Yanick Aguemon

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Yanick Aguemon

Berichtdoor luckie » do 23 nov 2017, 18:32

Afbeelding

OHL-speler geniet interesse: "Niet mee bezig"

23 november 2017

Oud-Heverlee Leuven haalde in de zomer Yanick Aguemon weg bij Union en hij doet het goed aan Den Dreef. Er is zelfs al interesse in hem.

"Ik focus me voor de volle 100% op OHL. Mijn ambitie en die van de club lopen gelijk: promoveren naar eerste klasse. Dat was de reden dat ik Union ruilde voor OHL. Met eventuele aanbiedingen van andere ploegen ben ik echt niet bezig. Daar heb ik trouwens mijn makelaar voor. Ik heb bij OHL een contract getekend voor twee seizoenen met optie op een extra jaargang. Neen, nog eens: ik focus me enkel en alleen op het voetbal en op OHL", zegt hij op de website van OHL.

Benin wil hem ook bij de nationale ploeg. "Ook toen wou ik me volop concentreren op OHL. Op dat moment stond de belangrijke wedstrijd op het Lisp op het programma, met een eventuele eerste periodetitel die op het spel stond. Logisch dus dat ik de boot van de nationale ploeg dan wat afhoud. Toen ik bij Toulouse voetbalde, waren er ook al contacten met de nationale ploeg van mijn land. Ik moet dat ook 'ns met mijn familie bekijken."
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Jan Frans » vr 24 nov 2017, 06:56

niet mee bezig ?? Waarschijnlijk is hij er druk mee bezig , net zoals elke profvoetballer.
En wanneer OHL een "zaak" kan doen : niet twijfelen.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6761
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor nickohl » vr 24 nov 2017, 09:20

OHL zit nu wel in een andere positie dan de vorige jaren. Toen hadden we "zaakjes" nodig om budget rond te krijgen. Nu hebben we de luxe om enkel zaakjes te doen als de ploeg er sterker van wordt. Dus hij zal alleen weggaan als we een waardige of betere vervanger hebben.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Will » do 07 dec 2017, 14:27

Yanick vanmorgen zwaar aangetrapt op training. Hij heeft al hinkend het terrein moeten verlaten.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Maarten » do 07 dec 2017, 17:20

We zullen hem nochtans nodig hebben.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor azerty » do 07 dec 2017, 20:27

Ach, wat maakt het allemaal uit...
azerty
uiopqsdfvivaeltoroghjklmwxcvbn
 
Berichten: 1254
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 22:11

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor luckie » do 07 dec 2017, 20:45

azerty schreef in Re: Yanick Aguemon:Ach, wat maakt het allemaal uit...


Als we er inderdaad voor sommigen ook dit jaar nog eens er 'niet' moeten staan, dan maakt het inderdaad weinig tot niets uit. Wanneer gaan we er dan echt moeten staan? En gaan we er dan ook staan? Of gaat dit zo blijven doorgaan?
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Will » do 07 dec 2017, 21:00

Maarten schreef in Re: Yanick Aguemon:We zullen hem nochtans nodig hebben.

Dat denk ik ook.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Sakke91 » do 07 dec 2017, 21:53

luckie schreef in Re: Yanick Aguemon:
azerty schreef in Re: Yanick Aguemon:Ach, wat maakt het allemaal uit...


Als we er inderdaad voor sommigen ook dit jaar nog eens er 'niet' moeten staan, dan maakt het inderdaad weinig tot niets uit. Wanneer gaan we er dan echt moeten staan? En gaan we er dan ook staan? Of gaat dit zo blijven doorgaan?


Als we niet winnen van Westerlo, kunnen we het vergeten voor dit jaar.

Weer een verloren jaar.

Maar niet getreurd. Misschien spelen we binnen 10 jaar nog eens in eerste klasse.
Het steekt precies toch allemaal niet nauw voor de mensen achter het stuur van deze club.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3029
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Jan Frans » vr 08 dec 2017, 06:57

Will schreef in Re: Yanick Aguemon:Yanick vanmorgen zwaar aangetrapt op training. Hij heeft al hinkend het terrein moeten verlaten.

Laat mij hopen dat het echt per ongeluk was.........
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6761
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Jan Frans » vr 08 dec 2017, 06:59

azerty schreef in Re: Yanick Aguemon:Ach, wat maakt het allemaal uit...

Met alles kapot te relativeren komen we er ook niet.
Voor mij maakt het nog wel uit !
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6761
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Pelotas » zo 24 maart 2019, 21:41

luckie schreef in Yanick Aguemon:Benin wil hem ook bij de nationale ploeg. "Ook toen wou ik me volop concentreren op OHL. Op dat moment stond de belangrijke wedstrijd op het Lisp op het programma, met een eventuele eerste periodetitel die op het spel stond. Logisch dus dat ik de boot van de nationale ploeg dan wat afhoud. Toen ik bij Toulouse voetbalde, waren er ook al contacten met de nationale ploeg van mijn land. Ik moet dat ook 'ns met mijn familie bekijken."


Cruciale kwalificatiematch van Benin tegen de buren uit Togo werd vandaag gewonnen met 2-1. Benin plaatst zich zo voor het eerst sinds 2010 weer voor de Africa Cup. Aguemon kwam wel niet van de bank maar wie weet mag hij mee naar het toernooi in Egypte, later dit jaar van 21 Juni tem 19 Juli. (Feit dat de competitie hier zo vroeg eindigt kan voor- en nadeel zijn... minder matchritme maar wel uitgerust.)
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Pelotas » do 11 apr 2019, 14:11

Africa Cup 2019 wordt gespeeld van 21 Juni tot 19 Juli in Egypte, op 11 Juni moet de lijst met 23 spelers ingediend worden en weten we of Aguemon mee mag.

De loting is trouwens morgen, hier de potten:
Pot 1: Egypte (positie A1), Kameroen, Senegal, Tunesië, Nigeria, Marokko
Pot 2: Ghana, Ivoorkust, Algerije, Guinee, Mali en Congo-Kinshasa
Pot 3: Uganda, Zuid-Afrika, Benin, Mauritanië, Madagaskar, Kenia
Pot 4: Namibië, Tanzania, Guinee-Bissau, Zimbabwe, Angola en Burundi


For what it's worth, ook Mamadou Bagayoko (bij Ivoorkust) en Ovidy Karuru (bij Zimbabwe) speelden recent nog voor hun land en maken dus nog kans. Hamdi Harbaoui speelde als sinds 2017 niet meer voor Tunesië dus ik vermoed dat we die kunnen schrappen

PS: bij de U23 van Leicester City speelt trouwens ook een spits uit Zimbabwe genaamd Admiral Muskwe (20) met reeds 1 cap... msschn volgend jaar bij OHL? ;)
Laatst bijgewerkt door Pelotas op vr 12 apr 2019, 13:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor deeBartman » do 11 apr 2019, 15:15

Pelotas schreef in Re: Yanick Aguemon:Africa Cup 2019 wordt gespeeld van 21 Juni tot 19 Juli in Egypte, op 11 Juni moet de lijst met 23 spelers ingediend worden en weten we of Aguemon mee mag.
...

Pff plat in de voorbereiding, enfin er zullen veel ploegen zijn die veel harder worden getroffen hierdoor maar toch.
Zeker als het is om de bank te verwarmen...
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Wimmel » do 11 apr 2019, 18:47

deeBartman schreef in Re: Yanick Aguemon:
Pelotas schreef in Re: Yanick Aguemon:Africa Cup 2019 wordt gespeeld van 21 Juni tot 19 Juli in Egypte, op 11 Juni moet de lijst met 23 spelers ingediend worden en weten we of Aguemon mee mag.
...

Pff plat in de voorbereiding, enfin er zullen veel ploegen zijn die veel harder worden getroffen hierdoor maar toch.
Zeker als het is om de bank te verwarmen...


Is Aguemon niet einde contract? Zo ja, kan die een verlenging verwachten? Hij is toch geen echte basisspeler meer sinds de komst van Euvrard/Vercauteren
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6633
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor luckie » do 11 apr 2019, 19:28

Wimmel schreef in Re: Yanick Aguemon:Is Aguemon niet einde contract? Zo ja, kan die een verlenging verwachten? Hij is toch geen echte basisspeler meer sinds de komst van Euvrard/Vercauteren


luckie schreef in Yanick Aguemon:Ik heb bij OHL een contract getekend voor twee seizoenen met optie op een extra jaargang.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Wimmel » do 11 apr 2019, 20:21

luckie schreef in Re: Yanick Aguemon:
Wimmel schreef in Re: Yanick Aguemon:Is Aguemon niet einde contract? Zo ja, kan die een verlenging verwachten? Hij is toch geen echte basisspeler meer sinds de komst van Euvrard/Vercauteren


luckie schreef in Yanick Aguemon:Ik heb bij OHL een contract getekend voor twee seizoenen met optie op een extra jaargang.


Bedankt voor de info, Luckie.

Op zich is de situatie dezelfde. Gaat men die optie lichten?
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6633
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Pelotas » vr 12 apr 2019, 19:40

Pelotas schreef in Re: Yanick Aguemon:De loting is trouwens morgen, hier de potten:
Pot 1: Egypte (positie A1), Kameroen, Senegal, Tunesië, Nigeria, Marokko
Pot 2: Ghana, Ivoorkust, Algerije, Guinee, Mali en Congo-Kinshasa
Pot 3: Uganda, Zuid-Afrika, Benin, Mauritanië, Madagaskar, Kenia
Pot 4: Namibië, Tanzania, Guinee-Bissau, Zimbabwe, Angola en Burundi


should anyone care... loting nu te volgen: http://twitter.com/i/broadcasts/1dRKZmBzwgwxB
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Pelotas » zo 08 sep 2019, 20:51

De vriendschappelijke wedstrijd Ivoorkust - Benin (gespeeld in Caen) eindigde eergisteren op 1-2. De doelpunten vielen zeer laat, 1-0 na 81 minuten, 1-1 na 82 minuten en 1-2 in minuut 87. Benin (nummer 82 op FIFA ranking) verraste zo Ivoorkust (nummer 57).

Yannick Aguemon verdiende z'n eerste cap voor Benin en werd na 63 minuten gewisseld. Op het veld bij Ivoorkust ook ex-OHL-er Mamadou Bagayoko die na een half jaar uitgeleend te zijn aan Red Star FC weer terug is bij KV Mechelen maar daar niet in de plannen lijkt thuis te horen. Dit seizoen zelfs nog niet op de bank gezeten. Verder bij Ivoorkust ook nog Victorien Angban (ex STVV en Waasland-B), William Togui (KV Mechelen) en Yohan Boli (STVV); bij Benin Olivier Verdon (Eupen). Afwezigen: Kouadio-Yves Dabila (Cercle Brugge), Simon Deli (Club Brugge) en Emmanuel Imorou (ex-Cercle Brugge)

Enkel de highlights:
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Maarten » zo 08 dec 2019, 14:47

Ik wil toch eens in de verf zetten dat ik eigenlijk onder de indruk ben van Aguemon. Sinds hij in de ploeg staat is de flow van ons voetbal grondig veranderd, ten goede. En dat in een rol die hem eigenlijk niet echt ligt, veel defensiever, en toch blijft hij dat behoorlijk gedisciplineerd volhouden. Ik ben er zeker van dat als je hem zou weghalen uit de wedstrijden waar we de laatste maand echt goed voetbal hebben gespeeld, dat je'n compleet andere wedstrijd zou gekregen hebben. Als hij er niet bij was (interland ofzo) merkte je dat sowieso al.

Pluim.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor azerty » zo 08 dec 2019, 16:58

Maarten schreef in Re: Yanick Aguemon:Ik wil toch eens in de verf zetten dat ik eigenlijk onder de indruk ben van Aguemon. Sinds hij in de ploeg staat is de flow van ons voetbal grondig veranderd, ten goede. En dat in een rol die hem eigenlijk niet echt ligt, veel defensiever, en toch blijft hij dat behoorlijk gedisciplineerd volhouden. Ik ben er zeker van dat als je hem zou weghalen uit de wedstrijden waar we de laatste maand echt goed voetbal hebben gespeeld, dat je'n compleet andere wedstrijd zou gekregen hebben. Als hij er niet bij was (interland ofzo) merkte je dat sowieso al.

Pluim.


:+:
azerty
uiopqsdfvivaeltoroghjklmwxcvbn
 
Berichten: 1254
Geregistreerd: wo 16 apr 2014, 22:11

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor diezel » zo 08 dec 2019, 18:46

Maarten schreef in Re: Yanick Aguemon:Ik wil toch eens in de verf zetten dat ik eigenlijk onder de indruk ben van Aguemon. Sinds hij in de ploeg staat is de flow van ons voetbal grondig veranderd, ten goede. En dat in een rol die hem eigenlijk niet echt ligt, veel defensiever, en toch blijft hij dat behoorlijk gedisciplineerd volhouden. Ik ben er zeker van dat als je hem zou weghalen uit de wedstrijden waar we de laatste maand echt goed voetbal hebben gespeeld, dat je'n compleet andere wedstrijd zou gekregen hebben. Als hij er niet bij was (interland ofzo) merkte je dat sowieso al.

Pluim.

dat is zo. Is onze enige flankspeler die voor dreiging kan zorgen.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7479
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor nasroedin » zo 08 dec 2019, 19:38

Maarten schreef in Re: Yanick Aguemon:Ik wil toch eens in de verf zetten dat ik eigenlijk onder de indruk ben van Aguemon. Sinds hij in de ploeg staat is de flow van ons voetbal grondig veranderd, ten goede. En dat in een rol die hem eigenlijk niet echt ligt, veel defensiever, en toch blijft hij dat behoorlijk gedisciplineerd volhouden. Ik ben er zeker van dat als je hem zou weghalen uit de wedstrijden waar we de laatste maand echt goed voetbal hebben gespeeld, dat je'n compleet andere wedstrijd zou gekregen hebben. Als hij er niet bij was (interland ofzo) merkte je dat sowieso al.

Pluim.


rendeert meer op inks dan op rechts en dat heeft de trainer dan weer goed gezien.
nasroedin
Autochtoon
 
Berichten: 1436
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:55

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Maarten » zo 08 dec 2019, 20:40

nasroedin schreef in Re: Yanick Aguemon:
Maarten schreef in Re: Yanick Aguemon:Ik wil toch eens in de verf zetten dat ik eigenlijk onder de indruk ben van Aguemon. Sinds hij in de ploeg staat is de flow van ons voetbal grondig veranderd, ten goede. En dat in een rol die hem eigenlijk niet echt ligt, veel defensiever, en toch blijft hij dat behoorlijk gedisciplineerd volhouden. Ik ben er zeker van dat als je hem zou weghalen uit de wedstrijden waar we de laatste maand echt goed voetbal hebben gespeeld, dat je'n compleet andere wedstrijd zou gekregen hebben. Als hij er niet bij was (interland ofzo) merkte je dat sowieso al.

Pluim.


rendeert meer op inks dan op rechts en dat heeft de trainer dan weer goed gezien.

Is niet zozeer een zaak van "goed gezien", want het is gewoon een rechtsvoetige flankaanvaller die graag naar binnen komt. Twee jaar geleden heeft hij ook al soms op links gespeeld, maar doorgaans was dat Storm zijn kant.

Het gaat me vooral om het feit dat hij nu een veel defensievere rol, met veel meer verantwoordelijkheden en discipline eigenlijk behoorlijk vlot (en voor mij persoonlijk toch wat onverwacht) en óók nog steeds aanvallend zijn stempel drukt. Eind vorig jaar had ik al gezegd dat een fitte Aguemon even belangrijk is als een inkomende toptransfer, en wat mij betreft bewijst hij dat nu ook. En dat ik een nieuwe rol.

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren eens Kotysch terug fit is. Schuift Aguemon dan een rij vooruit? Vliegt Ngawa naar de bank? Duplus?
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor nasroedin » zo 08 dec 2019, 21:27

volledig mee eens
nasroedin
Autochtoon
 
Berichten: 1436
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:55

Volgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


"like" ons op Facebook!