Frank Vercauteren

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor Maarten » do 03 okt 2019, 18:58

Het is zeker niet de bedoeling om de dramaqueen uit te hangen, maar toen we vorig jaar de tandem Euvrard-Vercauteren binnen haalden, hoeveel van jullie dachten toen: "Yes! Euvrard!"? Ik zeg nergens dat Euvrard er niks van kan, of dat hij het niet even goed zou kunnen blijven doen, wie weet zelfs beter. Maar we hebben een voorsprong van amper 2 punten en spelen niet het beste voetbal, en zijn beperkt in opties. Veel moet er dus niet gebeuren of we verliezen 2 punten te veel in de komende wedstrijden. Om nu te doen alsof Vercauteren zijn inbreng quasi nihil is, vind ik ook een beetje lachwekkend.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor geentjeg » do 03 okt 2019, 19:15

geentjeg
 
Berichten: 231
Geregistreerd: ma 21 aug 2017, 12:42

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor Ruva » do 03 okt 2019, 19:46

Laatst bijgewerkt door Ruva op do 03 okt 2019, 19:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3000
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor Ruva » do 03 okt 2019, 19:50

Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3000
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor ava4ever » do 03 okt 2019, 20:29

Zal wel in zijn overeenkomst gestaan hebben met OHL. Maar ja zonder hem was Euvrard er niet.
Ik vrees ervoor, als het volgende match misloopt. Hopelijk staan de spelers vol achter hun trainer en blijft de discipline ongeschonden.
ava4ever
 
Berichten: 1142
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:04
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor Wimmel » do 03 okt 2019, 20:35

ava4ever schreef in Re: Frank Vercauteren:Zal wel in zijn overeenkomst gestaan hebben met OHL. Maar ja zonder hem was Euvrard er niet.
Ik vrees ervoor, als het volgende match misloopt. Hopelijk staan de spelers vol achter hun trainer en blijft de discipline ongeschonden.


Gezien de reactie van onze club denk ik niet dat er een clausule in zijn contract stond. Vercauteren heeft gewoon zijn contract verbroken.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6634
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor zizike » do 03 okt 2019, 21:09

Het pikt. Das duidelijk.
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor MPT » vr 04 okt 2019, 06:13

Natuurlijk is het een aderlating. Dat ontkent ook niemand. Zijn métier en zijn ervaring zijn van onschatbare waarde. Langs de andere kant moet je het ook nuanceren:
Euvrard werkt nu al 2 jaar met hem. Dan ken je wel het reilen en zeilen. Hij verdient die kans. Hoeveel meer ervaring heeft hij anders nog nodig? Niemand kan daar getal op zetten. The proof of the pudding is in the eating!
De laatste weken verliepen voetballend ook stroef. Mss werkt het vertrek van franky bevrijdend: iets meer voetbal,geen kehli meer als wissel,...

Maw het team en euvrard alle steun geven die ze verdienen. En de rest is voor de geschiedenisboeken (wat de uitkomst ook zal zijn)
MPT
 
Berichten: 755
Geregistreerd: vr 18 apr 2014, 14:17

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor azerty » vr 04 okt 2019, 07:00

Maarten schreef in Re: Frank Vercauteren:Het is zeker niet de bedoeling om de dramaqueen uit te hangen, maar toen we vorig jaar de tandem Euvrard-Vercauteren binnen haalden, hoeveel van jullie dachten toen: "Yes! Euvrard!"? Ik zeg nergens dat Euvrard er niks van kan, of dat hij het niet even goed zou kunnen blijven doen, wie weet zelfs beter. Maar we hebben een voorsprong van amper 2 punten en spelen niet het beste voetbal, en zijn beperkt in opties. Veel moet er dus niet gebeuren of we verliezen 2 punten te veel in de komende wedstrijden. Om nu te doen alsof Vercauteren zijn inbreng quasi nihil is, vind ik ook een beetje lachwekkend.

Eigenlijk heb je gelijk en op zijn minst een punt.
En straks komt hij Schuurmans nog halen...
azerty
uiopqsdfvivaeltoroghjklmwxcvbn
 
Berichten: 1254
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 22:11

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor luckie » vr 04 okt 2019, 07:01

Vandaar dat Kompany, na “eerlijke en intense analyses” met sportief manager Michael Verschueren en voorzitter Marc Coucke, Frank Vercauteren contacteerde om onder hem hoofdtrainer te worden. De 62-jarige Vercauteren tekende voor één seizoen plus optie op twee extra jaren, na onderhandelingen waarvan zijn ex-club OH Leuven niet op de hoogte was. Contractueel moest dat ook niet; Vercauteren was op zelfstandige basis sportief raadgever bij de 1B-club, Anderlecht betaalt netjes de afkoopsom en nam gisteravond contact op met OHL.

Vergeleken met zijn vorige passage kent Frank Vercauteren zo goed als niemand meer bij Anderlecht. Maar binnen de staf ziet hij wel een bekend gezicht terug: zijn zoon Glenn is er sinds vorige zomer aan de slag als hoofdkinesist. Het is de tweede keer dat ze zullen samenwerken, dat was ook al bij het Russische Samara het geval. Het was gisteren overigens Vercauteren junior die zijn vader naar het oefencomplex bracht.

Vercauteren staat bekend als een keikop. Op Anderlecht benadrukt men dat de Brusselaar het ziet zitten om een tandem met Kompany te vormen. De twee kennen elkaar goed: toen Kompany als profvoetballer doorbrak, was Vercauteren op Anderlecht actief. Nadien kwamen ze elkaar ook tegen bij de nationale ploeg. Kompany blijft wel de eindverantwoordelijke. “Hij blijft als speler-manager de voetbalvisie en speelstijl van RSC Anderlecht belichamen”, staat er in het persbericht. Vercauteren wil die dus volledig onderschrijven en helpen ontwikkelen, zo beweert Verschueren.

http://www.demorgen.be/sport/nog-maar- ... ~b020351d/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor diezel » vr 04 okt 2019, 12:50

ze hebben onderhandeld zonder eerst OHL in te lichten, getuigt van weinig klasse.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7479
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor Will » vr 04 okt 2019, 15:35

erik vanhove schreef in Re: Frank Vercauteren:Toch een terechte opmerking : waar blijft de aankondiging van OHL?

verslag Stef - Engeland Thai - Vergadering in Engeland - terug naar OHL - vergadering OHL - standpunt in nemen.
Dat duurt zeker een dag of twee
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor KlaaZ » vr 04 okt 2019, 15:38

Lijkt mij logisch dat als ge op die manier gepakt wordt (en op geen enkel moment op de hoogte waart), dat de communicatie dan iets later is dan die van de wegkapende ploeg.
Avatar gebruiker
KlaaZ
Kijk eens diep in mijn Ogun
 
Berichten: 1948
Geregistreerd: zo 06 dec 2015, 21:30
Supportersclub: Den Twaalfde Man
waarschuwingen: 2

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor MARCONEW » vr 04 okt 2019, 20:15

Beste diezel

Niet vergeten dat OHL ooit Vandevelde gaan weghalen is zonder KVO in te lichten en beiden speelden toen zelf in dezelfde reeks.
MARCONEW
 
Berichten: 180
Geregistreerd: do 17 apr 2014, 18:17

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor Maarten » za 05 okt 2019, 04:12

MARCONEW schreef in Re: Frank Vercauteren:Beste diezel

Niet vergeten dat OHL ooit Vandevelde gaan weghalen is zonder KVO in te lichten en beiden speelden toen zelf in dezelfde reeks.

Slechts maanden voordien hetzelfde met Wuyts trouwens.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor luckie » za 05 okt 2019, 06:24

MARCONEW schreef in Re: Frank Vercauteren:Beste diezel

Niet vergeten dat OHL ooit Vandevelde gaan weghalen is zonder KVO in te lichten en beiden speelden toen zelf in dezelfde reeks.

Twee weken later moest Oostende op OHL komen spelen. Van frustratie sprong Kamagurka op het veld. Toen hij terug in de bezoekerstribune wilde klimmen lukte dit niet en moest hij weggeleid worden. Die kreeg hiervoor zelfs stadionverbod.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor zizike » za 05 okt 2019, 09:48

Iedere normale werknemer geeft pas zijn opzeg nadat hij ergens anders getekend heeft, zonder vooraf te waarschuwen. De vergoeding is blijkbaar betaald. Ik zie het probleem niet.

Nadien komen recruteren, is iets anders. Maar dat zie ik niet rap gebeuren, zo goed zijn we nu ook niet.
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor Jan Frans » za 05 okt 2019, 10:12

zizike schreef in Re: Frank Vercauteren:Iedere normale werknemer geeft pas zijn opzeg nadat hij ergens anders getekend heeft, zonder vooraf te waarschuwen. De vergoeding is blijkbaar betaald. Ik zie het probleem niet.

Nadien komen recruteren, is iets anders. Maar dat zie ik niet rap gebeuren, zo goed zijn we nu ook niet.

akkoord. In de normale wereld is dat een klassieke handelswijze, maar de voetbalwereld is geen normale wereld. Hier regeert ook de emotie. Vercauteren zal nooit meer met open armen ontvangen worden op Den Dreef. Het zal zijn tijd duren eer alles verwerkt is.
Laatst bijgewerkt door Jan Frans op za 05 okt 2019, 11:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor KlaaZ » za 05 okt 2019, 11:01

Jan Frans schreef in Re: Frank Vercauteren:
zizike schreef in Re: Frank Vercauteren:Iedere normale werknemer geeft pas zijn opzeg nadat hij ergens anders getekend heeft, zonder vooraf te waarschuwen. De vergoeding is blijkbaar betaald. Ik zie het probleem niet.

Nadien komen recruteren, is iets anders. Maar dat zie ik niet rap gebeuren, zo goed zijn we nu ook niet.

akkoord. In de normale wereld is dat een klassieke handelswijze, maar de voetbalwereld is geen normale wereld. Hier regeert ook de emotie. Vercauteren zal nooit meer met open armen ontvangen op Den Dreef. Het zal zijn tijd duren eer alles verwerkt is.


Da's waar, maar Vercauteren had geen functie als speler of trainer eh. Eigenlijk is dat niet anders dan wanneer ze hier morgen de kinesist komen weghalen qua principe.
Avatar gebruiker
KlaaZ
Kijk eens diep in mijn Ogun
 
Berichten: 1948
Geregistreerd: zo 06 dec 2015, 21:30
Supportersclub: Den Twaalfde Man
waarschuwingen: 2

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor Jan Frans » za 05 okt 2019, 11:21

KlaaZ schreef in Re: Frank Vercauteren:
Jan Frans schreef in Re: Frank Vercauteren:
zizike schreef in Re: Frank Vercauteren:Iedere normale werknemer geeft pas zijn opzeg nadat hij ergens anders getekend heeft, zonder vooraf te waarschuwen. De vergoeding is blijkbaar betaald. Ik zie het probleem niet.

Nadien komen recruteren, is iets anders. Maar dat zie ik niet rap gebeuren, zo goed zijn we nu ook niet.

akkoord. In de normale wereld is dat een klassieke handelswijze, maar de voetbalwereld is geen normale wereld. Hier regeert ook de emotie. Vercauteren zal nooit meer met open armen ontvangen worden op Den Dreef. Het zal zijn tijd duren eer alles verwerkt is.


Da's waar, maar Vercauteren had geen functie als speler of trainer eh. Eigenlijk is dat niet anders dan wanneer ze hier morgen de kinesist komen weghalen qua principe.

We gaan die discussie hier niet blijven voeren, en het is niet dat ik het laatste woord wil hebben, maar Vercauteren was wel iets belangrijker dan een kinesist. (het mag zelfs een uitstekend kinesist zijn)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor KlaaZ » za 05 okt 2019, 12:02

Jan Frans schreef in Re: Frank Vercauteren:
KlaaZ schreef in Re: Frank Vercauteren:
Jan Frans schreef in Re: Frank Vercauteren:
zizike schreef in Re: Frank Vercauteren:Iedere normale werknemer geeft pas zijn opzeg nadat hij ergens anders getekend heeft, zonder vooraf te waarschuwen. De vergoeding is blijkbaar betaald. Ik zie het probleem niet.

Nadien komen recruteren, is iets anders. Maar dat zie ik niet rap gebeuren, zo goed zijn we nu ook niet.

akkoord. In de normale wereld is dat een klassieke handelswijze, maar de voetbalwereld is geen normale wereld. Hier regeert ook de emotie. Vercauteren zal nooit meer met open armen ontvangen worden op Den Dreef. Het zal zijn tijd duren eer alles verwerkt is.


Da's waar, maar Vercauteren had geen functie als speler of trainer eh. Eigenlijk is dat niet anders dan wanneer ze hier morgen de kinesist komen weghalen qua principe.

We gaan die discussie hier niet blijven voeren, en het is niet dat ik het laatste woord wil hebben, maar Vercauteren was wel iets belangrijker dan een kinesist. (het mag zelfs een uitstekend kinesist zijn)


Uiteraard, maar als puntje bij paaltje komt was hij gewoon een extern adviseur. Dat is imo nog iets anders dan een trainer of een speler (waar in het voetbal inderdaad wat speciale ongeschreven regels voor gelden). :)
Avatar gebruiker
KlaaZ
Kijk eens diep in mijn Ogun
 
Berichten: 1948
Geregistreerd: zo 06 dec 2015, 21:30
Supportersclub: Den Twaalfde Man
waarschuwingen: 2

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor Maarten » za 05 okt 2019, 15:05

Het zal nu blijken of Euvrard de trainer was of de spreekbuis van de trainer he.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor dehoux » za 05 okt 2019, 16:47

Als we in de volgende matchen ( Lokeren Roeselare) minder dan 4 op 6 halen zal het zowel op het Forum als in de pers zijn van : Zonder Franky wordt het moeilijk want Euvrard kan het duidelijk niet aan;
In geval van 4 op 6 wordt dat : Euvrard trekt zijn streng zonder Franky
In geval van 6 op 6 : Franky wie?
dehoux
Imbeciel is er misschien een beetje over
 
Berichten: 720
Geregistreerd: ma 21 apr 2014, 10:40

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor Jan Frans » za 05 okt 2019, 18:10

dehoux schreef in Re: Frank Vercauteren:Als we in de volgende matchen ( Lokeren Roeselare) minder dan 4 op 6 halen zal het zowel op het Forum als in de pers zijn van : Zonder Franky wordt het moeilijk want Euvrard kan het duidelijk niet aan;
In geval van 4 op 6 wordt dat : Euvrard trekt zijn streng zonder Franky
In geval van 6 op 6 : Franky wie?

zo simpel zal het zijn.
en bij minder dan 4 op 6 zal er in "alle vriendschap" afscheid genomen worden van Vince.
Hij staat nu voor zijn grote toegangsexamen.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Frank Vercauteren

Berichtdoor KlaaZ » za 05 okt 2019, 18:13

Zou wel zeer belachelijk zijn, uw trainer buitensmijten omdat ge een wedstrijd verliest.
Avatar gebruiker
KlaaZ
Kijk eens diep in mijn Ogun
 
Berichten: 1948
Geregistreerd: zo 06 dec 2015, 21:30
Supportersclub: Den Twaalfde Man
waarschuwingen: 2

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


"like" ons op Facebook!
cron