Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor luckie » vr 28 jul 2023, 13:45

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door luckie op vr 28 jul 2023, 14:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor luckie » vr 28 jul 2023, 13:46

luckie schreef in Zestien Jupiler Pro League-namen die u (nog) niet kent:Zestien Jupiler Pro League-namen die u (nog) niet kent, maar na dit seizoen wel

Afbeelding

Marc Brys begint aan zijn vierde seizoen als coach van OHL, en elke campagne maakt hij van een belofte een felbegeerde topper. Eerst was er Kamal Sowah, nadien Mandela Keita en vorig seizoen Louis Patris. Is Richie Sagrado (19) de volgende in de reeks? De Luikenaar wordt allicht de vervanger van Patris als rechterflankverdediger. Hij leerde voetballen bij Seraing en kreeg zijn verdere opleiding bij Racing Genk waar OHL hem in de zomer van 2021 weghaalde. Sagrado is snel, speelt met veel lef, is offensief sterk en stevig in de duels. Debuteerde eind vorig seizoen knap tegen KV Mechelen en werkte een prima oefencampagne af.

http://www.hln.be/jupiler-pro-league/ze ... ~ac94d27d/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor luckie » zo 20 aug 2023, 11:18

Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Een portret van Richie Sagrado

Berichtdoor luckie » wo 30 aug 2023, 19:11

Een portret van Richie Sagrado: “Zijn absolute kwaliteit is zijn focus”

Afbeelding

Na vijf competitiewedstrijden heeft Richie Sagrado al ruim 300 minuten en twee doelpunten op de teller staan. Een prima seizoensbegin voor de 19-jarige rechtsachter die sinds juli 2021 voor OH Leuven uitkomt.

“Ik ben begonnen met voetballen bij RFC Seraing”, legt Richie Sagrado uit. “Op mijn twaalfde trok ik naar KRC Genk, waar ik vijf jaar bleef en dan koos ik bewust voor OH Leuven. Genk bood me een contract aan, maar het project dat OH Leuven me aanbood, was beter. OH Leuven is een club die echt heel open is met de jeugd. Ze werken er hard mee en geven hen veel kansen. Ze hebben net zoals ik ook veel ambitie.”

“Het project hier hield in dat ik bij de beloften aansloot, wat op mijn zeventiende al zeer goed was. Ze lieten me ook meteen weten dat als ik een goed seizoen speelde ik de mogelijkheid had om de stap te maken richting de A-kern.”

“Richie was op zoek naar een pathway waar hij de volgende stap kon zetten”, zegt Henk Mariman, Director Football Affairs & Academy manager. “We hebben die met hem goed uitgetekend en hij koos uiteindelijk voor ons. We zijn tevreden dat hij zijn pathway heeft afgewerkt zoals we die uitgetekend hadden, wat ook wel uniek is. Het voordeel van OH Leuven is dat de wachtrij korter is, waardoor er makkelijker stappen gezet kunnen worden, en we werken zeer nauw samen met het eerste elftal.”

DEBUUT

Na een jaar bij de beloften zette Richie midden juni 2022 zijn handtekening onder een driejarig contract bij onze club. ( lees hieronder) Wat volgde, was een seizoen bij de U23 in eerste amateur én het debuut bij de eerste ploeg. “De club is haar woorden zeer goed nagekomen, wat ik zeker apprecieer en ze namen ook echt de tijd om vaak met me te spreken”, stelt Sagrado.

-----------------------------------------

Richie Sagrado heeft een contract voor drie seizoenen getekend bij OH Leuven. De 18-jarige rechtsachter kwam vorig seizoen over van de jeugd van KRC Genk en ziet zijn sterke seizoen beloond met een eerste contract. Sagrado is ook een vaste waarde bij de Belgische U18.

“We zijn bijzonder fier dat we een groot talent als Richie Sagrado voor drie jaar kunnen binden aan onze club,” opent CEO Peter Willems. “Richie is een uitstekende verdediger met een zeer goede mindset. Er was heel wat interesse voor de rechtsachter, maar hij kiest voor het project dat wij voor hem uitstippelden. Volgend seizoen komt Sagrado uit bij onze U23 om vervolgens hopelijk de stap te zetten naar het eerste elftal,” besluit Peter Willems.

Ook Richie Sagrado is bijzonder gelukkig met zijn eerste contract. “Toen ik vorig seizoen aankwam bij OH Leuven voelde ik me hier meteen thuis. Ik ben dan ook zeer tevreden dat ik bij deze club mijn professionele carrière mag starten en mij verder als voetballer kan ontwikkelen. Mijn ambities? Volgend seizoen wil ik titularis zijn bij de U23 in eerste nationale. Daarna hoop ik door te groeien naar het eerste elftal,” aldus Sagrado.

Gepubliceerd op: 15/06/2022


http://www.ohleuven.com/news/richie-sa ... seizoenen/
-----------------------------------------------------------
Richie zat voor het eerst in de selectie op 21 januari 2023 voor de verplaatsing naar Union. Zijn eerste officiële speelminuten kwamen er tegen Charleroi op 10 maart toen hij drie minuten voor het einde van de reguliere speeltijd Tamari kwam vervangen.

Enkele weken later bracht coach Marc Brys Richie aan de aftrap tegen KV Mechelen. “Dat was voor mij mijn echte debuut. Twee dagen voor de wedstrijd liet de coach me weten dat ik ging starten. Hij heeft veel met me gesproken en me geholpen om mij voor te bereiden voor die wedstrijd.”

“Het is het werk van een heel team”, vult Mariman aan. “Heel veel mensen die niet zichtbaar zijn in het proces speelden een belangrijke rol. Ik weet hoeveel moeite het gekost heeft om die stappen te zetten. Het is dan uiteraard leuk voor ons dat Richie op dit niveau staat en het is een accelerator om de volgende generatie te brengen. Voor ons stopt het namelijk niet. We moeten de volgende spelers klaarmaken.”

Wie is Richie Sagrado?

“Mijn kwaliteiten zijn mijn snelheid en mijn duelkracht”, omschrijft Sagrado zichzelf. “Dat ik ook makkelijk kan scoren? Makkelijk is een groot woord, maar het lukt aardig. (lacht) Voor het eerst scoren voor eigen publiek – tegen RWDM – is een moment dat ik nooit meer zal vergeten. Zeker aangezien heel mijn familie aanwezig was. Na afloop kreeg ik ook veel berichten op de sociale media, wat zeer leuk was. Tegen Antwerp scoorde ik voor het eerst in mijn carrière met het hoofd. De statistieken zijn er, maar ik ben er als verdediger niet mee bezig. Ik wil gewoon winnen en zo lang mogelijk titularis blijven.”

“Richie is hier nu iets meer dan twee jaar en ik heb nog geen enkele keer negatieve weerklank gekregen over hem”, verklaart Mariman. “Zijn absolute kwaliteit is zijn focus en de wil om een bepaald doel te bereiken. Daarnaast is hij nederig en werkt hij hard. Hij maakt niet te veel tralala. Hij laat zich niet afleiden en daardoor heeft hij ook zo snel die stappen gemaakt. Een grote kwaliteit.”

(lees voort onder de foto)

“Als voetballer is hij zeer energiek. Hij heeft momenten waar hij snoeihard is en is sterk in de één tegen één. Aanvallend kan hij iets openbreken en heeft een enorm loopvermogen. Het is eigenlijk een verdediger, die net zoals Patris, een bepaalde meerwaarde kan brengen in het elftal. Het is niet louter een verdediger en hij geeft nooit op. Op verdedigend vlak zal hij positioneel nog stappen moeten maken. Als hij dat verder kan ontwikkelen dan heeft hij een goede toekomst.”

“Een jonge speler heeft logischerwijze altijd ups en downs. Ik hoop dat hij doorzet, ook op momenten dat hij iets mindere wedstrijden speelt en dat hij toont dat hij dat kan herstellen. Dat heeft hij trouwens al gedaan. Verder hoop ik dat hij dat flegmatieke behoudt en met zelfvertrouwen kan voetballen zonder dat hij er zich te veel vragen bij moet stellen.”

Gepubliceerd op: 30/08/2023

http://www.ohleuven.com/news/een-portr ... n-focus-2/
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 43376
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor John » vr 01 sep 2023, 12:11

Anderlecht heeft onze foute rechtsback gekocht. Richie is opgeroepen voor de beloften en Patris niet. Veel komt die toch ook niet meer aan de bak met Anderlecht.
John
 
Berichten: 1762
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor Dubbelpunt » vr 01 sep 2023, 12:15

John schreef in Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar:Anderlecht heeft onze foute rechtsback gekocht. Richie is opgeroepen voor de beloften en Patris niet. Veel komt die toch ook niet meer aan de bak met Anderlecht.

Een defensief drama dan ook.
Dubbelpunt
 
Berichten: 1902
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor John » wo 27 sep 2023, 17:56

Er is interesse voor Sagrado van verschillende clubs uit Ligue 1 volgens Sacha Tavolieri.
http://www.youtube.com/watch?v=-MpBDwZW-UI
John
 
Berichten: 1762
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor nickohl » wo 27 sep 2023, 18:08

John schreef in Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar:Er is interesse voor Sagrado van verschillende clubs uit Ligue 1 volgens Sacha Tavolieri.
http://www.youtube.com/watch?v=-MpBDwZW-UI

Tijd om zijn contract à la Keita al open te breken!!
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor John » do 05 okt 2023, 15:26

Sagrado out voor 6 weken. Kutzooi!
John
 
Berichten: 1762
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor nickohl » do 05 okt 2023, 15:29

John schreef in Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar:Sagrado out voor 6 weken. Kutzooi!

Vlietinck dus :aargh: :aargh: :aargh:
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor John » do 05 okt 2023, 15:33

nickohl schreef in Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar:
John schreef in Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar:Sagrado out voor 6 weken. Kutzooi!

Vlietinck dus :aargh: :aargh: :aargh:

Ik hoop dat hij het verstand heeft om Dom daar te zetten en Misao in de ploeg te droppen!
John
 
Berichten: 1762
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08
Supportersclub: Nee

Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar

Berichtdoor nickohl » do 05 okt 2023, 15:38

John schreef in Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar:
nickohl schreef in Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar:
John schreef in Re: Richie Sagrado: 2023-07-01 - Profcontract - 2 jaar:Sagrado out voor 6 weken. Kutzooi!

Vlietinck dus :aargh: :aargh: :aargh:

Ik hoop dat hij het verstand heeft om Dom daar te zetten en Misao in de ploeg te droppen!

helemaal akkoord!
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4608
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


"like" ons op Facebook!