Yanick Aguemon

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Jan Frans » ma 09 dec 2019, 08:06

Maarten schreef in Re: Yanick Aguemon:
nasroedin schreef in Re: Yanick Aguemon:
Maarten schreef in Re: Yanick Aguemon:Ik wil toch eens in de verf zetten dat ik eigenlijk onder de indruk ben van Aguemon. Sinds hij in de ploeg staat is de flow van ons voetbal grondig veranderd, ten goede. En dat in een rol die hem eigenlijk niet echt ligt, veel defensiever, en toch blijft hij dat behoorlijk gedisciplineerd volhouden. Ik ben er zeker van dat als je hem zou weghalen uit de wedstrijden waar we de laatste maand echt goed voetbal hebben gespeeld, dat je'n compleet andere wedstrijd zou gekregen hebben. Als hij er niet bij was (interland ofzo) merkte je dat sowieso al.

Pluim.


rendeert meer op inks dan op rechts en dat heeft de trainer dan weer goed gezien.

Is niet zozeer een zaak van "goed gezien", want het is gewoon een rechtsvoetige flankaanvaller die graag naar binnen komt. Twee jaar geleden heeft hij ook al soms op links gespeeld, maar doorgaans was dat Storm zijn kant.

Het gaat me vooral om het feit dat hij nu een veel defensievere rol, met veel meer verantwoordelijkheden en discipline eigenlijk behoorlijk vlot (en voor mij persoonlijk toch wat onverwacht) en óók nog steeds aanvallend zijn stempel drukt. Eind vorig jaar had ik al gezegd dat een fitte Aguemon even belangrijk is als een inkomende toptransfer, en wat mij betreft bewijst hij dat nu ook. En dat ik een nieuwe rol.

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren eens Kotysch terug fit is. Schuift Aguemon dan een rij vooruit? Vliegt Ngawa naar de bank? Duplus?

Duplus is volgens mij de laatste die hij op de bank zal zetten. Maar met een fitte Kotysch hebben we achteraan inderdaad luxe problemen. (en er zou nog een inkomende transfer komen :o )
Ik gok erop dat De Schuur het slachtoffer wordt
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor diezel » ma 09 dec 2019, 08:54

duplus is nochtans een ramp. Kwam op lommel ook telkens op zijn gemakje terug joggen terwijl de andere verdedigers de longen uit hun lijf liepen bij de zoveelste counter. Schuermans was de beste speler op het veld, die gaat hij er niet uitzetten.

Aguemon moet terug hoger spelen, zal zijn rendement ten goede komen. Moet veel te veel energie verbruiken door hem zo laag op te stellen en moet telkens van te ver komen.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7479
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Yanick Aguemon

Berichtdoor Wimmel » za 28 aug 2021, 15:16

Aguemon: “Hoop dat ik team snel kan helpen”

De voorbije 12 maanden kreeg Yannick Aguemon af te rekenen met een pak blessureleed. De Fransman met Afrikaanse roots vocht telkens terug en toonde zich zowel mentaal als fysiek ijzersterk. Hij heeft een volledige trainingsweek in de benen nadat hij een handvol weken geleden een scheurtje in de hamstrings opliep. De winger hoopt zondag deel uit te maken van de selectie tegen Antwerp FC.

- Pechvogel Yannick Aguemon lijkt helemaal terug van weggeweest na een scheurtje in de hamstrings.
- De winger bidt dat hij zijn deel van het blessureleed gehad heeft en kan toegroeien naar zijn beste niveau.
- De Fransman hoopt dat coach Marc Brys aan hem denkt bij het maken van de selectie voor de verplaatsing naar Antwerpen.


Het seizoen 2020-2021 ging zo goed als volledig de mist in voor Aguemon. Hij liep vrij vroeg in die campagne een zware knieblessure op en kwam pas aan het einde van dat seizoen opnieuw boven water. In de eindfase van de voorbereiding op dit seizoen sloeg het noodlot opnieuw toe, toen hij een handvol dagen voor aanvang van de competitie op training een vrijschop trapte. “Een scheur in de hamstrings en zes weken out”, zegt Aguemon. “Frustrerend en vooral mentaal heel erg zwaar omdat ik nog niet zo lang geleden een zware revalidatie achter de rug had.”

Aguemon kneep liefst twee weken af van de diagnose. “Ik wil daarvoor zeker de medische staf bedanken.” Zelf beulde hij zich af op training om zo snel mogelijk terug te keren. “Dubbele oefensessies, een pak oefeningen, voldoende slapen, extra hard letten op mijn voeding, … Ik liet echt niets aan het toeval over tijdens mijn revalidatie. Ik heb een goede trainingsweek in de benen waarin ik alles heb meegedaan met de jongens. Het voelt ook gewoon goed op het terrein.”

Zondagmiddag trekt OH Leuven naar de Bosuil. Aguemon hoopt op de bus richting Antwerpen te zitten. “Waarom niet? Ik ben pijnvrij en voel me goed. Het is uiteraard aan de coach om die keuze te maken. Maar ik voel me klaar om mijn medemaats te helpen minstens één puntje te rapen op het veld van Antwerp. Er wacht ons een lastige verplaatsing, zeker na die twee nederlagen op rij. Maar vorig seizoen wonnen we toch ook tegen Antwerp? We moeten die wedstrijd aanvatten zonder complexen.”

Yan zag zijn team de voorbije weken zwaar verliezen tegen KRC Genk en KAS Eupen, na een vrij behoorlijke competitiestart met drie gelijke spelen op rij. “Je wilt op het terrein staan om je medemaats te helpen. Maar meer dan supporteren voor de jongens langs de zijlijn kun je niet doen. Da’s enorm frustrerend. Je bent daarnaast vooral met jezelf en met je lichaam bezig en tracht zo snel mogelijk opnieuw op dat veld te staan. Gelukkig ligt die zware periode achter mij. Hopelijk blijf ik nu gespaard van blessures en kan ik naar mijn beste niveau toegroeien.”

Vooral op mentaal vlak kende Yannick een erg lastige tijd. “Uiteraard kun je rekenen op je familie, je medemaats, de coach, de medische staf, … Spelers die al eens geblesseerd uitvielen, weten hoe je je voelt. Maar zij kunnen niet in je hoofd kijken en uiteindelijk ben je toch enkel en alleen op jezelf aangewezen. Jij bent het die de knop moet omdraaien om terug te keren na een blessure. Jij moet al dat werk verrichten en sterk blijven in het hoofd. Ik ben gelovig en weet dat mijn harde werk zal lonen.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2234684 ... SSa76bTsC4
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6634
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Vorige

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


"like" ons op Facebook!