Kawin Thamsatchanan

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Maarten » di 04 sep 2018, 23:20

Bon, door de slechte teamprestatie blijft de prestatie van Kawin een beetje onbesproken, maar mogen we zeggen dat die een flutmatch gekeept heeft? Maakt een penaltyfout (die gelukkig niet gefloten werd), gaat compleet de mist in bij de cruciale tweede goal (als het daar 1-1 blijft krijgen we een ander matchverloop), en was in de eerste helft nog een aantal keer zeer bedenkelijk bij een aantal tussenkomsten.

Vreemd genoeg horen we nu niks uit bepaalde hoek.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18246
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor georgebest » wo 05 sep 2018, 08:42

Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Bon, door de slechte teamprestatie blijft de prestatie van Kawin een beetje onbesproken, maar mogen we zeggen dat die een flutmatch gekeept heeft? Maakt een penaltyfout (die gelukkig niet gefloten werd), gaat compleet de mist in bij de cruciale tweede goal (als het daar 1-1 blijft krijgen we een ander matchverloop), en was in de eerste helft nog een aantal keer zeer bedenkelijk bij een aantal tussenkomsten.

Vreemd genoeg horen we nu niks uit bepaalde hoek.


Goede poging om een polemiek op te starten. Maar er valt niet meer te zeggen dan dat K. in 't beste geval even goed is als Nick en dat hij de voorkeur geniet omwille van duidelijke redenen.
georgebest
East west
 
Berichten: 512
Geregistreerd: ma 27 feb 2017, 20:19

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Rbellion » wo 05 sep 2018, 10:10

georgebest schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Bon, door de slechte teamprestatie blijft de prestatie van Kawin een beetje onbesproken, maar mogen we zeggen dat die een flutmatch gekeept heeft? Maakt een penaltyfout (die gelukkig niet gefloten werd), gaat compleet de mist in bij de cruciale tweede goal (als het daar 1-1 blijft krijgen we een ander matchverloop), en was in de eerste helft nog een aantal keer zeer bedenkelijk bij een aantal tussenkomsten.

Vreemd genoeg horen we nu niks uit bepaalde hoek.


Goede poging om een polemiek op te starten. Maar er valt niet meer te zeggen dan dat K. in 't beste geval even goed is als Nick en dat hij de voorkeur geniet omwille van duidelijke redenen.


Jammer genoeg zijn die redenen, extra-sportieve redenen: het is een Thai, hij heeft (véél te)veel gekost en hij verdient (véél te)veel.

Ik durf mij niet uitspreken over wie het meeste kwaliteiten bezit, ik denk persoonlijk dat er bijzonder weinig verschil zit tussen Gillekens en Thamsatchanan en dat ze beide gewoon geen topkeepers zijn.
Rbellion
Never tell everything you know
 
Berichten: 1650
Geregistreerd: ma 26 mei 2014, 18:43

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor acerta » wo 05 sep 2018, 12:10

georgebest schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Bon, door de slechte teamprestatie blijft de prestatie van Kawin een beetje onbesproken, maar mogen we zeggen dat die een flutmatch gekeept heeft? Maakt een penaltyfout (die gelukkig niet gefloten werd), gaat compleet de mist in bij de cruciale tweede goal (als het daar 1-1 blijft krijgen we een ander matchverloop), en was in de eerste helft nog een aantal keer zeer bedenkelijk bij een aantal tussenkomsten.

Vreemd genoeg horen we nu niks uit bepaalde hoek.


Goede poging om een polemiek op te starten. Maar er valt niet meer te zeggen dan dat K. in 't beste geval even goed is als Nick en dat hij de voorkeur geniet omwille van duidelijke redenen.


Georgebest, het is wel triestig dat men nu zegt dat "beiden even goed zijn maar dat er andere redenen zijn" maar vorig jaar werd te pas en te onpas gekakt op Nick (Luc was oa daar toch zeer goed in), met name dat hij niet goed genoeg was ('bibberen in de goal', 'goal op zijn kap', 'met Henkinet zouden we de eerste periode hebben gepakt'...) . Dat is vreemd want als beiden even slecht zijn dan zou K. toch ook niet goed (genoeg) zijn maar ik hoor die kritikasters niet (meer). :roll: behalve Maarten die zoals gewoonlijk de vinger op de wonde legt :meup:

Dus een polemiek opstarten zou ik dit niet noemen maar veeleer een trieste constatering :(
Avatar gebruiker
acerta
 
Berichten: 402
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 11:36
Woonplaats: Linden
Supportersclub: den Eendracht

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor georgebest » wo 05 sep 2018, 12:15

Het interessante voor een neutrale volger is de wetenschap dat onze vriend nog galetten gaat uithalen gedurende de loop van het seizoen. Het wordt dan leuk om zien hoe "het thaise project" gaat reageren.
Volgens mij is OHL nu een tanker die vertrokken is en zich door niets uit koers laat slaan.
Een paar misnoegden die "Pearson out" roepen, dat geluid draagt hoogstens tot aan 't Kaffaat.
georgebest
East west
 
Berichten: 512
Geregistreerd: ma 27 feb 2017, 20:19

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor luc » wo 05 sep 2018, 12:57

Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Bon, door de slechte teamprestatie blijft de prestatie van Kawin een beetje onbesproken, maar mogen we zeggen dat die een flutmatch gekeept heeft? Maakt een penaltyfout (die gelukkig niet gefloten werd), gaat compleet de mist in bij de cruciale tweede goal (als het daar 1-1 blijft krijgen we een ander matchverloop), en was in de eerste helft nog een aantal keer zeer bedenkelijk bij een aantal tussenkomsten.

Vreemd genoeg horen we nu niks uit bepaalde hoek.



Als ge erom vraagt ...... De slechte resultaten van nu zijn niet te vergelijken met vorig seizoen, toen het aan Gillekens lag. Nu heeft heel de ploeg geen vertrouwen meer in Pearson maar niemand van de spelers gaat dat in het openbaar zeggen natuurlijk. Snel een nieuwe T1 zou wenselijk zijn, misschien hopen op verlies in Lommel en Tubeke ???

Kawin heeft niets te maken met de 1-2 zoals ge sugureerd, een schot van zo kortbij kan ook Courtois niet klemmen, einde debat.
Avatar gebruiker
luc
I ♥ Nick Gillekens
 
Berichten: 882
Geregistreerd: ma 05 mei 2014, 17:24

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Maarten » wo 05 sep 2018, 13:12

acerta schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
georgebest schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Bon, door de slechte teamprestatie blijft de prestatie van Kawin een beetje onbesproken, maar mogen we zeggen dat die een flutmatch gekeept heeft? Maakt een penaltyfout (die gelukkig niet gefloten werd), gaat compleet de mist in bij de cruciale tweede goal (als het daar 1-1 blijft krijgen we een ander matchverloop), en was in de eerste helft nog een aantal keer zeer bedenkelijk bij een aantal tussenkomsten.

Vreemd genoeg horen we nu niks uit bepaalde hoek.


Goede poging om een polemiek op te starten. Maar er valt niet meer te zeggen dan dat K. in 't beste geval even goed is als Nick en dat hij de voorkeur geniet omwille van duidelijke redenen.


Georgebest, het is wel triestig dat men nu zegt dat "beiden even goed zijn maar dat er andere redenen zijn" maar vorig jaar werd te pas en te onpas gekakt op Nick (Luc was oa daar toch zeer goed in), met name dat hij niet goed genoeg was ('bibberen in de goal', 'goal op zijn kap', 'met Henkinet zouden we de eerste periode hebben gepakt'...) . Dat is vreemd want als beiden even slecht zijn dan zou K. toch ook niet goed (genoeg) zijn maar ik hoor die kritikasters niet (meer). :roll: behalve Maarten die zoals gewoonlijk de vinger op de wonde legt :meup:

Dus een polemiek opstarten zou ik dit niet noemen maar veeleer een trieste constatering :(


Het gaat 'm me dan ook niet om een kruistocht tegen Kawin, maar op de hypocrisie aan te kaarten. Ik ben er 100% zeker van dat Kawin zijn best doet, en als hij stommiteiten uithaalt, dat het is uit onkunde, niet uit onwil. Het is niet zijn schuld dat de eigenaar een belachelijk bedrag voor hem neertelde, en dat hij zijn plaats onder de lat niet heeft moeten verdienen. Het is de eigenaar die hem haalde, het is de trainer die hem (al dan niet onder dwang) opstelt. We verliezen zaterdag een match, mede door hem (en niet voor de eerste keer), maar plots blijft het stil.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18246
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Rbellion » wo 05 sep 2018, 13:38

Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Bon, door de slechte teamprestatie blijft de prestatie van Kawin een beetje onbesproken, maar mogen we zeggen dat die een flutmatch gekeept heeft? Maakt een penaltyfout (die gelukkig niet gefloten werd), gaat compleet de mist in bij de cruciale tweede goal (als het daar 1-1 blijft krijgen we een ander matchverloop), en was in de eerste helft nog een aantal keer zeer bedenkelijk bij een aantal tussenkomsten.

Vreemd genoeg horen we nu niks uit bepaalde hoek.


Bij de tweede goal gaat heel de verdediging en met voorsprong Tshimanga de mist in. Die laat zich kinderlijk opzij zetten. Ge kunt pleiten dat hij de eerste bal in die fase moet klemmen of naar buiten moet duwen, maar er zat echt wel wat vaart achter de bal en echt goed zicht had hij ook niet. Compleet in de mist gaan vind ik dan ook wat overdreven.
Rbellion
Never tell everything you know
 
Berichten: 1650
Geregistreerd: ma 26 mei 2014, 18:43

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Maarten » wo 05 sep 2018, 14:45

Rbellion schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Bon, door de slechte teamprestatie blijft de prestatie van Kawin een beetje onbesproken, maar mogen we zeggen dat die een flutmatch gekeept heeft? Maakt een penaltyfout (die gelukkig niet gefloten werd), gaat compleet de mist in bij de cruciale tweede goal (als het daar 1-1 blijft krijgen we een ander matchverloop), en was in de eerste helft nog een aantal keer zeer bedenkelijk bij een aantal tussenkomsten.

Vreemd genoeg horen we nu niks uit bepaalde hoek.


Bij de tweede goal gaat heel de verdediging en met voorsprong Tshimanga de mist in. Die laat zich kinderlijk opzij zetten. Ge kunt pleiten dat hij de eerste bal in die fase moet klemmen of naar buiten moet duwen, maar er zat echt wel wat vaart achter de bal en echt goed zicht had hij ook niet. Compleet in de mist gaan vind ik dan ook wat overdreven.


Nee, niet mee eens. De verdediging gaat daar in de fout, natuurlijk. Maar los daarvan, Kawin doet niet wat hij moet doen. Een andere scheidsrechter fluit in de eerste helft trouwens ook penalty. Ja, natuurlijk gaan er altijd anderen in de fout, want anders komt die bal daar niet, maar daarvoor staat de keeper er natuurlijk. Het gaat 'm me dan ook om de twee maten en gewichten. Niet om de prestatie van Kawin an sich.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18246
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Rbellion » wo 05 sep 2018, 15:40

Die fase in de 1ste helft staat natuurlijk los van de discussie of hij de mist ingaat bij de tweede goal, al dan niet.

Ik ben het niet eens met u over het feit dat hij daar compleet de mist ingaat. Tshimanga daarentegen, gaat daar wel compleet de mist in.
Rbellion
Never tell everything you know
 
Berichten: 1650
Geregistreerd: ma 26 mei 2014, 18:43

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Sakke91 » wo 05 sep 2018, 17:18

acerta schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
georgebest schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Bon, door de slechte teamprestatie blijft de prestatie van Kawin een beetje onbesproken, maar mogen we zeggen dat die een flutmatch gekeept heeft? Maakt een penaltyfout (die gelukkig niet gefloten werd), gaat compleet de mist in bij de cruciale tweede goal (als het daar 1-1 blijft krijgen we een ander matchverloop), en was in de eerste helft nog een aantal keer zeer bedenkelijk bij een aantal tussenkomsten.

Vreemd genoeg horen we nu niks uit bepaalde hoek.


Goede poging om een polemiek op te starten. Maar er valt niet meer te zeggen dan dat K. in 't beste geval even goed is als Nick en dat hij de voorkeur geniet omwille van duidelijke redenen.


Georgebest, het is wel triestig dat men nu zegt dat "beiden even goed zijn maar dat er andere redenen zijn" maar vorig jaar werd te pas en te onpas gekakt op Nick (Luc was oa daar toch zeer goed in), met name dat hij niet goed genoeg was ('bibberen in de goal', 'goal op zijn kap', 'met Henkinet zouden we de eerste periode hebben gepakt'...) . Dat is vreemd want als beiden even slecht zijn dan zou K. toch ook niet goed (genoeg) zijn maar ik hoor die kritikasters niet (meer). :roll: behalve Maarten die zoals gewoonlijk de vinger op de wonde legt :meup:

Dus een polemiek opstarten zou ik dit niet noemen maar veeleer een trieste constatering :(


Ik heb vorig seizoen regelmatig kritiek gehad op Kawin, maar ben daar vanaf dit seizoen mee gestopt.

1. Het maakt niks uit om er commentaar op te geven want Kawin moet toch spelen.
2. Ik wilde die jongen toch nog een kans geven om met een propere lei te beginnen en zich te herpakken. Uiteindelijk is wel gebleken dat er weinig verbetering merkbaar is t.o.v. vorig seizoen
3. Ik, in tegenstelling tot anderen, niet tot in den treurnis toe één bepaalde speler wil bashen.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Maarten » wo 05 sep 2018, 18:25

Rbellion schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Die fase in de 1ste helft staat natuurlijk los van de discussie of hij de mist ingaat bij de tweede goal, al dan niet.

Ik ben het niet eens met u over het feit dat hij daar compleet de mist ingaat. Tshimanga daarentegen, gaat daar wel compleet de mist in.


Laat het er ons op houden, dat het een grotere "flater" was, dan de "flater" van Gillekens toen hij een karatetrap in zijn ribben kreeg. Los van de rest van zijn wedstrijd die enorm zwak was. Het ging me in de eerste plaats, zoals ik al zei, om hoe ermee omgegaan wordt, de dubbele standaard, twee maten en gewichten.

Maar of jij die specifieke fase nu een regelrecht flater vindt of niet, dat neemt niet weg dat het een zwakke match was van hem, ook al viel dat nu misschien wat minder op, door de prestatie van de rest van de ploeg.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18246
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Rbellion » wo 05 sep 2018, 18:50

Conclusie: het zijn beide geen topkeepers.
Rbellion
Never tell everything you know
 
Berichten: 1650
Geregistreerd: ma 26 mei 2014, 18:43

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Will » wo 05 sep 2018, 19:24

Maarten schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:
Rbellion schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Die fase in de 1ste helft staat natuurlijk los van de discussie of hij de mist ingaat bij de tweede goal, al dan niet.

Ik ben het niet eens met u over het feit dat hij daar compleet de mist ingaat. Tshimanga daarentegen, gaat daar wel compleet de mist in.


Laat het er ons op houden, dat het een grotere "flater" was, dan de "flater" van Gillekens toen hij een karatetrap in zijn ribben kreeg. Los van de rest van zijn wedstrijd die enorm zwak was. Het ging me in de eerste plaats, zoals ik al zei, om hoe ermee omgegaan wordt, de dubbele standaard, twee maten en gewichten.

Maar of jij die specifieke fase nu een regelrecht flater vindt of niet, dat neemt niet weg dat het een zwakke match was van hem, ook al viel dat nu misschien wat minder op, door de prestatie van de rest van de ploeg.

Moest Nick die eerste goal tussen de benen binnen gekregen hebben dan was het kot hier te klein geweest.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Pelotas » di 11 sep 2018, 14:24

Iemand al eens de kalender van de nationale ploeg van Thailand bekeken? Twee friendlies in Oktober, het kampioenschap van Zuid-Oost Azië van begin November tem half December (Thailand = titelverdediger) en het Aziatische kampioenschap in Januari komen eraan.

Als Kawin dat allemaal speelt gaan we hem hier amper nog zien.

Kalender Thailand:
11 Oktober Hong Kong - Thailand (vriendschappelijk, in Hong Kong)
14 Oktober Thailand - Trinidad & Tobago (vriendschappelijk, in Thailand, mogelijks tegen Bostock)

9 November Timor-Leste - Thailand (2018 Zuid-Oost Azië Cup, groepsmatch in Timor-Leste)
17 November Thailand - Indonesië (2018 Zuid-Oost Azië Cup, groepsmatch in Thailand)
21 November Filippijnen - Thailand (2018 Zuid-Oost Azië Cup, groepsmatch in Filippijnen)
25 November Thailand - Singapore (2018 Zuid-Oost Azië Cup, groepsmatch in Thailand)

1/2 December 2018 Zuid-Oost Azië Cup Halve finale heen
5/6 December 2018 Zuid-Oost Azië Cup Halve finale terug
11 December 2018 Zuid-Oost Azië Cup Finale heen
15 December 2018 Zuid-Oost Azië Cup Finale terug

begin Januari 2019 Thailand - Oman (vriendschappelijk, in Verenigde Arabische Emiraten)

6 Januari 2019 Thailand - India (2019 Aziatisch Kampioenschap in Verenigde Arabische Emiraten)
10 Januari 2019 Thailand - Bahrein (2019 Aziatisch Kampioenschap in Verenigde Arabische Emiraten)
14 Januari 2019 Thailand - Verenigde Arabische Emiraten (2019 Aziatisch Kampioenschap in Verenigde Arabische Emiraten)
20/21/22 Januari 2019 8e finale (2019 Aziatisch Kampioenschap in Verenigde Arabische Emiraten)
24/25 Januari 2019 kwartfinale (2019 Aziatisch Kampioenschap in Verenigde Arabische Emiraten)
28/29 Januari 2019 halve finale (2019 Aziatisch Kampioenschap in Verenigde Arabische Emiraten)
1 Februari 2019 finale (2019 Aziatisch Kampioenschap in Verenigde Arabische Emiraten)
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Wimmel » di 11 sep 2018, 14:54

De uitgelezen kans voor Nick om zijn kunnen te tonen!
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6677
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor deeBartman » di 11 sep 2018, 15:07

De luc gaat weer actief worden op het forum
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4151
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor luc » di 11 sep 2018, 16:17

Wimmel schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:De uitgelezen kans voor Nick om zijn kunnen te tonen!




Zijn wat tonen........miserie miserie..... dan zit ons seizoen er al meteen op en kan de trainer blijven of Henkinet mag dan spelen.
Avatar gebruiker
luc
I ♥ Nick Gillekens
 
Berichten: 882
Geregistreerd: ma 05 mei 2014, 17:24

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Maarten » za 06 okt 2018, 21:32


De moeder van Kawin kent hem blijkbaar al heel lang.
Zijn grote droom is naar de Premier League te gaan... :shock:
Hebben ze die echt naar hier gehaald om nadien makkelijker naar Leicester te verschepen? Dat gaat daar toch niet pakken? Misschien met nog een livespektakel zoals bij ons dan?

AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18246
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Filip Elsen » zo 14 okt 2018, 19:25

Thailand won een vriendschappelijke match van Trinidad & Tobago met 1-0 zonder Kawin. In de goal stond ene Hathairattanokool (36 jaar) en als reservekeeper zat ene Budprom op de bank (31 jaar).
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Filip Elsen » wo 16 jan 2019, 19:03

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190116_04106893

OHL-doelman Kawin Thamsatchanan kijkt voor het eerst terug op helikoptercrash van landgenoot en voorzitter: “Ik speel nu voor Vichai”



Tot twee maanden geleden werden portretten van Vichai Srivaddhanaprabha door een witte kader omzoomd. Een zwarte, dat hoort in Thailand niet voor de levenden, zo ondervonden ze bij OH Leuven. Vandaag is het evenwel een zwarte lijst om de foto van de 60-jarige filantroop die Kawin Thamsatchanan vasthoudt. Voor de Thaise doelman van OH Leuven was de helikoptercrash van zijn landgenoot en voorzitter een schok waarover hij nu voor het eerst praat. Zonder schroom.

Acht jaar geleden, in zijn vierde interland voor Thailand, keepte de toen 20-jarige ­Kawin Thamsatchanan de gensters uit zijn handschoenen tegen Iran (1-0-verlies). Waarna Bryan Robson, op dat ogenblik bondscoach van Thailand, de moeilijke naam van zijn doelman aan de keepers­trainer van Manchester United doorspeelde. “Robson beloofde mij een testperiode te ­laten afleggen, na de Aziatische Spelen”, vertelt Thamsatchanan. “Maar toen brak ik mijn hand en stond ik drie maanden aan de kant. Die test bij United heb ik nooit ge­kregen. Mijn wereld stortte in. Het was mijn grote droom om in Europa te spelen. Ik kreeg nooit een tweede kans op zo’n test.”

Tot de doelman eind vorig jaar te horen kreeg dat hij naar OH Leuven kon en op audiëntie mocht bij Vichai Srivaddhanaprabha, baas van het winkelimperium King ­Power, voorzitter van Leicester en sinds mei 2017 eigenaar van 1B-ploeg OH Leuven. Thamsatchanan: “Ik was zenuwachtig, in Thailand is hij een echte beroemdheid. Hij heeft zoveel gedaan voor het voetbal in ons land. Die man mogen spreken, was een enorme eer. Maar ik voelde al snel hoe vriendelijk hij was.”

Pakkend Leuvens eerbetoon

Als de helikopter met Srivaddhanaprabha en vier andere inzittenden op 27 oktober 2018 – zoals na elke thuiswedstrijd van ­Leicester – uit het King Power-stadion opsteeg en crashte, bevond de doelman van OHL zich thuis. “Een vriend van mij uit Thailand stuurde mij het nieuws. Maar op dat moment wist niemand zeker of de voorzitter in de helikopter zat. Tot dan toch de bevestiging kwam. Het raakte me diep. Net als heel veel Thai. De voorzitter deed veel voor sociale projecten: kinderen die geen kans kregen om te voetballen, voorzag hij bijvoorbeeld van materiaal. En je zag ook hoeveel liefde en respect hij in Leuven kreeg. Het eerbetoon van de fans van OHL was ook bijzonder. De lichtjes van de smartphones en hoe ze tegen Tubeke You’ll Never Walk Alone zongen. Ik zat in het sta­dion en vind dat nog steeds onvergetelijk.”

Bloemen leggen in Muizen

Pas nu met de winterstop is de goalie voor het eerst sinds de noodlottige crash terug naar Thailand gereisd, om te zien of hij fit genoeg bleek voor de Asia Cup. Wat niet het geval is. “Ik denk niet dat ik ooit in een helikopter zal stappen. Ik was nu zelfs een beetje bevreesd om een vliegtuig te nemen”, zegt hij met een lachje. OHL-trainer Nigel Pearson en zijn bestuur vlogen voor de begrafenis wel naar Thailand, net als de mensen van Leicester. Kawin was niet in staat om de reis te maken. Een voet­blessure houdt hem al drie maanden aan de kant. “Ik word er gek van. Het is niet eens een zware blessure – ik had eerder hetzelfde in Thailand –, maar het is erg gevoelig. Zonder pijn kan ik zo weer in doel staan. Alleen kunnen de dokters niet voorspellen wanneer ik weer mag ­keepen. Ik wil zo snel mogelijk herstellen, in doel staan en hem trots maken. Dat is mijn extra motivatie. Iemand die anderen helpt, daar doe je alles voor. Zo is de Thaise ­cultuur.”

En dus werd het de boeddhistische tempel in Muizen en niet die in Bangkok. “Om bloemen te leggen uit respect voor hem, maar ook om met de monnik te praten. Die weet altijd iets te zeggen waardoor je je beter voelt. Want dit verwerken kost wel even tijd. Zeker omdat ik niet kon trainen, is het moeilijk om je gedachten te verzetten.”

Het is nu aan zoon ­Aiyawatt om het werk van vader Vichai bij OHL verder te zetten. “Maar dat zal hij doen. Ik ken hem, ik ken zijn karakter. Hij zal zijn vader alle eer willen bewijzen.”

Ondanks het ­gevoelige onderwerp, vertoont de 28-jarige keeper op geen enkel moment vals sentiment. “In het boeddhisme accepteren we de dood. Maar ik had wel echt naar de begrafenis gewild, ik had graag mijn deelneming getoond aan zijn familie. Hij deed zo veel, ook voor mij.”

Toen een tijdje geleden Thaise journalisten naar België kwamen, mocht zijn moeder op kosten van King Power meereizen, zodat zij een maand lang bij haar zoon kon verblijven in België. Maar het grootste geschenk, dat blijft de kans om in Europa te keepen. “Hopelijk snel weer. Voor Vichai.”
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Pelotas » do 05 sep 2019, 16:28

Kawin werd opgeroepen voor de wedstrijd van Thailand thuis tegen Vietnam, die meetelt als eerste kwalificatiematch voor zowel het WK van 2022 als het Aziatisch kampioenschap van 2023.

Thamsatchanan zat echter op de bank en zag zijn plaats in doel ingevuld door de 35-jarige Siwarak Tedsungnoen die z'n netten schoon kon houden. Thailand kon echter zelf ook niet scoren en zo bleef het dus 0-0. In dezelfde groep won Maleisië bij Indonesië met 2-3 (winnend doelpunt in minuut 90'+6')

1 Maleisië 3 ptn
2 Vietnam 1 pt
3 Thailand 1 pt
4 Verenigde Arabische Emiraten 0 ptn
5 Indonesië 0 ptn

De acht groepswinnaars en de vier beste tweedes gaan naar de volgende ronde voor kwalificatie WK (4 tickets + 1 plek in playoffs tegen ander continent) en kwalificeren rechtstreeks zich voor het Aziatisch kampioenschap.

Aanstaande dinsdag 10 September is er nog:
Indonesië - Thailand
Maleisië - Verenigde Arabische Emiraten
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor luckie » wo 12 feb 2020, 09:29

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42993
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Jan Frans » do 13 feb 2020, 12:55

Niks slechts te zeggen over Kawin : proper op zijn eigen en beleefd opgevoed, kortom de ideale schoonzoon, maar de beste keeper van Thailand weegt toch te licht voor het Europese voetbal. Goed dat hij een elegante exit aangeboden krijgt.

Maar wat mij echt opgevallen is in dat filmpje :

1/Wat een bla bla bla moeten onze spelers toch slikken. Zou zo een lullige peptalk echt standaard zijn ? (Raymond Goethals duwde zijn sigaret uit op hun gat, en joeg zijn spelers dan de wei in. Dat waren tenminste peptalks)

2/Gelukkig dat onze Vlaamse spelers frans en engels begrijpen
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6794
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Kawin Thamsatchanan

Berichtdoor Sakke91 » do 13 feb 2020, 12:56

Jan Frans schreef in Re: Kawin Thamsatchanan:Niks slechts te zeggen over Kawin : proper op zijn eigen en beleefd opgevoed, kortom de ideale schoonzoon, maar de beste keeper van Thailand weegt toch te licht voor het Europese voetbal. Goed dat hij een elegante exit aangeboden krijgt.

Maar wat mij echt opgevallen is in dat filmpje :

1/Wat een bla bla bla moeten onze spelers toch slikken. Zou zo een lullige peptalk echt standaard zijn ? (Raymond Goethals duwde zijn sigaret uit op hun gat, en joeg zijn spelers dan de wei in. Dat waren tenminste peptalks)

2/Gelukkig dat onze Vlaamse spelers frans en engels begrijpen


Wat punt 2 betreft, dat is idd echt de wereld op zijn kop...
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


"like" ons op Facebook!