Nick Gillekens topic

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Nick Gillekens topic

Berichtdoor Jan Frans » wo 17 aug 2016, 11:24

Wanneer beide een eerlijke kans krijgen zal vlug blijken dat Nick te weinig uitstraling en presence heeft om het te maken als keeper in het profvoetbal. (spijtig spijtig spijtig,)
Laatst bijgewerkt door Jan Frans op wo 17 aug 2016, 12:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Ram Strauss topic

Berichtdoor luc » wo 17 aug 2016, 12:25

Jan Frans schreef in Nick Gillekens topic:Wanneer beide een eerlijke kans krijgen zal vlug blijken dat Nick te weinig uitstraling en presence heeft om het te maken als keeper in het profvoetbal. (spijtig spijtig spijteg,)



Spijtig dat OHL dat niet ziet.
Avatar gebruiker
luc
I ♥ Nick Gillekens
 
Berichten: 882
Geregistreerd: ma 05 mei 2014, 17:24

Re: Ram Strauss topic

Berichtdoor Maarten » wo 17 aug 2016, 13:48

Jan Frans schreef in Nick Gillekens topic:Wanneer beide een eerlijke kans krijgen zal vlug blijken dat Nick te weinig uitstraling en presence heeft om het te maken als keeper in het profvoetbal. (spijtig spijtig spijtig,)


Nee, het gemis aan présence is een probleem van het duo voor hem. Nick is die die in de goal staat. Ook wel een zeer bedenkelijke uitspraak van jou, over een gast van 21. Het is niet alsof Lenaerts meer uitstraling had (in tegendeel) en daarmee zijn we anders wel kampioen geworden in tweede klasse.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Ram Strauss topic

Berichtdoor Jan Frans » wo 17 aug 2016, 14:57

Maarten schreef in Re: Ram Strauss topic:
Jan Frans schreef in Nick Gillekens topic:Wanneer beide een eerlijke kans krijgen zal vlug blijken dat Nick te weinig uitstraling en presence heeft om het te maken als keeper in het profvoetbal. (spijtig spijtig spijtig,)


Nee, het gemis aan présence is een probleem van het duo voor hem. Nick is die die in de goal staat. Ook wel een zeer bedenkelijke uitspraak van jou, over een gast van 21. Het is niet alsof Lenaerts meer uitstraling had (in tegendeel) en daarmee zijn we anders wel kampioen geworden in tweede klasse.

Ik wist dat door mijn uitspraak een polemiek kon losbarsten, een welles/nietes spelletje over Nick tussen believers en non believers. Ik heb ook een beetje geaarzeld om het zo cru te stellen,Nick is tenslotte is één van ons.
Maar ik blijf er bij en meer zelfs : de aarzelende defensie en het gebrek aan rustige zekerheid aldaar is ook deels te wijten aan hem. (en een beetje beleefde polemiek hier mag wel)
Ik zou graag ongelijk krijgen, maar dan zal ik toch nog een beetje moeten wachten. En willen we dat dit seizoen?
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Ram Strauss topic

Berichtdoor nickohl » wo 17 aug 2016, 15:00

Als we dit seizoen niet willen/kunnen wachten, wanneer dan wel?

Voor mij heeft hij het voordeel van de twijfel, al meer gered dan er binnen gelaten. De tegengoals liggen totaal niet aan hem.

Ik ben wel akkoord dat een ervaren keeper zijn CV's iets meer in de hand kan houden of coachen. Maar of dat genoeg is voor oa Houdret...
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Ram Strauss topic

Berichtdoor Maarten » wo 17 aug 2016, 15:15

Jan Frans schreef in Re: Ram Strauss topic:
Maarten schreef in Re: Ram Strauss topic:
Jan Frans schreef in Nick Gillekens topic:Wanneer beide een eerlijke kans krijgen zal vlug blijken dat Nick te weinig uitstraling en presence heeft om het te maken als keeper in het profvoetbal. (spijtig spijtig spijtig,)


Nee, het gemis aan présence is een probleem van het duo voor hem. Nick is die die in de goal staat. Ook wel een zeer bedenkelijke uitspraak van jou, over een gast van 21. Het is niet alsof Lenaerts meer uitstraling had (in tegendeel) en daarmee zijn we anders wel kampioen geworden in tweede klasse.

Ik wist dat door mijn uitspraak een polemiek kon losbarsten, een welles/nietes spelletje over Nick tussen believers en non believers. Ik heb ook een beetje geaarzeld om het zo cru te stellen,Nick is tenslotte is één van ons.
Maar ik blijf er bij en meer zelfs : de aarzelende defensie en het gebrek aan rustige zekerheid aldaar is ook deels te wijten aan hem. (en een beetje beleefde polemiek hier mag wel)
Ik zou graag ongelijk krijgen, maar dan zal ik toch nog een beetje moeten wachten. En willen we dat dit seizoen?


Ervaring is niet hetzelfde als uitstraling of kwaliteit, en het gestuntel van Houdret en Ngawa in Gillekens zijn nek schuiven is er gewoon los over. Jan Frans, je kent me goed genoeg, geen probleem met een mening, met wat discussie, ook niet als ik het er niet mee eens ben. Maar dat zeg ik dan ook: Ik ben het er niet mee eens. Gillekens is in het verleden al onterecht gepasseerd geweest, en heeft dit seizoen nog geen fout gemaakt. Zonder hem, staan we nu laatste met 0 punten.

En voor een jonge keeper nu met dat duo ervoor moeten presteren zal zeker niet makkelijk zijn. Als Ferrera ervoor zorgt dat Gillekens uit de ploeg vliegt op het zelfde moment dat hij centraal Simaeys/Kocabas gaat zetten, zodat we dan kunnen "zien" dat Ram "beter" is (met een defensie de naam waardig vóór hem) dan is het tijd voor pek en veren.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Ram Strauss topic

Berichtdoor cycloman » wo 17 aug 2016, 15:21

Volgens mij wordt de foutenmarge voor Nick praktisch nul.
Je suis Charlie (bis)
Avatar gebruiker
cycloman
Geen neonazi
 
Berichten: 568
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 22:04

Re: Ram Strauss topic

Berichtdoor deeBartman » wo 17 aug 2016, 15:25

Rare opmerkingen hier toch over Gillekens ... weinig gestaafd.
Tegen Lommel twee doelpunten tegen: eentje van aan de kleine carré en het tweede via een schot in de kruising.
Tegen Union eerst twee doelpunten na vrijschop waarbij de verdediging niet kan ontzetten: eerst een aanvaller vrij voor hem, het tweede doelpunt via een hutsekluts van hier tot ginder en tenslotte nog een derde doelpunt via penalty.
Ondertussen haalt hij er nog een paar uit in die twee wedstrijden.
Of had hij harder moeten roepen naar Ngawa en Houdret of ze beter moeten sturen?!?
Die gast valt niets te verwijten, geef hem aub toch wat vertrouwen.
Volgens mij speelden we nog in eerste had hij de laatste wedstrijden mogen spelen verleden seizoen ... vergeten hoe Riou in zijn broek deed bij elke corner... nè
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor luckie » wo 17 aug 2016, 16:26

smash schreef in Re: Oefenwedstrijden:Zelfs als een jonge gast fouten maakt of tekortkomingen heeft, maak je hem NOOIT af op een openbaar forum. Als volwaardig supporter past dit zeker niet, alleen al voor het vertrouwen van en in de speler!


Van jonge spelers moet je al iets door de ogen kunnen zien. Zeker als het een jongen van bij 'ons' is.

Voor ervaren spelers ligt dit anders.

Roef bij Anderlecht zit in dezelfde situatie:

Uit Voetbalmagazine:

‘MET HEM KAN ANDERLECHT HOOG VOETBALLEN’ 13 juli 2016

And the winner is… Davy Roef! Zonder de strijd te moeten aangaan met Silvio Proto werd Roef tot de nieuwe nummer een op Anderlecht gepromoveerd. Vijf bevoorrechte getuigen proberen een antwoord te formuleren op de vraag: is Davy klaar voor het echte gevecht?

EVERT MAESCHALCK – MAKELAAR ‘HET GEDULD VAN DAVY WAS NIET EINDELOOS‘

Jaren aan een stuk hebben de familie Roef en Evert Maeschalck naar een doel toegewerkt: Davy klaarstomen voor een plek onder de lat bij Anderlecht. Trapsgewijs werkte hij zich op in de hiërarchie: van betrouwbaar sluitstuk bij de beloften naar derde doelman in de A-kern tot loyale secondant achter Silvio Proto. ‘Een logische evolutie’, vertelt Maeschalck. ‘En alles gebeurde in overleg met Anderlecht. Om de zes maanden maakten we samen met het bestuur een evaluatie. Voor ons was het belangrijk om geen stappen over te slaan.’

Met de regelmaat van de klok doken er verhalen op dat Roef het wachten beu was en elders ervaring wilde verwerven. Gazettenpraat, meent Maeschalck. ‘Oud-Heverlee Leuven? Beerschot-Wilrijk? Dat is nooit een optie geweest, laat staan dat er serieus over gesproken is. Anderlecht is altijd heel duidelijk geweest in zijn communicatie naar Davy. We wisten min of meer wanneer Anderlecht voluit voor hem zou gaan. En van zijn kant besefte hij dat hij met Proto een monument voor zich had, voor wie hij respect moest hebben en van wie hij zaken kon opsteken. Zolang het verhaal van de club en de speler gelijkloopt, heb je geen probleem. Maar het geduld van Davy was niet eindeloos. Het moment was aangebroken om knopen door te hakken. Het was nummer een worden op Anderlecht of een club vinden waar hij op huurbasis voldoende speelminuten zou krijgen.

‘Is dit nu het perfecte moment om er bij Anderlecht aan te beginnen? Vraag mij dat binnen zes maanden of een jaar. Ik maak mij geen zorgen: die jongen heeft stalen zenuwen. Het stoort hem niet om koud in te komen zoals bij zijn competitiedebuut tegen KV Mechelen twee jaar geleden toen Proto geblesseerd uitviel. In de Champions League tegen Galatasaray was het net omgekeerd: hij wist weken op voorhand dat hij die match zou keepen, maar je zag bij hem geen spatje nervositeit. Typisch Davy.”

Met Mile Svilar en Frank Boeckx achter zich, hoeft Roef niet meteen te vrezen voor zijn plaats. De 16-jarige Svilar mist nog métier, terwijl Boeckx zijn laatste competitiewedstrijd keepte op 6 oktober 2013. ‘Ik betwijfel of Davy iemand achter, naast of onder hem nodig heeft om te presteren. Hij voelt het vertrouwen van het bestuur en dat is voldoende. Het draagvlak om Davy te introduceren is groot, anders hadden ze Proto niet laten gaan.’

THOMAS FOKET – PLOEGMAAT ‘BIJ DAVY DENK JE NOOIT: WAT SPOOKT HIJ NU UIT?’

Zes keer stond Roef onder de lat bij de Jonge Duivels, zes keer huppelde Thomas Foket op de rechterflank. De eerste keer in november 2014 toen België in Ferrol Spanje vernederde met 4-1. Sindsdien vormen ze een vast kaartgroepje met onder meer Michaël Heylen en Dennis Praet. ‘In de omgang is Davy een rustige kerel zonder kapsones en heel down-to-earth’, aldus Foket. ‘Ik heb hem ook meegemaakt in de lagere jeugdcategorieën en hij is geen zier veranderd. Hij zal van zichzelf wel weten dat hij een degelijke doelman is, maar hij gedraagt zich daar niet naar. Opschepperij is zijn ding niet. Je mag hem de antipode van de Anderlechtspeler noemen.’

Naast het veld is Roef een crème van een kerel, in zijn grote rechthoek kan hij al eens grommen. ‘Maar ik kan mij niet herinneren dat hij mij ooit uitgekafferd heeft. Hij toont meer persoonlijkheid, dat wel. Hij is verbaal zeer aanwezig – zonder daarin te overdrijven – en weigert de wedstrijd te ondergaan. Voor een flankverdediger is Davy een godsgeschenk want hij zal de bal niet lukraak wegtrappen. Als Davy de bal heeft, weet ik: nu moet ik tegen de lijn plakken. Ik ben ook niet bang om een bal op hem terug te spelen. Ofwel speelt hij in één tijd terug of hij waagt zich aan een lobje over de aanvaller. Dikwijls schreeuwt hij om de bal als ik geen kant op kan.’

Foket had niet verwacht dat zijn ploegmaat bij de Jonge Duivels nu al de plaats van Proto zou innemen. ‘Je vangt via de kranten wel dingen op. Toen het minder draaide bij Anderlecht was er toch sprake dat hij in doel zou staan of vergis ik mij? Naar mijn inschatting is Davy klaar voor het grote werk. Het hoeft geen nadeel te zijn dat hij nooit eerste keeper is geweest in eerste klasse. Hij slaagt erin een constante te leggen in zijn prestaties, zijn vormcurve maakt geen rare krommingen. Het is te zeggen: soms zit er een uitschieter bij, een match waarin hij uitpakt met een paar wereldsaves. Maar hij heeft niet van die wedstrijden waarvan je achteraf denkt: wat heeft hij uitgespookt?’

ALAIN BOON – MENTOR ‘OP TERMIJN MOET HIJ EEN VAN DE DRIE PLAATSEN BIJ DE RODE DUIVELS INNEMEN’

Van 1999 tot 2009 was Alain Boon actief als doelmannentrainer bij de jeugd van Anderlecht. In die tien jaar kwam hij naar eigen zeggen geen andere doelman tegen van het kaliber Roef. ‘Op zijn dertiende was hij een kop groter dan de rest. Ik vond hem zelfs té groot. Door zijn gewicht en gestalte kwam hij amper van de grond. Alsof zijn beenderen te zwaar wogen. (lacht) Een geluk dat hij zelden moest springen: hij trok de hoge ballen aan als een magneet. Zijn kalmte is legendarisch. Er mag een bom naast hem ontploffen, hij zal geen kick geven. Op Anderlecht zag iedereen zijn potentieel. Ook Filip De Wilde, keeperstrainer bij de eerste ploeg, was laaiend enthousiast.’

Toch was Boon stomverbaasd toen hij hoorde dat Roef komend seizoen de absolute nummer een zou zijn onder de lat. ‘Het is on-Anderlechts om een jeugdkeeper zo te pushen. Hoe lang is dat al geleden op Anderlecht? Uit het hoofd zou ik zeggen dat Serge Sironval begin jaren negentig de laatste was. Davy is dus een voorbeeld voor alle jeugdkeepers op Neerpede. Nu mag hij het laten zien. Het zal erop aankomen om mentaal sterk te zijn. Ik zal je iets vertellen. Wanneer Jacky Munaron de doelmannen van de nationale ploeg moest trainen, werd ik doorgeschoven naar de A-kern. Ik heb een pak goede doelmannen zien passeren: Zvonko Milojevic, Jan Van Steenberghe, Daniël Zitka, Tristan Peersman en nog anderen. Op training was Peersman onklopbaar, hij pakte ballen waarvan je mond openvielen. In een match was hij onherkenbaar. Dat was echt een drama, hij verloor al zijn mogelijkheden. Je hebt doelmannen die de gejaagde omgeving van Anderlecht niet aankunnen.’

Boon waarschuwt voor al te hoge verwachtingen bij Roef. ‘Het bestuur en zijn ploegmaats zullen voor hem in de bres moeten springen. Het heeft geen zin om een jonge keeper te lanceren en hem bij zijn eerste foutjes als een baksteen te laten vallen. Dezelfde raad aan de supporters: heb geduld met Davy. Al denk ik dat Davy meer krediet zal krijgen van het Anderlechtpubliek dan een doelman van buitenaf. Wat hij zeker niet mag doen, is denken dat hij Proto in een vingerknip zal doen vergeten. Komend seizoen zal er vaak aan Proto gerefereerd worden en het jaar daarop wellicht ook nog. Misschien ben ik iets te overmoedig, maar ik zie Davy op termijn wel bij de drie doelmannen van de Rode Duivels zitten.’

FILIP DE WILDE – TRAINER ‘22 JAAR IS EEN MOOIE LEEFTIJD OM CARRIÈRE TE STARTEN BIJ ANDERLECHT’

Roef maakte op zijn twaalfde de overstap van Germinal Beerschot naar Anderlecht. Nog geen twee jaar later kreeg Filip De Wilde, op dat moment keeperstrainer in de A-kern, hem in de gaten. Sinds bijna twee jaar werken de twee opnieuw samen bij de Jonge Duivels. ‘Ik liet Davy al heel vroeg meetrainen bij de beloften van Anderlecht. Hij was de benjamin van de hoop maar hij stond even ver als de jongens van 18 jaar. Hoewel hij vroegrijp was, vind ik niet dat Anderlecht hem eerder naar voren had moeten schuiven als eerste doelman. Een kans komt altijd op het juiste moment. Je zal nooit kunnen hardmaken waarom iemand vroeger een kans had verdiend. Thibaut Courtois is een uitzondering: die had altijd zijn plan getrokken. Davy is nog altijd maar 22 jaar. Dat is een mooie leeftijd om een keeperscarrière te beginnen op Anderlecht. Ik ben ook maar op mijn 23e bij Anderlecht beland. In mijn eerste seizoen moest ik de concurrentie aangaan met Jacky Munaron. Onbegonnen werk natuurlijk. Mijn komst was de ideale stimulans voor Jacky om nog harder te trainen. Om maar te zeggen dat Davy het geluk heeft dat de club alles op hem inzet. Hij moet beseffen dat deze kans zich maar één keer zal voordoen.’

Vraag aan De Wilde wat hij zo speciaal vindt aan Roef en je bent gauw een paar minuten kwijt. ‘Davy heeft alles: een goede basistechniek, een ongelooflijke zelfbeheersing, beweeglijkheid en hij schuwt de luchtduels niet. Hij duwt ook weinig ballen weg. Hoeveel doelmannen zie je nog een bal klemvast nemen? Bij de huidige generatie is dat een slechte gewoonte geworden. Ook belangrijk: hij kan deftig uitvoetballen met zijn linker- en rechtervoet. Met hem kan Anderlecht dus hoog voetballen. Kortom: hij is het prototype van de moderne doelman. Weet je wat alle grote doelmannen van Anderlecht met elkaar gemeen hebben? Dat ze geen spelonderdeel hebben waar ze een onvoldoende op scoorden. Davy past perfect in dat profiel. Van mij mag hij zijn verdediging nog iets meer sturen. Als René Weiler iemand wil die negentig minuten lang heel dominant is, dan heeft Davy nog veel werk voor de boeg. Hij weet dat van zichzelf hoor. Soms leg ik hem videobeelden voor van zijn wedstrijd – met de technologie die nu voor handen is, zou het dom zijn om het niet te doen. Maar hij heeft voldoende zelfreflectie om zijn wedstrijd objectief te kunnen analyseren.’


PROTO: ‘IK HOOP DAT DAVY HET BETER DOET DAN IK’

Wie is beter geplaatst dan Silvio Proto om de waarde van zijn opvolger Davy Roef in te schatten? Vier jaar waren de twee trainingsmakkers op Neerpede, vier jaar aan een stuk leerde de 33-jarige ex-Rode Duivel Davy de knepen van het vak. ‘Een training is toch nog iets anders dan een wedstrijd. Met alle respect: Davy was tweede doelman, hij hoefde zich niets aan te trekken van wat er zich buiten Neerpede afspeelde. Hij zal straks zelf ondervinden wat het is om de nummer een te zijn bij Anderlecht. Je moet elke wedstrijd presteren – dus punten pakken voor de ploeg –, elke dag de druk van de supporters en de media trotseren én als het even kan een leider zijn. Ik raad Davy aan om zich van een pantser te voorzien. Maar ik kan mij niet voorstellen dat hij helemaal down zal zijn na een slechte wedstrijd. Davy blijft in alle omstandigheden uiterst kalm, al mag die rust niet overhellen naar zorgeloosheid.’

Proto zegt het zonder zweem van jaloezie of vijandigheid. De gelijkenissen met zijn eigen parcours bij Anderlecht zijn treffend. Ook Proto werd op zijn 22e doelman nummer een in het Vanden Stockstadion. Ook hij moest toen het gevecht aangaan met een legende: Daniël Zitka. ‘Davy deed het inderdaad goed tegen Galatasaray in de Champions League en afgelopen seizoen tegen Club Brugge. Maar een doelman van Anderlecht beoordeel je niet op enkele matchen, wel over een periode van minstens drie seizoenen. Het eerste seizoen wordt een leuke kennismaking voor Davy, in zijn tweede seizoen zal hij moeten bevestigen. Er geraken is makkelijk, er blijven is een pak ingewikkelder. Dat peperde Jacky Munaron mij steeds in. Het geheim om een lange carrière op te bouwen bij Anderlecht is simpel: niet op je lauweren rusten, voetjes op de grond houden en je niet laten laten beïnvloeden door de buitenwereld. Ik hoop alleszins dat Davy het beter doet dan ik. Dat meen ik echt! Ik zal de eerste zijn om hem te feliciteren mocht hij mij voorbijsteken. Maar op dit moment kan niemand voorspellen welke kant het uit zal gaan.’
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Jan Frans » wo 17 aug 2016, 20:21

Techniek en plaatsing ok. Daar is flink aan gewerkt maar presence.... allure..... baas in de kleine carré zijn .....respect afdwingen bij je verdedigers.....en bij de aanvallers van de tegenpartij. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit er nog allemaal gaat uitkomen, maar volgens mij heb je dat of heb je dat niet.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Maarten » wo 17 aug 2016, 20:41

Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:Techniek en plaatsing ok. Daar is flink aan gewerkt maar presence.... allure..... baas in de kleine carré zijn .....respect afdwingen bij je verdedigers.....en bij de aanvallers van de tegenpartij. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit er nog allemaal gaat uitkomen, maar volgens mij heb je dat of heb je dat niet.


Dus jij was ook even assertief toen je 21 was als toen je 33 was? Jij kon toen je 21 was even goed delegeren als wanneer je 10 jaar ervaring had? Jij straalt evenveel zelfvertrouwen uit wanneer je omringd wordt door incapabele mensen, als wanneer je ondersteund wordt door ervaren rotten? En als we dat niet geloven, maak je ons wel iets anders wijs zeker :)
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor luc » wo 17 aug 2016, 20:42

Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:Techniek en plaatsing ok. Daar is flink aan gewerkt maar presence.... allure..... baas in de kleine carré zijn .....respect afdwingen bij je verdedigers.....en bij de aanvallers van de tegenpartij. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit er nog allemaal gaat uitkomen, maar volgens mij heb je dat of heb je dat niet.


Dus jij was ook even assertief toen je 21 was als toen je 33 was? Jij kon toen je 21 was even goed delegeren als wanneer je 10 jaar ervaring had? Jij straalt evenveel zelfvertrouwen uit wanneer je omringd wordt door incapabele mensen, als wanneer je ondersteund wordt door ervaren rotten? En als we dat niet geloven, maak je ons wel iets anders wijs zeker :)



Als je het niet hebt heb je het niet.
Avatar gebruiker
luc
I ♥ Nick Gillekens
 
Berichten: 882
Geregistreerd: ma 05 mei 2014, 17:24

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Maarten » wo 17 aug 2016, 20:48

luc schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:Techniek en plaatsing ok. Daar is flink aan gewerkt maar presence.... allure..... baas in de kleine carré zijn .....respect afdwingen bij je verdedigers.....en bij de aanvallers van de tegenpartij. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit er nog allemaal gaat uitkomen, maar volgens mij heb je dat of heb je dat niet.


Dus jij was ook even assertief toen je 21 was als toen je 33 was? Jij kon toen je 21 was even goed delegeren als wanneer je 10 jaar ervaring had? Jij straalt evenveel zelfvertrouwen uit wanneer je omringd wordt door incapabele mensen, als wanneer je ondersteund wordt door ervaren rotten? En als we dat niet geloven, maak je ons wel iets anders wijs zeker :)


Als je het niet hebt heb je het niet.


Ik heb je nu al 2x gevraagd om je argument van "vliegenvanger" te staven met voorbeelden waar hij ons punten kost. Nu een derde keer. Als je het niet hebt, dan heb je't niet. Een dooddoener als een ander. Of het hier van toepassing is, durf ik te betwijfelen.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Will » do 18 aug 2016, 01:35

luc schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:Techniek en plaatsing ok. Daar is flink aan gewerkt maar presence.... allure..... baas in de kleine carré zijn .....respect afdwingen bij je verdedigers.....en bij de aanvallers van de tegenpartij. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit er nog allemaal gaat uitkomen, maar volgens mij heb je dat of heb je dat niet.


Dus jij was ook even assertief toen je 21 was als toen je 33 was? Jij kon toen je 21 was even goed delegeren als wanneer je 10 jaar ervaring had? Jij straalt evenveel zelfvertrouwen uit wanneer je omringd wordt door incapabele mensen, als wanneer je ondersteund wordt door ervaren rotten? En als we dat niet geloven, maak je ons wel iets anders wijs zeker :)



Als je het niet hebt heb je het niet.

Jij hebt het inderdaad niet. :mrgreen: Gillekens is een jonge doelman in volle ontplooing. Ik vind hem al goed, en hij gaat nog beter worden zonder flaters van anderen voor zijn neus en met concurrentie in zijn rug.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Jan Frans » do 18 aug 2016, 11:21

Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:
luc schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:Techniek en plaatsing ok. Daar is flink aan gewerkt maar presence.... allure..... baas in de kleine carré zijn .....respect afdwingen bij je verdedigers.....en bij de aanvallers van de tegenpartij. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit er nog allemaal gaat uitkomen, maar volgens mij heb je dat of heb je dat niet.


Dus jij was ook even assertief toen je 21 was als toen je 33 was? Jij kon toen je 21 was even goed delegeren als wanneer je 10 jaar ervaring had? Jij straalt evenveel zelfvertrouwen uit wanneer je omringd wordt door incapabele mensen, als wanneer je ondersteund wordt door ervaren rotten? En als we dat niet geloven, maak je ons wel iets anders wijs zeker :)


Als je het niet hebt heb je het niet.


Ik heb je nu al 2x gevraagd om je argument van "vliegenvanger" te staven met voorbeelden waar hij ons punten kost. Nu een derde keer. Als je het niet hebt, dan heb je't niet. Een dooddoener als een ander. Of het hier van toepassing is, durf ik te betwijfelen.

Ik heb nooit beweerd dat het een vliegenvanger is !! En wat de rest betreft zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven. (wat niet van iedereen hier op het forum kan gezegd worden)
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Jan Frans » do 18 aug 2016, 11:23

Maarten schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:Techniek en plaatsing ok. Daar is flink aan gewerkt maar presence.... allure..... baas in de kleine carré zijn .....respect afdwingen bij je verdedigers.....en bij de aanvallers van de tegenpartij. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit er nog allemaal gaat uitkomen, maar volgens mij heb je dat of heb je dat niet.


Dus jij was ook even assertief toen je 21 was als toen je 33 was? Jij kon toen je 21 was even goed delegeren als wanneer je 10 jaar ervaring had? Jij straalt evenveel zelfvertrouwen uit wanneer je omringd wordt door incapabele mensen, als wanneer je ondersteund wordt door ervaren rotten? En als we dat niet geloven, maak je ons wel iets anders wijs zeker :)

Natuurlijk niet, maar voor een doelman is dat wel een probleem. En zullen we nog 12 jaar moeten wachten ?
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Maarten » do 18 aug 2016, 12:39

Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:Ik heb nooit beweerd dat het een vliegenvanger is !! En wat de rest betreft zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven. (wat niet van iedereen hier op het forum kan gezegd worden)


Ik had het dan ook niet tegen jou, maar tegen Luc.

Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:Natuurlijk niet, maar voor een doelman is dat wel een probleem. En zullen we nog 12 jaar moeten wachten ?

Nee, dat zeg ik niet... maar we zijn op dit moment TWEE (!!) officiële wedstrijden ver. Waarin hem amper iets te verwijten valt.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor teddy_ruxspin » ma 22 aug 2016, 08:09

Jan Frans schreef in Nick Gillekens topic:Wanneer beide een eerlijke kans krijgen zal vlug blijken dat Nick te weinig uitstraling en presence heeft om het te maken als keeper in het profvoetbal. (spijtig spijtig spijtig,)

Je hebt wsl ook heimwee naar zijn voorgangers mèt présence en uitstraling (tiens, is dat niet twee keer hetzelfde? ;) ) ? Ik denk dan aan Kaminsky, Yveske, Riou... die pakten punten !
Is het niet al te gemakkelijk om zo'n uitspraken te doen over een doelman met voor zich een verdediging zo lek als een mandje ?
En ja hoor, Houdret voelt zich niet ok met een onzekere doelman achter zich. :lol:
Dus de nieuwe doelman (mét présence) erin en het probleem achteraan is ook opgelost : briljant !
teddy_ruxspin
 
Berichten: 372
Geregistreerd: do 02 apr 2015, 07:31

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Jan Frans » ma 22 aug 2016, 20:01

teddy_ruxspin schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Jan Frans schreef in Nick Gillekens topic:Wanneer beide een eerlijke kans krijgen zal vlug blijken dat Nick te weinig uitstraling en presence heeft om het te maken als keeper in het profvoetbal. (spijtig spijtig spijtig,)

Je hebt wsl ook heimwee naar zijn voorgangers mèt présence en uitstraling (tiens, is dat niet twee keer hetzelfde? ;) ) ? Ik denk dan aan Kaminsky, Yveske, Riou... die pakten punten !
Is het niet al te gemakkelijk om zo'n uitspraken te doen over een doelman met voor zich een verdediging zo lek als een mandje ?
En ja hoor, Houdret voelt zich niet ok met een onzekere doelman achter zich. :lol:
Dus de nieuwe doelman (mét présence) erin en het probleem achteraan is ook opgelost : briljant !

Laat mij nog één keer proberen :
1/ presence en uitstraling : inderdaad 2X hetzelfde, maar dat is opdat de vele Franstaligen in onze kern het ook zouden begrijpen
2/Mijn twijfels over Nick hebben NIETS te maken met heimwee naar Logan en Riou. Integendeel zelfs. Wanneer je tijd en goesting hebt kan je er eens al mijn posts dienaangaande over nalezen
3/en nu serieus : neen, het is niet te gemakkelijk om uitspraken te doen over een doelman met een verdediging zo lek als een....zeef (is de juiste uitdrukking) voor hem. Ik heb het wedstrijdverslag van verleden zaterdag nog eens herbekeken. Er werden 6 aanvallende fases getoond van Roeselare die eindigden met een schot op doel (waaronder 1 strafschop). 4 X naast en 2X doelpunt. Reddingen : NUL !! Is dat zijn fout ? Neen.Is dat de fout van Houdret ? Neen. dat is een gedeelde verantwoordelijkheid van het gehele verdedigende compartiment (waarin Gillekens en Houdret de zwakste schakels zijn). Uiteindelijk is dat natuurlijk de fout van EF, die zijn verdediging niet op punt krijgt.
4/ Een doelman met présence, baas in zijn kleine carré en respect afdwingend tov vriend en tegenstander zou mij inderdaad hoopvoller stemmen. Zijn daarmee alle problemen opgelost en Is dat een garantie op succes ? Neen, maar het kan een begin zijn
5/Ik zal de eerste zijn om mijn vergissing toe te geven, en met veel plezier, maar met Nick gaan we niet promoveren .En ik vind dat vooral spijtig voor hem.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Maarten » ma 22 aug 2016, 20:14

Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:
teddy_ruxspin schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Jan Frans schreef in Nick Gillekens topic:Wanneer beide een eerlijke kans krijgen zal vlug blijken dat Nick te weinig uitstraling en presence heeft om het te maken als keeper in het profvoetbal. (spijtig spijtig spijtig,)

Je hebt wsl ook heimwee naar zijn voorgangers mèt présence en uitstraling (tiens, is dat niet twee keer hetzelfde? ;) ) ? Ik denk dan aan Kaminsky, Yveske, Riou... die pakten punten !
Is het niet al te gemakkelijk om zo'n uitspraken te doen over een doelman met voor zich een verdediging zo lek als een mandje ?
En ja hoor, Houdret voelt zich niet ok met een onzekere doelman achter zich. :lol:
Dus de nieuwe doelman (mét présence) erin en het probleem achteraan is ook opgelost : briljant !

Laat mij nog één keer proberen :
1/ presence en uitstraling : inderdaad 2X hetzelfde, maar dat is opdat de vele Franstaligen in onze kern het ook zouden begrijpen
2/Mijn twijfels over Nick hebben NIETS te maken met heimwee naar Logan en Riou. Integendeel zelfs. Wanneer je tijd en goesting hebt kan je er eens al mijn posts dienaangaande over nalezen
3/en nu serieus : neen, het is niet te gemakkelijk om uitspraken te doen over een doelman met een verdediging zo lek als een....zeef (is de juiste uitdrukking) voor hem. Ik heb het wedstrijdverslag van verleden zaterdag nog eens herbekeken. Er werden 6 aanvallende fases getoond van Roeselare die eindigden met een schot op doel (waaronder 1 strafschop). 4 X naast en 2X doelpunt. Reddingen : NUL !! Is dat zijn fout ? Neen.Is dat de fout van Houdret ? Neen. dat is een gedeelde verantwoordelijkheid van het gehele verdedigende compartiment (waarin Gillekens en Houdret de zwakste schakels zijn). Uiteindelijk is dat natuurlijk de fout van EF, die zijn verdediging niet op punt krijgt.
4/ Een doelman met présence, baas in zijn kleine carré en respect afdwingend tov vriend en tegenstander zou mij inderdaad hoopvoller stemmen. Zijn daarmee alle problemen opgelost en Is dat een garantie op succes ? Neen, maar het kan een begin zijn
5/Ik zal de eerste zijn om mijn vergissing toe te geven, en met veel plezier, maar met Nick gaan we niet promoveren .En ik vind dat vooral spijtig voor hem.


1/ Met deze kern gaan we niet promoveren, ongeacht wie ge in de goal zet.
2/ Reddingen nul? Ge kunt enkel afgaan op de schoten die ofwel tegen de netten gingen, of de schoten die hij heeft voorkomen om tegen de netten te gaan. De enige ballen die ge hem dus zou kunnen aanwrijven, zijn de doelpunten... en die tweede goal kon hij nooit hebben. Ik las elders dat hij eerst nog een pas had moeten zetten. Hij zet 2 of 3 passen alvorens te springen en komt nog te kort. De enige keeper die die bal had kunnen hebben, was er eentje met langere armen. De eerste goal staat hij, met dank aan Houdret, op het compleet verkeerde been.

Bekijk de goal van Masika tegen Union eens. Dàt is een bal die de keeper had moeten hebben. Geestig genoeg staat Union, met die flaterende keeper, 3 punten boven OHL.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Will » ma 22 aug 2016, 22:46

Jan Frans schreef in Re: Nick Gillekens topic:
teddy_ruxspin schreef in Re: Nick Gillekens topic:
Jan Frans schreef in Nick Gillekens topic:Wanneer beide een eerlijke kans krijgen zal vlug blijken dat Nick te weinig uitstraling en presence heeft om het te maken als keeper in het profvoetbal. (spijtig spijtig spijtig,)

Je hebt wsl ook heimwee naar zijn voorgangers mèt présence en uitstraling (tiens, is dat niet twee keer hetzelfde? ;) ) ? Ik denk dan aan Kaminsky, Yveske, Riou... die pakten punten !
Is het niet al te gemakkelijk om zo'n uitspraken te doen over een doelman met voor zich een verdediging zo lek als een mandje ?
En ja hoor, Houdret voelt zich niet ok met een onzekere doelman achter zich. :lol:
Dus de nieuwe doelman (mét présence) erin en het probleem achteraan is ook opgelost : briljant !

Laat mij nog één keer proberen :
1/ presence en uitstraling : inderdaad 2X hetzelfde, maar dat is opdat de vele Franstaligen in onze kern het ook zouden begrijpen
2/Mijn twijfels over Nick hebben NIETS te maken met heimwee naar Logan en Riou. Integendeel zelfs. Wanneer je tijd en goesting hebt kan je er eens al mijn posts dienaangaande over nalezen
3/en nu serieus : neen, het is niet te gemakkelijk om uitspraken te doen over een doelman met een verdediging zo lek als een....zeef (is de juiste uitdrukking) voor hem. Ik heb het wedstrijdverslag van verleden zaterdag nog eens herbekeken. Er werden 6 aanvallende fases getoond van Roeselare die eindigden met een schot op doel (waaronder 1 strafschop). 4 X naast en 2X doelpunt. Reddingen : NUL !! Is dat zijn fout ? Neen.Is dat de fout van Houdret ? Neen. dat is een gedeelde verantwoordelijkheid van het gehele verdedigende compartiment (waarin Gillekens en Houdret de zwakste schakels zijn). Uiteindelijk is dat natuurlijk de fout van EF, die zijn verdediging niet op punt krijgt.
4/ Een doelman met présence, baas in zijn kleine carré en respect afdwingend tov vriend en tegenstander zou mij inderdaad hoopvoller stemmen. Zijn daarmee alle problemen opgelost en Is dat een garantie op succes ? Neen, maar het kan een begin zijn
5/Ik zal de eerste zijn om mijn vergissing toe te geven, en met veel plezier, maar met Nick gaan we niet promoveren .En ik vind dat vooral spijtig voor hem.

Beste Jan-frans, je zou beter een jonge doelman die zijn stinkende best doet niet zo afbreken. De tweede goal op Roeselare die in de winkelhaak binnenging was wel een afgeweken bal op Sofiane. Die pakt geen enkele keeper.
Maar dat kon je op den televisie niet zien . En op de match ook niet. Maar Sofiane gaf het toe. De jongen pakt 7 doelpunten met twee CV voor hem die dat nog nooit gespeeld hebben. Geen enkele ploeg in eerste kan zomaar ongestraft 2 CV's vervangen. Dus geef die gast, waar we allemaal om geroepen hebben, nu ook wat krediet en de rest van de ploeg ook. Ik zou de ploeg ook anders zetten maar wie ben ik om daarin mijn gelijk te willen hebben.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor teddy_ruxspin » di 23 aug 2016, 09:40

Laat mij nog één keer proberen :
1/ presence en uitstraling : inderdaad 2X hetzelfde, maar dat is opdat de vele Franstaligen in onze kern het ook zouden begrijpen
2/Mijn twijfels over Nick hebben NIETS te maken met heimwee naar Logan en Riou. Integendeel zelfs. Wanneer je tijd en goesting hebt kan je er eens al mijn posts dienaangaande over nalezen
3/en nu serieus : neen, het is niet te gemakkelijk om uitspraken te doen over een doelman met een verdediging zo lek als een....zeef (is de juiste uitdrukking) voor hem. Ik heb het wedstrijdverslag van verleden zaterdag nog eens herbekeken. Er werden 6 aanvallende fases getoond van Roeselare die eindigden met een schot op doel (waaronder 1 strafschop). 4 X naast en 2X doelpunt. Reddingen : NUL !! Is dat zijn fout ? Neen.Is dat de fout van Houdret ? Neen. dat is een gedeelde verantwoordelijkheid van het gehele verdedigende compartiment (waarin Gillekens en Houdret de zwakste schakels zijn). Uiteindelijk is dat natuurlijk de fout van EF, die zijn verdediging niet op punt krijgt.
4/ Een doelman met présence, baas in zijn kleine carré en respect afdwingend tov vriend en tegenstander zou mij inderdaad hoopvoller stemmen. Zijn daarmee alle problemen opgelost en Is dat een garantie op succes ? Neen, maar het kan een begin zijn
5/Ik zal de eerste zijn om mijn vergissing toe te geven, en met veel plezier, maar met Nick gaan we niet promoveren .En ik vind dat vooral spijtig voor hem.

Dus (de présence van) een doelman wordt nu ook beoordeeld op ballen die naast gaan ? vreemde logica...
Ieder zijn gedacht uiteraard - en hopen dat de nieuwe doelman snel onder de lat komt zodat we terug kans maken om te promoveren. ;)
@Maarten : volgens mij kunnen we met deze kern wel promoveren, als bij EF de schellen van z'n ogen vallen (en zijn favoritisme stopt)
Btw, zonder er een semantische discussie van te willen maken 'kleine mand: zo lek als een mandje, erg lek' (Van Dale) :D
teddy_ruxspin
 
Berichten: 372
Geregistreerd: do 02 apr 2015, 07:31

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Maarten » di 23 aug 2016, 10:48

teddy_ruxspin schreef in Re: Nick Gillekens topic:@Maarten : volgens mij kunnen we met deze kern wel promoveren, als bij EF de schellen van z'n ogen vallen (en zijn favoritisme stopt)


Ik denk dat ge voor te promoveren een echte spelverdeler mist. Daarom dat ik op voorhand ook gezegd had dat we hier een counterploeg van konden maken, met Tabekou vooraan en Bracké op't middenveld en Simaeys achterin. Bracké is vermoedelijk nog te onervaren als spelverdeler om meteen voor de oppergaai te gaan, en hij durft de bal niet opeisen. En de trainer zal hem niet opstellen :lol: Hij zal zich dan ook moeten bewijzen maar qua type en speelstijl is hij de enige die een beetje in de buurt komt.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor Jan Frans » zo 28 aug 2016, 20:16

Dank je wel Nick . Goed gedaan die penalty !!
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6763
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Nick Gillekens topic

Berichtdoor demakke » zo 28 aug 2016, 20:41

En al die kritikasters die Nick verwijten hebben gestuurd , worden nu de mond gesnoerd. Nick geeft ons de kans om verder te bekeren. En niet alleen door de penalty te stoppen maar door héél de wedstrijd héél attent en professioneel te keepen.
Dank u Nick en hopelijk krijgen we nu een leuke affiche thuis met een mooi financieel plaatje en kan het bestuur Nick hiervoor bedanken ! :)
OHL TILL I DIE
STADIST TOT IN DE KIST!
demakke
Branded
 
Berichten: 156
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 18:35
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Louvaniste

Volgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


"like" ons op Facebook!