Thomas Henry

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Henry heeft droomtransfer beet

Berichtdoor luckie » di 24 aug 2021, 15:30

Henry heeft droomtransfer beet

Afbeelding

Thomas Henry verkast naar Venezia FC en realiseert zo zijn droom. De Franse spits krijgt de kans zijn limieten te testen in een Europese topcompetitie, waar een heel aantal spelers actief zijn die vorige maand het EK wonnen. Traditieclub Venezia FC promoveerde naar de Serie A en liet op de openingsspeeldag een goede indruk op het veld van SSC Napoli.

De kogel is door de kerk. Thomas Henry speelt voortaan bij de club met de stijlvolste uitrusting ter wereld. De aanvaller mag de netten doen trillen van het Stadio Pierluigi Penzo van Venezia FC. Het op één na oudste stadion in Italië biedt slechts plaats aan 7.500 tifosi en is bovendien enkel per boot of te voet bereikbaar. De Italiaanse club kent een rijke traditie en is de voorbije jaren aan een gestage opmars bezig.

Venezia FC, waar ook Daan Heymans en David Okereke voetballen, verloor zondag op de openingsspeeldag van de competitie met 2-0 in het Stadio Diego Armando Maradona. De Venetianen komen voor het eerst in bijna 20 jaar opnieuw uit in de Serie A.

Afbeelding

Tussen Thomas Henry en OH Leuven was het meteen liefde op het eerste gezicht. De Fransman ruilde in januari 2019 Tubize in voor Leuven. Op dat moment stonden de Leuvenaars op de laatste plek in 1B, na een thuisnederlaag tegen de Waals-Brabanders. Thomas had een belangrijk aandeel in het behoud met zijn drie doelpunten in de eindronde.

In het seizoen 2019-2020 begon Henry al snel te scoren aan de lopende band. Op het veld van Virton zorgde hij ervoor dat OH Leuven de eersteperiodetitel binnenhaalde. Eind juli van vorig jaar bleek dat voldoende om door te stoten naar de Jupiler Pro League.

Afbeelding

Ook op het hoogste niveau bleef de doelpuntenmachine gewoon draaien. Vorig seizoen trof Henry 21 keer raak in de Jupiler Pro League. In deze campagne scoorde Thomas drie keer in de eerste drie competitiewedstrijden. Met 45 doelpunten in 79 wedstrijden verlaat Henry Den Dreef langs de grote poort. Iedereen met een hart voor OH Leuven dankt de Fransman voor 2,5 fantastische jaren en wenst hem onwaarschijnlijk veel succes bij Venezia FC.

Afbeelding

http://www.ohleuven.com/nieuws/2230992 ... nsfer-beet

In het filmpje hieronder kun je nog eens genieten van de doelpunten van Thomas Henry voor OH Leuven:

http://www.ohleuven.com/tv/2231095/all ... -oh-leuven
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » di 24 aug 2021, 18:03

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Rudi » vr 27 aug 2021, 17:21

Meteen een basisplaats in de match Udinese-Venezia van vanavond

http://nl.soccerway.com/matches/2021/08/27/italy/serie-a/udinese-calcio/ssc-venezia/3558257/
Avatar gebruiker
Rudi
Held
 
Berichten: 1469
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 18:18
Woonplaats: Bekkevoort

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Maarten » vr 27 aug 2021, 17:24

Rudi schreef in Re: Thomas Henry:Meteen een basisplaats in de match Udinese-Venezia van vanavond

http://nl.soccerway.com/matches/2021/08/27/italy/serie-a/udinese-calcio/ssc-venezia/3558257/

Nog enkele andere oude bekenden vanuit de JPL. Okereke en Heymans.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Rudi » vr 27 aug 2021, 19:24

Eindstand : Udinese-Venezia 3-0

32'
Thomas Henry (Venezia) lijkt door te breken, maar een tegenstander voorkomt dat. Venezia krijgt eens kans op scoren uit een hoekschop.

69'
Thomas Henry (Venezia) creëert zijn eigen ruimte en schiet vervolgens van middellange afstand wild over het doel. De bal is buiten het veld en dus een doeltrap voor Udinese.

78'
Wissel. Francesco Forte (Venezia) erin, Thomas Henry eruit.
Avatar gebruiker
Rudi
Held
 
Berichten: 1469
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 18:18
Woonplaats: Bekkevoort

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » vr 27 aug 2021, 21:43

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » za 28 aug 2021, 17:05

Henry: “OH Leuven zit voor altijd in mijn hart”

Een welgemeende knuffel hier, een plaagstoot daar, zijn eerste indrukken over de Serie A delen met spelers en staf, … Thomas Henry bracht zaterdag een bezoek aan het trainingscentrum in Oud-Heverlee om er op gepaste wijze afscheid te nemen van de mensen waarmee hij ruim 2,5 jaar lief en leed heeft gedeeld.

Het afscheidsinterview met Thomas Henry begin met het afsteken van een loftrompet over OH Leuven. “Vanaf dag één voelde ik mij goed in de stad en bij de club. Hier bloeide ik helemaal open als mens en als speler. Ik ontwikkelde mijzelf als diepe spits. We behaalden samen de promotie naar de Jupiler Pro League en kenden een goed seizoen op het hoogste niveau in België. Samen hebben we hier een heel mooi verhaal geschreven: spelers, technische en medische staf, vrijwilligers en fans. Ik zal de club altijd in mijn hart blijven dragen en van dichtbij volgen. Bedank zeker iedereen die mijn pad heeft gekruist in het artikel.”

“Ik ben heel blij met mijn nieuwe leven en met deze unieke kans die ik absoluut moest grijpen”, straalt Thomas Henry. “Met Venezia FC speel ik in een erg hoog aangeschreven competitie tegen topverdedigers als Chiellini en Bonucci. Ik durf te stellen dat de Serie A de beste verdedigers ter wereld telt. Het verdedigen zit echt ingebakken in de Italiaanse cultuur. Ik besef dat er mij een grote uitdaging wacht, maar deze kans zou ik misschien nooit meer krijgen.”

De keuze voor Venezia bleek eenvoudig voor de Fransman en was dan ook snel gemaakt. “Coach Paolo Zanetti wou mij er ontzettend graag bij. Ook met de technisch directeur en met de voorzitter van Venezia had ik enkele goede gesprekken. Het vertrouwen van die mensen maakte het voor mij erg makkelijk om voor deze club te kiezen. Het financiële speelt uiteraard een rol, maar belangrijker voor mij is dat een club en een coach me echt willen en in mij geloven. Ik wil mijn limieten aftasten en dat kan enkel als ik speel.”

En dan is er uiteraard nog de stad Venetië. “Prachtig, zo’n stad onder water. Heel toeristisch wel, maar vooral ook adembenemend mooi. De eerste dag ontdekte ik de stad via een watertaxi. Brugge wordt wel eens het Venetië van het noorden genoemd, maar volgens mij hebben ze daar geen watertaxi’s”, grijnst Henry. “Maak je geen zorgen, het wordt cool leven in Venetië. Volgende week ga ik wat huizen bezoeken. Daar had ik in mijn eerste week geen tijd voor.”

Zijn eerste indrukken over Italië als voetballand snoof Henry op in Napels. Zijn team speelde zijn eerste competitiewedstrijd in het mythische Stadio Armando Maradona. “Impressionant. Die stad, maar eigenlijk heel Italië, ademt echt voetbal uit. Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat voetbal daar een echte religie is. De druk en de verwachtingen van de tifosi zijn dan ook enorm hoog. Er wordt ook elke dag getraind op het tactische aspect. Gelukkig brachten mijn coaches in België mij veel bij op dat vlak. Dat maakt dat ik op training wel snap wat de coach wil.”

De aanwezigheid van Okereke en Heymans, die Henry kent als tegenstanders uit de Jupiler Pro League, vergemakkelijkt de integratie van Thomas. “Met Daan ga ik samen Italiaans leren. Da’s echt nodig, want een andere taal spreken ze hier eigenlijk niet. Ik beloof plechtig het Nederlands dat ik in Leuven oppikte, niet te verleren. Het Nederlands vertegenwoordigt voor altijd een stukje van mijn leven. Bovendien weet je nooit wat het leven nog voor jou in petto heeft en misschien kan ik dat Nederlands ooit nog wel gebruiken.”

Gisteren in de vooravond nam Venezia FC het op de tweede speeldag in de Serie A op tegen Udinese FC. Henry stond aan de aftrap en beukte ruim 75 minuten in op de verdediging van de thuisploeg. Tevergeefs. “We verloren met 3-0, maar die score geeft geen juist beeld van het wedstrijdverloop. In de eerste helft hadden wij het betere van het spel en domineerden we zelfs. We maakten onze kansen niet af en kregen het deksel op de neus. Ik heb al door dat je in deze competitie maar beter niet op achterstand kunt komen. Nog eens, je speelt in de Serie A tegen topverdedigers.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2234459 ... b6QzDHgFyE
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » za 28 aug 2021, 18:16

Deze foto's hoorden bij dat artikel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Jan Frans » zo 29 aug 2021, 10:48

ik onthou :

- "De druk en de verwachtingen van de tifosi zijn enorm hoog."..... Ik stel voor dat wij hier een voorbeeld aan nemen. Ploeg, staf en bestuur kunnen gerust wat druk gebruiken.
- Hij heeft Nederlands geleerd en gaat nu Italiaans leren. Hij benadrukt dus het belang van de taal voor de integratie. :+:

Buona fortuna a Venezia, Thomas. Hopelijk kom je nog eens af om een aftrap te nemen en kun je je welverdiende ovatie in ontvangst nemen.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6760
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » zo 29 aug 2021, 13:59

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Maarten » zo 29 aug 2021, 19:00

Vandaag al gemist.

Ik bedoel we hebben hem vandaag gemist, en Rezai heeft vandaag ook gemist.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Thomas Henry

Berichtdoor deeBartman » zo 29 aug 2021, 19:02

Maarten schreef in Re: Thomas Henry:Vandaag al gemist.

Ik bedoel we hebben hem vandaag gemist, en Rezai heeft vandaag ook gemist.

Vroeger moesten ze nog eerst fietsen om fit te geraken, den deze mag direct starten
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Thomas Henry

Berichtdoor diezel » ma 30 aug 2021, 11:58

deeBartman schreef in Re: Thomas Henry:
Maarten schreef in Re: Thomas Henry:Vandaag al gemist.

Ik bedoel we hebben hem vandaag gemist, en Rezai heeft vandaag ook gemist.

Vroeger moesten ze nog eerst fietsen om fit te geraken, den deze mag direct starten

omdat je geen andere hebt...
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7479
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » za 11 sep 2021, 19:29

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Jan Frans » zo 12 sep 2021, 15:50

Leuk om zien. Opent zijn rekening.Kreeg een mooie assist van....Hun Mercier ;)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6760
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Maarten » zo 12 sep 2021, 20:59

Gescoord en gewonnen. :+:
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » zo 19 sep 2021, 18:25

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Jan Frans » di 28 sep 2021, 20:03

Wedstrijd 6. Henry op de bank. Valt pas in op min 86. We zullen hem niet zien in de samenvatting. Overigens Speelde Venezia 1 1 gelijk tegen Torino en staat momenteel derde laatst. Het wordt geen sprookje voor hem
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6760
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Pieje » ma 18 okt 2021, 22:02

Dikke Hein werd net op Extra Time gevraagd naar Henry en zei dat 'm die niet wilde. Hij gaf een beschrijving van Henry en redenen waarom die niet bij Gent zou passen. Nog nooit iemand zo zien liegen op tv :lol:
Avatar gebruiker
Pieje
 
Berichten: 602
Geregistreerd: za 02 aug 2014, 16:22

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » di 19 okt 2021, 00:30

Henry stond vanavond in de basis bij Venezia tegen Fiorentina. Thomas gaf de assist voor de 1-0. Dat was ook de eindstand

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor zizike » di 19 okt 2021, 08:06

Pieje schreef in Re: Thomas Henry:Dikke Hein werd net op Extra Time gevraagd naar Henry en zei dat 'm die niet wilde. Hij gaf een beschrijving van Henry en redenen waarom die niet bij Gent zou passen. Nog nooit iemand zo zien liegen op tv :lol:

Thomas kan de bal niet bijhouden, voetbalt niet mee, kan niet koppen, ... :lol: :lol: :lol:
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » di 19 okt 2021, 10:46

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » di 19 okt 2021, 12:49

zizike schreef in Re: Thomas Henry:
Pieje schreef in Re: Thomas Henry:Dikke Hein werd net op Extra Time gevraagd naar Henry en zei dat 'm die niet wilde. Hij gaf een beschrijving van Henry en redenen waarom die niet bij Gent zou passen. Nog nooit iemand zo zien liegen op tv :lol:

Thomas kan de bal niet bijhouden, voetbalt niet mee, kan niet koppen, ... :lol: :lol: :lol:


Henry is geen spits voor OHL, dus hij stond niet op "mijn" lijst zegt Hein...

Wie wel op zijn lijst stond was Darko Lemajic. Gent speelde in de Conference League voorrondes tegen Rigas FS en Hein was enorm gecharmeerd door hun spits. Na amper 2 maanden mag de Bosniër al uitkijken naar een andere club:

http://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... j-kaa-gent
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » di 19 okt 2021, 13:40

Wimmel schreef in Re: Thomas Henry:Henry is geen spits voor OHL, dus hij stond niet op "mijn" lijst zegt Hein...

Wie wel op zijn lijst stond was Darko Lemajic. Gent speelde in de Conference League voorrondes tegen Rigas FS en Hein was enorm gecharmeerd door hun spits. Na amper 2 maanden mag de Bosniër al uitkijken naar een andere club:

http://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021 ... j-kaa-gent


1. Dat Henry geen spits was voor OHL? Meer nog: het was de spits van OHL. Maar je bedoelde natuurlijk Gent.

2. Darko Lemajic:

luckie schreef in Global Warming bereikt ongetwijfeld de werkplaats van De Cor:
Hoe één goal Vanhaezebrouck overtuigde: het aparte verhaal achter de transfer van Darko Lemajic, de nieuwe spits van AA Gent

Enter Darko Lemajic. De Serviër is 28 en heeft nog nooit ergens anders dan in zijn geboorteland en in Letland gespeeld, maar Hein Vanhaezebrouck noteert zijn naam meteen met stip wanneer de spits van Riga FS op 5 augustus de openingsgoal maakt in de Ghelamco Arena. Een week later maakt Lemajic op ons alvast geen grote indruk, wanneer hij in Riga als targetman fungeert in een team dat verder de bus parkeert voor eigen doel. Lemajic zit wat ons betreft geruisloos in de achterzak van Ngadeu en Okumu, maar Hein Vanhaezebrouck blijft gecharmeerd door de boomlange spits – afhankelijk van de bron is hij 1m95 tot 1m99 groot.

Minder dan 1 miljoen

Meteen na de transfer van Thomas Henry steken ze in de Ghelamco Arena de koppen bij mekaar. Niet iedereen is overtuigd van Lemajic, maar Hein Vanhaezebrouck wuift de resterende alternatieven weg. Al snel is er een akkoord met Riga FS, dat iets minder dan 1 miljoen euro vraagt voor zijn spits. Luttele uren later staat die al in Gent voor zijn tests en de ondertekening van zijn contract. Lemajic verdient het voordeel van de twijfel, maar de erfenis van Roman Yaremchuk dragen, lijkt niet evident voor de nieuwe spits van AA Gent.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » di 19 okt 2021, 13:58

luckie schreef in Re: Thomas Henry:
Wimmel schreef in Re: Thomas Henry:Henry is geen spits voor OHL, dus hij stond niet op "mijn" lijst zegt Hein...


1. Dat Henry geen spits was voor OHL? Meer nog: het was de spits van OHL. Maar je bedoelde natuurlijk Gent.


Afbeelding
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


"like" ons op Facebook!