NIEUW FORUM

Wijzigingen aan het forum, vragen ivm het forum

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor luckie » do 17 apr 2014, 14:03

AlienStorm schreef:Yep, het oude forum is al morsdood...

Ik zie het met Pasen ook niet direct verrijzen!
Het heeft wel een mooie dood gekregen: zeer kortstondig en dus niet teveel afgezien in het heengaan. Het wordt zelfs niet gemist.
Laatst bijgewerkt door luckie op vr 18 apr 2014, 19:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Maarten » do 17 apr 2014, 15:22

kunta schreef:is het eventueel mogelijk om de verschillen in grijswaarde-achtergrond tussen de posts meer contrast te geven? Dat geeft een overzichtelijkere indruk.


Het probleem is dat het er meteen veel zwaarder gaat uitzien. Ik heb nu de oneven kaders een stippelijntje meegegeven, dat helpt denk ik al.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor admin » do 17 apr 2014, 16:42

Vanaf nu kunnen mensen zich enkel nog registreren na toestemming van de admin. Mensen die een spoof/proxy IP gebruiken, worden geweigerd. Iemand die zich serieus wil gedragen, heeft geen reden zich achter zulke zaken te gaan verschuilen.
Avatar gebruiker
admin
 
Berichten: 296
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 03:53

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor luckie » do 17 apr 2014, 17:38

admin schreef:Vanaf nu kunnen mensen zich enkel nog registreren na toestemming van de admin. Mensen die een spoof/proxy IP gebruiken, worden geweigerd. Iemand die zich serieus wil gedragen, heeft geen reden zich achter zulke zaken te gaan verschuilen.

Zo hoort het.
Laatst bijgewerkt door luckie op vr 18 apr 2014, 19:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Celle » do 17 apr 2014, 18:19

Het doodvonnis van Bob op het oude forum.

Hij drinkt eindelijk de gifbeker!

Hij slaagt erin het bestuur van OHL te dwingen hun eigen stoep te gaan kuisen: Raus met die Moderators! :mrgreen:( van het oude forum wel te verstaan )
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Maarten » do 17 apr 2014, 18:23

Maar laat ons ons zo snel mogelijk terug op OHL concentreren, en het oude forum, Bob, Brabant, alle frustraties en vuiligheid achter ons laten. We kunnen nu met een propere lei beginnen, laat ons dan nu vooruit kijken.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Celle » do 17 apr 2014, 22:16

De jaartallen 1922 en 1957 in het Logo: waar staan die voor?
Ik denk het wel te weten maar zijn die juist? Daar heb ik mijn twijfels bij. Wat is je bron, administrator?
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Maarten » do 17 apr 2014, 22:24

Celle schreef:De jaartallen 1922 en 1957 in het Logo: waar staan die voor?
Ik denk het wel te weten maar zijn die juist? Daar heb ik mijn twijfels bij. Wat is je bron, administrator?


wiki
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Celle » do 17 apr 2014, 22:36

Maarten schreef:
Celle schreef:De jaartallen 1922 en 1957 in het Logo: waar staan die voor?
Ik denk het wel te weten maar zijn die juist? Daar heb ik mijn twijfels bij. Wat is je bron, administrator?


wiki


ok.
klopt niet helemaal. wiki baseert zich op het jaar van aansluiting bij de KBVB van de destreffende stamnummers.
Alleen Daring nam het stamnummer aan van Sporting en niet van Viktoria ( ° 1915 en aansluiting bij KBVB 1920 ) en de ZDOH bestonden reeds al langer voor hun aansluiting in 1957 bij de bond.

nb ik wil niet vitten maar de geschiedenis heeft haar rechten.
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Maarten » do 17 apr 2014, 23:03

En wat stelt gij dan voor?

Dus Daring was al een fusie. Neemt ge dan normaal niet de oprichtingsdatum van het stamnummer waaronder die fusie plaatsvond? Ik kan toch moeilijk de beide data van Sporting en Victoria erin zetten... ofwel moet ik dat veranderen in 1945?
En Zwarte Duivels bestonden reeds langer, maar ge hebt toch ergens een officiële markering nodig.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Celle » vr 18 apr 2014, 00:36

Maarten schreef:En wat stelt gij dan voor?

Dus Daring was al een fusie. Neemt ge dan normaal niet de oprichtingsdatum van het stamnummer waaronder die fusie plaatsvond? Ik kan toch moeilijk de beide data van Sporting en Victoria erin zetten... ofwel moet ik dat veranderen in 1945?
En Zwarte Duivels bestonden reeds langer, maar ge hebt toch ergens een officiële markering nodig.


Laat maar Maarten: vroeger nam men idd volgens de "gangbare maatstaven" de aansluitingsdatum bij de KBVB van het betreffende stamnummer. Daring nam dus in 1945 het stamnummer over van Sporting, dat eigenlijk had opgehouden te bestaan en niet van het oudere Victoria dat opging in Daring Leuven. Merkwaardige draai die toen blijkbaar nog mogelijk was.
Zwarte Duivels: bestonden al tijdens WOII.
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Maarten » vr 18 apr 2014, 00:53

Celle schreef:
Maarten schreef:En wat stelt gij dan voor?

Dus Daring was al een fusie. Neemt ge dan normaal niet de oprichtingsdatum van het stamnummer waaronder die fusie plaatsvond? Ik kan toch moeilijk de beide data van Sporting en Victoria erin zetten... ofwel moet ik dat veranderen in 1945?
En Zwarte Duivels bestonden reeds langer, maar ge hebt toch ergens een officiële markering nodig.


Laat maar Maarten: vroeger nam men idd volgens de "gangbare maatstaven" de aansluitingsdatum bij de KBVB van het betreffende stamnummer. Daring nam dus in 1945 het stamnummer over van Sporting, dat eigenlijk had opgehouden te bestaan en niet van het oudere Victoria dat opging in Daring Leuven. Merkwaardige draai die toen blijkbaar nog mogelijk was.
Zwarte Duivels: bestonden al tijdens WOII.


Jamaar, ik wil dat het wel juist is natuurlijk... maar het moet ook "correct" juist zijn, als ge begrijpt wat ik bedoel :) Ik ging gewoon af of de officiële oprichtingsdata... Allez, die kloppen dan toch, neem ik aan?
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor cycloman » vr 18 apr 2014, 10:29

Beste allen, maar vooral toch Luckie, wat is de bedoeling om op het oude forum te gaan reageren op aandachtzoekende provocaties. Doek het hier dan op en ga terug naar ginder. Ge gaat discussies voeren om te bewijzen dat er met die gast niet te discussiëren valt, dit lijkt mij een geval van een hond die in zijn eigen staart probeert te bijten.
Je suis Charlie (bis)
Avatar gebruiker
cycloman
Geen neonazi
 
Berichten: 568
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 22:04

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Celle » vr 18 apr 2014, 15:16

cycloman schreef:Beste allen, maar vooral toch Luckie, wat is de bedoeling om op het oude forum te gaan reageren op aandachtzoekende provocaties. Doek het hier dan op en ga terug naar ginder. Ge gaat discussies voeren om te bewijzen dat er met die gast niet te discussiëren valt, dit lijkt mij een geval van een hond die in zijn eigen staart probeert te bijten.



"De kortste weg van punt A naar B is niet noodzakelijk een rechte lijn": Ah ja, hoe kan die hond anders in zijn staart bijten? :D
STADE FOR EVER publiceert uit het STADE Archief foto's over 112 jaar voetbal en zijn impact op het sportieve en sociale leven in Leuven.
Ga naar http://www.facebook.com/pages/Stade-fo ... 0475113238
Avatar gebruiker
Celle
Marquis de Stade
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:32
Supportersclub: DEN DREEF

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Maarten » vr 18 apr 2014, 17:33

Mensen, vergeet niet dat ge veel instellingen kunt aanpassen onder uw profiel. Will stoort zich aan de onderschriften. Die kunt ge afzetten (click). Ziet ge liever ook de profiel foto's niet, kunt ge ook afzetten. Er zijn zelfs een aantal alternatieve lay-outs om te kiezen.
Bekijk dat zeker eens.

Ge kunt u ook op een topic of forumrubriek "abonneren". Als ik me niet vergis, krijgt ge dan een mailtje telkens er beweging is in die rubriek of topic. Ga daarvoor eerst naar de rubriek of topic, en dan kunt ge helemaal onderaan kiezen om te abonneren in die grijze balk. Misschien handig voor bepaalde topics in een deel van het forum dat ge niet makkelijk of snel gaat bekijken.

En vergeet ook niet dat er een uitgebreide zoekfuntie is.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Will » vr 18 apr 2014, 17:39

En als er dan eens een onderschrift komt dat me wel interesseert ben ik dat kwijt ?
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor luckie » vr 18 apr 2014, 17:47

Je kunt er ook voor zorgen dat jouw eigen onderschrift er alleen komt wanneer je het wil en dus niet standaard geplaatst wordt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Will » vr 18 apr 2014, 17:49

Ik weet niet hoe ik je storende onderschriften weg krijg.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor luckie » vr 18 apr 2014, 17:51

Will schreef:Ik weet niet hoe ik je storende onderschriften weg krijg.

In de post van Maarten moet je ergens doorklikken en daar staat het afgebeeld hoe je dit kunt doen.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Maarten » vr 18 apr 2014, 18:05

Will, het forum weet natuurlijk niet welke onderschriften gij gaat interessant vinden he :D
Dus ofwel staan ze inderdaad allemaal aan, ofwel staan ze allemaal uit.

Click op die afbeelding in mijn vorige post, en daar staat stapsgewijs waar ge moet klikken.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Will » vr 18 apr 2014, 18:08

Ik heb het met de hulp van dader Luckie gevonden. Bij mij geen onderschriften , reclame, banners meer . Hoera !
Ik vond die groene letters op die donkere marmeren achtergrond niet. Vandaar.
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Maarten » vr 18 apr 2014, 19:29

Will schreef:Ik heb het met de hulp van dader Luckie gevonden. Bij mij geen onderschriften , reclame, banners meer . Hoera !
Ik vond die groene letters op die donkere marmeren achtergrond niet. Vandaar.


Blij dat Luckie uw leven weer wat draaglijker gemaakt heeft :)
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor Will » vr 18 apr 2014, 19:31

Ja, na me erst onder de grond gestoken te hebben. ;-)
Avatar gebruiker
Will
Peetvader
 
Berichten: 3186
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 13:15
Supportersclub: den dreef
waarschuwingen: 2

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor admin » za 19 apr 2014, 00:15

Beul schreef:Tevens gefeliciteerd met het nieuwe logo, echt knap! Eindelijk wat historiek.

Ook de rundskop met vikinghelm is een voltreffer. Even wat achtergrond:
891, Slag bij de Dijle (Leuven), Franken verslaan de vikingen (Noormannen) en verdrijven ze uit de Lage Landen.
1691, volgens de legende schieten de Leuvenaars 's nachts op een Frans leger, blijkt bij morgendauw dat het koeien waren. Leuvenaars = P(i)etermannen of koeienschieters

Knap, bedankt.


Voor de mensen die het dus nog niet lazen of wisten, of dachten dat Beul iets uit zijn duim zoog, dit is dus wel degelijk de symboliek achter het logo. Het is dus geen verwijzing naar Ruytinx, zoals sommigen misschien zouden kunnen denken. De data bovenaan, staan voor de officiële oprichtingsdata van de 3 ploegen waaruit OHL ontstond.
Avatar gebruiker
admin
 
Berichten: 296
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 03:53

Re: NIEUW FORUM

Berichtdoor MPT » za 19 apr 2014, 11:49

proficiat Maarten, ik was al maanden actief niet meer op het forum. hopelijk hier terug over wat het moet gaan: voetbal en een hart voor OHL
MPT
 
Berichten: 755
Geregistreerd: vr 18 apr 2014, 14:17

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


"like" ons op Facebook!