Switch to full style
Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.
Forumregels
Plaats een reactie

Re: Nick Gillekens topic

wo 15 nov 2017, 21:03

nasroedin schreef in Re: Nick Gillekens topic:Ik denk dat de vergelijking met Horvath goed gekozen is. Ook Horvath hadden ze beter ook tegen zichzelf beschermd en na opeenvolgende flaters beter een tijdje niet laten spelen.


De grap is dat er op Horvath gigantisch veel kritiek was bij FCB-supporters (niet altijd even terecht, dat doelpunt tegen Genk is bvb. geen flosj wat mij betreft), maar dat zijn vervanger Hubert bij zijn eerste wedstrijd ook gewoon de mist in ging. Er wordt hier en daar nogal gemakkelijk uitgegaan over het feit dat Henkinet wel beter is terwijl die dat tot op heden toch nog niet heeft laten zien.

En of Copa ooit fit geraakt, daar heb ik ook serieuze twijfels bij.

Re: Nick Gillekens topic

wo 15 nov 2017, 21:25

De trainersstaf gelooft in Gillekens, daar ga ik van uit vermits ze hem opstellen. Hij doet dat allesbehalve slecht maar flatert wel degelijk verleden week. Nu is dé moment om te bewijzen wat je als trainer/begeleider/opleider waard bent en die gast zijn hoofd klaar te krijgen tegen de volgende match. Gooi hem terug het plein op want hem er nu afhalen doet meer kwaad dan goed aan zijn progressie. Een keeper heeft het altijd moeilijk, dit is al bij al een uitgelezen kans om te zien wat voor vlees je in de kuip hebt.

Re: Nick Gillekens topic

wo 15 nov 2017, 23:28

georgebest schreef in Re: Nick Gillekens topic:De trainersstaf gelooft in Gillekens, daar ga ik van uit vermits ze hem opstellen. Hij doet dat allesbehalve slecht maar flatert wel degelijk verleden week. Nu is dé moment om te bewijzen wat je als trainer/begeleider/opleider waard bent en die gast zijn hoofd klaar te krijgen tegen de volgende match. Gooi hem terug het plein op want hem er nu afhalen doet meer kwaad dan goed aan zijn progressie. Een keeper heeft het altijd moeilijk, dit is al bij al een uitgelezen kans om te zien wat voor vlees je in de kuip hebt.


Hij flatert meerdere keren achter elkaar in cruciale matchen

Re: Nick Gillekens topic

do 16 nov 2017, 00:00

Wat me opvalt, is dat de reactie erop, enorm toxisch is. Zeer venijnig. Gokkende Rudy Rioux is nooit zo hard aangepakt geweest voor zijn flaters en "dubieus" gedrag, door zoveel mensen. Dat was dan een ervaren keeper, en die heeft ons mede de degradatie gekost, dus nog net iets crucialer dan de flaters van Gillekens denk ik dan, en minder proper. Gillekens werd trouwens al op de korrel genomen alvorens hij zijn eerste flater maakte. De vrijschop tegen Westerlo had hij kunnen hebben, maar dat was geen flater. De tegengoal van Cercle (7-1) leek enorm lullig, maar zoals toen al aangehaald was dat duidelijk een communicatiefout tussen hem en Moore. Zijn eerste echte grote fout (verplaatsing tegen BW) was voor velen eigenlijk de "bevestiging" van iets wat nog niet eens bevestigd kon worden op dat moment.

Om eerlijk te zijn, ik heb het al in een ander bericht een beetje aangehaald, ik heb de indruk dat het zelfs voor een groot stuk artificieel gebeurt. Ik wil nu niet de samenzwering theorist uithangen, maar een beetje alsof er een anti Gillekens lobby aan het werk is. Zowel op facebook als hier op't forum, las ik meermaals het verwijt dat hij arrogant is. Alsof ten eerste, dat er veel toe doet als hij zijn werk deftig doet zolang hij de sfeer niet verpest. Ten tweede, al die verschillende mensen uitgerekend met dat argument willen aantonen dat hij niet in de goal thuishoort, terwijl er dan toch wel andere argumenten overtuigender zouden zijn. Ten derde, dat je dat afleidt uit zijn manier van spelen op het veld. We weten inmiddels dat het "getaffel" op vraag van de trainer gebeurt. Waaruit blijkt die arrogantie dan zoal voor de rest? Dat hij naar zijn verdedigers roept hoe ze moeten gaan staan? Ik vind dit in elk geval allemaal zeer merkwaardig. Een vreemd argument, dat niet eens een argument is, dat plots door meerdere mensen, los van elkaar aangehaald wordt.

Natuurlijk, dat hij ook van veel mensen de wind van voren krijgt, omwille van zijn flaters. Hij is in de fout gegaan, daar kan niemand om heen. Niemand hoeft rekening te houden (zoals Pluimvee al aanhaalde) met de context, het feit dat hij een beginnende keeper is, en uit onze eigen jeugd komt. Maar er lijken toch een aantal stappen te zijn overgeslagen in de plotse opwelling van haat bij sommige supporters.

Er is op facebook zelfs ene die weigert nog te komen zien zolang Gillekens in de goal staat. Alsof het de baarlijke duivel zelf betrof. Ik bedoel, WTF? Ik heb ook al een aantal spelers gehad die ik echt niet in de ploeg wou (bvb Rioux), maar nooit ben ik ervoor thuis gebleven. Erger nog dat dit blijkbaar een supporter is die al lang naar OHL komt zien. Jaren miserie, 2x degraderen, gokschandalen, een trainerskerkhof, schaamteloze uitverkoop van de club... noem maar op. Maar een jeugdkeeper die 2x flatert, DAT IS EROVER! :lol:

Re: Nick Gillekens topic

do 16 nov 2017, 10:11

Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:Wat me opvalt, is dat de reactie erop, enorm toxisch is. Zeer venijnig. Gokkende Rudy Rioux is nooit zo hard aangepakt geweest voor zijn flaters en "dubieus" gedrag, door zoveel mensen. Dat was dan een ervaren keeper, en die heeft ons mede de degradatie gekost, dus nog net iets crucialer dan de flaters van Gillekens denk ik dan, en minder proper. Gillekens werd trouwens al op de korrel genomen alvorens hij zijn eerste flater maakte. De vrijschop tegen Westerlo had hij kunnen hebben, maar dat was geen flater. De tegengoal van Cercle (7-1) leek enorm lullig, maar zoals toen al aangehaald was dat duidelijk een communicatiefout tussen hem en Moore. Zijn eerste echte grote fout (verplaatsing tegen BW) was voor velen eigenlijk de "bevestiging" van iets wat nog niet eens bevestigd kon worden op dat moment.

Om eerlijk te zijn, ik heb het al in een ander bericht een beetje aangehaald, ik heb de indruk dat het zelfs voor een groot stuk artificieel gebeurt. Ik wil nu niet de samenzwering theorist uithangen, maar een beetje alsof er een anti Gillekens lobby aan het werk is. Zowel op facebook als hier op't forum, las ik meermaals het verwijt dat hij arrogant is. Alsof ten eerste, dat er veel toe doet als hij zijn werk deftig doet zolang hij de sfeer niet verpest. Ten tweede, al die verschillende mensen uitgerekend met dat argument willen aantonen dat hij niet in de goal thuishoort, terwijl er dan toch wel andere argumenten overtuigender zouden zijn. Ten derde, dat je dat afleidt uit zijn manier van spelen op het veld. We weten inmiddels dat het "getaffel" op vraag van de trainer gebeurt. Waaruit blijkt die arrogantie dan zoal voor de rest? Dat hij naar zijn verdedigers roept hoe ze moeten gaan staan? Ik vind dit in elk geval allemaal zeer merkwaardig. Een vreemd argument, dat niet eens een argument is, dat plots door meerdere mensen, los van elkaar aangehaald wordt.

Natuurlijk, dat hij ook van veel mensen de wind van voren krijgt, omwille van zijn flaters. Hij is in de fout gegaan, daar kan niemand om heen. Niemand hoeft rekening te houden (zoals Pluimvee al aanhaalde) met de context, het feit dat hij een beginnende keeper is, en uit onze eigen jeugd komt. Maar er lijken toch een aantal stappen te zijn overgeslagen in de plotse opwelling van haat bij sommige supporters.

Er is op facebook zelfs ene die weigert nog te komen zien zolang Gillekens in de goal staat. Alsof het de baarlijke duivel zelf betrof. Ik bedoel, WTF? Ik heb ook al een aantal spelers gehad die ik echt niet in de ploeg wou (bvb Rioux), maar nooit ben ik ervoor thuis gebleven. Erger nog dat dit blijkbaar een supporter is die al lang naar OHL komt zien. Jaren miserie, 2x degraderen, gokschandalen, een trainerskerkhof, schaamteloze uitverkoop van de club... noem maar op. Maar een jeugdkeeper die 2x flatert, DAT IS EROVER! :lol:


Foei Maarten!

Het is niet omdat ge niets moet hebben van Riou dat ge zijn naam fout moet schrijven! ;)

Re: Nick Gillekens topic

do 16 nov 2017, 10:37

nasroedin schreef in Re: Nick Gillekens topic:Ik denk dat de vergelijking met Horvath goed gekozen is. Ook Horvath hadden ze beter ook tegen zichzelf beschermd en na opeenvolgende flaters beter een tijdje niet laten spelen.

Ma die staat bij brugge ni meer in de ploeg hé...

Re: Nick Gillekens topic

do 16 nov 2017, 10:41

een supporter die thuis wil blijven omdat men een jonge speler opstelt nadat die een fout gemaakt heeft ? Stadionverbod lijkt me daar op zijn plaats.

Me dunkt dat hier en daar mensen zeer gefrustreerd rondlopen nét omdat hij uit eigen jeugd komt ? Was hij in zijn 'OHL' carrière misschien eens uitgekozen voorbij de eigen zoon/neef/vriendje/favorietje of zo ? Enfin ik snap het toch ook niet, die hetze.

Enfin, dat is ook weer typisch in het sportwereldje, als speler (en directe entourage), daar moet je gewoon niets van proberen aan te trekken, je erover zetten, hard werken en presteren. En desnoods vertrekken om ergens anders te gaan uitblinken, ook voorbeelden genoeg van te vinden...

#JeSuisGillekens

;-)

Re: Nick Gillekens topic

do 16 nov 2017, 12:21

nickohl schreef in Re: Nick Gillekens topic:
nasroedin schreef in Re: Nick Gillekens topic:Ik denk dat de vergelijking met Horvath goed gekozen is. Ook Horvath hadden ze beter ook tegen zichzelf beschermd en na opeenvolgende flaters beter een tijdje niet laten spelen.

Ma die staat bij brugge ni meer in de ploeg hé...

Nee, maar hij ging al meer in de fout dan Gillekens, en werd door zowel Vandenbempt als De Vlieger uit de wind gezet, en die laatste zou hem ook terug op stellen. Dat zijn twee ex keepers. En Brugge is een ploeg die op kop staat in 1A, en bij mijn weten is Horvath geen eigen jeugd.
Gewoon als referentiekader.

Re: Nick Gillekens topic

do 16 nov 2017, 14:03

dartagnan schreef in Re: Nick Gillekens topic:Me dunkt dat hier en daar mensen zeer gefrustreerd rondlopen nét omdat hij uit eigen jeugd komt ? Was hij in zijn 'OHL' carrière misschien eens uitgekozen voorbij de eigen zoon/neef/vriendje/favorietje of zo ? Enfin ik snap het toch ook niet, die hetze.


Wel, ik vraag me af of dat inderdaad geen voedingsbodem is voor wat er gebeurt. Even rewind naar 3 jaar geleden. Bracké, Cools, Yagan en Houben krijgen wat kansen. Houben mag twee keer invallen, doet dat één keer heel goed, een andere keer wat minder. Bracké helpt ons mee de eerste periode veiligstellen. Yagan, maakt een fantastisch doelpunt, geeft een aantal assists vanop corner, wisselt geniale acties af met overmoedigheid. Cools laat zich nu en dan defensief in de luren leggen... Het aantal keren dat ik er andere supporters over hoorde spreken, was het bijna altijd negatief. Te plat, wat kwamen die nu doen in de eerste ploeg. Was het geld op? Die gasten waren toen gemiddeld 19 jaar ofzo. Een normale mens zou toch trots zijn dat er eigen jeugd komt piepen, en het helemaal niet slecht doet.

Daar tegenover staat de houding tov hun rechtstreekse concurrenten. Bracké verloor in eerste instantie zijn plaats aan Vanhoevelen (die bij Leko was gaan wenen). Het niveau zakte zienderogen, maar na een match of 3 verdwijnt ook die uit de ploeg tvv de tandem Le Postollec - Bostock. Yagan wordt een heel seizoen lang uit de ploeg gehouden door een minstens even wisselvallige Croizet, die op dat moment blijkbaar de dood van zijn moeder aan't verwerken was, leren we achteraf. Croizet wordt door de doorsnee supporter als onze beste speler, samen met Bostock, aanzien. Nutteloze dribbels van aan de middenlijn, bal kwijt spelen, slechte centers... worden allemaal met de mantel der liefde bedekt. Achteraf kan je zeggen, "maar Croizet is er door gekomen, hebben we dik aan verdiend, en waar speelt Yagan nu?". Akkoord. Maar waar had Croizet nu gestaan indien Yagan toen zijn kans (terecht) zou gekregen hebben, en hij in diens plaats had mogen wegrotten op de bank? Waar had Yagan gestaan indien hij onvoorwaardelijk in de basis had mogen staan, een heel jaar lang? Cools daarentegen moest zich vooral bekommeren om Brouckaert, die zowel rechtsmidden als rechtsachter kon spelen, veel meer ervaring had, en ook geregeld scoorde. Meermaals heb ik in het stadion (ik stond dat jaar in de J) supporters op Cools zijn kap horen zitten. Terwijl bij Brouckaert alles geminimaliseerd werd. "Hij is nog niet helemaal fit" of andere excuses. Maar gastjes van 19, die niet onmiddellijk matchwinnaar worden (en zelfs dan nog was dat in het geval van Yagan niet voldoende), dat die maar snel op een andere gingen spelen. Voetbal is "serious business", het is hier gene kindercrêche, en ik betaal hier veel geld om voetballers te zien, niet om nen hoop gamins te zien "leren" voetballen.

Het is denk ik een beetje ingebakken in de cultuur van de OHL supporter. Van waar dat komt weet ik niet. Komt dat door ongeduldigheid? Afgunst? Ik zie het ook bij supporters die geen "horse in the race" hebben bij de jeugd. Maar het is wel een vaststelling, dat er zo weinig steun komt, zowel vanuit de club, als vanuit de supporters, voor eigen jeugdspelers. De backlash tov spelers die uit de jeugd/beloften komen is altijd vele malen groter wanneer zij een fout maken, dan wanneer een andere speler een fout maakt. Bij een andere speler is dat "normaal, het hoort erbij", bij een jeugdspeler is dat bewijs dat hij tekort komt en hoeft verdere ontwikkeling ook niet afgewacht te worden om een definitief oordeel te vellen. Er is een jaar geweest dat Schoonjans ons eigenhandig enkele broodnodige punten heeft bezorgd of we waren gedegradeerd (seizoen Wuyts/Vandevelde), stak er met kop en nek bovenuit, en nog kreeg die enorm veel kritiek in de tribune. Jarakovic en Dugardein, die werd de hand boven het hoofd gehouden.

Re: Nick Gillekens topic

do 16 nov 2017, 18:41

Mmmm zeer interessante reactie Maarten. Als je het doortrekt had pakweg bij OHL een Youri Tielemans nooit kunnen doorbreken, want die wisselde sterke matchen ook met mindere af en maakte (maakt) regelmatig foute keuzes in zijn passing met lastig balverlies tot gevolg ...

Meer terug on-topic Gillekens, weet eigenlijk iemand waarom Jürgen De Braeckeleer weg moest / is. Had daar een goede indruk van ...

Re: Nick Gillekens topic

vr 17 nov 2017, 00:28

dartagnan schreef in Re: Nick Gillekens topic:Mmmm zeer interessante reactie Maarten. Als je het doortrekt had pakweg bij OHL een Youri Tielemans nooit kunnen doorbreken, want die wisselde sterke matchen ook met mindere af en maakte (maakt) regelmatig foute keuzes in zijn passing met lastig balverlies tot gevolg ...

Meer terug on-topic Gillekens, weet eigenlijk iemand waarom Jürgen De Braeckeleer weg moest / is. Had daar een goede indruk van ...


Da's daarom niet gezegd maar Youri had in zijn slechte periode bij RSCA nog altijd de steun van het Anderlechtpubliek en die waren er absoluut niet content mee toen hij op de bank zat. Maar daar leven ze dan ook voor eigen jeugd, heel andere insteek dan bij ons waar er inderdaad buiten proportie op jonge gasten wordt gekapt.

Re: Nick Gillekens topic

vr 17 nov 2017, 07:03

zeer confronterende analyse van Maarten ivm eigen jeugd. Wie zich aangesproken voelt mag even voor de spiegel gaan staan.
Maar als je dan toch een vgl met bijvoorbeeld A'lecht wil : een foutje of een mindere wedstrijd van een jeugdspeler wordt daar vlugger hersteld of gecamoufleerd door de rest van de ploeg waar de kwaliteit sowieso veel hoger ligt dan bij ons. Als hier de laatste jaren een jeugdspeler al eens een kans kreeg was het 9 van de 10 in een kwakkelende ploeg en "verzopen" ze mee. Uiteraard dat dan rap de zondebok is gevonden.

Re: Nick Gillekens topic

vr 17 nov 2017, 09:17

Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:zeer confronterende analyse van Maarten ivm eigen jeugd. Wie zich aangesproken voelt mag even voor de spiegel gaan staan.
Maar als je dan toch een vgl met bijvoorbeeld A'lecht wil : een foutje of een mindere wedstrijd van een jeugdspeler wordt daar vlugger hersteld of gecamoufleerd door de rest van de ploeg waar de kwaliteit sowieso veel hoger ligt dan bij ons. Als hier de laatste jaren een jeugdspeler al eens een kans kreeg was het 9 van de 10 in een kwakkelende ploeg en "verzopen" ze mee. Uiteraard dat dan rap de zondebok is gevonden.


1. Het is best wel een aparte en eigenzinnige discussie die hier gevoerd wordt. Waarbij de context en de samenhang deels is ingestort. En is dit een duidelijk voorbeeld van 'Context Collapse'.

Wat hiermee bedoeld wordt, kan men hier lezen:
viewtopic.php?f=14&t=360&p=55763#p55763

2. Clement in Voetbalmagazine van deze week: 'De grootste uitdaging voor een coach is spelers onderling te laten functioneren en mindere punten van elkaar te laten accepteren.'

Dat jongere spelers fouten maken is logisch. Moeten we dat niet kunnen accepteren? Maar ze moeten er uit leren. Wat Maarten schrijft moet ons inderdaad eens doen nadenken. Wat hij schrijft kan niet met argumenten worden weerlegd, denk ik.

3. Mag ik dit in herinnering brengen? Nadat we Dessers verloren aan Lokeren gebeurde dit:
Filip Elsen schreef in Re: Supportersclub Den Dreef:Afbeelding
Met John Bostock heeft onze supportersclub al een spraakmakende peter.
Vandaag wil ‘Den Dreef’ een nieuwe trend zetten en willen wij een nieuwe traditie in het leven roepen. Daarom pakken wij uit met een nieuw initiatief.
Onze supportersclub neemt het peterschap op zich van twee jeugdige kernspelers, namelijk Simon Bracké en Dion Cools. Wij hopen hen hierdoor een extra steun aan te bieden.
Tevens zenden wij hiermee naar andere jeugdspelers op OHL het positieve signaal dat ze meer dan welkom zijn op onze club.

Simon Bracké en Dion Cools: ‘Ons gameins da’s Leive up z’n best’


Deze vlag werd op iedere wedstrijd, ook op verplaatsing, goed zichtbaar opgehangen. Op het einde van dat seizoen kon men Cools verkopen voor 500.000 euro. Dion kwam zelfs aan Den Dreef vragen of hij die vlag mocht hebben op het einde van het seizoen.

4. Toch wel verbazend hoe extreem kritisch sommigen zijn voor Nick. Reynaud die ons bedroog werd nooit zo aangepakt. Nee, die werd zelfs vanuit de bestuurskamer nog beloond met een nieuw tweejarig contract.

Waarom diezelfde kritische houding niet voor Van Der Schueren en Vandebroeck die in november al wisten dat er gokkers in de ploeg zaten en daar niets mee deden. Waarom krijgen die 'doodgravers van de club' niet de volle lading?

5. En ja Nick maakte een paar fouten en kostte ons punten. Ook ik vloekte op hem. Dit is voor niemand fijn. Maar moet hij daarvoor nu zo gevierendeeld en afgeschreven worden?

6. Dion Cools in HLN van vandaag: "Mijn gedachten dwalen soms af. In de wedstrijden is het al veel beter, maar op training ben ik soms nog even 'weg'. Dan denk ik trager dan anders. Ik werk er hard aan met onze psycholoog. Het heeft soms met kleine dingen te maken: meer water drinken en minder suiker opnemen." Zo zie je maar wat er soms kan meespelen.
Laatst bijgewerkt door luckie op vr 17 nov 2017, 11:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Nick Gillekens topic

vr 17 nov 2017, 10:39

luckie schreef in Re: Nick Gillekens topic:5. En ja Nick maakte een paar fouten en kostte ons punten. Ook ik vloekte op hem. Dit is voor niemand fijn. Maar moet hij daarvoor nu zo gevierendeeld en afgeschreven worden?


Gevierendeeld wel, afgeschreven nog niet ;)

Re: Nick Gillekens topic

vr 17 nov 2017, 13:58

luckie schreef in Re: Nick Gillekens topic:Wat Maarten schrijft moet ons inderdaad eens doen nadenken. Wat hij schrijft kan niet met argumenten worden weerlegd, denk ik.


Het kan enerzijds niet worden weerlegd omdat het ook grotendeels anekdotisch is. Ik heb nooit een enquête afgenomen. Ik heb geen statistieken om voor te leggen. Het zijn indrukken die ik helaas wel over de jaren heen heb opgedaan. Ik stond vroeger in de J, nam enkel een abonnement in de tribune in eerste klasse. Ik bedoel maar, ik heb jaren in de J gestaan en dan sta je elke week naast andere mensen. Op die manier merk je toch wel dat veel supporters de eigen jeugd niet in het hart sluiten, niet als optie voor de toekomst zien, en al zeker niet om meteen kansen te geven (en fouten te laten begaan).

luckie schreef in Re: Nick Gillekens topic:3. Mag ik dit in herinnering brengen? Nadat we Dessers verloren aan Lokeren gebeurde dit:
Filip Elsen schreef in Re: Supportersclub Den Dreef:Afbeelding
Met John Bostock heeft onze supportersclub al een spraakmakende peter.
Vandaag wil ‘Den Dreef’ een nieuwe trend zetten en willen wij een nieuwe traditie in het leven roepen. Daarom pakken wij uit met een nieuw initiatief.
Onze supportersclub neemt het peterschap op zich van twee jeugdige kernspelers, namelijk Simon Bracké en Dion Cools. Wij hopen hen hierdoor een extra steun aan te bieden.
Tevens zenden wij hiermee naar andere jeugdspelers op OHL het positieve signaal dat ze meer dan welkom zijn op onze club.

Simon Bracké en Dion Cools: ‘Ons gameins da’s Leive up z’n best’



Dat spandoek heb ik gemaakt op vraag van Den Dreef (via Filip, Fons en Willy). Die foto's ben ik na een training gaan maken in't begin van het seizoen (29/10/2014 om exact te zijn, volgens de exif info van mijn bestanden), op een moment dat Bracké nog een kans kreeg in het elftal van Leko, rond de periode dat Kenny Vanhoevelen was gaan wenen bij de coach dat hij toch meer recht had opgesteld te worden (op een positie die niet de zijne was) dan een snotneus.
Dat doek is inderdaad heel het seizoen meegegaan, helaas kunnen we over Bracké dus niet hetzelfde zeggen. Toen Bracké vorig seizoen in een heel moeilijke ploeg één keer mocht meespelen, moest hij van Ferrera bijna op de linksachter gaan spelen, zeer laag en tegen zijn voet. Absoluut niet waar hij sterk in was. Ondanks een sterke voorbereiding van Bracké als centrale middenvelder en een goeie wedstrijd tegen Anderlecht (BvB) waar een misverstand tussen hem en Yagan op het middenveld voor balverlies en een tegengoal zorgde. Nadien hebben we hem ook niet meer teruggezien.
Ik kan me dan ook niet herinneren dat Den Dreef nadien nog zo'n spandoek heeft laten maken, of er een vergelijkbare actie was. Van de andere +/-10 supportersclubs heb ik nooit zo'n actie gezien, of ik moest me vergissen. Een druppel op een hete plaat.

Re: Nick Gillekens topic

vr 17 nov 2017, 19:13

Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:zeer confronterende analyse van Maarten ivm eigen jeugd. Wie zich aangesproken voelt mag even voor de spiegel gaan staan.
Maar als je dan toch een vgl met bijvoorbeeld A'lecht wil : een foutje of een mindere wedstrijd van een jeugdspeler wordt daar vlugger hersteld of gecamoufleerd door de rest van de ploeg waar de kwaliteit sowieso veel hoger ligt dan bij ons. Als hier de laatste jaren een jeugdspeler al eens een kans kreeg was het 9 van de 10 in een kwakkelende ploeg en "verzopen" ze mee. Uiteraard dat dan rap de zondebok is gevonden.


de kwaliteit van de tegenstander is ook veel hoger, dus foutjes worden op dat niveau dikwijls nog sneller afgestraft :lol: zo kunnen we bezig blijven :lol: je hebt zeker een punt;

Maar vooral wat Klaaz zegt... die jongeren bij A'lecht hebben (meestal) wel de volledige steun van de supporters...

Re: Nick Gillekens topic

vr 17 nov 2017, 19:36

Filip Elsen schreef in Re: Supportersclub Den Dreef:vr 21 nov 2014, 11:56

Afbeelding
Met John Bostock heeft onze supportersclub al een spraakmakende peter.
Vandaag wil ‘Den Dreef’ een nieuwe trend zetten en willen wij een nieuwe traditie in het leven roepen. Daarom pakken wij uit met een nieuw initiatief.
Onze supportersclub neemt het peterschap op zich van twee jeugdige kernspelers, namelijk Simon Bracké en Dion Cools. Wij hopen hen hierdoor een extra steun aan te bieden.
Tevens zenden wij hiermee naar andere jeugdspelers op OHL het positieve signaal dat ze meer dan welkom zijn op onze club.

Simon Bracké en Dion Cools: ‘Ons gameins da’s Leive up z’n best’



Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:Dat spandoek heb ik gemaakt op vraag van Den Dreef (via Filip, Fons en Willy).


Dat idee van peterschap voor een jongere en dat idee van dat spandoek voor zo'n jongere, kwam eigenlijk van mij. Ik heb dit aangekaart bij Filip en die heeft dat intern in onze supportersclub Den Dreef besproken met dat gunstig gevolg.

Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:Ik kan me dan ook niet herinneren dat Den Dreef nadien nog zo'n spandoek heeft laten maken, of er een vergelijkbare actie was. Van de andere +/-10 supportersclubs heb ik nooit zo'n actie gezien, of ik moest me vergissen. Een druppel op een hete plaat.


Dat idee werd een tiental dagen later nog overgenomen door supportersclub Louvaniste.

AlienStorm schreef in Re: Supportersclub Louvaniste (update: Hakim en Tom): wo 10 dec 2014, 21:25 Supportersclub Louvaniste wordt peter van OHL-beloften Hakim Labanieh en Tom Carlens.

De traditie waarbij een speler uit de A-ploeg peter wordt van onze supportersclub - dit seizoen volgde Yohan Croizet de uitgeleende David Wijns op - mocht eens doorbroken worden. Als we dan rondkijken in de grote familie die OHL is, kan je niet omheen het feit dat onze beloften nog te weinig onder de aandacht gebracht worden. Zelf het peterschap opnemen van twee jongeren leek dan ook een logisch keuze.

Re: Nick Gillekens topic

vr 17 nov 2017, 19:50

Van wie het idee kwam weet ik niet, ik denk dat de vraag oorspronkelijk van Filip en of Willy kwam, en er steeds met Fons werd teruggekoppeld. Als jij de geestelijke vader was, dan zullen ze daar wel dankbaar voor geweest zijn. Dat het idee van het peterschap werd overgenomen door Louvaniste, wist ik wel, maar dat is ook iets waar niet veel mensen van op de hoogte zijn, buiten dat dertigtal dat in die supclub zit. Ik bedoel maar, het is allemaal nogal weinig. Dat is geen verwijt, gewoon een vaststelling. Mijn broer is al een seizoen of twee geleden bijna helemaal afgehaakt bij OHL, gewoon omdat er te weinig aandacht wordt besteed aan de jeugd. In de eerste plaats door de club, maar supporters hebben ook hun verantwoordelijkheid.

Voor de duidelijkheid, dit gaat al lang niet meer specifiek over het geval Gillekens.

Re: Nick Gillekens topic

vr 17 nov 2017, 19:59

Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:Van wie het idee kwam weet ik niet, ik denk dat de vraag oorspronkelijk van Filip en of Willy kwam, en er steeds met Fons werd teruggekoppeld. Als jij de geestelijke vader was, dan zullen ze daar wel dankbaar voor geweest zijn. Dat het idee van het peterschap werd overgenomen door Louvaniste, wist ik wel, maar dat is ook iets waar niet veel mensen van op de hoogte zijn, buiten dat dertigtal dat in die supclub zit. Ik bedoel maar, het is allemaal nogal weinig. Dat is geen verwijt, gewoon een vaststelling. Mijn broer is al een seizoen of twee geleden bijna helemaal afgehaakt bij OHL, gewoon omdat er te weinig aandacht wordt besteed aan de jeugd. In de eerste plaats door de club, maar supporters hebben ook hun verantwoordelijkheid.

Voor de duidelijkheid, dit gaat al lang niet meer specifiek over het geval Gillekens.


1. Dat idee kwam echt wel van mij, Filip kan dit zeker bevestigen. Maar we moesten dit discreet aanpakken wat we begrepen dat dit idee vlug kon gekaapt worden en wij wilden zeker deze twee binnenhalen.

2. Het gaat inderdaad al lang niet over Nick alleen. We mogen dit gerust opentrekken en onze overheersende attitude kritisch tegen het daglicht houden.

Re: Nick Gillekens topic

ma 27 nov 2017, 11:56

Pas maar op of Leko haalt Gillekens in januari naar Brugge.

Re: Nick Gillekens topic

ma 27 nov 2017, 14:34

georgebest schreef in Re: Nick Gillekens topic:Pas maar op of Leko haalt Gillekens in januari naar Brugge.


En Butelle naar OHL, Win win situatie, niet twijfelen.

Re: Nick Gillekens topic

ma 27 nov 2017, 15:22

Want die heeft vooral stabiel staan keepen vorig seizoen. :lol:

Re: Nick Gillekens topic

ma 27 nov 2017, 17:03

KlaaZ schreef in Re: Nick Gillekens topic:Want die heeft vooral stabiel staan keepen vorig seizoen. :lol:


Misschien ligt het keepersprobleem bij Club Brugge niet bij de keepers maar bij Club Brugge zelf:

"Bolat bewijst bij Antwerp dat hij in zijn periode bij Club Brugge te vroeg is afgeschreven. Hij toont zich autoritair op hoge ballen, pakt nagenoeg elke wedstrijd uit met een belangrijke redding en straalt zo veel rust en vertrouwen uit dat ook zijn verdedigers boven zichzelf uitgroeien", stelt Het Nieuwsblad.

Ook nog Peter Vandenbempt:

"Maar het gespreksonderwerp was de flater van doelman Hubert, waardoor Club bij wijze van spreken nu ook officieel met een keepersprobleem zit. Met twee jonge doelmannen die beiden al fouten hebben gemaakt en trainer Leko die opeens de afgeschreven doelman Butelle een oefenmatch liet spelen en zich gisteren en vorige week positief uitliet over zijn prestatie.

Dan weet je zo min of meer wat er op komst is en dat weten die jonge doelmannen ook natuurlijk. Daardoor krijgen ze niet bepaald nog meer vertrouwen, denk ik. En ik vind eerlijk gezegd Butelle een deel van het keepersprobleem.

De supporters scandeerden gisteren wel de naam van Butelle, maar ze zijn blijkbaar al vergeten dat hij vorig seizoen zeer middelmatig en lang niet foutloos is geweest. In die mate zelfs dat Michel Preud’homme hem bij de start van Play-off I uit de ploeg heeft gezet. Dus ook met Butelle: het kan vriezen of het kan dooien. Het is ook op lange termijn geen garantie dat het zoveel beter zal zijn in de goal van Club Brugge."


http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.3104308
Laatst bijgewerkt door luckie op ma 27 nov 2017, 19:21, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Nick Gillekens topic

ma 27 nov 2017, 18:43

Oftewel, Pearson is een betere coach (voor de doelmannen dan toch) dan Leko... die had de intelligentie om zijn keeper nog het vertrouwen te geven... ipv (mogelijks) erna met 2 onzekere doelmannen opgezadeld te zitten. Enfin, is gewoon deels een gok natuurlijk. Maar bewijst dat je soms spelers het vertrouwen moet geven, al geraakt het natuurlijk op op een gegeven moment...

Re: Nick Gillekens topic

ma 27 nov 2017, 19:20

dartagnan schreef in Re: Nick Gillekens topic:Oftewel, Pearson is een betere coach (voor de doelmannen dan toch) dan Leko... die had de intelligentie om zijn keeper nog het vertrouwen te geven... ipv (mogelijks) erna met 2 onzekere doelmannen opgezadeld te zitten. Enfin, is gewoon deels een gok natuurlijk. Maar bewijst dat je soms spelers het vertrouwen moet geven, al geraakt het natuurlijk op op een gegeven moment...


Ook nog Geert De Vlieger over Davino Verhulst:

"Ik heb Davino in het verleden ook wel goede matchen zien spelen, maar nu is hij écht constant. En laat dat de belangrijkste kwaliteit van een keeper zijn", aldus De Vlieger tegenover Het Laatste Nieuws. "Door de jarenlange strijd met Barry Copa blaakte Verhulst nooit van vertrouwen. Nu wél. Bovendien houdt hij het vast. Hij is nog al als titularis aan het seizoen begonnen, maar kon nooit echt z’n niveau vasthouden. Nu hij wat meer jaren en ervaring op de teller heeft, is hij een pak stabieler. Een keeper wordt beter naarmate hij ouder wordt."


Jacques Sys over Ludovic Butelle: "Ik heb het altijd bizar gevonden dat hij zo snel afgeserveerd werd na wat mindere weken vorig seizoen en dat hij geen kans meer kreeg."
Plaats een reactie