berichtdoor Wimmel » ma 19 jul 2021, 18:45

Tilkt schreef in Re: Marc Brys:Ben ik de enige die dit wat vreemd vindt. Ik vind Marc Brys een uitstekende trainer. Maar uiteindelijk is hij maar 11de geworden.


De prijs wordt uitgereikt aan de beste Belgische trainer van 2020. Alles wat na 31 december 2020 gebeurd is telt niet mee.

Brys slaagde er in om in moeilijke omstandigheden (onzekerheid over promotie, late transfers, zeer middelmatige kern,...) een groep te smeden die de winterstop inging met een plaats in de top 5. Spelers als Mercier en Sowah speelden hun beste seizoen ooit. Ook dat kan je op het conto van Brys schrijven.

Dik verdiende erkenning voor onze trainer!
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6698
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Raymond Goethals was niet onbesproken

Berichtdoor luckie » ma 19 jul 2021, 19:24

Raymond Goethals is niet onbesproken

Will schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:
nasroedin schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:Marc Brys bekroond tot winnaar Trofee Raymond Goethals

Proficiat trainer. En het hoera geroep van de club hoor ik tot op de Boelenberg. Dat leidt een beetje de aandacht af van de transfer miserie.
Ik heb mij wel al de vraag gesteld waarom die beker uitgereikt wordt met de naam van een zeer goede trainer die echter niet onbesproken is en een dikke sjoemelaar was. Alles wordt nu toegedekt met de mantel der liefde .


Dat klopt. Ben blij dat jij, Will deze ethische opmerking maakt. Dit is terecht en kan men niet zo maar aan voorbijgaan. We moeten met zijn allen zoiets blijven verwerpen.

Dat was voor de wedstrijd tussen Standard en Waterschei. Die van Waterschei kregen een enveloppe met geld om zich niet tot het uiterste te geven in die wedstrijd. Goethals beschouwde dit niet echt als omkopen. Maar verfoeilijk was dit inderdaad.

Dat waren toen andere tijden. Toen kon er met enveloppen met geldbriefjes veel geregeld worden. Bijvoorbeeld, ik noem maar zoiets, in degradatiestrijd met een geldkoffertje binnenstappen bij de tegenstrevers om er voor zorgen dat de deze de laatste wedstrijd wilde verliezen tegen een compensatiepremie in een enveloppe, dit om te voorkomen dat men moest zakken. Ik denk dat er vroeger veel zo'n zaken geregeld zijn geweest.

Gelukkig is dat een grote mantel en kan er daarmee uit voetballiefde veel verborgen worden. Denk niet dat men vroeger veel last had van morele oprispingen bij zo'n toestanden. Hoorde dit vroeger niet wat bij het spelletje?

Dus ja, de titel van deze prestigieuze trofee is zeer ongelukkig.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43262
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Raymond Goethals was niet onbesproken

Berichtdoor Wimmel » ma 19 jul 2021, 19:59

luckie schreef in Raymond Goethals was niet onbesproken:Raymond Goethals is niet onbesproken

Will schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:
nasroedin schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:Marc Brys bekroond tot winnaar Trofee Raymond Goethals

Proficiat trainer. En het hoera geroep van de club hoor ik tot op de Boelenberg. Dat leidt een beetje de aandacht af van de transfer miserie.
Ik heb mij wel al de vraag gesteld waarom die beker uitgereikt wordt met de naam van een zeer goede trainer die echter niet onbesproken is en een dikke sjoemelaar was. Alles wordt nu toegedekt met de mantel der liefde .


Dat klopt. Ben blij dat jij, Will deze ethische opmerking maakt. Dit is terecht en kan men niet zo maar aan voorbijgaan. We moeten met zijn allen zoiets blijven verwerpen.

Dat was voor de wedstrijd tussen Standard en Waterschei. Die van Waterschei kregen een enveloppe met geld om zich niet tot het uiterste te geven in die wedstrijd. Goethals beschouwde dit niet echt als omkopen. Maar verfoeilijk was dit inderdaad.

Dat waren toen andere tijden. Toen kon er met enveloppen met geldbriefjes veel geregeld worden. Bijvoorbeeld, ik noem maar zoiets, in degradatiestrijd met een geldkoffertje binnenstappen bij de tegenstrevers om er voor zorgen dat de deze de laatste wedstrijd wilde verliezen tegen een compensatiepremie in een enveloppe, dit om te voorkomen dat men moest zakken. Ik denk dat er vroeger veel zo'n zaken geregeld zijn geweest.

Gelukkig is dat een grote mantel en kan er daarmee uit voetballiefde veel verborgen worden. Denk niet dat men vroeger veel last had van morele oprispingen bij zo'n toestanden. Hoorde dit vroeger niet wat bij het spelletje?

Dus ja, de titel van deze prestigieuze trofee is zeer ongelukkig.


Ik begrijp wat jullie bedoelen, maar aan de andere kant kan je je afvragen of we iemand met zulke verdiensten en zulk palmares moeten doodzwijgen vanwege de fouten die hij gemaakt heeft.

We leven momenteel in een tijd waarin men standbeelden wil verwijderen of straatnamen wil veranderen omdat de persoon in kwestie tijdens zijn leven bepaalde misstappen begaan heeft. In sommige gevallen ben ik daar mee akkoord, zeker als de persoon in kwestie doden op zijn geweten heeft. In andere gevallen vind ik dan weer dat er van een mug een olifant gemaakt wordt en dat men de verdiensten en prestaties van de persoon vergeet. Zolang de positieve dingen groten zijn dan de negatieve zie ik persoonlijk geen probleem...
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6698
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Raymond Goethals was niet onbesproken

Berichtdoor Will » di 20 jul 2021, 15:11

luckie schreef in Raymond Goethals was niet onbesproken:Raymond Goethals is niet onbesproken

Will schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:
nasroedin schreef in Re: Zomertransfers 2021: Wensen, geruchten en bevestigd:Marc Brys bekroond tot winnaar Trofee Raymond Goethals

Proficiat trainer. En het hoera geroep van de club hoor ik tot op de Boelenberg. Dat leidt een beetje de aandacht af van de transfer miserie.
Ik heb mij wel al de vraag gesteld waarom die beker uitgereikt wordt met de naam van een zeer goede trainer die echter niet onbesproken is en een dikke sjoemelaar was. Alles wordt nu toegedekt met de mantel der liefde .


Dat klopt. Ben blij dat jij, Will deze ethische opmerking maakt. Dit is terecht en kan men niet zo maar aan voorbijgaan. We moeten met zijn allen zoiets blijven verwerpen.

Dat was voor de wedstrijd tussen Standard en Waterschei. Die van Waterschei kregen een enveloppe met geld om zich niet tot het uiterste te geven in die wedstrijd. Goethals beschouwde dit niet echt als omkopen. Maar verfoeilijk was dit inderdaad.

Dat waren toen andere tijden. Toen kon er met enveloppen met geldbriefjes veel geregeld worden. Bijvoorbeeld, ik noem maar zoiets, in degradatiestrijd met een geldkoffertje binnenstappen bij de tegenstrevers om er voor zorgen dat de deze de laatste wedstrijd wilde verliezen tegen een compensatiepremie in een enveloppe, dit om te voorkomen dat men moest zakken. Ik denk dat er vroeger veel zo'n zaken geregeld zijn geweest.

Gelukkig is dat een grote mantel en kan er daarmee uit voetballiefde veel verborgen worden. Denk niet dat men vroeger veel last had van morele oprispingen bij zo'n toestanden. Hoorde dit vroeger niet wat bij het spelletje?

Dus ja, de titel van deze prestigieuze trofee is zeer ongelukkig.


Luckie, als Bellemans niet op zoek gegaan was naar de bonnekes die de spelertjes kregen na de match was het nooit uitgekomen. Zo stuit hij op het feestje met Waterschei. Vanaf toen kregen de spelers een half appelsien of water onder de rust en betaalden de delegues en trainers uit eigen zak een drankje voor de mannekes. Voor de was mochten we een habbekrats aanrekenen en we betaalden lidgeld om te mogen werken voor de club. En we waren gelukkig.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Marc Brys en Eric ten Hag

Berichtdoor deeBartman » za 20 aug 2022, 11:08

Een stukje uit de sportcolumn van Filip Joos vandaag in DS
http://www.standaard.be/cnt/dmf20220819_97784178

“ …
Ten Hag werd binnengehaald omdat de bonzen, op basis van zijn knappe werk bij Ajax, geloven dat hij Man United weer aan het voetballen zal krijgen, weer een stijl zal geven die bij de club past. Dat de coach zelf gretig in zijn grootsheid is gaan geloven, werd in Brentford pijnlijk duidelijk. Hoewel doelman David de Gea al opzichtig ­flaterde bij de 1-0 en dus stond te beven, zag hij zich toch verplicht te volharden in wat Ten Hag als zijn unieke visie ­beschouwt: voetballen van achteruit, met gemillimeterde pasjes. United werkte zichzelf zo van bij de aftrap in nesten. Brentford profiteerde nog niet onmiddellijk, maar omdat er op de bank nu eenmaal iemand zit die zichzelf te goed acht voor de normale volgorde der ­dingen (in het voetbal is dat nog steeds eerst de boel achterin een beetje op orde krijgen, zorgen dat je de nul houdt, en dan pas aan de ingewikkeldere aspecten denken), speelde de keeper een minuut later opnieuw een risicobal door het midden naar een gedekte ploegmakker. Brentford maakte het deze keer wel af, en de match was gespeeld.
…”

De gelijkenis met onze steenezel is treffend
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4153
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Marc Brys

Berichtdoor Vincort » za 17 sep 2022, 13:36

Avatar gebruiker
Vincort
 
Berichten: 94
Geregistreerd: ma 15 okt 2018, 15:14
Woonplaats: Leuven

Re: Marc Brys

Berichtdoor luckie » za 17 sep 2022, 13:55

Vincort schreef in Re: Marc Brys:http://www.hln.be/oh-leuven/interview-marc-brys-de-langst-zittende-coach-in-1a-doorloopt-zijn-carriere-dat-ik-nooit-een-g5-ploeg-coachte-is-zeker-een-gemis~a82a3326/

Iemand toegang aub? :)


Ik plaatste het hier:

luckie schreef in Marc Brys, de langst zittende coach in 1A:Marc Brys, de langst zittende coach in 1A, doorloopt zijn carrière: “Dat ik nooit een G5-ploeg coachte, is zeker een gemis”



viewtopic.php?f=4&t=708&p=134784#p134784
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43262
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Marc Brys

Berichtdoor Vincort » zo 18 sep 2022, 15:00

luckie schreef in Re: Marc Brys:
Vincort schreef in Re: Marc Brys:http://www.hln.be/oh-leuven/interview-marc-brys-de-langst-zittende-coach-in-1a-doorloopt-zijn-carriere-dat-ik-nooit-een-g5-ploeg-coachte-is-zeker-een-gemis~a82a3326/

Iemand toegang aub? :)


Ik plaatste het hier:

luckie schreef in Marc Brys, de langst zittende coach in 1A:Marc Brys, de langst zittende coach in 1A, doorloopt zijn carrière: “Dat ik nooit een G5-ploeg coachte, is zeker een gemis”



viewtopic.php?f=4&t=708&p=134784#p134784


Bedankt luckie!
Avatar gebruiker
Vincort
 
Berichten: 94
Geregistreerd: ma 15 okt 2018, 15:14
Woonplaats: Leuven

Re: OPVOLGING TEAM BRYS

Berichtdoor luckie » zo 05 feb 2023, 17:35

Afbeelding
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43262
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: OPVOLGING TEAM BRYS

Berichtdoor Smirre » zo 05 feb 2023, 17:49

Veel sterkte Marc!
Smirre
 
Berichten: 72
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:30

Re: OPVOLGING TEAM BRYS

Berichtdoor Jan Frans » zo 05 feb 2023, 18:51

Mijn innige deelneming aan Marc en familie
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6816
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: OPVOLGING TEAM BRYS

Berichtdoor poool35 » zo 05 feb 2023, 19:29

Sterkte
poool35
 
Berichten: 814
Geregistreerd: ma 22 jun 2020, 19:58
Supportersclub: neen
Andere club: ohl

Re: Marc Brys

Berichtdoor Maarten » zo 05 feb 2023, 19:45

Sterkte Marc, zo een persoonlijk verlies overstijgt sportieve malaise.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18259
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Marc Brys

Berichtdoor Wimmel » zo 05 feb 2023, 20:07

Maarten schreef in Re: Marc Brys:Sterkte Marc, zo een persoonlijk verlies overstijgt sportieve malaise.


Hier sluit ik me volledig bij aan.

Oprecht veel sterkte gewenst aan Marc Brys en zijn familie
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6698
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Marc Brys

Berichtdoor Ruva » zo 05 feb 2023, 20:14

Sterkte.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3004
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Marc Brys

Berichtdoor Larry » zo 05 feb 2023, 21:44

Veel sterkte.
Larry
 
Berichten: 554
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:09

Re: Marc Brys

Berichtdoor slackdeklipper » ma 06 feb 2023, 14:31

Innige deelneming aan onze coach en zijn naasten
Avatar gebruiker
slackdeklipper
Tragen drinker
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:36
Supportersclub: Top is TOP

Re: Marc Brys

Berichtdoor deeBartman » do 19 okt 2023, 17:31

Tijd om afscheid te nemen met wat cijfers voor Marc zijn cv.

3,5 seizoenen OHL (16 juni 2020 - 13 oktober 2023):

    118 wedstrijden
    41 winst (35%)
    32 draw (27%)
    45 verlies (38%)
    185 doelpunten voor
    195 doelpunten tegen
    155 punten
    1,31 punten gemiddeld

Euvrard (Vercauteren) haalde 1,68 punten gemiddeld bij ons, Pearson out 1,21, van Wijk 1,30, Ferrera 1,13, Jacky 1,47, Leko 1,63 en de Ronny 1,35
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4153
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Marc Brys

Berichtdoor Rudi » di 02 apr 2024, 21:46

Nieuw avontuur voor Marc Brys: ex-coach OHL wordt nieuwe bondscoach van Kameroen

Marc Brys (61) begint aan een nieuw avontuur. De ex-coach van OH Leuven gaat aan de slag als bondscoach van Kameroen en tekent een contract tot 2028.

Kameroen is toe aan z'n derde Belgische bondscoach. Eind vorige eeuw was Henri Depireux er al even bondscoach, maar vooral Hugo Broos kroonde zich er tot volksheld door hen in 2017 de Afrika Cup te bezorgen. Marc Brys treedt in hun voetsporen. De Antwerpenaar zat sinds oktober vorig jaar zonder club, nadat hij na meer dan drie jaar afscheid nam van OH Leuven.

Op z’n 61ste is hij dus nog lang niet toe aan zijn pensioen. Zo trok OFI Kreta aan zijn mouw en stond hij ook dicht bij de nationale ploeg van Ghana, maar die onderhandelingen liepen uiteindelijk spaak. Voor Brys is het niet z’n eerste exotische avontuur. Zo stond hij al aan het roer van Al-Faisaly, Najran SC en Al-Raed (Saoedi-Arabië). Bondscoach was hij nog nooit. Bij Kameroen volgt hij Rigobert Song op, die na een teleurstellende Afrika Cup (Kameroen, één van de favorieten) werd uitgeschakeld in de achtste finales) op straat werd gezet. Brys tekent een contract tot 2028.

http://www.hln.be/voetbal/nieuw-avontuur-voor-marc-brys-ex-coach-ohl-wordt-nieuwe-bondscoach-van-kameroen~ab00f19d/?fbclid=IwAR2nysml9nhb5momMBcvr7zpN9WcQ04AqjE8iCee-aPUJI4e2Nu-ZMjyC-w_aem_ASDGsFhexYzK376KX-B4-zJtDYUyM8vcaz5Au202PFRLTOCLJXueLMQiPSVo3d4yCse0UorhDjn1lRZOwohqvxfG
Avatar gebruiker
Rudi
Held
 
Berichten: 1473
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 18:18
Woonplaats: Bekkevoort

Re: Marc Brys

Berichtdoor blackjack » wo 03 apr 2024, 10:32

Rudi schreef in Re: Marc Brys:Nieuw avontuur voor Marc Brys: ex-coach OHL wordt nieuwe bondscoach van Kameroen


hopelijk zijn er daar genoeg bossen (om in te lopen) !... :lol: :lol: :lol:
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Avatar gebruiker
blackjack
 
Berichten: 267
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 13:10
Supportersclub: Geen

Re: Marc Brys

Berichtdoor slackdeklipper » wo 03 apr 2024, 13:27

Kan hij onze keeperstrainer niet ineens meenemen?
Avatar gebruiker
slackdeklipper
Tragen drinker
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:36
Supportersclub: Top is TOP

Re: Marc Brys

Berichtdoor slackdeklipper » wo 03 apr 2024, 13:29

blackjack schreef in Re: Marc Brys:
Rudi schreef in Re: Marc Brys:Nieuw avontuur voor Marc Brys: ex-coach OHL wordt nieuwe bondscoach van Kameroen


hopelijk zijn er daar genoeg bossen (om in te lopen) !... :lol: :lol: :lol:


En daar zitten andere beestjes in de bossen zenne, ze zullen wel rap lopen
Avatar gebruiker
slackdeklipper
Tragen drinker
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:36
Supportersclub: Top is TOP

Re: Marc Brys

Berichtdoor nickohl » wo 03 apr 2024, 14:21

slackdeklipper schreef in Re: Marc Brys:Kan hij onze keeperstrainer niet ineens meenemen?

Blijkbaar is er al een Kameroener vastgelegd als KT.

Hij heeft wel Mununga mee als T2!
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


"like" ons op Facebook!
cron