Nigel Pearson Topic

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor ohlando » zo 02 sep 2018, 16:09

Het verschil met vorig jaar dat in de eerste 5 matchen meteen duidelijk opvalt, is het gemis van Nicola Storm, die vanuit zijn flank voor splijten aanvoer zorgde. Dit is nu volledig weggevallen.
ohlando
 
Berichten: 352
Geregistreerd: do 24 apr 2014, 07:00

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Wimmel » zo 02 sep 2018, 16:22

ohlando schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Het verschil met vorig jaar dat in de eerste 5 matchen meteen duidelijk opvalt, is het gemis van Nicola Storm, die vanuit zijn flank voor splijten aanvoer zorgde. Dit is nu volledig weggevallen.


Het uitvallen van Olivier Myny, de vervanger van Storm, is inderdaad een serieuze aderlating. Vanaf de linkerflank komt inderdaad 0% gevaar. Hopelijk kunnen Kapustka of Touba die rol op zich nemen tot Myny terug is.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6672
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Maarten » zo 02 sep 2018, 16:25

Dat is ook dat Pearson dat probleem niet wil oplossen he. Het lijkt me dan veel logischer om Tshimanga een rij op te schuiven en Daeseleire terug in de ploeg te halen, dan een lange, slome targetspits op de flank te gaan posteren.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18239
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor diezel » zo 02 sep 2018, 16:35

Maarten schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Dat is ook dat Pearson dat probleem niet wil oplossen he. Het lijkt me dan veel logischer om Tshimanga een rij op te schuiven en Daeseleire terug in de ploeg te halen, dan een lange, slome targetspits op de flank te gaan posteren.

dat is ook niet de juist oplossing. en dan moet daeseleiren nog tegen zijn voet gaan spelen ook. Met die touba heb je daar een optie als die goed genoeg is. Dat is de vraag. De rest zijn ook noodingrepen net zoals je hirst op de flank zet. Waar hij gisteren trouwens niet stond, maar ook dit systeem werkte niet. Nu met dat middenveld van gisteren gaat niks werken.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7509
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor KlaaZ » zo 02 sep 2018, 16:52

Door de blessure van Myny had gewoon ofwel Sowah ofwel Gilis op de linkerflank moeten komen, Hirst moet altijd in de punt staan en Hendriks de bank op. Speel dan met een middenveld Libert - Maertens - Van Landschoot en ge hebt een ploeg die mogelijk wel draait. Maar neen, liever een targetspits op de flank zetten en andere dwaazernijen.
Avatar gebruiker
KlaaZ
Kijk eens diep in mijn Ogun
 
Berichten: 1948
Geregistreerd: zo 06 dec 2015, 21:30
Supportersclub: Den Twaalfde Man
waarschuwingen: 2

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Maarten » zo 02 sep 2018, 16:58

diezel schreef in Re: Nigel Pearson Topic:
Maarten schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Dat is ook dat Pearson dat probleem niet wil oplossen he. Het lijkt me dan veel logischer om Tshimanga een rij op te schuiven en Daeseleire terug in de ploeg te halen, dan een lange, slome targetspits op de flank te gaan posteren.

dat is ook niet de juist oplossing. en dan moet daeseleiren nog tegen zijn voet gaan spelen ook. Met die touba heb je daar een optie als die goed genoeg is. Dat is de vraag. De rest zijn ook noodingrepen net zoals je hirst op de flank zet. Waar hij gisteren trouwens niet stond, maar ook dit systeem werkte niet. Nu met dat middenveld van gisteren gaat niks werken.


Het ging om de afgelopen weken natuurlijk. Ideaal is het niet, maar in elk geval zou het een pak beter geweest zijn dan met Hirst op de fank en Hendriks centraal. Daeseleire is een flinke jongen, die kan wel een matchke of twee depaneren op de andere flank.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18239
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Wimmel » zo 02 sep 2018, 17:01

KlaaZ schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Door de blessure van Myny had gewoon ofwel Sowah ofwel Gilis op de linkerflank moeten komen, Hirst moet altijd in de punt staan en Hendriks de bank op. Speel dan met een middenveld Libert - Maertens - Van Landschoot en ge hebt een ploeg die mogelijk wel draait. Maar neen, liever een targetspits op de flank zetten en andere dwaazernijen.


Volledig akkoord, Klaaz. Waarom Gilis zijn kans als linkerflank nog niet gekregen heeft is mij een raadsel. Waar Libert gebleven is na een goede voorbereiding is voor iedereen een raadsel.

Met Kerrouche, Kapustka en Touba heeft Pearson meer nog meer kwaliteit en opties ter zijne beschikking en zijn er absoluut geen excuses meer! 9 op 9 tegen Lommel, Tubize en Roeselare is een must!
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6672
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor ava4ever » ma 03 sep 2018, 14:29

Tegen Lommel moet er gewonnen worden.Zo niet is het boeken toe voor de eerste periode. We staan ondertussen bij de laatste vier. Paniek nog niet, maar na al die thuismatchen is het toch al een pijnlijke situatie.
Mechelen zal wel gelanceerd zijn met die driepunter, al had het ook verkeerd kunnen aflopen met die binnenkant paal van Tubeke. Ik zie ook lever dat er ingegrepen wordt,maar is niet het ideale moment met Lommel in het verschiet. Een fiasco in Lommel en het is bingo voor Nigel. :-:
.
ava4ever
 
Berichten: 1146
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:04
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Jan Frans » ma 03 sep 2018, 19:49

ava4ever schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Tegen Lommel moet er gewonnen worden.Zo niet is het boeken toe voor de eerste periode. We staan ondertussen bij de laatste vier. Paniek nog niet, maar na al die thuismatchen is het toch al een pijnlijke situatie.
Mechelen zal wel gelanceerd zijn met die driepunter, al had het ook verkeerd kunnen aflopen met die binnenkant paal van Tubeke. Ik zie ook lever dat er ingegrepen wordt,maar is niet het ideale moment met Lommel in het verschiet. Een fiasco in Lommel en het is bingo voor Nigel. :-:
.

Is volgens mij WEL het ideale moment met Lommel in het verschiet (maar voor de rest heb jewel gelijk)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6791
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Maarten » ma 03 sep 2018, 19:54

Volgende week is er een andere wedstrijd in't verschiet, het is telkens wel iets. Ik zie geen reden waarom het nu minder ideaal zou zijn dan volgende week. Maar ik gok dat de Thai hem nog een 3 tal weken minimum gaan geven om met de versterkingen te werken. Als dat niet betert, hoop ik dat ze niet langer wachten. Er is ook geen enkele reden om er van uit te gaan dat het plots zal beteren. In tegendeel, wat er op de mat gelegd wordt, doet eerder vermoeden dat we verder zullen wegzakken.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18239
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor zizike » ma 03 sep 2018, 20:01

Nigel op ROB: Gaat het goed of gaat het slecht, ik blijf op dezelfde manier werken. Ook volgende week. Misschien moeten we de verwachtingen wat bijstellen.

Serieus?
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Maarten » ma 03 sep 2018, 20:08

Afbeelding
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18239
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Jan Frans » di 04 sep 2018, 09:42

zizike schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Nigel op ROB: Gaat het goed of gaat het slecht, ik blijf op dezelfde manier werken. Ook volgende week. Misschien moeten we de verwachtingen wat bijstellen.

Serieus?

Dat is toch om ontslag vragen
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6791
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Rbellion » di 04 sep 2018, 09:53

Hoewel Pearson veel kaarten in handen heeft door zijn verleden, denk ik niet dat dit kan/zal blijven duren.

Die Thai gaat heus geen miljoenen pompen, zonder dat daar resultaat tegenover staat. Pearson heeft duidelijk de handdoek in de ring gegooid en dan moeten ze er maar kortemetten mee maken.
Rbellion
Never tell everything you know
 
Berichten: 1650
Geregistreerd: ma 26 mei 2014, 18:43

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Maarten » di 04 sep 2018, 13:25

Vooral dat stukje over het bijstellen van de verwachtingen, is ontluisterend. Dat hij niet compleet alles wil veranderen wanneer het goed of slecht gaat, daar kan ik nog inkomen. Maar als we met deze kern onze verwachtingen moeten bijstellen, wil hij toch gewoon zeggen "ik kan het niet, wen er maar aan".
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18239
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Rbellion » di 04 sep 2018, 13:40

En dat 4 dagen nadat de kern nog een kwaliteitsinjectie heeft ondergaan.
Rbellion
Never tell everything you know
 
Berichten: 1650
Geregistreerd: ma 26 mei 2014, 18:43

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Wimmel » di 04 sep 2018, 16:08

Ik vraag me toch af wat hij in hemelsnaam met 'verwachtingen veranderen' bedoeld. Er zijn nog 30 punten te verdienen in deze 1ste periode en je staat op amper 3 punten van leider Lommel. Hij kan toch niet bedoelen dat hij de handdoek nu al in de ring gooit???
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6672
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor ava4ever » zo 09 sep 2018, 15:50

Hoe kunnen we hem wippen ? Wie is er nog zijn eindeloos gewauwel beu ?
Hoe verdiend die zijn loon ?
Ik hoop dat ze tegen Tubeke goed op hun bek gaan, misschien gaan dan eindelijk de oogjes open.
Het is een bedrijf, geen sportvereniging dus alle werknemers zitten met een ei. Niemand durft te reageren !
Wat zijn we toch heel brave supporters geworden. Laten we met zijn allen scanderen en protesteren.
Go home Pearson... Pearson out !
ava4ever
 
Berichten: 1146
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:04
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Wimmel » zo 09 sep 2018, 16:07

ava4ever schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Hoe kunnen we hem wippen ? Wie is er nog zijn eindeloos gewauwel beu ?
Hoe verdiend die zijn loon ?
Ik hoop dat ze tegen Tubeke goed op hun bek gaan, misschien gaan dan eindelijk de oogjes open.
Het is een bedrijf, geen sportvereniging dus alle werknemers zitten met een ei. Niemand durft te reageren !
Wat zijn we toch heel brave supporters geworden. Laten we met zijn allen scanderen en protesteren.
Go home Pearson... Pearson out !


Met alle respect, maar vergeet het dat onze Thai Pearson buitengooit.

King Power doet met onze club precies hetzelfde als ze destijds in Leicester gedaan hebben. Ze zijn bezig met een project op lange termijn en ze nemen daar hun tijd voor. Pearson heeft in Leicester resultaten geboekt en heeft dus serieus wat krediet opgebouwd bij King Power.

We zullen met z'n allen nog heel wat geduld moeten hebben. Hopelijk worden we daar ook voor beloond.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6672
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Jan Frans » zo 09 sep 2018, 17:05

Er werd hier al gesuggereerd dat "wegpromoveren" een meer voor de hand liggende oplossing zou kunnen zijn.
In elk geval leeft deze man in zijn eigen wereld
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6791
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor KlaaZ » zo 09 sep 2018, 18:42

Wimmel schreef in Re: Nigel Pearson Topic:
ava4ever schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Hoe kunnen we hem wippen ? Wie is er nog zijn eindeloos gewauwel beu ?
Hoe verdiend die zijn loon ?
Ik hoop dat ze tegen Tubeke goed op hun bek gaan, misschien gaan dan eindelijk de oogjes open.
Het is een bedrijf, geen sportvereniging dus alle werknemers zitten met een ei. Niemand durft te reageren !
Wat zijn we toch heel brave supporters geworden. Laten we met zijn allen scanderen en protesteren.
Go home Pearson... Pearson out !


Met alle respect, maar vergeet het dat onze Thai Pearson buitengooit.

King Power doet met onze club precies hetzelfde als ze destijds in Leicester gedaan hebben. Ze zijn bezig met een project op lange termijn en ze nemen daar hun tijd voor. Pearson heeft in Leicester resultaten geboekt en heeft dus serieus wat krediet opgebouwd bij King Power.

We zullen met z'n allen nog heel wat geduld moeten hebben. Hopelijk worden we daar ook voor beloond.


Ah, zijn ze er daar voetballend ook week op week meer dan een jaar aan een stuk op achteruit gegaan ondanks herhaaldelijke investeringen? Ik vind de parallel met Leicester trouwens behoorlijk vreemd, lijkt mij eerder dat wij gewoon overgenomen zijn in functie van Leicester en om het project ginds wat te ondersteunen (oa door uitgeleende spelers kansen te geven en dergelijke).
Avatar gebruiker
KlaaZ
Kijk eens diep in mijn Ogun
 
Berichten: 1948
Geregistreerd: zo 06 dec 2015, 21:30
Supportersclub: Den Twaalfde Man
waarschuwingen: 2

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Maarten » zo 09 sep 2018, 19:18

Hoe dan ook zou het ook voor Leicester voordelig zijn om OHL in eerste klasse te hebben lijkt me. Als het gaat om spelers naar de 1B te sturen, dan weet ge toch eigenlijk genoeg? De kans dat die goed genoeg zijn om in de EPL mee te draaien is toch zéér beperkt. Ik denk bvb dat Moore misschien ooit een vaste waarde kan worden in de Championship, maar is toch veel en veel te traag om in de EPL aan de slag te gaan. Tenzij hun plan is om dat soort spelers te verkopen aan mindere goden, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de Thai zich daarmee gaat bezighouden, want dan gaat het toch om peanuts in vergelijking.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18239
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor Wimmel » ma 10 sep 2018, 09:10

KlaaZ schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Ah, zijn ze er daar voetballend ook week op week meer dan een jaar aan een stuk op achteruit gegaan ondanks herhaaldelijke investeringen? Ik vind de parallel met Leicester trouwens behoorlijk vreemd, lijkt mij eerder dat wij gewoon overgenomen zijn in functie van Leicester en om het project ginds wat te ondersteunen (oa door uitgeleende spelers kansen te geven en dergelijke).


Je zou het forum van Leicester een moeten gaan lezen, Klaaz. Daar wordt ook aangegeven dat Pearson wel wat tijd nodig had om de trein op de rails te krijgen. Ook daar stelde men zich soms vragen over zijn tactische keuzes en opstellingen (Harry Kane werd er bijvoorbeeld uitgespeeld als flankaanvaller). King Power heeft hem echter de tijd gegeven om iets neer te zetten en ze zijn beloond voor hun geduld. Het is net daarom dat ik zeg dat Pearson hier niet aan de deur wordt gezet.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6672
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor luckie » ma 10 sep 2018, 09:16

Wimmel schreef in Re: Nigel Pearson Topic:
KlaaZ schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Ah, zijn ze er daar voetballend ook week op week meer dan een jaar aan een stuk op achteruit gegaan ondanks herhaaldelijke investeringen? Ik vind de parallel met Leicester trouwens behoorlijk vreemd, lijkt mij eerder dat wij gewoon overgenomen zijn in functie van Leicester en om het project ginds wat te ondersteunen (oa door uitgeleende spelers kansen te geven en dergelijke).


Je zou het forum van Leicester een moeten gaan lezen, Klaaz. Daar wordt ook aangegeven dat Pearson wel wat tijd nodig had om de trein op de rails te krijgen. Ook daar stelde men zich soms vragen over zijn tactische keuzes en opstellingen (Harry Kane werd er bijvoorbeeld uitgespeeld als flankaanvaller). King Power heeft hem echter de tijd gegeven om iets neer te zetten en ze zijn beloond voor hun geduld. Het is net daarom dat ik zeg dat Pearson hier niet aan de deur wordt gezet.



"O ironie, op de eerste vier plekken staan clubs die nog hoofdzakelijk zwart-geel-rood kleuren in de bestuurskamer. Het kan toeval zijn. Maar het kan ook wijzen op de weinig deskundige inbreng van de buitenlandse geldschieters die geen voeling hebben met ons voetbal."

"Het aantal buitenlanders valt nog mee (91 op 209 contractspelers, 44 procent, tegenover meer dan 63% in 1A). Lommel en Westerlo geven zelfs volop kansen aan Belgische spelers, met respectievelijk slechts twee en zeven buitenlanders in de kern."

viewtopic.php?f=3&t=462&p=65948#p65948
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42977
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Nigel Pearson Topic

Berichtdoor KlaaZ » ma 10 sep 2018, 10:29

Wimmel schreef in Re: Nigel Pearson Topic:
KlaaZ schreef in Re: Nigel Pearson Topic:Ah, zijn ze er daar voetballend ook week op week meer dan een jaar aan een stuk op achteruit gegaan ondanks herhaaldelijke investeringen? Ik vind de parallel met Leicester trouwens behoorlijk vreemd, lijkt mij eerder dat wij gewoon overgenomen zijn in functie van Leicester en om het project ginds wat te ondersteunen (oa door uitgeleende spelers kansen te geven en dergelijke).


Je zou het forum van Leicester een moeten gaan lezen, Klaaz. Daar wordt ook aangegeven dat Pearson wel wat tijd nodig had om de trein op de rails te krijgen. Ook daar stelde men zich soms vragen over zijn tactische keuzes en opstellingen (Harry Kane werd er bijvoorbeeld uitgespeeld als flankaanvaller). King Power heeft hem echter de tijd gegeven om iets neer te zetten en ze zijn beloond voor hun geduld. Het is net daarom dat ik zeg dat Pearson hier niet aan de deur wordt gezet.


Da's allemaal goed en wel maar in ons competitieformat is dat een gigantisch risico. Als ge dit seizoen op deze manier blijft brakken, zou het mij zelfs niet verbazen als ge tot de laatste speeldag tegen de degradatie strijdt. En zakken naar amateur zou wel eens de doodsteek kunnen zijn voor oa uw jeugdwerking.
Avatar gebruiker
KlaaZ
Kijk eens diep in mijn Ogun
 
Berichten: 1948
Geregistreerd: zo 06 dec 2015, 21:30
Supportersclub: Den Twaalfde Man
waarschuwingen: 2

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


"like" ons op Facebook!
cron