Ex-spelers, ex-jeugdspelers, ex-trainers en ex-T.C.

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor tuuveneer15 » do 19 jun 2014, 20:57

keepers in overvloed zou ik zo zeggen ...
tuuveneer15
Purple Reign
 
Berichten: 223
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 20:12

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor Pelotas » vr 20 jun 2014, 17:30

absoluut akkoord, ik geef enkel maar nieuws mee over ex-spelers :)

Lionel Gendarme gaan we volgend jaar terug tegenkomen, gaat blijkbaar van Union naar Seraing (die dus de licentie van Boussu Dour overnemen):
http://www.laprovince.be/1035929/articl ... -d-onofrio
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor Celle » za 21 jun 2014, 15:16

Azevedo: rijd die nu koers? Hoor om de twee minuten zijn naam vernoemen op Sporza! :D
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor zizike » wo 25 jun 2014, 08:26

Misschien stond het hier al ergens, Ruytinckx op voetbalbelgie: http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=81554

Na tien seizoenen in Leuven trekt Bjorn Ruytinx naar de kust. El Toro ruilt Oud-Heverlee Leuven in voor KV Oostende. Voetbalbelgie had een gesprek met de 33-jarige aanvaller over het afgelopen seizoen bij OHL, de nieuwe uitdaging bij KV Oostende en het WK in Brazilië.

Ruytinx kwam afgelopen seizoen 33 keer in actie en lukte daarin twaalf doelpunten. Geen slechte statistieken dus voor de spits, maar collectief liep het veel minder. OHL zakte naar tweede klasse.

"Het was een heel raar seizoen", steekt Ruytinx van wal aan onze redactie. "Er is veel gebeurd met onder meer de degradatie en de zaak Carcela. Ik kan inderdaad mooie statistieken voorleggen, maar als dat uiteindelijk niets opbrengt dan is dat extra jammer. Ik heb als kapitein mee gefaald."

Het was voor Ruytinx niet enkel een sportief afscheid in mineur. Ook extra-sportief liepen er een paar zaken fout. Hij kreeg naar eigen zeggen niet het vertrouwen om nog te blijven bij OHL.

"Achteraf hoorde ik dat er ook andere zaken meespeelden. Sommige bestuursleden zouden het niet zo prettig gevonden hebben dat ik zo goed lag bij het publiek."

Interne problemen

Na het seizoen kwamen alle interne problemen bij OHL naar buiten. "Iedereen moet samenkomen en dringend zorgen dat ze op één lijn zitten. Dat is het enige wat de club kan redden. Alle vuile was komt naar buiten en dat zijn dingen die niet gezond zijn."

"Het zou niet mogen. Elkaar terug vertrouwen en aan één zeel trekken zal noodzakelijk zijn om de club terug naar eerste klasse te krijgen."

Middenvelder Karel Geraerts liet onlangs weten: "Met Ronny Van Geneugden zaten we nog in eerste klasse." Ruytinx: "Ik ga daar niet mee akkoord. Ik heb Van Geneugden altijd een hele goede trainer gevonden. Hij heeft Leuven ook op de kaart gezet, maar op een gegeven moment was het over."

"In de groep ontstonden er discussies en er werd niet meer ingegrepen. De resultaten vielen ook tegen en dan is het normaal dat de trainer het gelag betaald."

Op vakantie met ploegmaats

"Normaal krijg je vijf tot zes weken rust, maar door die eindronde was dat dit jaar minder. Ik ben wel enkele keren op vakantie geweest. Ik ben in Turkije en Italië geweest. Met mijn ploegmaten van bij OHL, Kostovski en Bandalovski, verbleef ik drie dagen in Bulgarije."

"In Turkije was het een rustige vakantie met het gezin en het gezin van Wim Raymaekers. Naar Italië ben ik alleen met mijn vrouw geweest: lekker eten en genieten. Bulgarije was dan iets avontuurlijker, maar we hebben het beschaafd gehouden (lacht)."

Hoop dat Tony Watt naar KV Oostende komt

"Ik begin aan een nieuw hoofdstuk en het voelt toch heel raar aan. Als ik in Leuven kom, lijkt het of ik nog steeds speler ben van OHL. Ik moet die pagina wel omdraaien en kijk alleen vooruit. Wat geweest is, is geweest en ik heb zin in de nieuwe uitdaging."

"KV Oostende heeft het merendeel van zijn kern weten te behouden. Ze deden ook gerichte aankopen en zijn nog bezig met enkele spelers. We gaan een goeie ploeg hebben."

Tony Watt werd al meermaals gelinkt aan de kustploeg. "Een ploeg die zich wil laten zien, moet drie tot vier aanvallers hebben. De concurrentie moet er nu eenmaal zijn en ik hoop dat Tony Watt naar KV Oostende komt."

"Ik heb een paar keer tegen hem gespeeld en we horen elkaar regelmatig via Twitter. Hij sluit aan bij de mensen die ik graag heb: recht voor de raap."

Bevestiging

"Ik heb de ambitie om te bevestigen. Je kan niet een seizoen presteren en daarna op je lauweren rusten. Hopelijk spelen we een mooie bekercampagne zoals Oostende dat vorig seizoen deed."

"We zullen zien hoe ver we geraken en hoe veel ik in actie kom. Ik zal er echter alles aan doen. Ik plak er geen doelpuntencijfer op. Ik wil gewoon belangrijk zijn voor de club en ook daar een mooi verhaal schrijven. De club wil beter doen dan vorig seizoen en daar gaan we hard voor werken."

"Wat na KV Oostende? Daar heb ik nog niet over nagedacht. Bij OHL was dat allemaal zeker. Ik zou nog een jaar voetballen en dan een job doen. Ik heb echter een andere weg ingeslagen en denk nu enkel aan twee jaar KV Oostende."

Appartement aan de kust

"Ik heb een appartement gevonden aan de kust. We zijn alles aan het inrichten. Het zal toch een ander leven zijn. In de week zal ik vooral alleen zijn. In de vakanties en de weekends keer ik terug naar huis of komt mijn familie op bezoek."

"De kust is niet de andere kant van de wereld. Als ik zin heb om naar huis te gaan, dan pak ik de trein of de auto en op twee uur ben ik thuis."

Sfeer opzoeken tijdens het WK

"Hoe ik het WK volg? Dat hangt af van welke wedstrijd het is. Als de Rode Duivels of Nederland spelen dan probeer ik bij vrienden te gaan kijken of ergens waar er sfeer is. Andere wedstrijden kijk ik thuis vanuit de zetel. Ik blijf wel niet voor alle wedstrijden op."

"Als ik geen voetballer zou zijn, zou ik ook zoals iedereen naar bijvoorbeeld de Oude Markt in Leuven komen om de wedstrijden te bekijken. Ik ben graag onder de mensen. De WK-gekte leeft ook bij mij. Een WK zonder de Rode Duivels is niet hetzelfde."

"Ik verwacht dat België het niet zo slecht zal doen, maar ik vrees ervoor dat we als tweede zullen eindigen in de groep en dan moeten we tegen Duitsland. Dan is het volgens mij voorbij, want zij spelen echt goed en ik zie hen ook wereldkampioen worden."

"Mijn basiself? Wie ben ik om Wilmots advies te geven? Ik heb natuurlijk wel een elftal in mijn hoofd: Courtois in doel. In de verdediging Alderweireld – Kompany – Vermaelen – Vertonghen. Voor de verdediging Defour en Witsel. Daarvoor Mertens – De Bruyne en Hazard. In de spits kies ik voor Lukaku."

"Na de wedstrijd tegen Algerije kreeg Lukaku veel kritiek. Hij werd volgens mij vooral in de steek gelaten en kreeg weinig steun. Met de rug naar doel heeft hij het, gek genoeg want het is een beer, moeilijk. Hij heeft ruimte nodig", besluit Ruytinx.
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor Pelotas » do 26 jun 2014, 20:30

Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor Will » di 22 jul 2014, 16:23

Ovidy Karuru tekent lucratief contract van 3 jaar bij Kaiser Chiefs in South Africa..
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor nickohl » wo 23 jul 2014, 09:30

Will » di 22 jul 2014, 17:23 schreef:Ovidy Karuru tekent lucratief contract van 3 jaar bij Kaiser Chiefs in South Africa..


Ook ene da ze met minimale moeite bij ons hadden kunnen houden en een meerwaarde is voor een 2de klasser als de onze.. :x
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor diezel » wo 23 jul 2014, 09:36

klopt niet, ze hebben karuru wel degelijk proberen te houden maar hij verkoos niet op het aanbod in te gaan.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7543
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor nickohl » wo 23 jul 2014, 10:06

diezel » wo 23 jul 2014, 10:36 schreef:klopt niet, ze hebben karuru wel degelijk proberen te houden maar hij verkoos niet op het aanbod in te gaan.

Ik denk ni da Karuru wou da ze hun broek af deden om hem bij te laten tekenen. Ok nu zit hij vééél beter, maar toch...
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor diezel » wo 23 jul 2014, 10:26

De bedragen kennen wij niet en hoeven wij niet te kennen, maar aangezien men hem wilde houden zal hij wel een degelijk voorstel gekregen hebben. Met dat verschil dat je in tweede minder kan betalen dan in eerste, dat is logisch. Karuru zal bij kaizer chiefs wel een mooi contract kunnen versieren hebben.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 7543
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor Will » wo 23 jul 2014, 11:29

diezel » wo 23 jul 2014, 11:26 schreef:De bedragen kennen wij niet en hoeven wij niet te kennen, maar aangezien men hem wilde houden zal hij wel een degelijk voorstel gekregen hebben. Met dat verschil dat je in tweede minder kan betalen dan in eerste, dat is logisch. Karuru zal bij kaizer chiefs wel een mooi contract kunnen versieren hebben.

Inderdaad Diesel, hij verdiend bij de topploeg van zuid Afrika veel meer dan bij OHL. Hoeveel dat is zijn zaak maar hij liet het wel aan iemand weten en verder hebben we daar inderdaad geen zaken mee.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor luckie » ma 28 jul 2014, 08:23

Uit HLN: Harbaoui op weg naar Qatar Sports Club.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43378
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor Rbellion » ma 28 jul 2014, 11:42

Nog eentje dat voor het geld kiest.
Jammer.
Rbellion
Never tell everything you know
 
Berichten: 1650
Geregistreerd: ma 26 mei 2014, 18:43

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor José Charpentier » ma 28 jul 2014, 13:37

voor wat moeten en kunnen ze anders kiezen ?
José Charpentier
upstairs downstairs
 
Berichten: 158
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 11:23

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor Fons » ma 28 jul 2014, 14:00

Clubliefde? Spijtig genoeg bestaat dat al lang niet meer (buiten Ruytinx)!
Den echte, niet doine van de Plasfosj! Ik was er iest.
Fons
Verdient een standbeeld
 
Berichten: 308
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 23:45
Woonplaats: Heverlee
Supportersclub: SC DEN DREEF

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor AlienStorm » ma 28 jul 2014, 21:40

Fons » ma 28 jul 2014, 15:00 schreef:Clubliefde? Spijtig genoeg bestaat dat al lang niet meer (buiten Ruytinx)!

Dat was sarcastisch bedoeld?
Avatar gebruiker
AlienStorm
Voor euthanasie bij zieke egels
 
Berichten: 349
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:51
Supportersclub: Louvaniste

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor Maarten » ma 28 jul 2014, 22:06

Gast nadert de 30... is geen wereldspeler die binnen 5 jaar nog kan cashen... zal eieren voor zijn geld kiezen, al zou ik in zijn plaats wel ingegaan zijn op de vermeende interesse van Standard (als die er dus was). Maar misschien wou Lokeren niet meewerken...
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor luckie » wo 30 jul 2014, 08:11

luckie » ma 28 jul 2014, 09:23 schreef:Uit HLN: Harbaoui op weg naar Qatar Sports Club.


Dank zij Eddy Vandezande werd er een 'doorverkoop-clausule' opgenomen bij deze transfer, hierdoor rijft OHL plots 150.000 euro extra binnen. Dank je Eddy!

Het zou eerder 200.000 euro zijn.
Laatst bijgewerkt door luckie op wo 30 jul 2014, 10:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43378
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor zizike » wo 30 jul 2014, 08:36

luckie » wo 30 jul 2014, 09:11 schreef:
luckie » ma 28 jul 2014, 09:23 schreef:Uit HLN: Harbaoui op weg naar Qatar Sports Club.


Dank zij Eddy Vandezande werd er een 'doorverkoop-clausule' opgenomen bij deze transfer, hierdoor rijft OHL plots 150.000 euro extra binnen. Dank je Eddy!


Nu nog altijd? 't is al 3 jaar geleden en zo'n clausules zijn meestal beperkt in tijd.
As ze er toch nog iets van krijgen, des te beter.
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor José Charpentier » wo 30 jul 2014, 09:28

spijtig dat Eddy geen sponsering meer doet-hij heeft groot gelijk dat er geen goed bestuursbeleid is
wat ik reeds één jaar terug heb gemeld maar ja we zien de gevolgen er nu van.
José Charpentier
upstairs downstairs
 
Berichten: 158
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 11:23

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor Maarten » wo 30 jul 2014, 12:28

luckie » wo 30 jul 2014, 09:11 schreef:
luckie » ma 28 jul 2014, 09:23 schreef:Uit HLN: Harbaoui op weg naar Qatar Sports Club.


Dank zij Eddy Vandezande werd er een 'doorverkoop-clausule' opgenomen bij deze transfer, hierdoor rijft OHL plots 150.000 euro extra binnen. Dank je Eddy!

Het zou eerder 200.000 euro zijn.


Dan moet ge niet vragen hoeveel Lokeren ervoor vangt. Da's wat anders dan wat OHL voor zijn topschutter kreeg... ongeveer hetzelfde als deze doorverkoop :lol:
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18261
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor Will » wo 30 jul 2014, 12:34

luckie » do 24 apr 2014, 20:50 schreef:
Will schreef:Ons bestuur dat van alle markten thuis is zal toch een doorverkoop clausule ingebouwd hebben zodat we ook nog iets verdienen aan een eventuele transfert. Of toch niet ? :geek:


Fijnzinnige, doortrapte en welvoeglijke opmerking, Will. Ene echte nagenieter. :lol:

Neen, is geen fijnzinnige doortrapte vraag. Eddy zat toen nog aan het transferroer en het zou mij verwonderd hebben als hij dat niet voorzien had.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor luckie » wo 30 jul 2014, 13:39

Will » wo 30 jul 2014, 13:34 schreef:Neen, is geen fijnzinnige doortrapte vraag. Eddy zat toen nog aan het transferroer en het zou mij verwonderd hebben als hij dat niet voorzien had.


Dus is het toch een 'fijnzinnige' 'doortrapte' opmerking. Fijnzinnig heeft hier de betekenis van subtiel en delicaat. Doortrapt heeft hier de betekenis van uitgekookt. Het was er een voor de fijnproevers en de connaisseurs van OHL. Dus spitse opmerking. En terecht. ;)

Dit is dan ook voor Raspoetin het laatste meevallertje dat zo maar uit de lucht kwam gevallen. Met dank aan anderen.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43378
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor valcksken » wo 30 jul 2014, 18:51

Will » wo 30 jul 2014, 13:34 schreef:
luckie » do 24 apr 2014, 20:50 schreef:
Will schreef:Ons bestuur dat van alle markten thuis is zal toch een doorverkoop clausule ingebouwd hebben zodat we ook nog iets verdienen aan een eventuele transfert. Of toch niet ? :geek:


Fijnzinnige, doortrapte en welvoeglijke opmerking, Will. Ene echte nagenieter. :lol:

Neen, is geen fijnzinnige doortrapte vraag. Eddy zat toen nog aan het transferroer en het zou mij verwonderd hebben als hij dat niet voorzien had.


De kennis van het voetbalwereldje in het huidige bestuur komt nog niet tot aan de enkels van Eddy
In Youth We Trust!
Avatar gebruiker
valcksken
Nep successo
 
Berichten: 669
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:05
Supportersclub: Geen

Re: Ex-spelers en ex-jeugdspelers

Berichtdoor luckie » wo 30 jul 2014, 22:39

valcksken » wo 30 jul 2014, 19:51 schreef:De kennis van het voetbalwereldje in het huidige bestuur komt nog niet tot aan de enkels van Eddy


Dit feit was dan ook zijn achillespees!
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43378
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


"like" ons op Facebook!