Samy Kehli

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Samy Kehli

Berichtdoor luckie » vr 12 jan 2018, 08:32

HERMAN MEERSSEMAN - 2018-01-12

Zo te zien had Kehli, die tot het einde van het seizoen gehuurd wordt van Lokeren, het naar zijn zin tijdens zijn eerste trainingssessie. Maar om te weten wat zijn eerste indrukken zijn over OHL en over zijn ploegmaats, moeten wij nog tot dinsdag wachten. Pas dan mag hij van OHL voor het eerst met de pers praten, wanneer hij samen met de nieuwe Thaise doelman Kawim Thamastachanan officieel voorgesteld wordt.

Wat we wel al over Samy Kehli kunnen vertellen, is dat hij er eerstdaags 27 wordt, 1,91 meter groot is, zijn opleiding kreeg bij FC Metz en zich op uitleenbasis in de kijker speelde bij de Waalse ex-tweedeklassers Virton en Seraing. Begin vorig seizoen nam KSV Roeselare hem definitief over van Metz. Kehli was één van de grote bewerkers van de eerste periodetitel, die de West-Vlamingen verrassend wonnen. Hij scoorde voor Roeselare -competitie en beker samen- acht doelpunten en was goed voor een handvol assists.

Vorige zomer verzilverde Kehli zijn sterk seizoen met een driejarig contract bij Sporting Lokeren, dat hem vooral om zijn offensieve polyvalentie aanwierf. Zijn beste positie is aanvallende middenvelder in steun van de diepe spits, maar hij doet het ook goed als diepste spits en als offensieve flankspeler. Met Lokeren trad hij dit seizoen -in de basis of als invaller- achttien keer aan. Hij kende een sterk seizoenbegin, maar kon de hoge verwachtingen niet echt inlossen.

"Technisch sterk, goede vista, kan als infiltrerende middenvelder scoren, maar is te traag voor eerste A", stellen Lokerse bronnen. En dus mocht Kehli van coach Peter Maes uitkijken naar een andere ploeg. Roeselare wilde hem graag terug, maar hij koos voor OHL. Daar hopen ze dat Kehli met zijn creativiteit, vista en scorend vermogen de ploeg efficiënter kan helpen opboksen tegen de doorgaans stugge tegenstanders, waar OHL zich al te dikwijls de tanden op stuk bijt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Samy Kehli officieel voorgesteld

Berichtdoor luckie » di 16 jan 2018, 21:27

Samy Kehli officieel voorgesteld

Afbeelding

Dinsdagmorgen stelde OHL zijn twee nieuwe aanwinsten officieel voor aan de verzamelde pers. Samy Kehli toonde zondag tegen Union al dat hij de ploeg iets kan bijbrengen met zijn creativiteit, vista en het spelen tussen de lijnen.

De Fransman lieten we zaterdag al uitgebreid aan het woord op onze website. Kehli leverde daags nadien zijn visitekaartje af met een goeie prestatie tegen Union.

http://ohl.be/nl/heren/nieuws/bericht/1 ... oorgesteld
----------------------------

Maat van Croizet wil vlammen bij OHL

Afbeelding

Samy Kehli moet helpen om het lage blok van Union pijn te doen zondag. De Fransman met Algerijnse roots speelde een meer dan behoorlijke heenronde bij Sporting Lokeren, maar toch drong coach Maes aan op een verhuur. Zo keerde de ex-smaakmaker van KSV Roeselare terug naar de Proximus League. De polyvalente aanvallende middenvelder doet dat niet zonder ambitie. Samy gelooft nog in de promotiekansen van zijn nieuwe ploeg.

Kehli kwam in de heenronde een vijftiental keer in actie bij Sporting Lokeren. Lang niet slecht voor de bijna 27-jarige aanvallende middenvelder, die de stap van 1B naar het hoogste niveau vrij vlot verteerde. De Fransman moest er vooral op de 6 of de 8 aan de bak en soms op de rechterflank. "Mijn polyvalentie is misschien wel mijn grootste troef", stelt Samy. "Maar het liefst speel ik op de 9 of de 10. Op die posities kom ik het best tot mijn recht, kan ik mijn creativiteit naar hartenlust botvieren. Ik hou ervan om aan te vallen, wil dreigend zijn voor doel."

Vriend van Croizet

De carrière van Kehli kent verrassend veel gelijkenissen met die van Yohan Croizet. Beide Fransen leerden de kneepjes van het vak bij de jeugd van het Franse FC Metz. Nadien voetbalden ze een seizoen samen bij toenmalig tweedeklasser Royal Excelsior Virton. En nu komt Samy de komende maanden uit bij de ex-club van Croizet. "Ik heb met Yohan gepraat vóór ik voor OHL koos", beaamt Kehli. "Croizet heeft hier twee seizoenen gevoetbald. Dat bewijst dat dit een goeie club is. Ik voelde meteen veel vertrouwen bij technisch directeur De Corte en coach Pearson. We begrepen elkaar meteen en dus was de deal snel rond. Ik verliet het oefenkamp in het Spaanse Alicante en heb ondertussen enkele trainingen achter de rug. Ik ben zo goed als 100% en kan zondag spelen als de coach dat wil."

Goed gevoel

De grote (1m91) aanvallende middenvelder toont zich tevreden over de eerste trainingen bij zijn nieuwe ploeg. "Je merkt meteen dat er heel wat kwaliteit huist in de groep. Ik ken een aantal jongens uit de kern en voetbalde vorig seizoen met Roeselare enkele keren tegen OHL. In een van die wedstrijden scoorde ik zelfs", glimlacht Kehli. Hij is er rotsvast van overtuigd dat hij de groep iets kan bijbrengen. "Het meeste gevaar kwam de voorbije maanden langs de flank, minder vanuit het centrum. Dat euvel moet ik mee helpen oplossen. Ik moet voor diepgang kunnen zorgen, maar ben vooral een ploegspeler. Er zit weinig egoïsme in mijn spel."

Alles kan nog

De kans dat Kehli straks in play-off 2 met OHL even mag terugkeren naar Daknam is relatief groot. "Dat zou best kunnen, ja", stelt de Fransman. "Maar waarom zouden we de tweede periodetitel niet in de wacht kunnen slepen? Ik weet dat we er niet al te riant voor staan in de voorlopige stand van de tweede periode. Maar met Roeselare pakte ik vorig seizoen de eerste periode na een heel zwakke start. Als je in 1B een reeksje neerzet, kan de periodetitel zomaar in je schoot vallen. Het kan snel keren in de Proximus League."

Focus op OHL

OHL huurt Kehli van Lokeren tot het einde van het seizoen. Een aankoopoptie kon de club niet bedingen. In principe speelt de Fransman over enkele maanden dus opnieuw bij Lokeren. "Ik heb geen carrièreplan in mijn hoofd. Dat heeft ook weinig zin in het voetbal. Je hebt in dat wereldje weinig zekerheden. Bij Lokeren wou Kristinsson me er heel graag bij. Maar na enkele weken werd de IJslander al aan de deur gezet. Dat bewijst dat je niet te ver vooruit moet kijken. Ik ben nu bij OHL en zal alles geven om alsnog met deze club te promoveren naar eerste klasse. Aan het einde van het seizoen zien we dan wel waar mijn toekomst ligt."

Stef Peuskens


http://ohl.be/nl/heren/nieuws/bericht/1 ... en-bij-ohl
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Samy Kehli

Berichtdoor Maarten » za 30 maart 2019, 04:07

Toch een kerel die me vooral op de zenuwen werkt. Gaat gewoon nooit in duel, heeft te veel schrik, trekt zijn been al terug twee meter voor er "eventueel misschien" contact zou kunnen zijn met een tegenstander. Altijd halfslachtig voor een bal gaan. Zo'n mannen kunnen niet knokken wanneer er moet geknokt worden. Salonvoetballer die soms wel mooie dingen laat zien, maar geen speler die er zijn kop voor kan leggen. Zoals ik vorige zomer al zei, dit is niet het soort speler waarmee men mij warm kan maken. En dat was dan één van de "grote" en "inkomende" transfers. Dan moet je niet versteld staan dat we er zo'n flutseizoen op hebben zitten.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Samy Kehli

Berichtdoor azerty » za 30 maart 2019, 05:37

We hadden er gewoon 5 meer moeten gaan halen bij Tubeke.
azerty
uiopqsdfvivaeltoroghjklmwxcvbn
 
Berichten: 1254
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 22:11

Re: Samy Kehli

Berichtdoor Maarten » za 30 maart 2019, 05:45

:lol:
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Samy Kehli: “Ik geef niet op”

Berichtdoor luckie » do 29 okt 2020, 17:37

Kehli: “Ik geef niet op”

Afbeelding

De laatste speelminuten van Samy Kehli dateren alweer van elf maanden geleden. Toen pikte de Fransman enkele minuten mee, thuis tegen zijn ex-ploeg Lokeren. Sindsdien zijn kommer en kwel het deel van de middenvelder. Samy herstelt momenteel van een rugoperatie, uitgevoerd begin juli, en werkt voorzichtig aan zijn comeback.

- Lopen en wat oefeningen met de bal, daarmee moet Samy Kehli het al enkele weken doen.
- De ex-speler van Lokeren, Virton, Seraing en Roeselare revalideert op eigen tempo na een rugoperatie in de zomermaanden.
- Kehli supportert elke thuismatch in de tribune voor zijn ploeggenoten. Wanneer ze op verplaatsing spelen, duimt de Fransman thuis in de zetel.
- Hij hoopt OH Leuven ook op het veld te kunnen helpen, maar plakt daar liever geen datum op.

Afbeelding

Er staan 48 wedstrijden voor OH Leuven op de teller van de 29-jarige Fransman met Algerijnse roots. Zonder zijn blessurelast zou dat aantal zeker een stuk hoger liggen. Samy doet zijn verhaal: “Ik sukkelde eerst met pijn aan de bil, na een wedstrijd tegen mijn ex-club Roeselare. Die pijn verergerde al snel en soms kon ik gewoon niet zitten of bewegen van de pijn. Uiteindelijk moest ik stoppen met trainen, want de pijn was echt niet meer te harden.”

Afbeelding

Samy Kehli tijdens Roeselare - OH Leuven

Tijdens de lockdown onderhield Kehli, zo goed en zo kwaad als kon, thuis zijn conditie. Maar ook in die periode nam de pijn niet echt af. Integendeel zelfs. “Enorm frustrerend. Onder coach Marc Brys trainde ik de eerste twee weken nog wel mee. Ik speelde zelfs een uurtje op Club Brugge, in onze eerste oefenpot. Maar na die partij kon ik me niet meer bewegen en wist ik hoe laat het was.”

Afbeelding

Twee dagen vóór zijn maats afreisden naar het oefenkamp in Wageningen, kreeg Samy te horen dat een operatie aan zijn rug niet te vermijden viel. “Ik had vroeger al problemen met een hernia en dat zorgde voor die pijn aan de bil”, legt Kehli uit. Sinds die rugoperatie werkt de Fransman aan de weg terug. “Ik ben vrij groot, dat werkt niet bepaald in mijn voordeel tijdens mijn revalidatie.”

Ondertussen oefent Kehli al een viertal weken op het veld. Dat bestaat vooral uit lopen en wat oefeningen met de bal. “Ik doe het rustig aan en bekijk het van dag tot dag. Het heeft geen zin mezelf druk op te leggen. Ik heb me dan ook geen datum in het hoofd geprent om wedstrijdfit te raken. Zo werkt het nu eenmaal niet, heb ik helaas al meermaals ondervonden.”

Afbeelding

Kehli scoort tegen Lommel

“Geloof mij vrij, ik weet hoe het voelt om pijn te hebben. Sinds mijn rugoperatie valt die pijn mee, maar ik besef dat ik wellicht nooit meer helemaal pijnvrij zal zijn en daar dus zal mee moeten leren leven. Soms speelt de rug op, andere dagen gaat het dan weer wat beter. Vooral het meetrainen in de groep mis ik erg. Je voelt je sowieso wat uitgesloten. Vooral toen ik in de zaal mijn oefeningen afwerkte en mijn ploegmaats buiten zag trainen, kreeg ik het wel eens moeilijk.”

Afbeelding

Ondanks zijn lange lijdensweg probeert Kehli er toch de moed in te houden. Al is dat zeker niet altijd eenvoudig. “Anderen zouden het profvoetbal misschien al vaarwel gezegd hebben. Maar ik ben vastbesloten om terug te keren. Net daarom probeer ik zo positief mogelijk te blijven. In mijn hoofd zit het goed. Mentaal ben ik erg sterk. Gelukkig geniet ik veel steun van de coach. Hij komt regelmatig informeren hoe het met me gaat en spreekt me moed in. Ook de dokter, mijn medespelers en uiteraard mijn familie geven me veel steun.”

Afbeelding

Samy probeert zich ook op te trekken aan de goeie resultaten van OH Leuven de voorbije weken. Dat hij er niet bijloopt, knaagt uiteraard. Maar hij kijkt zeker niet met een wrang gevoel naar de exploten van zijn ploeggenoten. “Zo zit ik niet in mekaar. Ik ben juist heel erg blij voor de club, de fans, de spelers en de staf. Het doet deugd om het team zo’n goeie resultaten te zien boeken.”

Afbeelding

“Toch niet evident wat de ploeg nu al neerzet, na een voorbereiding in toch wel heel moeilijke omstandigheden. Hopelijk kunnen we die goeie resultaten nog een tijdje doortrekken. Ik probeer de jongens in de mate van het mogelijke te helpen. De thuismatchen volg ik steevast in de tribune. Bij elke verplaatsing zit ik thuis aan mijn scherm gekluisterd en duim ik voor mijn ploeggenoten. Hopelijk kan ik hen ook helpen op het veld. Maar nog eens, ik leg mezelf geen enkele druk op.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/1878242 ... ef-niet-op

luckie schreef in Samy Kehli:"Technisch sterk, goede vista, kan als infiltrerende middenvelder scoren, maar is te traag voor eerste A", stellen Lokerse bronnen. En dus mocht Kehli van coach Peter Maes uitkijken naar een andere ploeg. Roeselare wilde hem graag terug, maar hij koos voor OHL. Daar hopen ze dat Kehli met zijn creativiteit, vista en scorend vermogen de ploeg efficiënter kan helpen opboksen tegen de doorgaans stugge tegenstanders, waar OHL zich al te dikwijls de tanden op stuk bijt.


Het feit dat Brys met hem begaan is...... ziet hij de opportuniteit om er meer uit te halen?
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Samy Kehli: “Ik geef niet op”

Berichtdoor deeBartman » do 29 okt 2020, 18:10

luckie schreef in Samy Kehli: “Ik geef niet op”:Kehli: “Ik geef niet op”

Het feit dat Brys met hem begaan is...... ziet hij de opportuniteit om er meer uit te halen?

Ben toch wel benieuwd of hij één van de zovele spelers is die in 1A meer uit de verf komt dan in 1B? Met minder mandekking en meer technicus dan fysieke speler zijnde ... zie bij ons Sowah en Mercier, maar ook bv bij Beerschot zijn er een aantal spelers die nu veel beter zijn dan verleden jaar, die Sanusi bv
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


"like" ons op Facebook!