Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Maarten » ma 08 feb 2021, 16:18

nickohl schreef in Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.:
Jan Frans schreef in Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.:
nickohl schreef in Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.:
Jan Frans schreef in Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.:Als ge ziet wat Vercauteren nu weer voor elkaar krijgt bij Antwerp is het toch godgeklaagd dat hij niet langer hier is. De beste trainer die OHL ooit heeft gehad. By far

Ge bedoelt Lamkel Zé? Want Vercauteren was nog niet veel potten aan't breken bij Antwerp...

Neen ik bedoelde wel degelijk Vercauteren

I know, maar zoals ik zei, Vercauteren was het eigenlijk ni goed aan het doen, enkel sinds Zé speelt loopt het iets beter...

Laat dat misschien het verschil zijn met Brys, die voorlopig vooral uitblinkt in kapitaalsvernietiging. De ene haalt een verguisd figuur terug en laat hem bepalend zijn. De andere steekt een topper die bepalend zou kunnen zijn in de tribune.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Wimmel » ma 08 feb 2021, 16:47

Het grootste geluk van Antwerp is dat er momenteel geen publiek binnen mag op De Bosuil, want de supporters zijn absoluut niet akkoord met de gang van zaken.

Velen zijn niet opgezet met het feit dat Vercauteren Lamkel Ze terug bij de ploeg haalde na als zijn kuren. Bovendien weet je dat die gast vroeg of laat weer ontspoort.

Ook met de speelstijl zijn de fans van The Great Old niet blij. Zolang hij blijft winnen zal het Antwerpse bestuur hem een hand boven het hoofd houden, maar van zodra de resultaten tegenvallen vrees ik voor hevig protest.
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6703
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Jan Frans » di 09 feb 2021, 07:02

We gaan hier niet het proces van Antwerp maken, ik wilde alleen maar zeggen dat ik FV de beste trainer vind die bij ons ooit al aan de slag is geweest, (ondanks zijn eigenzinnigheid). Ik blijf het spijtig vinden dat hij niet aan de lokroep van Anderlecht heeft kunnen weerstaan
@Maarten : die "kapitaalsvernietiging" van Brys, waar jij van spreekt, valt nog mee, als je Henry bekijkt...

En wat Brys betreft :zijn definitieve evaluatie zullen we volgend seizoen kunnen maken, nadat hij hopelijk wel zijn gewenste definitieve versterkingen heeft gekregen + vervanger voor Henry
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Filip Elsen » wo 10 feb 2021, 22:24

Jeunechamps treedt toe tot de technische staf van Vercauteren en wordt hulptrainer bij Antwerp.
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Ruva » zo 14 feb 2021, 13:02

Henkinet mag eens eens aantreden in een competitiewedstrijd met Standard. Stond deze week ook tussen de palen in hun bekermatch.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3004
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Kurt » zo 14 feb 2021, 14:12

Ex Club Brugge-speler Ahmed Touba is aan een goed seizoen bezig in de Eredivisie. Vrijdagavond was hij matchwinnaar bij RKC Waalwijk door het enige doelpunt van de wedstrijd te scoren tegen Emmen.

Op één wedstrijd na, speelde Touba nagenoeg elke minuut in de Eredivisie bij RKC Waalwijk. De Nederlandse club nam de 22-jarige jeugdinternational eind augustus over van Club Brugge.

Ook tegen Emmen stond hij op het veld. In plaats van mee in het pak te gaan staan bij een corner, besliste de verdedier van 1m90 om aan de rand van de 16 te blijven staan. De corner werd snel weggewerkt en kwam richting Touba. Die twijfelde niet en besliste met een pegel de wedstrijd.

Volgens Voetbalnieuws.be heeft Ajax bij RKC Waalwijk geïnformeerd naar Ahmed Touba. Daarnaast zouden de Amsterdammers interesse hebben in Adam Gueddar, een jeugdspeler van Amiens, zo schrijft Juancar Navacerrada.

'Binnen de club horen we niets dan positieve geluiden over Touba en ze zien er inzake speelstijl wel gelijkenissen met de jonge Jan Vertonghen, die er vele jaren geleden ook speelde', begint Voetbalnieuws.be over de 22-jarige Belg. 'AZ en Ajax informeerden volgens onze bronnen al, maar voorlopig is het nog niet concreet.'

—————

Te vroeg afgeserveerd bij ons?
Kurt
Insane in the membrane
 
Berichten: 122
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:01
Woonplaats: Longvillage

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Filip Elsen » zo 14 feb 2021, 20:19

Mydtjylland won vandaag met 1-0 van Horsens, een doelpunt van Dion Cools. Ze staan tweede op 1 punt van de leider.
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor diezel » ma 15 feb 2021, 10:46

Kurt schreef in Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.:Ex Club Brugge-speler Ahmed Touba is aan een goed seizoen bezig in de Eredivisie. Vrijdagavond was hij matchwinnaar bij RKC Waalwijk door het enige doelpunt van de wedstrijd te scoren tegen Emmen.

Op één wedstrijd na, speelde Touba nagenoeg elke minuut in de Eredivisie bij RKC Waalwijk. De Nederlandse club nam de 22-jarige jeugdinternational eind augustus over van Club Brugge.

Ook tegen Emmen stond hij op het veld. In plaats van mee in het pak te gaan staan bij een corner, besliste de verdedier van 1m90 om aan de rand van de 16 te blijven staan. De corner werd snel weggewerkt en kwam richting Touba. Die twijfelde niet en besliste met een pegel de wedstrijd.

Volgens Voetbalnieuws.be heeft Ajax bij RKC Waalwijk geïnformeerd naar Ahmed Touba. Daarnaast zouden de Amsterdammers interesse hebben in Adam Gueddar, een jeugdspeler van Amiens, zo schrijft Juancar Navacerrada.

'Binnen de club horen we niets dan positieve geluiden over Touba en ze zien er inzake speelstijl wel gelijkenissen met de jonge Jan Vertonghen, die er vele jaren geleden ook speelde', begint Voetbalnieuws.be over de 22-jarige Belg. 'AZ en Ajax informeerden volgens onze bronnen al, maar voorlopig is het nog niet concreet.'

—————

Te vroeg afgeserveerd bij ons?

In olland moet een verdediger niet kunnen verdedigen, das het verschil.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7543
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor zizike » ma 15 feb 2021, 11:48

Verdediger? Stond die bij ons in de verdediging?
Dacht eerder rechtsbuiten ofzo, of haal ik nu wat Brugse huurlingen door elkaar?
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor nickohl » ma 15 feb 2021, 11:52

zizike schreef in Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.:Verdediger? Stond die bij ons in de verdediging?
Dacht eerder rechtsbuiten ofzo, of haal ik nu wat Brugse huurlingen door elkaar?

Rechtsback nee? We hadden diene andere van de Brugse jeugd da dan naar Moeskroen gegaan is, da was ne goeie, maar den deze is zelfs het jaar na ons (waar hij al ni veel speelde) in Bulgarije geen basisspeler geweest.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Jan Frans » di 23 feb 2021, 08:10

Nigel Pearson heeft werk gevonden bij Bristol City, momenteel 15e in tweede klasse
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Maarten » za 06 maart 2021, 19:59

Sula mag 20 minuten invallen tegen Beerschot bij 1-1.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Ruva » do 25 maart 2021, 15:41

Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3004
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Jan Frans » do 25 maart 2021, 17:49

Aah Dion. Het is altijd een klein favorietje van mij geweest.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Ruva » za 10 apr 2021, 19:20

Storm scoort er twee voor KVM tegen Zulte.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3004
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Filip Elsen » za 17 apr 2021, 21:34

Jordy Croux speelt nu in Fukuoka (Japan).
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor nasroedin » wo 21 apr 2021, 15:42

Ruva schreef in Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.:Storm scoort er twee voor KVM tegen Zulte.

Storm 5 jaar langer bij KV Mechelen
http://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 021/04/21/
nasroedin
Autochtoon
 
Berichten: 1441
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:55

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor jeanneke » wo 21 apr 2021, 17:33

Storm had zeker mogen terugkomen naar ons.
jeanneke
Stuurt zijn kat
 
Berichten: 363
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:09

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Jan Frans » wo 21 apr 2021, 18:11

jeanneke schreef in Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.:Storm had zeker mogen terugkomen naar ons.

Zo is het, maar hij was gewoon beter niet vertrokken
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Wimmel » vr 30 apr 2021, 19:42

Hoe zou het zijn met…

Taïl Schoonjans stond meer dan 120 wedstrijden tussen de krijtlijnen voor OH Leuven. Daarmee staat hij nog steeds in de top vijf. De rechtsbuiten maakte twee promoties mee bij ‘zijn’ club. Dankzij Taïl bestaan ook de fantastische foto’s van de spelersbus die binnenrijdt op Den Dreef, na het behalen van de titel op de Bosuil. Het Leuvense jeugdproduct klom tien jaar geleden immers als eerste op het dak van de bus…

Tien seizoenen bij Stade Leuven en ook nog eens tien campagnes bij OH Leuven staan er op de teller van Taïl Schoonjans. “Waarvan negen seizoenen bij de A-kern van OHL”, preciseert hij. Na de fusie tussen Stade Leuven, Zwarte Duivels Oud-Heverlee en Daring Leuven speelde Taïl eerst nog één seizoen bij de scholieren en de reserven. “Ik herinner me die fusie nog. Het leek toen al een fantastisch project, maar ik zat toch ook met wat vraagtekens. Al kende ik wel veel jongens van de Zwarte Duivels en zag ik het zeker goed komen. Als je kijkt waar OHL nu staat, mag je zeker spreken van een groot succes.”

Op zijn zestiende maakte Schoonjans zijn debuut bij de grote jongens. “In een thuismatch, maar ik weet niet meer tegen welke ploeg. Wat ik me wel nog herinner, is dat ik Sterchele verving enkele minuten voor affluiten. François ging van het veld onder luid applaus van het publiek. Ik kreeg een goeie diepe bal en trapte binnen. Een mooie binnenkomer. Op dat moment speelde ik rechtsbuiten. Nochtans stond ik bij de jeugd altijd diep in de spits. Jongere spelers debuteren wel vaker op de flank. Ik raakte er nooit meer weg”, glimlacht Schoonjans.

Het Leuvense jeugdproduct promoveerde twee keer met OH Leuven. Eerst van derde naar tweede klasse en enkele jaren later zelfs naar eerste. “Ik zag een paar dagen geleden op ROB-tv de beelden terug van die promotie naar eerste klasse. Daar vertelde ik na de match voor de camera dat het een droom was om als Leuvenaar te promoveren. Dat gevoel heb ik vandaag nog steeds. Die twee promoties zijn onbeschrijfelijke momenten die ik nooit meer zal vergeten. Vrienden van me die nu nog steeds voetballen, speelden nooit kampioen”, merkt Taïl fijntjes op.

Schoonjans vierde de promotie naar de Jupiler Pro League in stijl. De legende wil dat hij als eerste op het dak van de spelersbus kroop op de terugweg van de Bosuil. “Zeggen Bjorn Ruytinx en Hamdi Harbaoui dat? Dan zal het wel juist zijn, zeker. Ik herinner me dat niet zo goed meer. Nu, ik zie het mij absoluut doen. Het heeft in elk geval prachtige foto’s opgeleverd die ik elk jaar wel eens zie passeren. Gelukkig zijn er toen geen ongelukken gebeurd. Ik kroop ook pas bij het binnenrijden van de parking op dat dak, hé. Mensen denken soms dat ik dat al drie, vier straten vroeger deed.”

Het eerste seizoen van OH Leuven in eerste klasse bleek geen persoonlijk succes voor Schoonjans. Hij raakte niet verder dan 20 minuten tegen Zulte Waregem en 32 minuten tegen Standard Luik. “Alles moet meezitten om het te maken op het hoogste niveau. Fysiek dien je honderd procent te zijn en de technische staf moet in jou geloven. Ik wil zeker geen kritiek uiten op toenmalig coach Ronny Van Geneugden, maar hij haalde enkele nieuwe spelers in het tussenseizoen en die kregen speelkansen. Ik had geen zin om een heel seizoen op de bank te zitten. Daarom verkoos ik een uitleenbeurt naar tweedeklasser Sint-Niklaas. Bedoeling was om nadien terug te keren naar OHL, maar dat is nooit gebeurd.”

Bij Sint-Niklaas startte Schoonjans nochtans best goed, maar hij raakte al snel op de sukkel door blessures. Een rode draad doorheen de carrière van Taïl. “Dat blessuregevoelige heb ik altijd wat in mij gehad. Bij OHL scheurde ik ooit mijn kruisband op een cruciaal moment in mijn carrière.” Na twee seizoenen Sint-Niklaas, volgden nog drie seizoenen Bornem om uiteindelijk te stoppen bij Grimbergen. Op zijn 30ste hing de rechtsbuiten zijn voetbalschoenen aan de haak en stortte hij zich op een carrière buiten het voetbal.

En toch is de liefde voor de bal nog steeds niet weg. “Als kind sliep ik met een bal en had ik er altijd een bij me. Waar ik ook ging. Er staat nog steeds een goal in mijn tuin en daar voetbal ik met mijn twee zonen. De oudste speelt bij de U8 van OHL en de jongste, pas vier, schrijf ik volgend seizoen in. Mijn oudste zoon staat in de spits. Net als ik, is hij groot en snel.” De opvolging lijkt verzekerd.

Via ex-ploegmakker Wim Raymaekers kwam Taïl enkele jaren geleden terecht in het wereldje van de farmaceutica. Hij werkt er als National Field Sales Manager bij Axone Pharma. “Eenvoudig gesteld, ben ik de baas van de vertegenwoordigers die apotheken bezoeken. De meeste collega’s komen uit de regio en weten dus wel dat ik nog heb gevoetbald bij OHL. Via WhatsApp heb ik overigens nog vaak contact met jongens uit die tijd. Met Bjorn Ruytinx ging ik voor de pandemie regelmatig eens iets drinken. Met achterbuur en ex-ploegmaat Mark De Man sla ik al eens een praatje.”

http://www.ohleuven.com/nieuws/2122494 ... t-zijn-met
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6703
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Jan Frans » zo 09 mei 2021, 10:36

Van harte proficiat aan EF. Hij verdient wel eens een succesje.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6818
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor nasroedin » zo 09 mei 2021, 11:19

Jan Frans schreef in Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.:Van harte proficiat aan EF. Hij verdient wel eens een succesje.


Een van de beste trainers, die we ooit gehad hebben. Ik hunker naar z'n attractief voetbal.
nasroedin
Autochtoon
 
Berichten: 1441
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:55

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Filip Elsen » do 13 mei 2021, 06:16

Sam Hendriks promoveert met zijn ploeg GA Eagles naar de hoogste klasse. Hij speelde 35 van de 38 matchen en maakte 8 doelpunten.
Avatar gebruiker
Filip Elsen
Pale man in black
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 17:53
Supportersclub: Den Dreef

Barry Boubacar Copa naar AA Gent

Berichtdoor luckie » ma 31 mei 2021, 18:53

Barry Boubacar Copa naar AA Gent

Na Emilio Ferrera zakt ook Barry Boubacar Copa naar de jeugdopleiding van AA Gent af. De voormalige Ivoriaanse international tekende een contract voor twee seizoenen als keeperstrainer van de bovenbouw van de jeugdwerking.

Copa stond onder meer bij KSK Beveren (2003-2007), Sporting Lokeren (2007-2017) en OHL (2017-2019) onder de lat. In ruim 300 wedstrijden in de Belgische eerste klasse won hij twee keer de Beker van België met Lokeren.

Hij was op drie WK’s actief (2006, 2010 en 2014) en nam zeven keer deel van de Afrika Cup. Copa bezit al over een Uefa Pro A-trainersdiploma en moet de jonge doelmannen begeleiden in hun strijd voor een doorbraak naar het profvoetbal.

Zijn komst naar AA Gent is geen toeval. Copa werkte bij OHL al samen met Emilio Ferrera.

“Ik ben hier om te leren als trainer, om mijn kennis en ervaring door te geven en te delen met een nieuwe generatie doelmannen”, stelt Copa Boubacar Barry via het clubkanaal. “Voetbal is als school, je leert stap voor stap. Ik ben in elk geval zeer gemotiveerd om de volgende stappen te zetten. Ik geloof in dagelijks hard werken met respect voor iedereen om zo samen succes te hebben. Het is dan ook een eer om hier te kunnen beginnen.”
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43378
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Berichtdoor Ruva » do 03 jun 2021, 20:10

Nick Gillekens tekent nieuw contract tot juni'22 bij Moeskroen.
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3004
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


"like" ons op Facebook!