Thomas Henry

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Maarten » zo 14 feb 2021, 16:33

Boogerb schreef in Re: Thomas Henry:Aangezien ze Henry zelf voor €500 000 hebben gevonden in Tubeke godbetert, verwacht ik toch dat met de hulp van datascouts dit zeker moet lukken.

Wil op zich niets zeggen natuurlijk. Harboui hebben ze ook gevonden zonder datascouts. Maar Kostovski hebben ze ook gevonden, en Regales ook.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18240
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Boogerb » zo 14 feb 2021, 16:52

Maarten schreef in Re: Thomas Henry:
Boogerb schreef in Re: Thomas Henry:Aangezien ze Henry zelf voor €500 000 hebben gevonden in Tubeke godbetert, verwacht ik toch dat met de hulp van datascouts dit zeker moet lukken.

Wil op zich niets zeggen natuurlijk. Harboui hebben ze ook gevonden zonder datascouts. Maar Kostovski hebben ze ook gevonden, en Regales ook.


Dan mogen we toch verwachten dat de datascouts de Kosto's en Regalesen van deze wereld er tussenuit filteren :)
Boogerb
 
Berichten: 270
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:44

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » zo 14 feb 2021, 16:57

Boogerb schreef in Re: Thomas Henry:Aangezien ze Henry zelf voor €500 000 hebben gevonden in Tubeke godbetert, verwacht ik toch dat met de hulp van datascouts dit zeker moet lukken.


Henry speelde een bereseizoen bij Tubize. Zoveel verstand van voetbal of scouting moest je niet hebben om te zien dat hij een goeie spits was.

Op het moment dat wij Henry daar gingen weghalen was de degradatiestrijd beslist en wist Tubize dat ze zouden degraderen en dat Leuven zich zou redden.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6673
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Boogerb » zo 14 feb 2021, 17:06

Wimmel schreef in Re: Thomas Henry:
Boogerb schreef in Re: Thomas Henry:Aangezien ze Henry zelf voor €500 000 hebben gevonden in Tubeke godbetert, verwacht ik toch dat met de hulp van datascouts dit zeker moet lukken.


Henry speelde een bereseizoen bij Tubize. Zoveel verstand van voetbal of scouting moest je niet hebben om te zien dat hij een goeie spits was.

Op het moment dat wij Henry daar gingen weghalen was de degradatiestrijd beslist en wist Tubize dat ze zouden degraderen en dat Leuven zich zou redden.


Dat is net mijn punt, we zijn hem gaan weghalen bij een ploeg uit dezelfde reeks dus die we al kenden. Het feit is dat we nu meer tools en middelen (spelen in 1A en hebben een goeie ploeg) hebben om goeie spelers te vinden en binnen te halen.
Boogerb
 
Berichten: 270
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:44

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » zo 14 feb 2021, 17:30

Boogerb schreef in Re: Thomas Henry:Dat is net mijn punt, we zijn hem gaan weghalen bij een ploeg uit dezelfde reeks dus die we al kenden. Het feit is dat we nu meer tools en middelen (spelen in 1A en hebben een goeie ploeg) hebben om goeie spelers te vinden en binnen te halen.


Op zich hebben we dit seizoen net hetzelfde gedaan met De Norre en Schrijvers he. En zoals je zegt, nu we meer middelen kunnen we ook dit soort spelers binnenhalen. Alleen vraag ik me af of onze scouting cel in dit soort transfers veel verdiensten heeft. Iedereen kent De Norre en Schrijvers en weet wat ze kunnen en wat waard zijn.

Naar mijn mening moet een scouting cel vooral op zoek naar spelers in het buitenland. Als zij interessante profielen gevonden hebben moeten onze datascouts in actie schieten om te zien of de spelers in kwestie passen in het Belgische voetbal en het spelsysteem van onze trainer. Zo vind ik bijvoorbeeld dat onze scouts goed werk geleverd hebben bij het vinden van Malinov en Al-Tamari
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6673
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Boogerb » zo 14 feb 2021, 17:42

Wimmel schreef in Re: Thomas Henry:
Boogerb schreef in Re: Thomas Henry:Dat is net mijn punt, we zijn hem gaan weghalen bij een ploeg uit dezelfde reeks dus die we al kenden. Het feit is dat we nu meer tools en middelen (spelen in 1A en hebben een goeie ploeg) hebben om goeie spelers te vinden en binnen te halen.


Op zich hebben we dit seizoen net hetzelfde gedaan met De Norre en Schrijvers he. En zoals je zegt, nu we meer middelen kunnen we ook dit soort spelers binnenhalen. Alleen vraag ik me af of onze scouting cel in dit soort transfers veel verdiensten heeft. Iedereen kent De Norre en Schrijvers en weet wat ze kunnen en wat waard zijn.

Naar mijn mening moet een scouting cel vooral op zoek naar spelers in het buitenland. Als zij interessante profielen gevonden hebben moeten onze datascouts in actie schieten om te zien of de spelers in kwestie passen in het Belgische voetbal en het spelsysteem van onze trainer. Zo vind ik bijvoorbeeld dat onze scouts goed werk geleverd hebben bij het vinden van Malinov en Al-Tamari


Volledig akkoord, daarom dat ik ook denk dat de vervanger van Henry uit het buitenland zal komen. Binnen België zou ik niet direct zien wie hem gaat vervangen.
Boogerb
 
Berichten: 270
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:44

Re: Thomas Henry

Berichtdoor diezel » zo 14 feb 2021, 20:13

Henry is nog niet weg hoor, ook niet zomaar in de zomer. Die prevljak van Eupen is ne goeie, die mag komen.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7511
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Jan Frans » zo 14 feb 2021, 21:32

:^: :^: :^: Mag ik vloeken in de kerk ? In Belgie zie ik enkel Lamkel Ze. Mag zeker weg bij Antwerp. Contract met waterdichte afspraken, boetes die niet interpreteerbaar zijn en met een oude politiechef als Brys kan dit werken
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6792
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » zo 14 feb 2021, 21:58

Jan Frans schreef in Re: Thomas Henry::^: :^: :^: Mag ik vloeken in de kerk ? In Belgie zie ik enkel Lamkel Ze. Mag zeker weg bij Antwerp. Contract met waterdichte afspraken, boetes die niet interpreteerbaar zijn en met een oude politiechef als Brys kan dit werken


Neen. Brys heeft intelligente spelers nodig. Zelfs de makelaar van Lamkel Ze stelt dat hij niet van slimste is. Het niveau van Croizet.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42981
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Maarten » ma 15 feb 2021, 03:25

:lol: :lol:
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18240
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Pieje » ma 15 feb 2021, 13:56

We hebben ons fair share van ongeleide projectielen gehad. Niemand trekt Ze's kwaliteiten in twijfel, maar die kunnen onmogelijk waard zijn om hem in dit OHL op te nemen.
Avatar gebruiker
Pieje
 
Berichten: 602
Geregistreerd: za 02 aug 2014, 16:22

Re: Thomas Henry

Berichtdoor nickohl » wo 17 maart 2021, 14:41

Henry zijn marktwaarde op Transfermarkt is vandaag opgewaardeerd van 1,8 naar 3,5 miljoen € terwijl die van Onuachu die even oud is van 12 naar 17 miljoen gegaan is... :?

Hij is nu ook duurder dan Dessers, die eveneens van 94 is, wiens waarde naar 3,2 gezakt is, komende van 4 miljoen.

Ik snap toch ni waar ze die verschillen halen ze...
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Thomas Henry

Berichtdoor zizike » wo 17 maart 2021, 15:27

nickohl schreef in Re: Thomas Henry:Henry zijn marktwaarde op Transfermarkt is vandaag opgewaardeerd van 1,8 naar 3,5 miljoen € terwijl die van Onuachu die even oud is van 12 naar 17 miljoen gegaan is... :?

Hij is nu ook duurder dan Dessers, die eveneens van 94 is, wiens waarde naar 3,2 gezakt is, komende van 4 miljoen.

Ik snap toch ni waar ze die verschillen halen ze...


dat doen ze dus zo: http://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/5043691/transfermarkt-legt-uit-zo-berekenen-we-waardes-van-spelers
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Thomas Henry

Berichtdoor jeanneke » wo 17 maart 2021, 18:49

Van mij moet hij zeker niet weg. Indien toch, minstens 10 miljoen EUR!
jeanneke
Stuurt zijn kat
 
Berichten: 363
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:09

Re: Thomas Henry

Berichtdoor diezel » wo 17 maart 2021, 19:24

ik zou hem ook liefst gewoon houden gezien zijn enorme belang in het systeem. Als hij niet blijft wordt dit sowieso de eerste uitgaande transfer waar een enorme meerwaarde op gepakt zal worden. Aangekocht voor een appel en een ei en een verkoopprijs die zeker tussen de 10 en 15 miljoen zal liggen. Ze zouden nu toch tijd genoeg gehad moeten hebben om een evenwaardige vervanger te vinden, die ook wat mag kosten.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7511
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » do 01 apr 2021, 07:14

Thomas Henry, sterkhouder bij OH Leuven: “Mijn opa houdt elke letter bij die over mij verschijnt”

Elke week vuurt onze reporter Dave Peters een reeks ongewone vragen af op een sporter. Deze week: Thomas Henry van OH Leuven.

Speelde je vroeger vaak met de olympische medailles van je vader?

“Eerlijk? Mijn vader spreekt nooit over zijn prestaties. In het schermen was hij wereldtop en toch is hij altijd erg bescheiden gebleven. Dat zit een beetje in de familie, denk ik. We hebben wel eens samen aan een vader-zoon-toernooi deelgenomen. Toen heb ik thuis zijn medailles geteld, ja. Het waren er een stuk of veertien. Sport stond altijd voorop bij ons thuis. Ze hebben me eerst ingeschreven in een atletiekclub omdat het de meest complete sport was. Alle spieren worden getraind. Je loopt, je springt, je doet alles eigenlijk. Ik ben pas op mijn vijftiende beginnen te voetballen, hè. Of ik een veelzijdig atleet was? Bwah, speerwerpen, polsstokspringen, hordelopen: ik heb het allemaal gedaan. Ça va?”

Je hebt toch wel gejongleerd met de basketballen van je moeder?

“Iedere balsport zijn specifieke bal. Ik heb wel nog met mijn grootvader op van die ovalen rugbyballen staan trappen. Opa is de uitzondering in de familie. Die praat het meest. Hij kan op een familiefeest plots een foto bovenhalen van dertig jaar geleden en dan zeggen dat mijn moeder haar werptechniek niet goed is. En die meent dat dan, hè. Zoals die keer dat hij op tv Shaquille O’Neal een korf zag missen. Man! Hij schreeuwde het hele huis bij elkaar. Hoe is dat nu mogelijk dat ie dat mist. Weet je hoeveel hij verdient? Mijn grootvader is bijna tachtig, maar bijzonder fier. Hij sport ook nog geregeld. En hij houdt elke letter bij die over mij verschijnt. Dit artikel ook? Uiteraard. Dat jaagt hij dan door Google Translate. Zalige vent!”

Welke JPL-verdedigers lust je rauw?

(resoluut) “Ik kan er zo drie opnoemen, maar dat ga ik niet doen. Want op die manier leg ik de focus op het negatieve. En ik ben een positieve gast. Ik kan je wel zeggen dat ik nooit iemand ga zoeken die het niet verdient. Da’s duidelijk, zeker? Maar wie mij een kloot aftrekt, die heeft potentieel een probleem.”

“Wat ik zoal meemaak? Ik zal je een concreet voorbeeld geven. Van dit seizoen. Er was een discussie ontstaan met een tegenstander. Die vond het nodig om achter me aan te komen en me te trakteren op een dikke fluim. Vol op mijn achterhoofd. Na de match stond ik hem op te wachten aan de tunnel. Buiten het oog van de camera’s. Ik heb hem beleefd – in het Engels – duidelijk gemaakt wat ik ervan vond. Hij droop af. Einde verhaal.”

Na je tweede match in België was je stomverbaasd dat je al viermaal had gescoord. Weet je dat nog?

“Toen hebben we elkaar gezien in Lommel. Dat weet ik nog heel goed. Dat was in augustus 2018, met Tubeke. Ik wist niet wat me overkwam. Vier goals! Dat was in de Franse derde klasse meestal mijn seizoentotaal. Een jaar of zeven geleden speelde ik bij Beauvais nog vaak op de tien, met Xavier Mercier in de spits. (lacht) Nu zijn de rollen omgekeerd. De coach die dat voor elkaar heeft gekregen, is Christian Bracconi. Speciale man. Corsicaan ook, met een open en mooi karakter. Ik denk met een warm gevoel terug aan onze samenwerking in Tubeke.”

Heb je ooit al een Canadese beer in de ogen gekeken?

“Hoe kom je daarbij? Ah, je hebt die foto van in Canada gezien op mijn Instagram. Euhm, ik zal het nu maar toegeven, zeker? Hij is genomen ergens op de grens tussen Frankrijk en Zwitserland. Waarom? Wel, we waren dus op vakantie en een van mijn vrienden bleef maar bellen. Hij wilde dat ik zou meespelen in een wijktoernooi. Maar dat kon helemaal niet, want ik was op vakantie. Om er vanaf te zijn heb ik toen een plek gezocht die eruitzag als Canada en die heb ik gepost. Dat leest hij nu ook voor het eerst. Mijn zus is ondertussen wel in Montréal gaan wonen. Telt dat ook een beetje mee?” (lacht)

Ben je al een villa gaan uitkiezen in het mondaine Leicester?

“Het is een publiek geheim dat ik droom van de Premier League. Maar er zijn nog mooie competities. De Bundesliga is geweldig, de tactische steekspellen in Italië… We zullen zien. Feit is dat ik zal kiezen voor een project waarin ik me kan vinden. De club die me laat voelen dat ze me echt graag wil, heeft een streepje voor. Een club in een warm land met mooie stranden? Dat interesseert me helemaal niet. Ik ga een honderd procent sportieve keuze maken. Ook dat zit er bij ons in de familie in geprogrammeerd. Het plaatje moet kloppen. Als de TD me wil, maar de coach twijfelt, dan ga ik niet. Punt. Ik zou graag Champions League spelen en me meten met de beste verdedigers ter wereld, spelers à la Sergio Ramos. Maar mijn eerste prioriteit ligt vooralsnog hier in Leuven. Dat is duidelijk.

Dat lijkt me inderdaad correct na die relatief waanzinnige 1B-transfer in 2019.

luckie schreef in Re: Zomertransfers 2019:za 25 mei 2019, 00:06 De deal over Henry was tijdens de thuiswedstrijd tegen Tubize op 10 minuten tijd beklonken. Die van Tubize werden overvallen door de interesse en floepten er zo maar een zot bedrag uit: 500.000 wat 300.000 meer was dan het bedrag dat Beerschot wilde geven. Tot hun verbazing zei Vandebroeck zonder de minste aarzeling: "Geld is op OHL geen issue." Ze trokken zich 10 minuten terug en de zaak was beklonken. Zo simpel was het. Hallucinante lichtzinnigheid.


“Leuven heeft me gehaald op een moment dat Tubeke in zware financiële problemen zat. En dan moet je weten dat mijn laatste match voor Tubeke er een was óp Leuven. Tijdens de match zou de finale vergadering over de transfer plaatsvinden. Daar wilde ik niets van weten. Ik zou het na de match wel horen. We wonnen met 0-2 en ik maakte mijn laatste goal in het shirt van Tubeke. De contacten waren er al wat langer. Ik ben een paar weken eerder met een capuchon over mijn hoofd de club gaan bezoeken. Wim De Corte gaf me een rondleiding. Maar een deal was er niet. Absoluut niet. Het spel is eerlijk gespeeld. Of ik de jackpot te pakken had? Tja, wat is de jackpot? Mijn loon ging maal vijf! Ik weet nog dat keeper Théo Defourny me grappend zei dat hij blij was dat Tubeke me had verkocht. Dan zou hij eindelijk betaald worden.” (hilariteit)

Alsof er toen geen 1A-mecenas je wilde wegkapen?

“Die was er inderdaad. Ik wil de naam van de club liever niet noemen. Ik ben ze uit beleefdheid ook gaan bezoeken, want de interesse leek oprecht. Toen begon Tubeke steeds meer geld te vragen en haakte ook mijn buikgevoel af. Als ik zie wat er dat seizoen allemaal gebeurd is bij die club, dan kan je zeggen dat ik met OHL de juiste keuze heb gemaakt.”

Was je een slimme tiener?

“Dat is heel relatief, hè. Ik wilde alleen maar voetballen. Dan ga je al eens spijbelen. Slim is dat niet, natuurlijk. Nog dommer was dat ik vrij opzichtig de commentaren van de leerkrachten uit mijn agenda wiste. Maar op zo’n manier dat je vanop drie kilometer kan zien dat er mee geprutst is.”

Je beseft toch dat wij Belgen Europees kampioen gaan worden?

“Ik ben tijdens het WK een paar matchen gaan kijken in een Brussels café vlakbij de Grote Markt. Ik supporterde voor Frankrijk, uiteraard. Mijn ploegmaat Anthony Lippini niet. Die was voor België. Hilarisch, die gesprekken die we toen hadden. Hij is een Corsicaan en die houden er al eens een andere mening op na, om het zacht uit te drukken. (lacht) Ik heb gejuicht bij de goals. Natuurlijk! Maar dat viel zo hard op omdat er nog wat Fransen rondliepen. Ik begreep jullie frustratie ook wel na de wedstrijd. Deze generatie Belgen, dat maak je niet elk decennium mee, natuurlijk.”

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210331_97658626
-----------------------
Na die wedstrijd mocht de trainer van Tubeke niet mee met de ploeg op de bus maar moest hij in de auto stappen van de voorzitter van Tubeke, die hem tijdens de rit duidelijk maakte dat Henry weg was. Hij wilde per direct opstappen maar in die auto werd hij gekalmeerd en overtuigd om toch te blijven.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42981
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Ruva » do 01 apr 2021, 10:57

Met geld gaan we hem dus niet kunnen overtuigen. Met ambitieuze transfers misschien wel? Maar de buitenlandse competities hebben grotere aantrekkingskracht vrees ik.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3002
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » wo 21 apr 2021, 18:00

Thomas Henry is klaar voor de volgende stap: "Ik wil progressie blijven maken"

Henry was vorig seizoen nog topscorer in de Proximus League en is dit seizoen met OHL op dat elan doorgegaan. Hij is de op één na beste doelpuntenmaker op onze Belgische velden, alleen Paul Onuachu van Racing Genk is hem voor. De Fransman is hongerig en kijkt alleen maar vooruit...

Met 21 doelpunten en 6 assists in 31 competitiewedstrijden is Thomas Henry een van de betere in de Pro League. De spits heeft een grote bijdrage geleverd aan het boerenjaar van OHL. "Als gepromoveerde ploeg, is wat we dit seizoen bereikt hebben, echt niet slecht. We hebben verschillende topploegen verslagen: Club Brugge, Antwerp, Anderlecht, Standard en Gent”

“Er zijn veel positieve punten uit dit seizoen te halen. Er is wel een bittere nasmaak met onze laatste vijf wedstrijden waarin we niet hebben kunnen winnen. In een paar wedstrijden hebben we dom puntenverlies geleden door enkele scheidsrechterlijke beslissingen die tegen ons waren genomen, en vervolgens de wedstrijd deden kantelen. We hadden gehoopt de play-offs te halen, in plaats daarvan gaan we gewoon trainen," zegt de 26-jarige aanvaller.

In zijn eerste seizoen in de Belgische topklasse bleef de Fransman de doelpunten maar opstapelen. "Ik had niet verwacht dat ik 21 doelpunten zou maken, en niemand verwachtte dat van mij. Sommigen twijfelden aan mij omdat de topschutters uit 1B, het seizoen nadien, er bijna nooit in slaagde om veel doelpunten te maken in 1A”

“Ik leer snel, en ik ben trots dat ik hier nu zo mag staan. Ik heb echter een groot deel te danken aan mijn ploeggenoten, ik stond vaak gewoon op de juiste plaats. Voor sommigen primeren de statistieken, ik concentreer me liever op het team", benadrukte de Fransman.

De OHL-spits maakt geen geheim van zijn ambities en zou aan het eind van het seizoen Leuven willen verlaten. De spits wordt nauwlettend in de gaten gehouden door verschillende Belgische clubs, maar ook door Spaanse, Duitse en Engelse clubs.

"Ik werk hard en ik denk dat ik de laatste jaren goed geëvolueerd ben. Ik heb op een korte tijd in de spits leren spelen. Mijn doel is om progressie te blijven maken en op die manier naar het volgende niveau uit mijn carrière te gaan. Ik wil nog beter worden. De club weet dat, en we zullen zien welke kansen er deze zomer op mijn pad komen. Het kan Engeland, Spanje, Italië of Duitsland zijn. Ik ben nieuwsgierig naar alles en ik wil blijven leren," aldus Thomas Henry.

http://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... gende-stap
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6673
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

"Ik wil de volgende stap zetten in mijn carrière"

Berichtdoor luckie » wo 19 mei 2021, 13:28

Thomas Henry (OH Leuven): 'Het is duidelijk: ik wil de volgende stap zetten in mijn carrière'

Uit Sport/Voetbalmagazine van 19/05/2021

Afbeelding

Met zijn 21 goals was hij een van de sensaties in de Jupiler Pro League. Blijft de Franse spits bij OH Leuven?

Het einde van het seizoen van OH Leuven was met 2 op 15 niet schitterend. Jullie misten daardoor zelfs play-off 2, terwijl jullie eigenlijk nog lang in de running waren voor play-off 1...

Thomas Henry: 'Het is verschrikkelijk. Ineens is alles over. We hebben verder getraind tot 7 mei, maar we hadden geen doel meer. Ik moet zeggen dat het voor ons allemaal een serieuze klap was. Individueel, in de eerste plaats, is het een grote teleurstelling, maar ook collectief was het een mokerslag. We draaiden een geweldig seizoen, maar we vergooiden het op het einde, dat is de samenvatting. Maar goed, ik houd mezelf dan voor dat we hier als promovendus vóór het seizoen voor getekend hadden. Dus nu is het tijd om de bladzijde om te draaien. We zijn profvoetballers, we vergeten dat wel.'

Jij zou de bladzijde kunnen omdraaien met een mooie transfer. Is het voor jou - je bent bijna 27 - niet een beetje nu of nooit?

Henry: 'Dat klopt. Ik heb zin om de volgende stap te zetten en het is duidelijk dat het daar het moment voor is. Afgelopen winter is het er niet van gekomen omdat ik die wintermercato's altijd heel vreemd vind. Maar deze zomer moet een keerpunt worden in mijn carrière.

'Nu goed, je weet het, bij een transfer zijn meerdere partijen betrokken. Dat hangt niet alleen van mij af. Ook de club heeft daar zijn woordje in te zeggen, maar in mijn hoofd is het duidelijk. In dit stadium is het moeilijk om er iets over te zeggen, maar de gesprekken met de coach en de sportief directeur om een akkoord te vinden zijn al enkele weken gaande. Ze weten heel goed hoe ik erover denk. Alles zal nu afhangen van het aanbod. Over geld spreek ik zelfs niet, ik wil vooral weten wat het sportieve project is. Ik wil spelen, speelminuten krijgen bij een ambitieuze club.'

Je belandde in België, bij Tubize, in de zomer van 2018. Zou je het niet zien zitten om nog een seizoen langer in ons land te blijven?

Henry: 'Ik sta open voor alles, maar ik wil zo hoog mogelijk gaan.
Ofwel zal het een Belgische club zijn die Europees speelt ofwel, en dat blijft mijn prioriteit, kom ik in een betere competitie terecht. Maar laat ons duidelijk zijn: het is niet aan mij om op die vraag te antwoorden. Ik respecteer de club. Feit is dat ik veel telefoontjes krijg, via mijn makelaar, van clubs die zich geïnformeerd hebben, maar nu moet een van die ploegen nog doorduwen bij OH Leuven. Ik wil de zaken niet forceren. En ik doe er trouwens alles aan om een zekere afstand te houden.'

Je spreekt nu over 'zo hoog mogelijk' mikken. Dat is een radicaal ander discours dan begin dit seizoen. Ben je het afgelopen jaar veranderd?

Henry: 'Ik ben een voorzichtig iemand en ik houd er niet van om over mezelf te praten, maar als je er net een seizoen met 21 goals in 1A op hebt zitten, heb je wel andere verwachtingen. Ik wil de kansen grijpen omdat ik weet het, op mijn 26e, tijd is. Ik heb lang getwijfeld, maar ik weet vandaag dat ik wil genieten van mijn carrière. Ik ben niet meer die jonge speler die men een beetje pushte om profvoetballer te worden omdat hij zo gemakkelijk scoorde. Ik heb, laat ons zeggen, bepaalde zekerheden verworven. Ik twijfel er niet langer aan dat ik een hoog niveau aankan.'

Is er een competitie waar je van droomt?

Henry: 'Ik hou van voetballen. Ik bewonder de tactische cultuur in Italië, de techniek van de spelers in Spanje en ik heb een hoge pet op van de Premier League. Maar ik ben een complete aanvaller, dus denk ik dat ik in verschillende competities aan de slag kan. Ik kan in de kleine ruimte spelen en traag ben ik ook niet. De Franse competitie is echter geen doel. Dat ik Frankrijk drie jaar geleden verlaten heb, was de beste keuze van mijn leven. Ik besef dat ik hier meer ben opengebloeid dan in Frankrijk. Het is trouwens in België dat ik Engels geleerd heb en dat ik steden als Antwerpen, Gent en Brussel bezocht heb. Ik heb een feeling met dit land en dat smaakt naar meer. Ik hoop echt dat ik in mijn carrière zo veel mogelijk kan reizen.'

http://sportmagazine.knack.be/sport/vo ... 35271.html
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42981
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Pieje » wo 19 mei 2021, 13:37

Ik heb me laten vertellen dat hij in de kleedkamer al afscheid nam (als in: "salut, ik ben hier weg, merci voor alles" en niet "tot na de zomer eh mannen").
Avatar gebruiker
Pieje
 
Berichten: 602
Geregistreerd: za 02 aug 2014, 16:22

Re: Thomas Henry

Berichtdoor diezel » wo 19 mei 2021, 15:30

Pieje schreef in Re: Thomas Henry:Ik heb me laten vertellen dat hij in de kleedkamer al afscheid nam (als in: "salut, ik ben hier weg, merci voor alles" en niet "tot na de zomer eh mannen").

dan moet hij die geïnteresseerde ploegen maar overtuigen om het grote geld op tafel te leggen, dan is iedereen content.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7511
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » wo 04 aug 2021, 17:44

luckie schreef in Bayats filosofie: geen dienst zonder wederdienst:Bayats filosofie: geen dienst zonder wederdienst

Ik schreef: Bayat gaat zijn move doen en daarna de wederdienst


Op VoetbalBelgië staat nu:

Het is nu wachten op de officiële bekendmaking van zijn transfer naar KAA Gent.

http://www.voetbalbelgie.be/specials/he ... 021/08/04/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42981
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Dubbelpunt » di 24 aug 2021, 14:35

Merci pour tous, Thomas! Bon chance!

Het zekere is dus gebeurd en ik zal niet ontkennen dat dit me een beetje triest stemt. Ik was verdomme fan van deze...
Dubbelpunt
 
Berichten: 1879
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Jan Frans » di 24 aug 2021, 14:59

Dubbelpunt schreef in Re: Thomas Henry:Merci pour tous, Thomas! Bon chance!

Het zekere is dus gebeurd en ik zal niet ontkennen dat dit me een beetje triest stemt. Ik was verdomme fan van deze...

2
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6792
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » di 24 aug 2021, 15:21

Dubbelpunt schreef in Re: Thomas Henry:Merci pour tous, Thomas! Bon chance!

Het zekere is dus gebeurd en ik zal niet ontkennen dat dit me een beetje triest stemt. Ik was verdomme fan van deze...


We zullen hem dankbaar herinneren.

Iman Abdulmajid, bij het overlijden van haar man David Bowie : “Soms ken je de echte waarde van een moment pas als het een herinnering is.”

Maar ze zal tezelfdertijd pijnlijk zijn...... we zullen zijn wekelijks doelpunt missen.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42981
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


"like" ons op Facebook!
cron