Kawin Thamsatchanan

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Jan Frans » do 13 feb 2020, 13:43

Sakke91 schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Niks slechts te zeggen over Kawin : proper op zijn eigen en beleefd opgevoed, kortom de ideale schoonzoon, maar de beste keeper van Thailand weegt toch te licht voor het Europese voetbal. Goed dat hij een elegante exit aangeboden krijgt.

Maar wat mij echt opgevallen is in dat filmpje :

1/Wat een bla bla bla moeten onze spelers toch slikken. Zou zo een lullige peptalk echt standaard zijn ? (Raymond Goethals duwde zijn sigaret uit op hun gat, en joeg zijn spelers dan de wei in. Dat waren tenminste peptalks)

2/Gelukkig dat onze Vlaamse spelers frans en engels begrijpen


Wat punt 2 betreft, dat is idd echt de wereld op zijn kop...

Bedankt om met mij akkoord te gaan
(en wat punt 1 betreft, da's misschien wat overdreven, maar hij blies toch tenminste zijn sigaretterook in hun gezicht :) )
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6760
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor disterminator » do 13 feb 2020, 14:30

Sakke91 schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
2/Gelukkig dat onze Vlaamse spelers frans en engels begrijpen


Wat punt 2 betreft, dat is idd echt de wereld op zijn kop...


Hoe denk je dat dat er in gelijk welke andere 'Vlaamse' profclub aan toe gaat dan ? Of, bij uitbreiding, in het 'Vlaamse' bedrijfsleven, in een firma met een groot aantal expats ? Allemaal het taalbad in in Spa ?
disterminator
Genekt
 
Berichten: 537
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:50
Woonplaats: Heverlee
Supportersclub: Leive 2002

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Maarten » do 13 feb 2020, 15:20

Die peptalk, moest die dan nog gegeven worden op een enthousiaste manier, maar damn, Euvrard kan een stukske zagen. Ik kan me voorstellen dat die boodschap wel nut heeft in een één op één gesprek, individueel met elke speler. Maar zo 5 minuten de ene dooddoener na de andere... Geeuw.

disterminator schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Sakke91 schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
2/Gelukkig dat onze Vlaamse spelers frans en engels begrijpen


Wat punt 2 betreft, dat is idd echt de wereld op zijn kop...


Hoe denk je dat dat er in gelijk welke andere 'Vlaamse' profclub aan toe gaat dan ? Of, bij uitbreiding, in het 'Vlaamse' bedrijfsleven, in een firma met een groot aantal expats ? Allemaal het taalbad in in Spa ?

Ik weet wel zeker dat het er in Nederland niet zo aan toe gaat.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Ruva » do 13 feb 2020, 15:25

In Italië zeker niet.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3000
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Jan Frans » do 13 feb 2020, 15:49

Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Die peptalk, moest die dan nog gegeven worden op een enthousiaste manier, maar damn, Euvrard kan een stukske zagen. Ik kan me voorstellen dat die boodschap wel nut heeft in een één op één gesprek, individueel met elke speler. Maar zo 5 minuten de ene dooddoener na de andere... Geeuw.

disterminator schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Sakke91 schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
2/Gelukkig dat onze Vlaamse spelers frans en engels begrijpen


Wat punt 2 betreft, dat is idd echt de wereld op zijn kop...


Hoe denk je dat dat er in gelijk welke andere 'Vlaamse' profclub aan toe gaat dan ? Of, bij uitbreiding, in het 'Vlaamse' bedrijfsleven, in een firma met een groot aantal expats ? Allemaal het taalbad in in Spa ?

Ik weet wel zeker dat het er in Nederland niet zo aan toe gaat.

ik wist heel goed waaraan ik begon, en een taalkwestie kunnen we op OHL missen als kiespijn. Maar het was mij te sterk. Al mijn hele leven vecht ik voor het NL in Brussel en in de rand. Ik wacht nog een aantal reacties af vooraleer een onderbouwd statement te posten)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6760
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor luckie » do 13 feb 2020, 16:05

Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:ik wist heel goed waaraan ik begon, en een taalkwestie kunnen we op OHL missen als kiespijn. Maar het was mij te sterk. Al mijn hele leven vecht ik voor het NL in Brussel en in de rand. Ik wacht nog een aantal reacties af vooraleer een onderbouwd statement te posten)


Hoe zit het met Fred Brouwers..... geeft hij er nog Nederlandse les?

Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:1/Wat een bla bla bla moeten onze spelers toch slikken. Zou zo een lullige peptalk echt standaard zijn ? (Raymond Goethals duwde zijn sigaret uit op hun gat, en joeg zijn spelers dan de wei in. Dat waren tenminste peptalks)


Misschien is deze peptalk de beste. Misschien helpt het de spelers het best als volgt: dat ze besluiten om toch maar te winnen om in het vervolg niet meer naar zoiets te moeten luisteren? Als het zo werkt dan is dit toch uitstekend?
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Wimmel » do 13 feb 2020, 16:24

Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Die peptalk, moest die dan nog gegeven worden op een enthousiaste manier, maar damn, Euvrard kan een stukske zagen. Ik kan me voorstellen dat die boodschap wel nut heeft in een één op één gesprek, individueel met elke speler. Maar zo 5 minuten de ene dooddoener na de andere... Geeuw.

disterminator schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Sakke91 schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
2/Gelukkig dat onze Vlaamse spelers frans en engels begrijpen


Wat punt 2 betreft, dat is idd echt de wereld op zijn kop...


Hoe denk je dat dat er in gelijk welke andere 'Vlaamse' profclub aan toe gaat dan ? Of, bij uitbreiding, in het 'Vlaamse' bedrijfsleven, in een firma met een groot aantal expats ? Allemaal het taalbad in in Spa ?

Ik weet wel zeker dat het er in Nederland niet zo aan toe gaat.

ik wist heel goed waaraan ik begon, en een taalkwestie kunnen we op OHL missen als kiespijn. Maar het was mij te sterk. Al mijn hele leven vecht ik voor het NL in Brussel en in de rand. Ik wacht nog een aantal reacties af vooraleer een onderbouwd statement te posten)


Eigenlijk moeten wij als Vlaming gewoon fier zijn dat we ons in verschillende talen kunnen behelpen.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, Jan Frans. Ik kan mij er ook in opwinden dat men in Wallonië of Brussel amper een letter Nederlands kent, maar in een kleedkamer lijkt het mij niet onlogisch dat er gekozen wordt voor Engels (en wat Frans als je veel Franstalige spelers hebt). Je wil immers dat de boodschap zo snel mogelijk overkomt en dat iedereen weet wat zijn taak is. Je kan moeilijk verwachten dat jongens als Tucic of Kawin meteen het Nederlands machtig zijn.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Sakke91 » do 13 feb 2020, 16:46

Maar in Nederland verplichten ze ALLE anderstaligen spelers om Nederlands te leren, want dat is nu eenmaal de taal op de training en van de club.

Waarom kan dat hier niet?
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3029
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor luckie » do 13 feb 2020, 16:47

Het valt me op dat de website van OHL nog altijd uitsluitend in het Nederlands is.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor disterminator » do 13 feb 2020, 16:54

Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
disterminator schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Sakke91 schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
2/Gelukkig dat onze Vlaamse spelers frans en engels begrijpen


Wat punt 2 betreft, dat is idd echt de wereld op zijn kop...


Hoe denk je dat dat er in gelijk welke andere 'Vlaamse' profclub aan toe gaat dan ? Of, bij uitbreiding, in het 'Vlaamse' bedrijfsleven, in een firma met een groot aantal expats ? Allemaal het taalbad in in Spa ?

Ik weet wel zeker dat het er in Nederland niet zo aan toe gaat.

Juist, in Nederland spreken ze geen Frans, alleen maar Engels. Zelfs tegen mij (diegenen die me niet kennen), keer op keer, op de trein, in de tram, op cafe, op resto,.. :lol: Echt waar
disterminator
Genekt
 
Berichten: 537
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:50
Woonplaats: Heverlee
Supportersclub: Leive 2002

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Ruva » do 13 feb 2020, 16:56

Zal niet enkel in Nederland zijn. In Italië is het ook enkel Italiaans op de club.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3000
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor disterminator » do 13 feb 2020, 17:00

Sakke91 schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Maar in Nederland verplichten ze ALLE anderstaligen spelers om Nederlands te leren, want dat is nu eenmaal de taal op de training en van de club.

Waarom kan dat hier niet?


Misschien moeten ze NL leren (kan zijn, dat weet ik niet) maar ik weet wel dat bij bijv Ajax best veel Engels gesproken wordt op training hoor.
disterminator
Genekt
 
Berichten: 537
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:50
Woonplaats: Heverlee
Supportersclub: Leive 2002

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor disterminator » do 13 feb 2020, 17:05

Ruva schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Zal niet enkel in Nederland zijn. In Italië is het ook enkel Italiaans op de club.

Daar noem je wat. Merendeel van de Italianen vertikken het ook om zelf een andere taal te leren, zelfs als dat professioneel niet meer dan logisch zou zijn. Voorbeeld: ik was vorige week in Milaan, daar spreekt zelfs de politie op de meest toeristische plekken geen letter Engels of Frans.
Het is ook niet helemaal te vergelijken met Nederlands: de ene taal wordt door 22 miljoen mensen gesproken, de andere door 66 miljoen.
disterminator
Genekt
 
Berichten: 537
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:50
Woonplaats: Heverlee
Supportersclub: Leive 2002

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Jan Frans » do 13 feb 2020, 20:49

Dank voor alle reacties (het moest mij even van het hart)
Ik begrijp best dat een kleedkamer een heel speciale microkosmos is, waar andere wetten gelden dan in het openbare - en bedrijfsleven. De meeste voetballers zijn passanten die hier (op z'n best) een paar jaar verblijven. Als buitenlander zou het dan ook niet mijn eerste zorg zijn om NL te leren.
Nochtans zou de club op z'n minst enige moeite moeten doen om diegenen die interesse vertonen en plannen hebben om zich hier langer te vestigen (er zijn in het profwereldje voorbeelden genoeg) de kans te bieden om Nederlands te leren. Het consequent gebruik van het NL op training en in tactische besprekingen kan hiervoor een opstap zijn (afgewisseld met om de andere dag het Frans of het Engels. Je kan ook makkelijk eens iemand apart nemen).
Verder hoop ik dat de jeugdtrainingen volledig in het Nederlands verlopen (Pas op in de Brusselse rand is dat niet evident)

@Luckie : wat de website en de officiële communicatie betreft : het zou er gvd nog aan mankeren dat die niet eentalig NL is. Durf dat nooit als verzachtende omstandigheid gebruiken voor het kolen-Engels van Vince.

En van zijn toespraak mag ik hopen dat het "cinema" was voor de Thaise markt
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6760
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor diezel » vr 14 feb 2020, 08:20

Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Dank voor alle reacties (het moest mij even van het hart)
Ik begrijp best dat een kleedkamer een heel speciale microkosmos is, waar andere wetten gelden dan in het openbare - en bedrijfsleven. De meeste voetballers zijn passanten die hier (op z'n best) een paar jaar verblijven. Als buitenlander zou het dan ook niet mijn eerste zorg zijn om NL te leren.
Nochtans zou de club op z'n minst enige moeite moeten doen om diegenen die interesse vertonen en plannen hebben om zich hier langer te vestigen (er zijn in het profwereldje voorbeelden genoeg) de kans te bieden om Nederlands te leren. Het consequent gebruik van het NL op training en in tactische besprekingen kan hiervoor een opstap zijn (afgewisseld met om de andere dag het Frans of het Engels. Je kan ook makkelijk eens iemand apart nemen).
Verder hoop ik dat de jeugdtrainingen volledig in het Nederlands verlopen (Pas op in de Brusselse rand is dat niet evident)

@Luckie : wat de website en de officiële communicatie betreft : het zou er gvd nog aan mankeren dat die niet eentalig NL is. Durf dat nooit als verzachtende omstandigheid gebruiken voor het kolen-Engels van Vince.

En van zijn toespraak mag ik hopen dat het "cinema" was voor de Thaise markt

wat bedoel je daar nu weer mee? Hij zegt toch terecht dat kawin het prototype is van een modelprof. Is dat dan cinema?
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7479
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Jan Frans » vr 14 feb 2020, 12:27

Mij kwam het sfeertje tijdens die bespreking heel gemaakt over . a.h.w. in scène gezet.
Natuurlijk is Kawin een modelprof en dat mag geweten worden, maar zeg gewoon kort en krachtig waar het om gaat, zet hem effe als een volwassenen man in de bloemetjes en wens hem verder succes...

Maar tis allemaal niet belangrijk beste mensen. Straks tegen Beerschot , dat is pas belangrijk.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6760
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Wimmel » do 11 feb 2021, 16:07

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Maarten » do 11 feb 2021, 19:18

:meup: :meup: :meup:
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Wimmel » do 11 feb 2021, 19:26

Thamsatchanan: “Voelt goed om terug in Leuven te zijn”

Een handvol dagen geleden mocht Kawin Thamsatchanan eindelijk uit quarantaine. Sindsdien traint de doelman als een bezetene om op zijn 31ste alsnog zijn droom te laten uitkomen: onder de lat staan in een Europese competitie. Zijn doortocht in de J League mag dan al geen onverdeeld succes geweest zijn, Kawin gelooft meer dan ooit in zijn capaciteiten.

- Na zijn avontuur bij Hokkaido Consadole Sapporo in de Japanse J League streek Kawin Thamsatchanan opnieuw neer in Leuven.
- De Thaise doelman wil nog steeds zijn jongensdroom waarmaken en onder de lat plaatsnemen in een Europese competitie.
- Maandag stond Kawin anderhalf uur tussen de palen in de oefenwedstrijd tegen RWDM.


Na de ochtendsessie van woensdag trapt Kawin Thamsatchanan tientallen ballen tegen de draad van het oefencentrum in Oud-Heverlee. Zijn makkers hebben ondertussen allemaal al een tijdje de warmte opgezocht, maar de Thaise doelman blijft maar gaan. Niets nieuws dus onder de winterzon.

Modelprof Kawin laat ook aan de start van zijn tweede passage in Leuven niets aan het toeval over en toont zich nog steeds heel erg ambitieus. “Blij dat ik terug in Leuven ben. Onder de lat staan in Europa is nog altijd mijn droom. Ik voetbal nu drie jaar in het buitenland. Die ervaring moet mij helpen me deze keer sneller aan te passen.”

Zowat een jaar geleden ruilde Thamsatchanan Leuven in voor het Japanse Sapporo. “Ik heb mijn ploegmakkers gemist, maar ook de mensen die voor de club werken en uiteraard de stad Leuven met zijn geweldig mooie gebouwen.” De koude heeft de Thaise doelman dan weer niet gemist de voorbije 12 maanden. “Ik was al wat gewoon door mijn eerste passage in België. Maar nu is het toch wel heel erg koud”, grijnst Kawin.

Bij Hokkaido Consadole Sapporo kwam Thamsatchanan amper aan spelen toe. Toch heeft de Thaise doelman geen spijt van zijn avontuur in Japan. “De J League is misschien wel de beste voetbalcompetitie in Azië. Dat maakte mijn doortocht bij Sapporo een goeie ervaring. Ook al kreeg ik er weinig speelgelegenheid, toch ben ik er een betere doelman geworden. Het spel van Sapporo kenmerkte zich door een geduldige opbouw van achteruit. Dat was relatief nieuw voor mij en daaraan diende ik me aan te passen.”

“Vergis je niet in de J League. Op fysiek vlak moet de Japanse competitie dan wel onderdoen voor de Belgische, maar je ziet er best goed en snel voetbal. De J League telt redelijk wat offensief ingestelde teams. Bij Sapporo lag de nadruk op scoren. Vaak speelden we achterin één op één. Uiteindelijk eindigden we met Sapporo in de buik van het klassement.”

Maandagmiddag stond Thamsatchanan 90 minuten tussen de palen in de oefenpot tegen RWDM. Helemaal tevreden over zijn prestatie is Kawin niet. “Zowel in Thailand als in België zat ik in quarantaine. Dat maakt dat ik zowat een maand niet meer had getraind. Die oefenwedstrijd van maandag volgde na amper één training in de benen. Logisch dus dat ik nog niet over 100% van mijn mogelijkheden beschikte.”

Ondertussen leerde Thamsatchanan de manier van werken kennen van keeper coach Verbist. Het lijkt te klikken: “Bram is een heel lieve gast die als een broer met mij omgaat. Hij liet me al weten dat ik met elk probleem bij hem terecht kan. Bram staat ook open voor discussie en geeft ruimte voor persoonlijke input op de trainingen. Hij werkt vooral op technische aspecten en staat erop dat de doelmannen op training elke oefening perfect uitvoeren. Ik ben ervan overtuigd dat ik enorm veel zal leren van hem.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2023712 ... en-te-zijn
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6631
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Jan Frans » vr 12 feb 2021, 08:29

"Bij Hokkaido Consadole Sapporo kwam hij nauwelijks aan spelen toe". Hoe zou dat komen ??
Wanneer wordt ambitie in combinatie met weinig zelfkennis genant?
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6760
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor luckie » vr 12 feb 2021, 08:42

Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:"Bij Hokkaido Consadole Sapporo kwam hij nauwelijks aan spelen toe". Hoe zou dat komen ??
Wanneer wordt ambitie in combinatie met weinig zelfkennis genant?


Mooi verwoord en het klopt pijnlijk. Au fond is dit tragisch.

Laat ons hopen dat Kawin in zijn binnenste beseft dat hij alleen maar een PR-rol en een model-rol vervult en dat hij maar een simpele Thaise sandwichman is....... hij wordt er heel goed voor betaald en goed verzorgd in het voetbalwoonzorgcentrum van King Power@denDreef. Hopelijk kan hij er zich mee verzoenen dat hij wordt geëxploiteerd. Als troost kan hij op zijn eenzame avonden zijn bankbriefjes onder de strijker leggen en en mooi opbergen in zijn Thaise schoenendoos en daarna lekker gaan slapen met zijn dreambox onder zijn ledikant.....

Indien dit niet zo is dat moet hij dringend tegen zijn eigenwaan beschermd worden.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor zizike » di 09 aug 2022, 12:51

Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor tempelier » di 09 aug 2022, 13:57

Definitief. Heeft daar getekend tot 2027.
tempelier
 
Berichten: 696
Geregistreerd: vr 14 aug 2020, 15:35

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor luckie » di 09 aug 2022, 14:01

tempelier schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Definitief. Heeft daar getekend tot 2027.



Terug een contract van 5 jaar! Die brave jongen is met een Thaise gouden voetbalhelm geboren......
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42548
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Vorige

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


"like" ons op Facebook!