Xavier Mercier

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Rudi » wo 27 jul 2022, 21:33

1-4 overwinning vanavond tegen het Slovan Bratislava met Siemen Voet.
Zowel Siemen als Xavier de ganse match op de bank.
Avatar gebruiker
Rudi
Held
 
Berichten: 1473
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 18:18
Woonplaats: Bekkevoort

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor zizike » wo 27 jul 2022, 21:55

http://www.voetbalkrant.com/nieuws/2022-07-27/xavier-mercier-vertelt-ons-over-zijn-afscheid-van-oh-leuven-dat-toch-sporen-naliet

Xavier Mercier verliet OH Leuven met een wrang gevoel: "Ik wist al voor de komst van Holzhauser dat de club niet meer op mij rekende"

Xavier Mercier verliet deze zomer OH Leuven en tekende bij het Hongaarse Ferencvaros, met wie hij voor de eerste keer in zijn carrière Europees kan spelen. Het afscheid van OH Leuven werd er wel één in mineur.

Xavier Mercier bracht zes jaar door in België, waarin hij zich opwierp als een van de beste spelmakers in onze competitie met 23 goals en 43 assists in 146 optredens. Hij verdedigde de kleuren van Kortrijk (2016-2017), Cercle Brugge (2017-2019) en vervolgens OHL (2019-2022).

Deze zomer besliste hij om België te verlaten voor de Hongaarse kampioen. "Ik voelde al snel dat OHL niet te veel op mij rekende voor het seizoen 2022-2023 dus moesten we uiteraard een nieuwe club zoeken. Ferencváros klopte aan en toonde veel interesse. De onderhandelingen duurden iets meer dan een maand, maar de club gaf niet op en bewees dat ze me er echt bij wilden", aldus Mercier.

Met de transfer van Raphael Holzhauser wist hij al hoe laat het was. "Ik wist al voor zijn komst dat OHL mij niet meer echt wou. Ik heb geen uitleg gekregen en ben teleurgesteld. Ik heb veel voor de club gedaan en ik heb uiteindelijk geen erkenning gekregen. Het was moeilijk te accepteren", aldus de spelmaker.

Ferencvaros geloofde wel in hem en gaf 500.000 euro voor een 33-jarige speler en liet hem een contract voor twee seizoenen tekenen. "Een geweldig bewijs van vertrouwen. Het is dan ook een fantastische club. Ze spelen elk seizoen in Europa en spelen elk jaar mee voor de titel. Het is ook een stap in mijn carrière: zowel sportief als familiaal", geeft de Fransman mee. "Boedapest is een buitengewone stad. Ik heb me snel aangepast en alles gaat goed. De integratie is heel goed verlopen. We hebben een reeks wedstrijden in de voorrondes van de Champions League. Ik mis nog wat matchritme, maar dat komt wel. Het is opwindend om helemaal opnieuw te beginnen op je 33ste. Elk jaar voor de elfde plaats spelen, dat is ook niet geweldig, ook al was ik goed bij OHL. Het is voetbal, je moet je altijd aanpassen."

Deze woensdag spelen de Hongaren de heenwedstrijd van de tweede voorronde van de Champions League tegen Slovan Bratislava, de kampioen van Slowakije. In de heenwedstrijd stond de voormalige OHL-aanvoerder tot de 72ste minuut op het veld. "Een echte bonus in mijn carrière om Champions League-wedstrijden te spelen. Een buitengewone sfeer."

"Heb ik er spijt van dat ik niet voor een Belgische topclub heb gespeeld? Nee, zo is het. Ik bewaar alleen positieve dingen uit mijn tijd in België. Ik ben enorm geëvolueerd als voetballer maar ook als man. Ik verlaat de Jupiler Pro League met opgeheven hoofd en met een voldaan plichtsgevoel."
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Jan Frans » do 28 jul 2022, 05:17

Snel aangepast en de integratie is goed verlopen.....ZOu hij hongaars aan het leren zijn ??
Over zijn einde bij ons spreek ik mij niet uit. Zo kan voetbal zijn. Ieder zijn waarheid (die op het einde van dit seizoen zal blijken)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6817
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor luckie » do 28 jul 2022, 07:11

zizike schreef in Re: Xavier Mercier:http://www.voetbalkrant.com/nieuws/2022-07-27/xavier-mercier-vertelt-ons-over-zijn-afscheid-van-oh-leuven-dat-toch-sporen-naliet

Xavier Mercier verliet OH Leuven met een wrang gevoel: "Ik wist al voor de komst van Holzhauser dat de club niet meer op mij rekende"


Wat hij hier nu in dit artikel zegt schreef ik al in deze post. Blijkbaar heeft Xavier het nog niet goed begrepen wat er gebeurd is en zat ik ook goed met het bedrag dat ze nog voor hem kregen.


luckie schreef in Achtergrond bij het vertrek van Xavier Mercier: ma 13 jun 2022, 09:11 Achtergrond bij het vertrek van Xavier Mercier

Wimmel schreef in Re: Wie wordt T.D.? CEO Willems bepaalt nu het sportieve bel:Marc Brys en Peter Willems (OHL) maken voorbeschouwing op nieuwe seizoen: “Zijn niet van plan Mandela Keita te verkopen”

Brys: “Het afscheid van Mercier? Hij was inderdaad heel belangrijk voor ons, maar het is net chapeau van OHL dat het zo'n belangrijke speler toestaat nog zo’n stap te maken. Hij kan daar Champions League spelen, als dat geen transfer is op je 33ste!”

Willems: “We hebben hem altijd gezegd dat hij mocht blijven, maar ook dat we open stonden om bij zo’n kans te praten over een vertrek. Deze deal is goed voor hem en voor ons.”


Een achtergrond.

1. Mercier was na de pandoering op Gent kwaad en ontgoocheld dat er geen play-offs mochten gespeeld worden. Hij was graag gekroond geworden tot koning van de assists.

2. Hij hoopte dat hij terug een loonsverhoging ging krijgen of kunnen afdwingen. Hier waren ze niet meer van plan om nog eens in dit spel mee te gaan.

3. Al vlug richtten ze zich hier op Holzhauser. Het is ook geen toeval dat die foto van dat etentje werd gelekt. Voor Mercier was het zo duidelijk dat ze hier een serieus alternatief hadden. Dit was een duidelijk signaal naar Mercier.

4. Mercier wilde wel blijven maar voelde dat ze hem niet meer zouden overtuigen om te blijven. Ze stelden hem ook duidelijk dat als hij zich wilde verbeteren en kon verbeteren dat hij dit zeker moest doen en dat ze hem niet zouden tegenhouden. Hier kreeg Mercier het gevoel dat ze hem naar de uitgang forceerden. Gepest werd lazen we hier plots. Ze legden het hier dus volledig in handen van Mercier. Tot zijn verbazing toch wel. Dit was een situatie waar hij niet mee vertrouwd was en hij niet goed wist hoe hij ermee om moest.

5. Hij 'meende' dus ook begrepen te hebben dat hij niet meer in de bovenste schuif van Brys lag. Of er metaalmoeheid tussen die twee was? Dat niet. Brys beseft heel goed wie hij kwijt is en dit liever niet was. Beseft ook zeer goed dat Holzhauser hier kan mislukken en er dus geen garantie is. Maar is dat niet bij iedere transfer?

6. Dan kreeg Mercier een bod dat hij moeilijk kon weigeren. Toch hoopte hij dat OHL alsnog hem een stuk tegemoet ging komen en was bereid om dit ook voor een flink stuk te doen. Maar ze hapten hier niet toe. Maar ook al had OHL hem toch nog een hoger loon gegeven de kloof met zijn nieuw aanbod zou te groot geweest zijn, zo stelde hij eerlijk achteraf.

7. Hier kregen ze zeker geen 1.500.000 euro. Maar toch een zekere som. Iets van rond de 500.000 euro wordt vermoed. "Als dat geen mooie transfersom is voor iemand van 33!", zullen ze hier wel denken. Geld dat ze hier zeer goed kunnen gebruiken.


luckie schreef in Re: Zomertransfers 2022: Wensen, geruchten en bevestigd: Zowel Mercier als Brys hebben gesteld dat wat er daar gebeurde een 'signaal' was dat in de bestuurskamer moest opgepikt worden. Beiden voelden zich op een ongelooflijke en schandalige manier in de steek gelaten.


luckie schreef in Re: Zomertransfers 2022: Wensen, geruchten en bevestigd:Dit kan zelfs een van de redenen zijn dat Brys inzag dat hij afscheid van Mercier moest nemen omdat hij als kapitein in steek gelaten was en blijkbaar ook niet meer de autoriteit had over de groep. Brys kan wel voor zichzelf opkomen en vechten maar vechten voor zijn kapitein loopt toch verkeerd af. Een kapitein heeft gezag of niet. Hier was het blijkbaar op.

V-Traxx schreef in Re: Zomertransfers 2022: Wensen, geruchten en bevestigd:Mercier is geen kapitein en zal het nooit zijn. Wanneer het goed liep met de borst vooruit op het veld, wanneer het slecht liep met de kop mee in het gras, dat is geen kapitein.

Dat is een speler de band geven voor zijn statistieken en voor hem een jaar langer te kunnen binden.

luckie schreef in Re: Zomertransfers 2022: Wensen, geruchten en bevestigd:Klopt. Daarom dat Brys hem ook losliet.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43307
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor tempelier » do 28 jul 2022, 08:28

Ferencvaros ging met 1-4 winnen in Bratislava en plaatsen zich voor de volgende ronde van de Champions League tegen Qarabag.

Mercier bleef 90 minuten op de bank.
tempelier
 
Berichten: 717
Geregistreerd: vr 14 aug 2020, 15:35

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor luckie » vr 29 jul 2022, 08:17

OHLer schreef in Re: JPL 02 OHL - Westerlo - Za - 30/07/22 - 18:15//POLL:De uithaal van Xavier Mercier

Xavier ligt me na aan het hart, ik heb veel respect voor hem en onthoud dat we de voorbije twee seizoenen uitstekend samengewerkt hebben. Ik noteer dat hij wrevelig reageerde op de manier waarop hij bij onze club is vertrokken. Het is moeilijk voor mij om er op te reageren. Op zijn 33ste kon hij met Ferencvaros de stap zetten naar een club die elk seizoen Europees speelt en strijdt voor de titel. Misschien moet hij zich nog wat aanpassen en is hij nog geen onbetwiste titularis. Het zou een verklaring kunnen zijn voor zijn lichte irritatie.”

Bron: Het Nieuwsblad


luckie schreef in Achtergrond bij het vertrek van Xavier Mercier:Achtergrond bij het vertrek van Xavier Mercier

4. Mercier wilde wel blijven maar voelde dat ze hem niet meer zouden overtuigen om te blijven. Ze stelden hem ook duidelijk dat als hij zich wilde verbeteren en kon verbeteren dat hij dit zeker moest doen en dat ze hem niet zouden tegenhouden. Hier kreeg Mercier het gevoel dat ze hem naar de uitgang forceerden. Gepest werd lazen we hier plots. Ze legden het hier dus volledig in handen van Mercier. Tot zijn verbazing toch wel. Dit was een situatie waar hij niet mee vertrouwd was en hij niet goed wist hoe hij ermee om moest.

5. Hij 'meende' dus ook begrepen te hebben dat hij niet meer in de bovenste schuif van Brys lag. Of er metaalmoeheid tussen die twee was? Dat niet.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43307
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Rudi » wo 03 aug 2022, 16:27

Geen Mercier vanavond bij Qarabağ vs. Ferencváros, ook niet als invaller.
Avatar gebruiker
Rudi
Held
 
Berichten: 1473
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 18:18
Woonplaats: Bekkevoort

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor tempelier » wo 10 aug 2022, 05:47

Mercier met Ferencvaros uitgeschakeld in de Champions League, men verloor thuis met 1-3 van Qarabag. Mercier zat zelfs niet op de bank. Er is wel het vangnet van de Europa League.
tempelier
 
Berichten: 717
Geregistreerd: vr 14 aug 2020, 15:35

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Sakke91 » wo 10 aug 2022, 07:32

tempelier schreef in Re: Xavier Mercier:Mercier met Ferencvaros uitgeschakeld in de Champions League, men verloor thuis met 1-3 van Qarabag. Mercier zat zelfs niet op de bank. Er is wel het vangnet van de Europa League.


Zeer vreemd dat hij daar niet aan spelen toekomt...
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3050
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor tempelier » do 15 sep 2022, 19:53

Ferencvaros ging met 0-1 winnen in Monaco, Mercier zat weer 90 minuten op de bank. Die had zich zijn transfer wellicht anders voorgesteld.
tempelier
 
Berichten: 717
Geregistreerd: vr 14 aug 2020, 15:35

Vorige

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


"like" ons op Facebook!