Tijdelijke nultolerantie

Wijzigingen aan het forum, vragen ivm het forum

Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor admin » vr 03 feb 2017, 15:13

Tijdelijke nultolerantie voorlopig opgeheven. Gewone forumregels van toepassing.

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


Gezien de precaire situatie waarin we ons als supporters bevinden, en het reeds her en der opflakkeren van minder genegen dialoog tussen sommige forumleden, roep ik een tijdelijke nultolerantie in het leven, wat betreft verwijten, schelden, of persoonlijke aanvallen. Zolang dit bericht dus bovenaan staat, is dit ook van kracht. Dat wil zeggen, een onmiddellijke ban zonder waarschuwing. De duurtijd van de ban hangt af van het vergrijp.

Iedereen, pro of contra buitenlandse overname, is wat meer gespannen. Mensen zijn sneller licht geraakt, hebben sneller de neiging om om zich heen te slaan. Om dat niet te laten escaleren, deze tijdelijke maatregel.

Pas dus je retoriek aan. In plaats van een statement of persoon degoutant te noemen, kan je het beter ongepast of ongehoord noemen. In plaats van iemand zijn persoonlijke motieven of verleden in twijfel te trekken, hou je je best aan de feiten.

Ik raad ook iedereen aan om de vernieuwde forumregels na te lezen. Mensen die zich tijdens het huidige seizoen geregistreerd hebben, hebben deze al gelezen, anderen konden deze al lezen in de rubriek "Forum" maar zullen dat vermoedelijk nog niet gedaan hebben. Vandaar: viewtopic.php?f=16&t=380
Avatar gebruiker
admin
 
Berichten: 296
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 03:53

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor nickohl » vr 03 feb 2017, 15:50

De Chinese manier van doen dringt al door tot het forum :lol: :lol: ;)
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4565
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor Pelotas » vr 03 feb 2017, 17:15

Dleigingsniveau viel is van klacht op het folum ;)
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor Sakke91 » vr 03 feb 2017, 18:41

Is dat nu geen drastische beslissing?

Sinds het bergaf ging met OHL zijn er altijd al spanningen geweest; ik denk echt niet dat het huidige nieuws de boel zal laten escaleren.

Maar soit, het is niet mijn forum; ik heb hier toch geen fuck te zeggen.

Btw: ik ben persoonlijk ook niet helemaal gekant tegen de buitenlandse overname.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3027
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor admin » vr 03 feb 2017, 19:27

Sakke91 schreef in Re: Tijdelijke nultolerantie:Is dat nu geen drastische beslissing?

Sinds het bergaf ging met OHL zijn er altijd al spanningen geweest; ik denk echt niet dat het huidige nieuws de boel zal laten escaleren.

Maar soit, het is niet mijn forum; ik heb hier toch geen fuck te zeggen.

Btw: ik ben persoonlijk ook niet helemaal gekant tegen de buitenlandse overname.


Nee, het is gewoon het meest duidelijk. Het heeft geen zin om te beginnen discussiëren over wat wel en niet kan. "Je verkoopt zever" is niet hetzelfde als zeggen "je bent een zeveraar" maar iedereen verstaat het wel als dusdanig. Probeer gewoon hoffelijk te zijn, correct in je communicatie en dialoog, zonder verwijten en aanvallen. Wat wil je anders zoal zeggen dat een probleem zou zijn of waarvoor je schrik moet hebben? Het gaat om een tijdelijke maatregel, die hopelijk niet eens nodig zal blijken. De ban zou ook tijdelijk zijn. Ik zie het probleem niet. Het is een manier om mensen tegen zichzelf en elkaar te beschermen, en ervoor te zorgen dat het onderwerp van discussie OHL blijft, en niet de lijfgeur van de ene of de haarkleur van de andere.

Er is ook geen enkel probleem met pro-(buitenlandse)overname te zijn. Ik ben daar persoonlijk niet voor gewonnen, maar dat maakt iedereen voor zichzelf uit. Daarom hoeft niemand u te beledigen, te verwijten of te kleineren. Andersom evenmin.

Je hebt hier evenveel te zeggen als andere leden. Als je voorstellen hebt over het forum over wat er beter kan, mag je die altijd doen in de rubriek van het forum. Maar doorgaans komt er weinig reactie op dat soort oproepen, net zoals dat ook het geval was toen ik kenbaar maakte dat leden vrij stonden om mee te werken aan de forumregels bvb.
Avatar gebruiker
admin
 
Berichten: 296
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 03:53

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor fcbeetle » vr 03 feb 2017, 19:42

Oei. Ook tegen bestuur? :-)
Avatar gebruiker
fcbeetle
No Sweat - No Glory
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:23
Supportersclub: LCDB

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor admin » vr 03 feb 2017, 20:30

Het gaat om respect jegens uw gesprekspartners op het forum. Voor de rest zijn de gewone forumregels van kracht.
Avatar gebruiker
admin
 
Berichten: 296
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 03:53

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor fcbeetle » vr 03 feb 2017, 20:36

admin schreef in Re: Tijdelijke nultolerantie:Het gaat om respect jegens uw gesprekspartners op het forum. Voor de rest zijn de gewone forumregels van kracht.


Ok, daar heb ik geen probleem mee. :-)
Avatar gebruiker
fcbeetle
No Sweat - No Glory
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 18:23
Supportersclub: LCDB

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor Pluimvee » za 04 feb 2017, 20:48

Dat is nu eens gesploken Maalten!
Tlouwens, glappen en glollen is één ding, maal lachen met onze oostelse vlienden kan niet vool mij.
Dus vanaf nu, de eelse die een L in een L velandeld, dilekt nen ban!
Avatar gebruiker
Pluimvee
Drifter
 
Berichten: 136
Geregistreerd: di 29 apr 2014, 09:31

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor Maarten » za 04 feb 2017, 21:45

Hey, Pruimvee, da's lang geleden.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor Pluimvee » zo 05 feb 2017, 12:07

Maarten schreef in Re: Tijdelijke nultolerantie:Hey, Pruimvee, da's lang geleden.


Tja ik voel me meer een ramptoerist tegenwoordig als ik het forum lees. De stuurlui hebben de sloepen met al het waardevolle in gereedheid gebracht en wachten nu op het enteren van de Chinees. Als we op nen ijsschots varen zijn de klootzakken ervandoor en vergaan we met man en muis, en in het beste geval zitten we nog een paar jaar met die idiooten opgescheept. Dat terwijl den ene vrolijk naar de golven blijft kijken en handjes schudden met de matrozen en een paar anderen hun tijd verdoen met (open) brieven te schrijven naar de kapitein. En ondertussen feest de K in den baccaree op de tonen van hoempa-hoempa-tataraa like there's no tomorrow. Ik bekijk het wel vanuit mijnen drone, maar de club waar ik een jaar of 10 vol enthousiasme ingestapt ben is niet meer. Zeer spaaitig allemaal...
Avatar gebruiker
Pluimvee
Drifter
 
Berichten: 136
Geregistreerd: di 29 apr 2014, 09:31

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor Jan Frans » zo 05 feb 2017, 12:26

Pluimvee schreef in Re: Tijdelijke nultolerantie:
Maarten schreef in Re: Tijdelijke nultolerantie:Hey, Pruimvee, da's lang geleden.


Tja ik voel me meer een ramptoerist tegenwoordig als ik het forum lees. De stuurlui hebben de sloepen met al het waardevolle in gereedheid gebracht en wachten nu op het enteren van de Chinees. Als we op nen ijsschots varen zijn de klootzakken ervandoor en vergaan we met man en muis, en in het beste geval zitten we nog een paar jaar met die idiooten opgescheept. Dat terwijl den ene vrolijk naar de golven blijft kijken en handjes schudden met de matrozen en een paar anderen hun tijd verdoen met (open) brieven te schrijven naar de kapitein. En ondertussen feest de K in den baccaree op de tonen van hoempa-hoempa-tataraa like there's no tomorrow. Ik bekijk het wel vanuit mijnen drone, maar de club waar ik een jaar of 10 vol enthousiasme ingestapt ben is niet meer. Zeer spaaitig allemaal...

Blijf het maar(voorlopig) vanop afstand volgen. Na de "ophokplicht" kom je wel terug.
En wat die open brief betreft : iets waarvan je voelt dat je moest schrijven is geen tijdverlies.
alvast bedankt voor je keiharde analyse. Al wordt er maar één iemands ogen door geopend, het is één zieltje meer gewonnen.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 6756
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor Pluimvee » zo 05 feb 2017, 12:43

Jan Frans schreef in Re: Tijdelijke nultolerantie:
Pluimvee schreef in Re: Tijdelijke nultolerantie:
Maarten schreef in Re: Tijdelijke nultolerantie:Hey, Pruimvee, da's lang geleden.


Tja ik voel me meer een ramptoerist tegenwoordig als ik het forum lees. De stuurlui hebben de sloepen met al het waardevolle in gereedheid gebracht en wachten nu op het enteren van de Chinees. Als we op nen ijsschots varen zijn de klootzakken ervandoor en vergaan we met man en muis, en in het beste geval zitten we nog een paar jaar met die idiooten opgescheept. Dat terwijl den ene vrolijk naar de golven blijft kijken en handjes schudden met de matrozen en een paar anderen hun tijd verdoen met (open) brieven te schrijven naar de kapitein. En ondertussen feest de K in den baccaree op de tonen van hoempa-hoempa-tataraa like there's no tomorrow. Ik bekijk het wel vanuit mijnen drone, maar de club waar ik een jaar of 10 vol enthousiasme ingestapt ben is niet meer. Zeer spaaitig allemaal...

Blijf het maar(voorlopig) vanop afstand volgen. Na de "ophokplicht" kom je wel terug.
En wat die open brief betreft : iets waarvan je voelt dat je moest schrijven is geen tijdverlies.
alvast bedankt voor je keiharde analyse. Al wordt er maar één iemands ogen door geopend, het is één zieltje meer gewonnen.


Jan Frans. Touché. Ieder vogeltje bekt zoals hij... euh gebekt is ;-)
Avatar gebruiker
Pluimvee
Drifter
 
Berichten: 136
Geregistreerd: di 29 apr 2014, 09:31

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor Pelotas » ma 06 feb 2017, 12:54

Afbeelding

Cartoon ZAK uit De Morgen ^^
Avatar gebruiker
Pelotas
Beleider
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 21:55
Woonplaats: Veltem, Leuven, Kessel-Lo
Supportersclub: geen

Re: Tijdelijke nultolerantie

Berichtdoor admin » wo 01 maart 2017, 21:48

Tijdelijke nultolerantie voorlopig opgeheven. Gewone forumregels van toepassing.

Kan natuurlijk altijd terug komen indien de gemoederen weer verhit dreigen te raken omtrent een overname door wie dan ook, of de eindronde dramatisch blijkt en zijn weerslag kent op het forum... :)
Avatar gebruiker
admin
 
Berichten: 296
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 03:53


Keer terug naar Forum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


"like" ons op Facebook!