Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor luckie » za 19 aug 2023, 16:08

Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Tobe Leysen naar OH Leuven

Afbeelding

De Belgische doelman Tobe Leysen komt over van KRC Genk. De 21-jarige Leysen tekent een overeenkomst voor vier seizoenen aan Den Dreef.

Tobe Leysen begon zijn voetbalcarrière als jonge snaak bij SAV Sinte-Dymphna Geel. Hij speelde erna nog voor de jeugd van KVC Westerlo en KRC Genk. In het seizoen 2019-2020 promoveerde Leysen naar de A-kern van de Limburgers. Hij maakte in oktober 2021 zijn debuut voor de eerste ploeg van Genk in de Croky Cup. Hij speelde in totaal vier wedstrijden voor het eerste elftal van KRC Genk. Het afgelopen seizoen verdedigde Leysen 21 wedstrijden het doel van de U23-ploeg van KRC Genk in de Challenger Pro League. Leysen speelde ook zes wedstrijden in de UEFA Youth League. Tobe was jeugdinternational van de U16 tot en met de U18.

Coach Marc Brys verwelkomt Toby Leysen met open armen in zijn selectie. “Tobe Leysen is een exponent van de Genkse keepersschool en is een jonge, Belgische doelman die gezien zijn leeftijd toch al wat ervaring heeft gesprokkeld.”

http://www.ohleuven.com/news/tobe-leys ... oh-leuven/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43264
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Tobe Leysen - zijn statistieken

Berichtdoor luckie » za 19 aug 2023, 16:11

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43264
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor luckie » za 19 aug 2023, 16:19

Normaal is Marc Brys een variant van tevreden of blij, maar nu begint de brave man met open armen te verwelkomen..... dit is een zeer uniek moment op de club......... waarvan wij nu allemaal getuige zijn.....

Eindelijk vond de 'Ghostwriter' een ander woord.......
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43264
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor disterminator » za 19 aug 2023, 17:42

luckie schreef in Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar:
Coach Marc Brys verwelkomt Toby Leysen met open armen in zijn selectie. “Tobe Leysen is een exponent van de Genkse keepersschool en is een jonge, Belgische doelman die gezien zijn leeftijd toch al wat ervaring heeft gesprokkeld.”

http://www.ohleuven.com/news/tobe-leyse ... oh-leuven/

Jackers was OOK 'een exponent van de Genkse keepersschool', en 'een jonge Belgische doelman die gezien zijn leeftijd toch al wat ervaring heeft gesprokkeld'. De ervaring van Jackers was in de schietkraam van Beveren, waar hij imho redelijk veel ballen uitgeranseld heeft. Hij haalde welgeteld NUL speelminuten onder het dynamische duo Brys/Verbist.
Ik wens Tobe Leysen, bij deze, veel moed en sterkte. Hopelijk mag hij de open armen spoedig verlaten, omdat den dikke en den dunne * tot voortschrijdend inzicht gekomen zijn, of omdat ze bedankt werden voor niet-bewezen diensten.

*error, ik bedoelde uiteraard den dikke en de grijze
disterminator
Genekt
 
Berichten: 540
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:50
Woonplaats: Heverlee
Supportersclub: Leive 2002

“Ik neem Genk niks kwalijk”

Berichtdoor luckie » zo 12 nov 2023, 10:11

Acht jaar lang een Genkie, straks keert Tobe Leysen terug naar het oude nest: “Ik neem Genk niks kwalijk”

Acht jaar. Zo lang droeg Tobe Leysen het blauw en wit van KRC Genk. Tot afgelopen zomer. Toen trok de 21-jarige doelman de deuren van de Cegeka Arena achter zich dicht en tekende hij een contract voor vier seizoenen bij OH Leuven. Zondag keert hij met zijn nieuwe club terug naar het oude nest. “Het wordt een heel speciale dag, ik kijk er enorm naar uit.”

We spreken Leysen in één van de skyboxen van het King Power at Den Dreef stadion van OH Leuven, zijn nieuwe thuis sinds augustus. Toch voelt de jonge Kempenaar zich ook nog steeds een Genkie. Zo betrappen we hem er tijdens het interview regelmatig op dat hij over ‘wij’ spreekt als het over blauw-wit gaat. “Genk heeft mij helemaal gevormd, ik ben wie ik nu ben dankzij hen”, klinkt het. “Het was dan ook geen gemakkelijke keuze om de club in de zomer te verlaten. Hoe dat verlopen is? Ze vertelden mij dat er voor iemand anders gekozen zou worden als tweede doelman en dat het voor mij misschien beter was om iets anders te zoeken. Maar ik neem Genk niets kwalijk, ik heb er veel kansen gekregen. Misschien was het voor mij wel het juiste moment om die stap te zetten.”

In totaal speelde de doelman slechts vier wedstrijden in de Genkse hoofdmacht. “Er had meer ingezeten”, vertelt hij. “Maar ik heb op de verkeerde momenten ook een beetje pech gehad. Kijk bijvoorbeeld naar die bekerwedstrijd tegen Club Brugge in 2021. Ik mocht starten, maar viel uit met een blessure. Toch hou ik veel mooie herinneringen over aan mijn Genkse periode. Zo was ik erbij toen we in 2019 de titel pakten en toen we in 2021 de Beker van België wonnen.”

Eerlijke kans

Ook in Leuven moet Leysen voorlopig tevreden zijn met een plekje als tweede doelman, achter de Fransman Maxence Prévot. Maar dat deert hem niet. “Ik ben hier heel tevreden”, luidt het. “OH Leuven is een stabiele club met een heel erg goede omkadering. Op dat vlak is het verschil met Genk niet zo heel erg groot. Ik ben naar hier gekomen om de strijd aan te gaan voor de positie van eerste doelman en heb het gevoel dat ik die eerlijke kans wel ga krijgen.”

De ambitieuze Leuvenaars kenden een moeilijke seizoenstart en staan voorlopig slechts dertiende. Coach Marc Brys werd ontslagen, zijn opvolger Oscar Garcia (ex-Barcelona) staat zondag voor de eerste keer langs de zijlijn. “Het is jammer dat Marc weg is, ik had een goede relatie met hem”, zegt Leysen. “Maar zo werkt het nu eenmaal in de voetbalwereld. Een club als OH Leuven hoort absoluut niet thuis in die degradatiestrijd. Als we de komende weken ons gewenste niveau halen, ben ik ervan overtuigd dat we snel terug in de middenmoot staan.”

Zondag staat voor OHL de verplaatsing naar Genk op het programma. “Het wordt een speciale namiddag”, glimlacht Leysen, die waarschijnlijk opnieuw tevreden zal moeten zijn met een plekje op de bank. “Ik kijk er enorm naar uit om iedereen terug te zien. Ik ben al heel wat wedstrijden in het stadion gaan kijken, maar dat is toch anders want dan kan je geen babbeltje slaan. Of ik nog contact heb met ex-ploegmaats? Niet zo veel, maar dat ligt vooral aan mezelf. Ik ben niet iemand die de hele tijd berichtjes stuurt. Maar ik zie hen nog allemaal even graag hoor. Ik kijk er echt naar uit om hen in het echt terug te zien.”

“Of ik ga juichen als we winnen? Jazeker”, besluit de goalie. “We hebben de punten hard nodig. Ik juich elke week voor Genk, maar twee keer per jaar zal ik dat voor de tegenpartij doen. (Lacht) Als je voor een club speelt, moet je daar vol voor gaan. Ik heb Genk enorm graag, maar vertegenwoordig nu Leuven. Dus ik ga blij zijn als we winnen en vanaf volgende week ben ik opnieuw Genk-supporter.”

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20231109_964 ... 2266457329
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43264
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor Wimmel » ma 11 dec 2023, 16:46

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6699
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor dartagnan » wo 13 dec 2023, 13:35

Als je ze echt terug op je gemak bekijkt is enkel de save op die kopbal écht straf en, de rest... moet je gewoon hebben als profkeeper, een aantal van de reddingen waren ballen recht op hem (de verdienste zit hem in de positionering) Al kan je op televisie niet altijd goed de kracht van schoten inschatten.

Maar goed, geweldige wedstrijd om vertrouwen op te doen, veel gesolliciteerd én niet in de fout gegaan, dus echt prima prestatie... Nu bevestigen. Sowieso voor mij voorkeur op onze Fransman voor pakweg minstens de komende 10 wedstrijden (met keepers roteer je niet, zelfs al maakt hij dit weekend een fout).
dartagnan
Getrouwd met OHL
 
Berichten: 549
Geregistreerd: do 28 mei 2015, 07:09

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor Dubbelpunt » wo 13 dec 2023, 16:08

dartagnan schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar:Als je ze echt terug op je gemak bekijkt is enkel de save op die kopbal écht straf en, de rest... moet je gewoon hebben als profkeeper, een aantal van de reddingen waren ballen recht op hem (de verdienste zit hem in de positionering) Al kan je op televisie niet altijd goed de kracht van schoten inschatten.

Maar goed, geweldige wedstrijd om vertrouwen op te doen, veel gesolliciteerd én niet in de fout gegaan, dus echt prima prestatie... Nu bevestigen. Sowieso voor mij voorkeur op onze Fransman voor pakweg minstens de komende 10 wedstrijden (met keepers roteer je niet, zelfs al maakt hij dit weekend een fout).

1 van die eerste, de beenveeg op die afgeweken bal is toch ook een mooie.
Dubbelpunt
 
Berichten: 1894
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor Sakke91 » wo 13 dec 2023, 17:04

Aan die keeper van Cercle werd een aantal speeldagen geleden veel aandacht gegeven terwijl die echt basic reddingen had gedaan.

Dan zijn die van Leysen een pak moeilijker hoor. Dan hoor je er natuurlijk niks van.

Er waren toch zeker een 1 à 2 reflex reddingen die de Cojocarus en Prevots van deze wereld niet hadden gepakt.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3050
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor dartagnan » wo 13 dec 2023, 20:43

Absoluut, dat zijn dan ook geen keepers die 1ste klasse waardig zijn - toch niet als titularis.
dartagnan
Getrouwd met OHL
 
Berichten: 549
Geregistreerd: do 28 mei 2015, 07:09

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor John » vr 19 jan 2024, 17:44

John
 
Berichten: 1760
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor Ruva » zo 04 feb 2024, 09:17

Wat een topper. Hopelijk nog lang bij ons.

Weten we wie Leysen naar hier gehaald heeft?
Avatar gebruiker
Ruva
Bearer of bad news
 
Berichten: 3004
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:58

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor V-Traxx » zo 04 feb 2024, 10:30

Ruva schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar:Wat een topper. Hopelijk nog lang bij ons.

Weten we wie Leysen naar hier gehaald heeft?

Meegekomen met Hans Somers.
V-Traxx
 
Berichten: 454
Geregistreerd: wo 23 feb 2022, 12:06

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor Sakke91 » zo 04 feb 2024, 11:03

V-Traxx schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar:
Ruva schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar:Wat een topper. Hopelijk nog lang bij ons.

Weten we wie Leysen naar hier gehaald heeft?

Meegekomen met Hans Somers.


Is er eigenlijk ook geweten hoeveel er voor Leysen betaald werd?
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3050
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor Dubbelpunt » zo 04 feb 2024, 11:05

Het zal altijd een veelvoud worden. Wat een keeper. Ik smeek dat we er in blijven om deze nog een jaar aan het werk te kunnen zien.
Dubbelpunt
 
Berichten: 1894
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor Jan Frans » zo 04 feb 2024, 12:19

Dubbelpunt schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar:Het zal altijd een veelvoud worden. Wat een keeper. Ik smeek dat we er in blijven om deze nog een jaar aan het werk te kunnen zien.

Ik vrees dat dat whisfull thinking is
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6816
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor nasroedin » zo 04 feb 2024, 13:13

En waarom? Je kan niet altijd alles verkopen.
Bovendien haal je zelden een grote meerwaarde uit keepers.
Bovendien weet hij dat hij hier nummer 1 is een grote kans heeft om te spelen, hij heeft andere toestanden meegemaakt
nasroedin
Autochtoon
 
Berichten: 1440
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:55

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor nickohl » do 08 feb 2024, 19:41

Volgens Genkse bronnen zou er in het contract een voor Genk voordelige terugkoopclausule staan. Wat zou willen zeggen dat we hem voor peanuts snel kwijt kunnen zijn aan hun.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor luckie » zo 11 feb 2024, 10:49

nickohl schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar:Volgens Genkse bronnen zou er in het contract een voor Genk voordelige terugkoopclausule staan. Wat zou willen zeggen dat we hem voor peanuts snel kwijt kunnen zijn aan hun.


Dit verklaart de realisatie van deze tijdelijke maar ook langdurige transfer naar OHL al veel meer......

en is het stuntgehalte veel minder dan verwacht.......

en is het ook misschien de reden waarom Prévot zijn kans moest krijgen.......

let wel: een groot geluk dat die hier is.....
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43264
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor luckie » ma 12 feb 2024, 09:00

nickohl schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar:Volgens Genkse bronnen zou er in het contract een voor Genk voordelige terugkoopclausule staan. Wat zou willen zeggen dat we hem voor peanuts snel kwijt kunnen zijn aan hun.


Misschien kan "nickohl" zijn bronnen nog eens contacteren om dit te checken?

V-Traxx schreef in Re: Zomertransfers 2024: Wensen, geruchten en bevestigd:Leysen mocht gewoon weg, omdat ze met Van Crombrugge de ideale man hebben om hun volgende pupil te lanceren.
Maarten Vandevoort vertrekt deze zomer naar Leipzig, waar ze nog niet zo zeker zijn dat hij eerste doelman zal worden en waar zelfs gesprekken lopen tussen Leipzig en Genk om de huurdeal eventueel te verlengen.

Ze kenden de kwaliteiten van Leysen, maar geloofden meer in de toekomst van Mike Penders die ondertussen derde doelman is en die er steeds bovenuit steekt.

Leysen is hier terecht gekomen op aanraden van Hans Somers, die ondertussen weer vertrokken is. Volgens zijn makelaar is er geen sprake van een terugkoopclausule, wel een doorverkooppercentage, wat niet onlogisch is.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43264
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop - 4 jaar

Berichtdoor luckie » ma 12 feb 2024, 13:54

Ze betaalden 550.000 euro voor Leysen.

Jacobs vond dit veel geld "voor een keeper die nooit ging spelen" (dixit Jacobs).......
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43264
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop - 4 jaar

Berichtdoor Wimmel » ma 12 feb 2024, 15:54

luckie schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop - 4 jaar:Ze betaalden 550.000 euro voor Leysen.

Jacobs vond dit veel geld "voor een keeper die nooit ging spelen" (dixit Jacobs).......


Zolang Brys hier rondliep was dat ook het geval
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 6699
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop - 4 jaar

Berichtdoor luckie » ma 12 feb 2024, 16:27

Wimmel schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop - 4 jaar:Zolang Brys hier rondliep was dat ook het geval


Je had maar binnen te tikken...... ik legde hem driedubbel klaar......
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43264
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor nickohl » vr 16 feb 2024, 14:08

luckie schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar:
nickohl schreef in Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar:Volgens Genkse bronnen zou er in het contract een voor Genk voordelige terugkoopclausule staan. Wat zou willen zeggen dat we hem voor peanuts snel kwijt kunnen zijn aan hun.


Misschien kan "nickohl" zijn bronnen nog eens contacteren om dit te checken?

V-Traxx schreef in Re: Zomertransfers 2024: Wensen, geruchten en bevestigd:Leysen mocht gewoon weg, omdat ze met Van Crombrugge de ideale man hebben om hun volgende pupil te lanceren.
Maarten Vandevoort vertrekt deze zomer naar Leipzig, waar ze nog niet zo zeker zijn dat hij eerste doelman zal worden en waar zelfs gesprekken lopen tussen Leipzig en Genk om de huurdeal eventueel te verlengen.

Ze kenden de kwaliteiten van Leysen, maar geloofden meer in de toekomst van Mike Penders die ondertussen derde doelman is en die er steeds bovenuit steekt.

Leysen is hier terecht gekomen op aanraden van Hans Somers, die ondertussen weer vertrokken is. Volgens zijn makelaar is er geen sprake van een terugkoopclausule, wel een doorverkooppercentage, wat niet onlogisch is.


Laten we hopen dat het enkel wishfull thinking is van die bron, ik check nog eens.

Het vertrek van Somers is alleszins toch een aderlating geweest, kennis en goed oog voor goeie jeugd, kennis van 1B en de rust zelve. Had hier onze Garcia mooi werk kunnen leveren. En doet dat ook bij Deinze die momenteel opgeklommen zijn naar de 2de plaats.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Tobe Leysen - 2023-08-19 - Zomertr 9 - Koop ? - 4 jaar

Berichtdoor Dubbelpunt » zo 10 maart 2024, 17:34

Beter alle flaters ineens makker. U zal niets verweten (mogen) worden.
Dubbelpunt
 
Berichten: 1894
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Volgende

Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


"like" ons op Facebook!