Nick Gillekens topic

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor dartagnan » zo 28 aug 2016, 20:43

Leuk om te lezen voor Nick, maar een absolute schande als je doelman in zo'n wedstrijd de uitblinker moet zijn ...
dartagnan
Getrouwd met OHL
 
Berichten: 549
Geregistreerd: do 28 mei 2015, 07:09

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor demakke » zo 28 aug 2016, 20:45

dartagnan schreef in Re: Nick Gillekens topic:Leuk om te lezen voor Nick, maar een absolute schande als je doelman in zo'n wedstrijd de uitblinker moet zijn ...

Dit is dan ook het Nick Gillekens topic en hier mag alle lof naar hem gaan. De kritiek op de andere spelers horen voor mij thuis in een ander topic.
OHL TILL I DIE
STADIST TOT IN DE KIST!
demakke
Branded
 
Berichten: 156
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 18:35
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Louvaniste

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor luckie » zo 28 aug 2016, 20:49

dartagnan schreef in Re: Nick Gillekens topic:Leuk om te lezen voor Nick, maar een absolute schande als je doelman in zo'n wedstrijd de uitblinker moet zijn ...


Hopelijk groeit die uit tot de uitblinker van deze ploeg. Het is hem gegund.

Liever hem dan een 'pseudo' of 'gewezen' vedette.

Laat hem maar uitgroeien tot de speler waar rond we ons als supporters kunnen verzamelen en waarmee we ons kunnen identificeren.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor luckie » di 30 aug 2016, 07:36

Na de wedstrijd tegen Rebecq Nick in HLN:

"Bij die tegengoal ging ik niet vrijuit. In die fase die aan het doelpunt van Rebecq voorafging, greep ik niet goed in."

Voor deze attitude en zelfkritiek heb ik oprechte waardering. Zo'n spelers hebben we nodig.

Mochten ze allemaal maar zo zijn.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Maarten » di 30 aug 2016, 11:18

Tuurlijk, want het is de eerste stap binnen het leerproces.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Maarten » vr 02 sep 2016, 22:18

Vandaag wel een minder solide match van Gillekens. Ik denk zijn slechtste match tot nu toe, zonder daarom flagrant in de fout te zijn geweest, maar toch een aantal keren onzeker.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor dartagnan » vr 02 sep 2016, 22:23

Bij die owngoal ook niet helemaal vrijuit ? Al mis ik camerastandpunt achteraan om goed te zien. Nick zal alleen maar groeien, komt goed.
dartagnan
Getrouwd met OHL
 
Berichten: 549
Geregistreerd: do 28 mei 2015, 07:09

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor luc » za 03 sep 2016, 12:45

Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:Vandaag wel een minder solide match van Gillekens. Ik denk zijn slechtste match tot nu toe, zonder daarom flagrant in de fout te zijn geweest, maar toch een aantal keren onzeker.



Gelijkmaker was toch zijn fout hoor. Stond slecht opgesteld en sloeg naar de bal maar raakte hem niet meer.
Avatar gebruiker
luc
I ♥ Nick Gillekens
 
Berichten: 883
Geregistreerd: ma 05 mei 2014, 17:24

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Jan Frans » za 03 sep 2016, 12:53

dartagnan schreef in Re: Nick Gillekens topic:Bij die owngoal ook niet helemaal vrijuit ? Al mis ik camerastandpunt achteraan om goed te zien. Nick zal alleen maar groeien, komt goed.

Ik vrees van niet. Of toch niet in voldoende mate
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor teddy_ruxspin » zo 04 sep 2016, 12:13

Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:
dartagnan schreef in Re: Nick Gillekens topic:Bij die owngoal ook niet helemaal vrijuit ? Al mis ik camerastandpunt achteraan om goed te zien. Nick zal alleen maar groeien, komt goed.

Ik vrees van niet. Of toch niet in voldoende mate

Allee, Strauss er maar in dan ? Die is al groot genoeg en moet dus niet meer groeien, is geen Belg en heeft présence ! ;)
teddy_ruxspin
 
Berichten: 372
Geregistreerd: do 02 apr 2015, 07:31

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Maarten » zo 04 sep 2016, 16:27

Misschien dan Gillekens uitlenen aan Union, daar staat hij altijd in de basis. Die keeper ging al compleet de mist in bij de goal van Masika (Lierse) en vandaag ook al twee flaters. Kan eerst een makkelijke vrijschop niet klemmen en duwt ei zo na in de voeten van een tegenstander, en nadien duwt hij een vrijschop door zijn eigen benen, maar kan zich nog net op tijd omdraaien om de bal voor de lijn weg te grabbelen. Comedy Caper.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor teddy_ruxspin » ma 05 sep 2016, 08:02

Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:Misschien dan Gillekens uitlenen aan Union, daar staat hij altijd in de basis. Die keeper ging al compleet de mist in bij de goal van Masika (Lierse) en vandaag ook al twee flaters. Kan eerst een makkelijke vrijschop niet klemmen en duwt ei zo na in de voeten van een tegenstander, en nadien duwt hij een vrijschop door zijn eigen benen, maar kan zich nog net op tijd omdraaien om de bal voor de lijn weg te grabbelen. Comedy Caper.

Union is dan ook een hype(-ploeg) en zo'n keeper hoort daar bij. De supporters vinden hem vraiment sympa en hij is ook een echte clubman. Misschien moet Nick ook maar z'n baard laten groeien ! :lol:
teddy_ruxspin
 
Berichten: 372
Geregistreerd: do 02 apr 2015, 07:31

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Maarten » zo 18 sep 2016, 21:54

Bij veel keepers gaat die vrijschop van Camus binnen. Mooie en moeilijke redding. Bij Antwerp zijn de supporters aan't afgeven op hun keeper dat hij de vrijschop van Casagolda had moeten hebben (en zijn muur beter had moeten zetten) met als verwijzing die bal die Gillekens wèl had ;)
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Will » zo 18 sep 2016, 22:00

Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:Bij veel keepers gaat die vrijschop van Camus binnen. Mooie en moeilijke redding. Bij Antwerp zijn de supporters aan't afgeven op hun keeper dat hij de vrijschop van Casagolda had moeten hebben (en zijn muur beter had moeten zetten) met als verwijzing die bal die Gillekens wèl had ;)

Super jonge keeper onze Nick. Hij laat zijn afbrekers vandaag een poepje ruiken.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor cycloman » ma 19 sep 2016, 09:28

Ik vind Nick iemand met wie we verder kunnen, beste niveau van de jongeren.
Je suis Charlie (bis)
Avatar gebruiker
cycloman
Geen neonazi
 
Berichten: 568
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 22:04

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Jan Frans » ma 19 sep 2016, 11:22

Hij is mijn ongelijk van enige weken geleden aan het aantonen. Prima zo
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Maarten » ma 19 sep 2016, 13:09

Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:Hij is mijn ongelijk van enige weken geleden aan het aantonen. Prima zo


Nu de andere spelers nog :)
En de trainer :shock:
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor dartagnan » ma 19 sep 2016, 18:08

Ha ! dit doet me enorm plezier te lezen. Was al de beste speler in de voorbereidingsmatchen die ik gezien had, hopelijk ook een goede prestatie nu woensdag, dat hij zich in de schijnwerpers kan spelen.

:+:
dartagnan
Getrouwd met OHL
 
Berichten: 549
Geregistreerd: do 28 mei 2015, 07:09

Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO

Berichtdoor Maarten » zo 09 okt 2016, 20:53

Will schreef in Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO:To Luc : kom eens naar de beloften kijken om de andere keeper aan het werk te zien. Dan zal je zien hoe goedkoop je opmerking is. Twee matchen, twee hoge ballen gelost, twee keer goal.


Spijtig te horen dat onze tweede keeper mogelijk geen volwaardig alternatief blijkt te zijn indien we op hem zouden moeten rekenen. Anderzijds, toch een beetje een opluchting dat Nick zijn plaats onder de lat niet gestolen heeft, en zich misschien niet te druk moet maken en ondanks kleine foutjes die hij toch maakt, mogelijk ook het vertrouwen blijft krijgen.

Dit zijn volgens mij fouten die hij niet rap opnieuw gaat maken.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO

Berichtdoor Jan Frans » ma 10 okt 2016, 11:29

KlaaZ schreef in Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO:
luc schreef in Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO:1 - 1 na alweer een flaterende Gillekens. Na flater tegen Lommel nu dus weer. Het wordt hoogtijd dan de andere doelman eens zijn kans krijgt, slechter dan Gillekens kan toch niet.


Hang het zo niet uit. Woensdag nog matchwinnaar met een aantal schitterende reddingen, en vandaag is hij lang niet de enige die in die fase in de fout gaat. Ge zijt op dat moment al ruim twintig minuten achteruit aan het kruipen en Roeselare aan het inviteren om ballen in de zestien te pompen. Dan kan het wel eens fout gaan, hoger verdedigen had ook geholpen.

Een beetje respect voor jeugdproducten en jongens die nog moeten leren, clown.

Blij dat ik het niet ben die deze maal het vuur aan de lont gestoken heb.

Ik ga niet zeggen dat Gillekens slechts was/is, maar "goed" is toch ook iets anders. Trouwens verleden woensdag matchwinnaar ??? Volgens mij geen enkele stijlvolle redding, en in de toegevoegde tijd als een wildeman naar de aanvaller toe. Nou moe !

Wat mij vooral irriteert is dat we hem zogezegd moeten verdedigen (of geen kritiek mogen leveren) omdat hij jong en van ons is. Voor mij is hij een kernspeler als ieder ander. Wanneer het goed is zal ik het zeggen, wanneer het onvoldoende is ook.

Verder ben ik van mening dat nauwe aanverwanten zich moeten hoeden om hun poulain al te zeer in verdediging te nemen. Dat zal hem zeker niet helpen zelfkritisch te zijn.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO

Berichtdoor Maarten » ma 10 okt 2016, 12:11

Jan Frans schreef in Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO:Blij dat ik het niet ben die deze maal het vuur aan de lont gestoken heb.

Ik ga niet zeggen dat Gillekens slechts was/is, maar "goed" is toch ook iets anders. Trouwens verleden woensdag matchwinnaar ??? Volgens mij geen enkele stijlvolle redding, en in de toegevoegde tijd als een wildeman naar de aanvaller toe. Nou moe !

Wat mij vooral irriteert is dat we hem zogezegd moeten verdedigen (of geen kritiek mogen leveren) omdat hij jong en van ons is. Voor mij is hij een kernspeler als ieder ander. Wanneer het goed is zal ik het zeggen, wanneer het onvoldoende is ook.

Verder ben ik van mening dat nauwe aanverwanten zich moeten hoeden om hun poulain al te zeer in verdediging te nemen. Dat zal hem zeker niet helpen zelfkritisch te zijn.



Daar heb je grotendeels gelijk in Jan Frans. Ik citeer mezelf van een bericht dat ik op facebook plaatste op 22 augustus.

Ik ben 100% akkoord wat Nick betreft, Michael. Als er mensen zijn die de goals die we slikken onterecht in zijn nek willen schuiven, reageer ik ook. Maar dat neemt niet weg dat ik je vorige bericht niet correct vond (en dan vooral de manier waarop het voorgesteld werd). Misschien (hoogstwaarschijnlijk) niet zo bedoeld, maar soit, we moeten het daar niet opnieuw over hebben. Ik denk trouwens dat je de nickbashers, die in een kleine minderheid zijn, zo teveel eer aan doet. En doorgaans krijgen ze snel lik op stuk, daar moet je je geen zorgen over maken. Desondanks, hebben zij ook recht op hun mening en hoeven ze daarvoor niet aan de schandpaal genageld te worden (omdat ze verkeerd zijn :D :D ). Maar we moeten ook geen sfeertje creëren waar mensen schrik krijgen om commentaar of kritiek te geven op een speler (al dan niet terecht) uit schrik publiekelijk belachelijk gemaakt te worden, want daarmee bewijzen we de speler in kwestie ook geen dienst in the long run.


Ik had nog een ander bericht geplaatst in reactie, maar gezien het oorspronkelijke bericht verwijderd werd, is die reactie ook weg.

Maar er is natuurlijk een verschil tussen terechte kritiek geven, en stellen dat "slechter dan Gillekens niet kan" en dat hij "weer aan het flateren" was. Zeker gezien de verwijzing naar Lommel, waar hij helemaal niet aan het flateren was. En als een keeper de 0 houdt terwijl de tegenstander alleen voor de goal komt... ja, dan is hij de matchwinnaar (samen met de doelpuntenmaker). Zo werkt dat nu eenmaal.

We moeten Gillekens niet ophemelen, maar we mogen hem wel wat krediet geven. Als jonge keepers geen krediet zouden krijgen, zouden er enkel 60+ers in de goal staan bij wijze van spreken. Een jonge keeper moet leren, en daar horen fouten bij. We mogen dan ook wel wat fier zijn als er dan toch eens een jeugdproduct doorbreekt, en die minstens evenveel kansen en krediet geven als andere keepers. En als we spreken over flaters... dan moet je niet te ver terug gaan. Of ga onze tegendoelpunten van vorig jaar nog eens na.

Akkoord dus, zoals ik al aangaf in mijn facebook bericht, dat we de speler in kwestie niet moeten pamperen. Maar we kunnen wel rekening houden met de omstandigheden, zijn leeftijd, gebrek aan ervaring, misschien mentaal sneller onder de indruk van kritiek, wanneer we de kritiek geven. En dus niet het kind met het badwater weggieten.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO

Berichtdoor Jan Frans » ma 10 okt 2016, 12:56

akkoord : "We mogen hem wel wat krediet geven" . De moeilijke kwestie zal zijn : tot wanneer?
( en Je wil toch geen voorbeelden van jeugdspelers die veel en veel minder krediet gekregen hebben)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO

Berichtdoor Maarten » ma 10 okt 2016, 15:53

Jan Frans schreef in Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO:akkoord : "We mogen hem wel wat krediet geven" . De moeilijke kwestie zal zijn : tot wanneer?
( en Je wil toch geen voorbeelden van jeugdspelers die veel en veel minder krediet gekregen hebben)


Oei, heeft hij dat krediet dan al grotendeels opgebruikt volgens jou? Vorig jaar heeft er een ervaren doelman in de goal gestaan, die na 10 speeldagen al véél meer krediet verkwanseld had, en die heeft desondanks het seizoen mogen uitdoen. Dus toch, minder krediet dan een ervaren speler? Minder krediet dan spelers die geen jeugdproduct zijn?

Nick heeft 5 van de 10 MOTM polls gewonnen. Sympathie voor de jeugdspeler zal zeker meespelen, maar Bracké, Yagan, zelfs Cools hebben nooit in die mate hun stempel gedrukt op die polls.

Dus hoeveel krediet? In mijn ogen zit hij nog altijd in evenwicht, en heeft hij dus nog alle krediet. Als hij 4 à 5 matchen na elkaar punten kost en meermaals schromelijk in de fout gaat, dan kan je er misschien aan denken om die andere keeper een kans te geven, maar die blijkt zelfs bij de beloften nog een veel slechtere indruk te geven. En dat is dan nog altijd sneller dan er met Riou gebeurd is.
Laatst bijgewerkt door Maarten op ma 10 okt 2016, 15:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO

Berichtdoor Kathleen » ma 10 okt 2016, 16:49

Maarten schreef in Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO:Nick heeft 5 van de 10 MOTM polls gewonnen. Sympathie voor de jeugdspeler zal zeker meespelen, maar Bracké, Yagan, zelfs Cools hebben nooit in die mate hun stempel gedrukt op die polls.

'k Weet niet hoor, maar ik vind dat je dat niet echt kan vergelijken. Als ze slecht spelen en niet winnen, wordt de doelman vrij gemakkelijk MOTM, omdat die dan tenminste "erger voorkomen heeft" (of het zou moeten zijn dat die enorm geflaterd heeft of dat er veel tegendoelpunten gevallen zijn). Als er bij de veldspelers niemand een echt goede indruk maakt, kunnen een paar goede saves de aandacht in de poll naar de doelman afleiden.
Ik heb het niet onderzocht (en ik zou ook niet weten hoe ik er zou moeten aan beginnen, want ik heb nooit statistiek of zo gehad) maar ik vermoed dat de doelman statistisch gewoon meer kans heeft om MOTM te worden.
Kathleen
Don't mention the war!
 
Berichten: 1743
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 11:25
Supportersclub: Louvaniste

Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO

Berichtdoor Maarten » ma 10 okt 2016, 17:01

Kathleen schreef in Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO:
Maarten schreef in Re: PL 10 : OHL - K.SV. Roeselare - Zo - 09/10/16 - 12:30/PO:Nick heeft 5 van de 10 MOTM polls gewonnen. Sympathie voor de jeugdspeler zal zeker meespelen, maar Bracké, Yagan, zelfs Cools hebben nooit in die mate hun stempel gedrukt op die polls.

'k Weet niet hoor, maar ik vind dat je dat niet echt kan vergelijken. Als ze slecht spelen en niet winnen, wordt de doelman vrij gemakkelijk MOTM, omdat die dan tenminste "erger voorkomen heeft" (of het zou moeten zijn dat die enorm geflaterd heeft of dat er veel tegendoelpunten gevallen zijn). Als er bij de veldspelers niemand een echt goede indruk maakt, kunnen een paar goede saves de aandacht in de poll naar de doelman afleiden.
Ik heb het niet onderzocht (en ik zou ook niet weten hoe ik er zou moeten aan beginnen, want ik heb nooit statistiek of zo gehad) maar ik vermoed dat de doelman statistisch gewoon meer kans heeft om MOTM te worden.



Dat kan zeker wel zijn, anderzijds is een keeper - ook ongetwijfeld statistisch bekeken - zeer makkelijk een zondebok wanneer er maar niet gewonnen wordt.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


"like" ons op Facebook!