Derrick Tshimanga

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Derrick Tshimanga

Berichtdoor deeBartman » di 26 maart 2019, 13:36

Tshimanga verkozen in het Proximus League-team van het seizoen 2018-2019

Tijdens de reguliere competitie lieten we kenners van de Proximus League (trainers, assistent-coaches, journalisten, analisten) na elke speeldag een elftal van de week samenstellen. Op basis van die nominaties konden we nu een elftal van het seizoen boetseren door de vaakst gekozen spelers in een 4-3-3 formatie te gieten.
Op de linksachter kozen de kenners voor Derrick Tshimanga om de defensie te vervolledigen. De voormalige Rode Duivel hield zich goed staande bij het zwalpende OHL en was met zijn ervaring, snelheid én zijn teruggevonden talent van groot belang voor de Leuvenaars. Zowel defensief als offensief droeg Tshimanga meer dan zijn steentje bij.

De 30-jarige Congolese Belg werd 5x genomineerd voor het 'Elftal van de week' en deed zo beter dan Jimmy De Jonghe (Beerschot Wilrijk) en Marco Weymans (Tubize). Zij stonden de voorbije maanden 3x te pronken bij de beste XI van de week.

Statistieken
Wedstrijden: 23
Speelminuten: 2043
Goals: 3
Assists: 2
Gele kaarten: 5
Rode kaarten: 0

http://www.proximus-sports.be/nl/voetb ... imanga-ohl
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4151
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor diezel » di 26 maart 2019, 15:12

terecht, goeie speler
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7524
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor diezel » di 26 maart 2019, 17:03

misschien kunnen we nog een paar spelers van dit elftal binnenhalen in de zomer.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7524
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor Maarten » di 26 maart 2019, 17:41

Tshimanga één van de sterkhouders inderdaad. Binnen onze ploeg staat Maertens daar nog wel boven voor mij persoonlijk, maar misschien was er voor die positie meer concurrentie voor het PL team.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18255
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor Pelotas » di 26 maart 2019, 19:59

Maarten schreef in Re: Derrick Tshimanga:Tshimanga één van de sterkhouders inderdaad. Binnen onze ploeg staat Maertens daar nog wel boven voor mij persoonlijk, maar misschien was er voor die positie meer concurrentie voor het PL team.


Plaatsjes in team van het jaar worden 1 per 1 toegekend, elke dag een nieuwe en we zijn nog niet aan de mids. (Maar concurrentie zal idd groot zijn.)

Tot nu toe verkozen:
Doelman: Theo Defourny (Tubize)
Rechtsachter: Federico Vega (Union SG)
CV Rechts: Thibault Peyre (Union SG/Mechelen)
CV Links: Jan Van den Bergh (Beerschot Wilrijk)
Linksachter: Derrick Tshimanga (OH Leuven)
...rest nog te bepalen
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor deeBartman » di 26 maart 2019, 20:43

Pelotas schreef in Re: Derrick Tshimanga:Tot nu toe verkozen:
Doelman: Theo Defourny (Tubize)
...

Onbegrijpelijk wel dat die vliegenvanger van Tubize doelman van het seizoen is ... remember o.a. het eerste doelpunt van Aguemon op Tubize onlangs, en dit weekend tegen Roeselare loste hij zomaar 2 hoge ballen met één keer een penaltyfase als direct gevolg...
Doelman van het jaar is imo overduidelijk die van Mechelen (Verrips)
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4151
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor diezel » do 28 maart 2019, 12:27

Maarten schreef in Re: Derrick Tshimanga:Tshimanga één van de sterkhouders inderdaad. Binnen onze ploeg staat Maertens daar nog wel boven voor mij persoonlijk, maar misschien was er voor die positie meer concurrentie voor het PL team.

die positie is nog niet gekozen dacht ik, maar maertens heeft wel wat matchen gemist.

Belangrijk is dat we voor volgend seizoen wel aan de ploeg zullen kunnen bouwen met een sterke centrale as die er al is. Ik denk dan aan de as Henkinet-Kotysch-Maertens-Henry. Tshimanga is daarbij ook al een mooi puzzelstuk op de linksback.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7524
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor Rbellion » do 28 maart 2019, 13:08

Geen idee welke opstelling ze gebruiken, maar Maes zal wel 1 van de centrale middenvelders zijn, vermoed ik.
Rbellion
Never tell everything you know
 
Berichten: 1650
Geregistreerd: ma 26 mei 2014, 18:43

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor KlaaZ » do 28 maart 2019, 13:26

diezel schreef in Re: Derrick Tshimanga:
Maarten schreef in Re: Derrick Tshimanga:Tshimanga één van de sterkhouders inderdaad. Binnen onze ploeg staat Maertens daar nog wel boven voor mij persoonlijk, maar misschien was er voor die positie meer concurrentie voor het PL team.

die positie is nog niet gekozen dacht ik, maar maertens heeft wel wat matchen gemist.

Belangrijk is dat we voor volgend seizoen wel aan de ploeg zullen kunnen bouwen met een sterke centrale as die er al is. Ik denk dan aan de as Henkinet-Kotysch-Maertens-Henry. Tshimanga is daarbij ook al een mooi puzzelstuk op de linksback.


Myny zal daar op rechts ook wel bijhoren. Belangrijkste posities om te versterken zijn voor mij toch vooral centraal achterin en centraal op het middenveld. En een vaste doublure voor Tshimanga.
Avatar gebruiker
KlaaZ
Kijk eens diep in mijn Ogun
 
Berichten: 1948
Geregistreerd: zo 06 dec 2015, 21:30
Supportersclub: Den Twaalfde Man
waarschuwingen: 2

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor nickohl » do 28 maart 2019, 13:36

Tijdens de reguliere competitie lieten we kenners van de Proximus League (trainers, assistent-coaches, journalisten, analisten) na elke speeldag een elftal van de week samenstellen. Op basis van die nominaties konden we nu een elftal van het seizoen boetseren door de vaakst gekozen spelers in een 4-3-3 formatie te gieten.

De persoon die het meest aantal keren in het team van de week stond op die positie is standaard de winnaar.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4604
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor Rbellion » do 28 maart 2019, 13:53

nickohl schreef in Re: Derrick Tshimanga:Tijdens de reguliere competitie lieten we kenners van de Proximus League (trainers, assistent-coaches, journalisten, analisten) na elke speeldag een elftal van de week samenstellen. Op basis van die nominaties konden we nu een elftal van het seizoen boetseren door de vaakst gekozen spelers in een 4-3-3 formatie te gieten.

De persoon die het meest aantal keren in het team van de week stond op die positie is standaard de winnaar.


Dan zou Maertens er wel bij kunnen zijn.
Rbellion
Never tell everything you know
 
Berichten: 1650
Geregistreerd: ma 26 mei 2014, 18:43

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor Pelotas » do 28 maart 2019, 23:40

Rbellion schreef in Re: Derrick Tshimanga:
nickohl schreef in Re: Derrick Tshimanga:Tijdens de reguliere competitie lieten we kenners van de Proximus League (trainers, assistent-coaches, journalisten, analisten) na elke speeldag een elftal van de week samenstellen. Op basis van die nominaties konden we nu een elftal van het seizoen boetseren door de vaakst gekozen spelers in een 4-3-3 formatie te gieten.

De persoon die het meest aantal keren in het team van de week stond op die positie is standaard de winnaar.


Dan zou Maertens er wel bij kunnen zijn.


Driehoek middenveld:
Onur Kaya (Mechelen)
Lukas Van Eenoo (Westerlo)
... (morgen)
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor Maarten » vr 29 maart 2019, 01:25

KlaaZ schreef in Re: Derrick Tshimanga:
diezel schreef in Re: Derrick Tshimanga:
Maarten schreef in Re: Derrick Tshimanga:Tshimanga één van de sterkhouders inderdaad. Binnen onze ploeg staat Maertens daar nog wel boven voor mij persoonlijk, maar misschien was er voor die positie meer concurrentie voor het PL team.

die positie is nog niet gekozen dacht ik, maar maertens heeft wel wat matchen gemist.

Belangrijk is dat we voor volgend seizoen wel aan de ploeg zullen kunnen bouwen met een sterke centrale as die er al is. Ik denk dan aan de as Henkinet-Kotysch-Maertens-Henry. Tshimanga is daarbij ook al een mooi puzzelstuk op de linksback.


Myny zal daar op rechts ook wel bijhoren. Belangrijkste posities om te versterken zijn voor mij toch vooral centraal achterin en centraal op het middenveld. En een vaste doublure voor Tshimanga.


Dit jaar toch vooral op onze honger blijven zitten wat betreft flank aanvallers. Dequevy heeft 3 goei matchen gespeeld, Kapustka was voor de winter anderhalve maand goed, Myny dan vooral na de trainerswissel als wingback... maar we hebben toch geen enkele keer zo gevlamd als vorig jaar toen Storm en Aguemon wedstrijden konden beslissen.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18255
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Derrick Tshimanga

Berichtdoor nasroedin » vr 29 maart 2019, 17:47

Storm stak er toch wel bovenuit. Aguemon is door Pearson verkeerd gebruikt, als hij hem al gebruikte.
Zonder vertrouwen verliest hij veel van z'n waarde. Myny is geen materiaal voor de top van 1B
nasroedin
Autochtoon
 
Berichten: 1438
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:55


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


"like" ons op Facebook!