Xavier Mercier

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Filip Elsen » ma 14 dec 2020, 10:36

Straks komt Barcelona hem halen als vervanger van Messi :D
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor deeBartman » ma 14 dec 2020, 12:46

Pieje schreef in Re: Xavier Mercier:Die cijfers zou ik wel eens in een internationale context willen zien. Niemand hier toegang tot die data zeker? :lol:

Nee maar die van Beerschot wel van de daken roepen dat Holzhauser de gouden schoen moet winnen en die van Antwerpen Refaelov, die hier zelfs niet te zien is op de lijstjes...
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4151
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Pieje » ma 14 dec 2020, 15:26

deeBartman schreef in Re: Xavier Mercier:
Pieje schreef in Re: Xavier Mercier:Die cijfers zou ik wel eens in een internationale context willen zien. Niemand hier toegang tot die data zeker? :lol:

Nee maar die van Beerschot wel van de daken roepen dat Holzhauser de gouden schoen moet winnen en die van Antwerpen Refaelov, die hier zelfs niet te zien is op de lijstjes...


De Gouden Schoen gaat sowieso naar iemand van de G5 en dat is dan meteen adieu aan de geloofwaardigheid van die verkiezing.
Avatar gebruiker
Pieje
 
Berichten: 603
Geregistreerd: za 02 aug 2014, 16:22

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor deeBartman » ma 11 jan 2021, 10:06

Mercier negende in de gouden schoen met 23 punten??? :(
Komaan zeg zeveraars
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4151
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Ruva » ma 11 jan 2021, 11:23

Benieuwd welke 8 dan beter deden. Een aantal zeker gelijkaardige prestaties maar 8?
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3004
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Wimmel » ma 11 jan 2021, 11:39

Rafaelov moet en zal winnen mannekes. Maak jullie geen illusie
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6691
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Sakke91 » ma 11 jan 2021, 12:54

Probleem met de Gouden Schoen is dat ze ook rekening houden met de tweede helft van vorig seizoen. En daarin gaat Mercier al geen punten scoren.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3047
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor nickohl » ma 11 jan 2021, 13:31

Sakke91 schreef in Re: Xavier Mercier:Probleem met de Gouden Schoen is dat ze ook rekening houden met de tweede helft van vorig seizoen. En daarin gaat Mercier al geen punten scoren.

In normale omstandigheden wel, maar nu is er enkel gekeken naar de periode augustus - december
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor zizike » ma 11 jan 2021, 13:50

Mercier heeft nu eenmaal niet dezelfde makelaar als Keygnaert ;)
De profspeler van het jaar verkiezing door de proleague is misschien objectiever (maar ook niet veel).
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Maarten » ma 11 jan 2021, 21:01

Sonck en Vandenbempt kregen gisteren tijdens de match een kijkersvraag, of zij op Mercier hadden gestemd voor de Gouden Schoen... geen van beiden had voor hem gestemd.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18257
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Sakke91 » ma 11 jan 2021, 21:33

Maarten schreef in Re: Xavier Mercier:Sonck en Vandenbempt kregen gisteren tijdens de match een kijkersvraag, of zij op Mercier hadden gestemd voor de Gouden Schoen... geen van beiden had voor hem gestemd.


Als je zijn statistieken bekijkt, is dat eigenlijk niet te begrijpen.

Zo zie je maar wat een populariteitswedstrijd dat is.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3047
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Jan Frans » ma 11 jan 2021, 21:40

Maarten schreef in Re: Xavier Mercier:Sonck en Vandenbempt kregen gisteren tijdens de match een kijkersvraag, of zij op Mercier hadden gestemd voor de Gouden Schoen... geen van beiden had voor hem gestemd.

Sonck wist tot voor een paar weken nog niet eens waar Leuven lag. Van Peter verbaast mij dat. Zal wel voor een andere Leuvenaar gestemd hebben
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6816
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Jan Frans » di 12 jan 2021, 06:19

Xavier oop plaats 9, met23 punten
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6816
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor zizike » di 12 jan 2021, 09:06

Sowah niet in top 3 belofte van het jaar. Das minder begrijpelijk.
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor nickohl » di 12 jan 2021, 09:19

zizike schreef in Re: Xavier Mercier:Sowah niet in top 3 belofte van het jaar. Das minder begrijpelijk.

mja, met ne de ketelaere en Raskin ging dat sowieso al moeilijk worden hé...
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor nickohl » di 12 jan 2021, 09:20

Jan Frans schreef in Re: Xavier Mercier:
Maarten schreef in Re: Xavier Mercier:Sonck en Vandenbempt kregen gisteren tijdens de match een kijkersvraag, of zij op Mercier hadden gestemd voor de Gouden Schoen... geen van beiden had voor hem gestemd.

Sonck wist tot voor een paar weken nog niet eens waar Leuven lag. Van Peter verbaast mij dat. Zal wel voor een andere Leuvenaar gestemd hebben

VDB had zijn top 3 al ergens gedeeld. Mercier stond in zijn top 5 net als in die van Sonck, maar net niet genoeg voor de punten dus.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Filip Elsen » di 12 jan 2021, 10:08

Ik snap niet dat Vandenbempt Holzhauser dan wel op 2 zet in zijn lijst. Terwijl Mercier toch veel beslissender geweest is en betere statistieken kan voorleggen.
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Jan Frans » di 12 jan 2021, 10:14

zizike schreef in Re: Xavier Mercier:Sowah niet in top 3 belofte van het jaar. Das minder begrijpelijk.

In ieders perceptie staat die gewoon op de loonlijst van Leicester en verwacht men dat hij snel terug geroepen gaat worden. Zal ook wel een rol gespeeld hebben.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6816
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor nickohl » di 12 jan 2021, 10:58

Jan Frans schreef in Re: Xavier Mercier:
zizike schreef in Re: Xavier Mercier:Sowah niet in top 3 belofte van het jaar. Das minder begrijpelijk.

In ieders perceptie staat die gewoon op de loonlijst van Leicester en verwacht men dat hij snel terug geroepen gaat worden. Zal ook wel een rol gespeeld hebben.

Staat Coulibaly van Beerschot daar ni tussen? Die zit in dezelfde situatie

EDIT: Blijkbaar Vranckx op 2, waar die deze seizoenshelft lang ni het niveau haalde van een Raskin of Sowah of Coulibaly en tevens ook al eigendom is van een buitenlandse ploeg...

EDIT2:
Sowah 8ste achter Doku, Bodart, Vanheusden, Lokonga, Raskin, Vranckx en De Ketelaere... Nu, als ge die namen ziet wel een mooie lijst hoor.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor azerty » di 12 jan 2021, 12:55

Filip Elsen schreef in Re: Xavier Mercier:Ik snap niet dat Vandenbempt Holzhauser dan wel op 2 zet in zijn lijst. Terwijl Mercier toch veel beslissender geweest is en betere statistieken kan voorleggen.


Eerlijk gezegd, ik vind Holzhauser nog een trapje hoger als Mercier. Zo slim, zo gevarieerd en het lijkt zo simpel wat hij doet. Een plezier om naar te kijken.
azerty
uiopqsdfvivaeltoroghjklmwxcvbn
 
Berichten: 1255
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 22:11

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor diezel » do 14 jan 2021, 14:01

azerty schreef in Re: Xavier Mercier:
Filip Elsen schreef in Re: Xavier Mercier:Ik snap niet dat Vandenbempt Holzhauser dan wel op 2 zet in zijn lijst. Terwijl Mercier toch veel beslissender geweest is en betere statistieken kan voorleggen.


Eerlijk gezegd, ik vind Holzhauser nog een trapje hoger als Mercier. Zo slim, zo gevarieerd en het lijkt zo simpel wat hij doet. Een plezier om naar te kijken.

ik vind hem minder en in machten tegen sterkere ploegen zie je hem amper of niet. Heeft ongetwijfeld kwaliteiten, maar beter dan mercier nee dat niet.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7539
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor deeBartman » do 14 jan 2021, 15:09

azerty schreef in Re: Xavier Mercier:
Filip Elsen schreef in Re: Xavier Mercier:Ik snap niet dat Vandenbempt Holzhauser dan wel op 2 zet in zijn lijst. Terwijl Mercier toch veel beslissender geweest is en betere statistieken kan voorleggen.


Eerlijk gezegd, ik vind Holzhauser nog een trapje hoger als Mercier. Zo slim, zo gevarieerd en het lijkt zo simpel wat hij doet. Een plezier om naar te kijken.

Een hele goede voetballer en van mij mag die een trapje hoger eindigen dan Mercier, maar geen zeven zoals nu, dit slaat echt nergens op. Nu soit, beter voor ons, nu gaan ze misschien niet zo hard aan zijn mouwen trekken.
Feit is wel dat Holzhauser serieus weggedeemsterd is de laatste weken, die sloft zich van de ene stilstaande fase naar de andere (had gisteren nog wel een zeer mooie assist tegen Cercle) terwijl Mercier meer constant blijft presteren en nog fysiek paraat is.
Ach ja die gouden schoen is eigenlijk een klucht, en meer een populariteitspoll dan een serieuze verkiezing van de beste speler van het jaar (terwijl het ook beter per seizoen zou gezien worden). Als je kijkt wie er mag stemmen, pff natuurlijk willen die ex-winnaars liever grote en gevestigde namen als hun opvolger dan een verrassing uit een klein ploegje (in die optiek is de prestatie van Holzhauser zeer sterk, maar ja de Antwerpse lobby van zowel stamnnr 1 als 13 was al weken bezig om stemmen te ronselen).
Maar goed ik denk dat Mercier de eerste speler is van OHL die ooit in de top tien is geëindigd zeker, of zelfs punten heeft gekregen (samen met Hubert, Sowah en Henry)? Wat ook veel zegt van onze prestatie dit jaar.
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4151
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor OHLer » do 14 jan 2021, 15:15

Remacle heeft eens punt gekregen in zijn periode bij Leuven.
Avatar gebruiker
OHLer
Nr11
 
Berichten: 3740
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:14

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor Sakke91 » do 14 jan 2021, 15:45

OHLer schreef in Re: Xavier Mercier:Remacle heeft eens punt gekregen in zijn periode bij Leuven.


Chuka? Ibou?
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3047
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Xavier Mercier

Berichtdoor flip » do 14 jan 2021, 18:47

Sakke91 schreef in Re: Xavier Mercier:
OHLer schreef in Re: Xavier Mercier:Remacle heeft eens punt gekregen in zijn periode bij Leuven.


Chuka? Ibou?


In 2012 kreeg, zoals hierboven al aangegeven, Jordan Remacle 1 punt achter zijn naam en Sawanneh Ibou kreeg in dat jaar 3 punten toegekend voor zijn half jaar in dienst bij Mons en de eerste helft van het nieuwe seizoen bij OHL. Verder kreeg John Bostock in 2016, voor hij naar RC Lens vertrok, nog 1 punt tijdens de eerste stemronde in het jaar dat Bruggeling Izquierdo de schoen won. Chuka of bv. ook Trossard hebben nooit punten vergaard toen ze voor OHL speelden.
flip
 
Berichten: 83
Geregistreerd: ma 05 mei 2014, 22:15
Woonplaats: Leuven

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


"like" ons op Facebook!
cron