Thomas Henry

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » do 14 maart 2019, 08:50

Maarten schreef in Re: Thomas Henry:3 weken... Hopelijk moet Hirst niet terug opdraven. Want dan gaan we nog janken.

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor DVO » vr 15 maart 2019, 11:15

Volgens het nieuwsbericht met Euvrard vandaag op de site wordt gemeld dat Thomas deze middag, vrijdag, reeds zou aansluiten met de groepstraining :+: !!
DVO
 
Berichten: 687
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 06:43
Supportersclub: S.C. Leive 2002

Re: Thomas Henry

Berichtdoor slackdeklipper » vr 15 maart 2019, 12:05

DVO schreef in Re: Thomas Henry:Volgens het nieuwsbericht met Euvrard vandaag op de site wordt gemeld dat Thomas deze middag, vrijdag, reeds zou aansluiten met de groepstraining :+: !!

:+: Dat scheelt een pak...
Avatar gebruiker
slackdeklipper
Tragen drinker
 
Berichten: 1912
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:36
Supportersclub: Top is TOP

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Maarten » vr 15 maart 2019, 12:28

Inderdaad
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » vr 15 maart 2019, 14:19

slackdeklipper schreef in Re: Thomas Henry: :+: Dat scheelt een pak...


Een lastpak minder......
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor kustzenueens » di 17 dec 2019, 09:16

Weet er iemand ondertussen al hoe het met Henry gaat nadat hij vrijdag werd afgevoerd naar het ziekenhuis?
Avatar gebruiker
kustzenueens
Overload! Pleasure overload!
 
Berichten: 657
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:59

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » di 17 dec 2019, 10:31

kustzenueens schreef in Re: Thomas Henry:Weet er iemand ondertussen al hoe het met Henry gaat nadat hij vrijdag werd afgevoerd naar het ziekenhuis?

Gisteren in HLN:

"Blessure Henry

In de slotfase viel Thomas Henry uit, na een zware charge. Hij werd naar het ziekenhuis overgebracht met allicht een lichte (?) hersenschudding. Hoopgevend is, dat de 'onmisbare' spits vrijdagavond nog het ziekenhuis mocht verlaten."
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

'In België is mijn wereld opengegaan'

Berichtdoor luckie » wo 11 maart 2020, 13:39

'In België is mijn wereld opengegaan'

Uit Sport/Voetbalmagazine van 11/03/2020

Om op weg naar 1A voorbij Beerschot te geraken rekent OH Leuven op Thomas Henry, zijn topschutter van de Proximus League. Daarvoor liet de Franse spits deze winter nog zakken vol oliedollars staan: 'Mijn taak hier zal pas volbracht zijn als we promoveren.'

Afbeelding

Thomas Henry stijlvol aan de bal. 'Hier in België krijg ik pas vertrouwen in de spits.'

25 jaar is hij ondertussen, een laatbloeier denken we dan, want pas het voorbije anderhalf jaar kwam hij aan de oppervlakte als profvoetballer. Zelf ziet de Parijzenaar dat anders: 'Ik ben pas op mijn vijftiende bij een club gaan spelen, in de laagste regionen van het Franse voetbal. Dat ik in tien jaar tijd deze weg aflegde, vind ik al straf. Tot dan speelde ik enkel op straat met vrienden. Doordat we dezelfde achternaam delen - zelfs dezelfde initialen - identificeerde ik mij als jonge gast met Thierry Henry. Hij en Robert Pirès waren mijn jeugdhelden. Van een carrière als profvoetballer was toen echter geen sprake.'

Thomas Henry belandde in de zomer van 2018 in België, bij Tubize, toen nog een club uit 1B. Geleid door Franse bestuurders en een Franse trainer Christian Bracconi. Die kende nog een paar (goedkope) talenten uit de derde klasse in Frankrijk, de National, wat het financieel beperkte Tubize goed uitkwam. Henry werd er weggeplukt bij het bescheiden FC Chambly.

Elf doelpunten in zeventien wedstrijden waren voldoende om na zes maanden in de Proximus League andere clubs te overtuigen van zijn kwaliteiten. In januari 2019 verhuisde de goaltjesdief alweer van Tubize naar OH Leuven. Geen evidente keuze, want de Leuvense club stond op dat moment... laatste.

Thomas Henry: 'Ik had de faciliteiten bezocht en wist welke mogelijkheden deze club bezit. Met de steun van Leicester City en King Power heeft deze club een mooie toekomst. Bovendien zat Tubize in financiële problemen. Ik had ook aanbiedingen uit 1A, maar ik wilde geen etappes overslaan. Eerst bevestigen bij Leuven en dan eventueel een stap hogerop zetten. Mijn taak hier zal pas volbracht zijn als we promoveren. Daarvoor ben ik gehaald en daarvoor ben ook ik naar Leuven gekomen.'

Had je deze zomer al het gevoel dat het dit seizoen anders zou lopen met Leuven dan de degradatiestrijd een paar maanden eerder?

Henry: 'Sinds de komst van Frank Vercauteren en Vincent Euvrard in de loop van vorig seizoen merkte je al een stijgende lijn. Ik was ervan overtuigd dat een club met deze mogelijkheden niet twee keer op rij onderaan het klassement zou eindigen. De organisatie die hier staat, de staf, het spelerspotentieel... dat kon niet anders dan aanslaan op een bepaald moment.'

Ondanks de moeilijke periode van OH Leuven vorig seizoen vond jij ook meteen je draai hier.

Henry: 'Ik vond vlot de weg naar het doel, dat helpt bij de integratie. En in mijn carrière verhuisde ik al enkele keren, weliswaar binnen Frankrijk, maar dan leer je wel je plan trekken. Ik woon nu in het centrum van Leuven, leuk, want alles is dichtbij. Ik wandel geregeld rond in de stad. En ik doe uitstapjes: Knokke, Brugge, Luik, Brussel. Ik wil jullie land ontdekken. Enkel Limburg is nog een blinde vlek voor mij.'

Opvallend in je carrière is dat je eigenlijk pas in ons land een echte goalgetter bent geworden. Hoe komt dat?

Henry: 'Omdat ze me hier voor het eerst vertrouwen geven als spits. Bij de jeugd stond ik ook wel vaak in de aanval, maar eens bij de profs werd ik overal uitgespeeld. Links, rechts, achteraan en vooraan, soms als verdedigende middenvelder. De trainers gebruikten me waar er gaten vielen door een blessure of schorsing. Bij Chambly was ik meestal linksachter.

'Ik geloofde van mezelf dat ik in de spits kon renderen, maar de trainers niet en uiteindelijk speel je dan waar je kansen krijgt. Van de 100 matchen die ik in Frankrijk speelde, waren er misschien vier als echte nummer 9. Dat ik zoveel posities bekleedde, helpt me nu wel als aanvaller, want ik weet hoe anderen op het veld denken. Nu ik een vaste positie heb, is het ook makkelijker om automatismen te kweken. Daar heb ik vroeger, door mijn polyvalentie, nooit op kunnen terugvallen.'

Was er dan geen enkele trainer die op training zag hoe makkelijk je afwerkte?

Henry: 'Niemand. Maar ik wil niet alles op mijn trainers afschuiven, soms bracht ik zelf niet genoeg. Vertrouwen doet zoveel! Dat heb ik gevoeld toen ik bij Tubize onder Bracconi werkte. Tubeke had me niet specifiek als spits gehaald, maar hij liet me daar week na week staan. Ik zal hem eeuwig dankbaar zijn. Hetzelfde kan ik zeggen van Nigel Pearson en nadien van Vercauteren en Euvrard bij Leuven. Zij geloofden in mij.'

Frank Vercauteren vertrok in oktober plotsklaps naar Anderlecht. Zorgde dat voor paniek in de kleedkamer?

Henry: 'Helemaal niet. Met Euvrard bleef er trouwens een uitstekende coach, hij is de mini-Vercauteren. ( lachje) De oefeningen zijn dezelfde, de discipline en de richtlijnen op en naast het veld ook. Vercauteren bracht natuurlijk tonnen ervaring en charisma mee. Een zeer goede coach. Hij volgde alles van op een afstand, maar hij was wel degelijk aanwezig door je af en toe tactische raad mee te geven. Ik snapte zijn vertrek wel: als je die kans krijgt bij Anderlecht, met zijn verleden daar... dat zouden veel mensen doen. Het voetbal zit zo in elkaar: als je goed werk levert, word je weggeplukt.'

Afbeelding

Souleymane Kone van Westerlo probeert Thomas Henry van de bal te krijgen. 'Ik ruil met plezier mijn topschutterstitel in voor promotie.'

Sportieve familie

Je komt uit de derde klasse in Frankrijk, vergelijk dat niveau eens met onze 1B?

Henry: 'Hier wordt veel meer over de grond gespeeld. Toen ik naar België kwam, werd mij verteld dat de Proximus League erg fysiek is, maar ik kan je zeggen: in de Franse National wordt nog veel heviger gevoetbald - eigenlijk heeft dat nog weinig met voetbal te maken. Er loopt nochtans talent rond. Kijk naar Faïz Selemani en Youssoufou Niakaté, die hier zoveel scoorde voor Union, terwijl hij dat in National weinig deed omdat hij er amper kansen kreeg. De nul houden staat in Frankrijk voorop. Coaches als Vercauteren en Bracconi durven tenminste voor het offensief kiezen. Door naar België te komen, is mijn wereld opengegaan.'

Kon je in de Franse derde klasse leven van voetbal?

Henry: 'Ja. Ik heb het geluk dat ik nooit anders moest doen dan voetballen. En ik ben altijd zuinig omgegaan met mijn geld. Mijn ouders komen ook uit de sportwereld, zij hebben me altijd gesteund en gestimuleerd, dat helpt. Mijn vader (Jean-Michel Henry, nvdr) is nog olympisch en wereldkampioen geweest in het schermen, mijn moeder kampioen van Frankrijk in het basketbal, mijn grootmoeder zelfs Europees kampioen basketbal en international. Ik ben dus eigenlijk de minst succesvolle van de familie. ( lacht) In mijn jeugdjaren, tot mijn vijftiende, deed ik atletiek. Meerkamp, ik had talent, maar ik verkoos een ploegsport. Ik pluk nu nog de vruchten van die achtergrond, ik denk dat ik op fysiek vlak behoorlijk veelzijdig ben.'

Je hebt twee wedstrijden in de Ligue 1 op je teller staan, bij Nantes. Je was er ploegmaat en concurrent van de betreurde Emiliano Sala. Fijne herinneringen?

Henry: 'Ik heb hem persoonlijk gekend, dan schrik je wanneer je zo'n nieuws verneemt. Hij was een zeer vriendelijke jongen, zoals al te vaak zijn het de besten die eerst gaan. Eigenlijk praat ik er niet zo graag over. Zijn grinta zal me blijvend inspireren.

'We waren zogezegd concurrenten, maar die twee wedstrijden stonden we wel samen op het veld. Dat werkte goed, vond ik. Het mooiste moment in mijn carrière. Zeker met dat vurige publiek van Nantes, ze scandeerden zelfs mijn naam. Maar ik was jong en mentaal nog niet klaar voor dat niveau. Het is toch best een harde wereld, waar je moet knokken voor je plek. Ik speelde vooral bij de reserven, maar het klikte niet met de trainer, die me meestal als defensieve middenvelder uitspeelde.

'Een tweede hoogtepunt was in de halve finales van de Coupe de France, twee jaar geleden met Chambly tegen Les Herbiers. Voor een vol stadion in Nantes. Alleen jammer dat we verloren, want in de finale zouden we tegen PSG uitgekomen zijn, in het Stade de France.'
Topschutter

Je werd topschutter van de reguliere competitie in 1B met 15 doelpunten. Hoe belangrijk is die eretitel voor jou?

Henry: 'Het enige dat telt, is dat mijn goals punten opleveren. Ik ruil met plezier mijn topschutterstitel in voor de promotie. Maar ik moet wel bekennen dat die eretitel een overwinning betekent op al die trainers die het niet in mij zagen als spits.'

Wie weet kan je, net als je jeugdheld Thierry Henry, ook ooit aan de slag in de Premier League. Speelt het voor jou mee dat OH Leuven een affiliatie heeft met Leicester City?

Henry: 'Ik weet dat de Engelse bestuurders ons in het oog houden, dus dat doet dromen, ja. Ik zou de gelukkigste mens op aarde zijn mocht ik daar ooit een kans krijgen.'

Je naam werd deze winter genoemd bij heel wat clubs in 1A. Waarom tekende je dan toch een nieuw contract in Leuven?

Henry: 'Uit België waren er veel geruchten maar geen concreet bod. Uit de Golfstaten wel, die zwaaiden met zware contracten
, maar dat interesseerde me niet. Eerst wil ik sportief iets verwezenlijken. Als we met Leuven naar 1A gaan, zou dat perfect zijn. Ik wil op het hoogste niveau kunnen spelen. En als we niet promoveren, vinden we een oplossing. Want nog een seizoen 1B is niet goed voor mijn ontwikkeling.'

http://sportmagazine.knack.be/sport/ma ... 74517.html
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » wo 09 dec 2020, 09:50

Thomas Henry (OHL) doorbreekt als eerste de vloek der 1B-topschutters

Thomas Henry steekt in bloedvorm bij OH Leuven. De Franse spits scoorde telkens 1x in de laatste zes wedstrijden van de promovendus en zit zo al aan negen competitiegoals. Henry is dus goed op weg om effectief te slagen in 1A en is daarmee de eerste 1B-topschutter die dat voor elkaar krijgt.

De voorbije jaren waagden drie andere ex-topschutters van 1B hun kans in 1A, maar telkens liep dat niet al te best af. Dylan De Belder werd in 2016-2017 topschutter met 21 goals en ruilde in de daaropvolgende zomer Lierse in voor Cercle Brugge. Met Cercle pakte hij de 1B-titel en promoveerde hij naar 1A. Maar daar liep het plots voor geen meter meer. De Belder scoorde in 32 1A-matchen amper vier goals en kwam dan deze zomer terug naar 1B om zijn torinstinct terug te vinden bij SK Deinze. Een groot succes werd dat nog niet. Na 13 matchen zit De Belder aan één basisplaats, zes invalbeurten en nul goals.

In 2017-2018 kroonden Yannick Aguemon, Esteban Casagolda en Florent Stevance zich met amper tien goals toch tot 1B-topschutter. Aguemon en Casagolda bleven in de Proximus League terwijl Stevance na een geslaagde uitleenbeurt aan Tubize zijn kans wilde wagen bij werkgever Sporting Charleroi. Dat liep evenwel niet zoals gepland en nog voor het nieuwe seizoen begon werd Stevance verpatst aan het Franse Tours. De spits kon daar nooit de verwachtingen inlossen en keerde na het seizoen met 15 duels en amper 3 goals terug naar België om er de kleuren van Seraing te verdedigen. Vorig seizoen scoorde Stevance vrij vlot voor Les Métallos, maar dit seizoen vertoeft de voormalige topschutter voornamelijk in de B-kern.

Een jaartje later was Leonardo Rocha uitstanding bij Lommel SK. De Portugees scoorde 16x en hield zo jongens als Igor De Camargo en Youssoufou Niakaté achter zich in de topschuttersstand. AS Eupen zag wel brood in de lange spits en haalde hem naar de Kehrweg. Daar liep het ook voor hem niet zoals gepland. Rocha speelde (mede door een blessure) amper 7x en scoorde geen enkele goal. Sinds dit seizoen zit ook hij weer in 1B waar hij zijn neus voor goals teruggevonden heeft bij RWDM.

En nu is er dus Thomas Henry. De Fransman scoorde vorig seizoen 15 goals in 1B en is tot op heden nog altijd de all-time topschutter van de reeks. Maar in tegenstelling tot zijn voorgangers lijkt hij wél door te stoten naar de top van het Belgische voetbal. Met negen goals staat hij voorlopig derde in de topschuttersranking. Een prestatie waar zijn voorgangers ook van droomden, maar dus niet konden realiseren.

http://www.proximus.be/pickx/nl/210108 ... A_xTT_6JjQ
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6635
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Jan Frans » wo 09 dec 2020, 10:08

:+: met dank aan Monsieur Assist
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6764
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Maarten » wo 09 dec 2020, 13:29

Mja, als ge specifiek over 1B spreekt. Anders denk ik toch dat we ook konden stellen dat Sterchele en Hamdi ook wel slaagden in eerste klasse.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » do 10 dec 2020, 16:09

Henry: “Voor het seizoen hoopte ik op tien goals”

De teller van Thomas Henry staat na vijftien speeldagen in de Jupiler Pro League op negen doelpunten. De voorbije weken dikte de Fransman zijn totaal aardig aan. De bonkige spits uit Argenteuil scoorde in elk van zijn laatste zes wedstrijden.

- In de slotfase van de partij tegen Moeskroen pikte Henry alweer zijn doelpuntje mee.
- Een goal van knappe makelij overigens, met dank aan zijn maatje Mercier. Xav leverde zijn tiende assist van het seizoen af.
- Het spreekt voor zich dat Henry meer dan tevreden is met zijn negen doelpunten. Maar de atypische spits blijft in de eerste plaats een echte ploegspeler.


Zou Henry ook wel zo makkelijk scoren tegen sterkere verdedigers? Kan hij wel goed genoeg voetballen om in het systeem van Brys te passen? Is hij niet eerder een spits die flankvoorzetten binnen knikt in de zestien? Thomas snoert de twijfelaars de mond en verrast zichzelf ook wel een beetje. “Voor het seizoen stelde ik tien doelpunten als persoonlijk doel. Vijf in de heenronde en vijf in de terugronde.”

Ondertussen zit Henry, nog niet eens halfweg de competitie, al bijna aan zijn streefdoel. In veertien wedstrijden trof hij immers al negen keer raak. “Ik ben niet van plan om nu te stoppen met scoren”, glimlacht Henry. “Ik ben vooral blij dat mijn goals OH Leuven punten opleveren. Doelpunten maken, da’s uiteraard leuk voor een spits. Maar wat ben je daarmee als die goals niet tot overwinningen leiden voor het team?”

Naast het veld gaat Henry door het leven als een minzame, zelfs wat bedeesde jongen. Eens tussen de krijtlijnen muteert hij in een doelgerichte vechtmachine. Net dat type speler kon OHL dinsdag uitstekend gebruiken tegen de bij momenten erg potige Henegouwers. “Moeskroen kwam duidelijk voor een gelijkspel naar Den Dreef. Van bij de aftrap merkte je al dat het ons enkel en alleen wilde beletten ons spel te spelen. Wij hebben de fout gemaakt daarin mee te gaan, hun spel mee te spelen. We hadden over de grond moeten voetballen, in plaats van die lange ballen te hanteren.”

“We wisten vooraf nochtans wat Moeskroen zou proberen. Dat leidde tot een lastige match met veel intensiteit en duels op het scherpst van de snee. Dat soort wedstrijden speel je liever niet met een overvolle agenda. Dit was toch al onze derde match in een tijdsspanne van acht dagen. Gelukkig leverde de veldslag van dinsdag ons drie punten op. Dan voel je die pijntjes en de vermoeidheid wat minder. Je hoort me ook niet klagen over ons zwaar programma. Dat hoort nu eenmaal bij het voetbal.”

De manschappen van Brys hielden tegen de Henegouwers de nul. Daar waren ze dit seizoen nog maar één keer in geslaagd, op speeldag vijf tegen Standard. “Die clean sheet is niet alleen belangrijk voor onze defensie, maar voor het hele team. Vorige week zaterdag tegen Cercle Brugge hadden we trouwens ook gewoon de nul moeten houden. Jammer dat het toen net niet is gelukt.”

Met zijn negen doelpunten rukt Henry op in de topschuttersstand. Hij komt op één doelpuntje van Holzhauser en Bongonda. Onuachu, met veertien goals, lijkt het ruime sop gekozen te hebben. “Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zes matchen na elkaar scoorde. In blessuretijd pikte ik zelfs bijna een tweede goal mee, nadat ik de verdediging op snelheid had genomen. Helaas kon ik mijn schot net niet meer kadreren. Pas nadien zag ik dat ik misschien beter achteruit had gelegd voor Vekemans. Dat heeft Daan nog te goed van me. Uiteraard ben ik erg tevreden met die zes wedstrijden op rij waarin ik scoorde. Hopelijk blijft het zo goed lopen voor mij. Maar ik wil niet teveel op mezelf focussen. Voetbal draait om het winnen van wedstrijden met je team.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/1932036 ... LfxB-wwL2o
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6635
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Maarten » do 10 dec 2020, 16:14

Weet iemand hoeveel doelpunten zonder penalties? Een stuk of 5?
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » do 10 dec 2020, 16:26

Maarten schreef in Re: Thomas Henry:Weet iemand hoeveel doelpunten zonder penalties? Een stuk of 5?


5 inderdaad.

Veldgoals tegen Gent, Waasland-Beveren, Zulte Waregem, Cercle Brugge en Moeskroen.

Penalties tegen Club Brugge, Beerschot, STVV en Antwerp.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6635
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor luckie » do 10 dec 2020, 16:30

Wimmel schreef in Re: Thomas Henry:
Maarten schreef in Re: Thomas Henry:Weet iemand hoeveel doelpunten zonder penalties? Een stuk of 5?


5 inderdaad.

Veldgoals tegen Gent, Waasland-Beveren, Zulte Waregem, Cercle Brugge en Moeskroen.

Penalties tegen Club Brugge, Beerschot, STVV en Antwerp.


Doelpunten:
9. Henry: 15-08-kopbal van Mercier/29-08-assist Myny/03-10-assist Mercier/24-10-penalty/31-10-penalty/23-11-penalty/30-11-penalty/05-12-assist Mercier/08-12-assist Mercier

Assists:
3. Henry: 26-09-assist op Maertens/18-10-assist op Maertens/30-11-assist op Sowah
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Jan Frans » do 10 dec 2020, 19:28

Penalties tellen mee :+: er waren geen onterechte bij en ge moet ze nog altijd binnen sjotten (ook als het wedstrijdresultaat er van af hangt) Veel spelers passen Zelfs de allergrootsen. Jan Ceulemans durfde nooit
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6764
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Maarten » vr 11 dec 2020, 01:57

Jan Frans schreef in Re: Thomas Henry:Penalties tellen mee :+: er waren geen onterechte bij en ge moet ze nog altijd binnen sjotten (ook als het wedstrijdresultaat er van af hangt) Veel spelers passen Zelfs de allergrootsen. Jan Ceulemans durfde nooit

Dat klopt, maar ge hebt er maar éne nodig per ploeg en dat kan evengoed (misschien zelfs beter) een verdediger of middenvelder zijn, die zich daarop toelegt. Als die eens mist knaagt dat niet aan het zelfvertrouwen van de spits. Soit, punt is, ge hoeft geen begenadigde spits of afwerker te zijn. Zelfs een 3de rangs spits uit de amateurs zou mogelijk beter penalty's kunnen trappen. Ik vind dat een spits nog altijd in de eerste plaats een meerwaarde moet zijn tijdens het veldspel, in dat opzicht vind ik een penalty "uitlokken" (waarmee ik bedoel een actie waar een fout op moet gemaakt worden door de verdediger om het scoren te beletten), een grotere meerwaarde voor een spits dan een penalty binnen trappen, wat uiteindelijk iedereen kan die zich er op toelegt.

Hoeveel penalty overtredingen zijn er op Henry gebeurd? Die op Antwerp alvast. FCB was op Maertens, STVV was op Malinov. En ik zie net in Luckie zijn overzicht dat de overgebleven penaltyfout op Bese werd gemaakt.

Los daarvan ben ik best content met Henry, laat dat duidelijk zijn.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Jan Frans » vr 11 dec 2020, 09:45

Maarten schreef in Re: Thomas Henry:
Jan Frans schreef in Re: Thomas Henry:Penalties tellen mee :+: er waren geen onterechte bij en ge moet ze nog altijd binnen sjotten (ook als het wedstrijdresultaat er van af hangt) Veel spelers passen Zelfs de allergrootsen. Jan Ceulemans durfde nooit

Dat klopt, maar ge hebt er maar éne nodig per ploeg en dat kan evengoed (misschien zelfs beter) een verdediger of middenvelder zijn, die zich daarop toelegt. Als die eens mist knaagt dat niet aan het zelfvertrouwen van de spits. Soit, punt is, ge hoeft geen begenadigde spits of afwerker te zijn. Zelfs een 3de rangs spits uit de amateurs zou mogelijk beter penalty's kunnen trappen. Ik vind dat een spits nog altijd in de eerste plaats een meerwaarde moet zijn tijdens het veldspel, in dat opzicht vind ik een penalty "uitlokken" (waarmee ik bedoel een actie waar een fout op moet gemaakt worden door de verdediger om het scoren te beletten), een grotere meerwaarde voor een spits dan een penalty binnen trappen, wat uiteindelijk iedereen kan die zich er op toelegt.

Hoeveel penalty overtredingen zijn er op Henry gebeurd? Die op Antwerp alvast. FCB was op Maertens, STVV was op Malinov. En ik zie net in Luckie zijn overzicht dat de overgebleven penaltyfout op Bese werd gemaakt.

Los daarvan ben ik best content met Henry, laat dat duidelijk zijn.

ER zou nog iets aan mankeren dat ge niet content zou zijn met Henry :lol:
voor het overige "2"
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6764
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Thomas Henry

Berichtdoor teddy_ruxspin » vr 11 dec 2020, 10:24

Maarten schreef in Re: Thomas Henry:
Jan Frans schreef in Re: Thomas Henry:Penalties tellen mee :+: er waren geen onterechte bij en ge moet ze nog altijd binnen sjotten (ook als het wedstrijdresultaat er van af hangt) Veel spelers passen Zelfs de allergrootsen. Jan Ceulemans durfde nooit

Dat klopt, maar ge hebt er maar éne nodig per ploeg en dat kan evengoed (misschien zelfs beter) een verdediger of middenvelder zijn, die zich daarop toelegt. Als die eens mist knaagt dat niet aan het zelfvertrouwen van de spits. Soit, punt is, ge hoeft geen begenadigde spits of afwerker te zijn. Zelfs een 3de rangs spits uit de amateurs zou mogelijk beter penalty's kunnen trappen. Ik vind dat een spits nog altijd in de eerste plaats een meerwaarde moet zijn tijdens het veldspel, in dat opzicht vind ik een penalty "uitlokken" (waarmee ik bedoel een actie waar een fout op moet gemaakt worden door de verdediger om het scoren te beletten), een grotere meerwaarde voor een spits dan een penalty binnen trappen, wat uiteindelijk iedereen kan die zich er op toelegt.

Hoeveel penalty overtredingen zijn er op Henry gebeurd? Die op Antwerp alvast. FCB was op Maertens, STVV was op Malinov. En ik zie net in Luckie zijn overzicht dat de overgebleven penaltyfout op Bese werd gemaakt.

Los daarvan ben ik best content met Henry, laat dat duidelijk zijn.


Tja, als hij er op het einde van het seizoen 20 gescoord heeft, waarvan 10 op penalty, zal 't nog wel niet goed zijn voor sommigen, zeker ? Vorig jaar topscorer in 1B...
Ik ga hem verder niet vergelijken met nummer 13, maar die scoorde er ook geen 15 op een seizoen, maar liet de andere spits wel scoren. Vraag maar aan Hamdi, Toni Brogno, Chuka, ... Henry scoort en laat scoren.
Ik denk dat drie vierde van alle ploegen in 1A wel zo'n spits zou willen, hier worden weer allerlei min- en werkpuntjes gevonden...
Je leest hier en op FB nog regelmatig dat Henry 'onze zwakste schakel is', ...say no more.

BTW, hij scoorde op Genk, niet in Gent.
teddy_ruxspin
 
Berichten: 372
Geregistreerd: do 02 apr 2015, 07:31

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Wimmel » vr 11 dec 2020, 10:36

teddy_ruxspin schreef in Re: Thomas Henry:Tja, als hij er op het einde van het seizoen 20 gescoord heeft, waarvan 10 op penalty, zal 't nog wel niet goed zijn voor sommigen, zeker ? Vorig jaar topscorer in 1B...
Ik ga hem verder niet vergelijken met nummer 13, maar die scoorde er ook geen 15 op een seizoen, maar liet de andere spits wel scoren. Vraag maar aan Hamdi, Toni Brogno, Chuka, ... Henry scoort en laat scoren.
Ik denk dat drie vierde van alle ploegen in 1A wel zo'n spits zou willen, hier worden weer allerlei min- en werkpuntjes gevonden...
Je leest hier en op FB nog regelmatig dat Henry 'onze zwakste schakel is', ...say no more.

BTW, hij scoorde op Genk, niet in Gent.


Die commentaren op FB dat Henry geen goeie spits is zijn inderdaad ronduit belachelijk. Henry is gewoon onze beste spits sinds Harbaoui. Zoals jij zegt, hij scoort en laat scoren. In het verleden hebben we er genoeg gehad die niet scoorden en ook niet lieten scoren...

Het zal na dit seizoen niet simpel worden om hem in Leuven te houden!
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6635
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Thomas Henry

Berichtdoor dehoux » vr 11 dec 2020, 13:38

De spitsen waar Henry mee vergeleken wordt faalden maar ze gingen van 1B naar 1A maar tevens naar een andere ploeg. Uitzondering was De Belder maar die ging plots in een ander land( Monaco) spelen. Misschien is het feit dat Henry in dezelfde omgeving bleef doorslaggevend.
dehoux
Imbeciel is er misschien een beetje over
 
Berichten: 720
Geregistreerd: ma 21 apr 2014, 10:40

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Maarten » vr 11 dec 2020, 15:13

teddy_ruxspin schreef in Re: Thomas Henry:
Maarten schreef in Re: Thomas Henry:
Jan Frans schreef in Re: Thomas Henry:Penalties tellen mee :+: er waren geen onterechte bij en ge moet ze nog altijd binnen sjotten (ook als het wedstrijdresultaat er van af hangt) Veel spelers passen Zelfs de allergrootsen. Jan Ceulemans durfde nooit

Dat klopt, maar ge hebt er maar éne nodig per ploeg en dat kan evengoed (misschien zelfs beter) een verdediger of middenvelder zijn, die zich daarop toelegt. Als die eens mist knaagt dat niet aan het zelfvertrouwen van de spits. Soit, punt is, ge hoeft geen begenadigde spits of afwerker te zijn. Zelfs een 3de rangs spits uit de amateurs zou mogelijk beter penalty's kunnen trappen. Ik vind dat een spits nog altijd in de eerste plaats een meerwaarde moet zijn tijdens het veldspel, in dat opzicht vind ik een penalty "uitlokken" (waarmee ik bedoel een actie waar een fout op moet gemaakt worden door de verdediger om het scoren te beletten), een grotere meerwaarde voor een spits dan een penalty binnen trappen, wat uiteindelijk iedereen kan die zich er op toelegt.

Hoeveel penalty overtredingen zijn er op Henry gebeurd? Die op Antwerp alvast. FCB was op Maertens, STVV was op Malinov. En ik zie net in Luckie zijn overzicht dat de overgebleven penaltyfout op Bese werd gemaakt.

Los daarvan ben ik best content met Henry, laat dat duidelijk zijn.


Tja, als hij er op het einde van het seizoen 20 gescoord heeft, waarvan 10 op penalty, zal 't nog wel niet goed zijn voor sommigen, zeker ? Vorig jaar topscorer in 1B...
Ik ga hem verder niet vergelijken met nummer 13, maar die scoorde er ook geen 15 op een seizoen, maar liet de andere spits wel scoren. Vraag maar aan Hamdi, Toni Brogno, Chuka, ... Henry scoort en laat scoren.
Ik denk dat drie vierde van alle ploegen in 1A wel zo'n spits zou willen, hier worden weer allerlei min- en werkpuntjes gevonden...
Je leest hier en op FB nog regelmatig dat Henry 'onze zwakste schakel is', ...say no more.

BTW, hij scoorde op Genk, niet in Gent.


Ik weet niet of ge uw bericht nu aan mij richt of niet, want zoals ik duidelijk schreef, ben ik blij met Henry. Alleen vind ik penalty's trappen iets "apart". Omdat dat een specialisatie is die niks te maken heeft met een goeie spits zijn. Clement trapte de penalty's bij Club Brugge in den tijd, Simons bij de Rode Duivels (en Club Brugge), Bostock bij ons... en dat waren betere penalty trappers dan Henry. Dat wil uiteraard niet zeggen dat ik die liever bij ons in de spits had zien lopen dan Henry. Henry werkt goed en zijn grootste mankement van vorig seizoen (imho) heeft hij grotendeels weggewerkt. Ik zie hem steeds minder "open kansen" verkwanselen, dus hij heeft zijn rendement omhoog gekrikt. Vorig jaar vond ik dat hij nog wel eens te veel kansen de nek om wrong om er dan uiteindelijk toch eentje binnen te prikken.

Wat ik wil zeggen is dat ik liever een spits zie die penalty's veroorzaakt (in het andere strafschopgebied, voor de duidelijkheid) dan eentje die de penalty's veroorzaakt door een ploegmaat, binnen trapt. Natuurlijk heeft elke gescoorde penalty ook zijn waarde als doelpunt, maar zelfs een slechte spits zal wel eens een penalty binnentrappen, terwijl die misschien in de rest van het spel niet voorkomt (pakweg een Hirst bvb).
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Ruva » za 12 dec 2020, 20:21

Henry on fire :+:
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3000
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Thomas Henry

Berichtdoor Jan Frans » za 12 dec 2020, 21:28

Ruva schreef in Re: Thomas Henry:Henry on fire :+:

Dat is nog een understatement.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6764
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

De gouden stier

Berichtdoor luckie » za 12 dec 2020, 22:27

De gouden stier

Afbeelding

Henry zit aan 15 wedstrijden. Wedstrijd 03 thuis tegen Charleroi was hij gekwetst.

Zijn gemiddelde is beter dan de sterke man van Beerschot
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


"like" ons op Facebook!