OHL supporters online

Supportersacties, op verplaatsing met de bus, OH-elles...

OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » ma 31 aug 2015, 02:37

OHL heeft al getoond dat het zich niet hoeft te schamen wat betreft supportersaantal in eerste klasse. Vreemd genoeg lijkt dat aantal zich niet te vertalen online:

Afbeelding

Dit zijn het aantal supporters op voetbalkrant.com. Zijn er gewoon minder OHL supporters online, of zijn de OHL supporters gewoon te slim om zich op voetbalkrant te laten kennen? ;)

Opvallend toch, zeker gezien we als Vlaamse ploeg op een Nederlandstalige website enkel twee Waalse ploegen achter ons houden en ploegen als Westerlo en Lokeren voor ons staan. Ook opvallend hoog staan Zulte Waregem en zeker Oostende. Ik meen me ook te herinneren dat we één van de kleinste facebookcommunities hebben van de eerste klasse.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor disterminator » ma 31 aug 2015, 11:43

Hangt er maar vanaf wat je bekijkt denk ik. Voetbalkrant bezie ik nooit, ik wacht wel tot ze de interessantste links op dit forum posten :lol: . En niet iedereen die online zit vindt Facebook een interessant medium. Ik heb geen FB account, maar volg de club op Twitter. Waar we overigens wel goed scoren tov de rest,ttz met meer volgers dan alle andere usual suspects ( meer dan Westel, WB, Chalala,Moeskroen,Kortrijk,..en zelfs het KVO van Twittermaniak Coucke)
disterminator
Genekt
 
Berichten: 537
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:50
Woonplaats: Heverlee
Supportersclub: Leive 2002

Re: OHL supporters online

Berichtdoor crapa » ma 31 aug 2015, 18:13

"Voetbalkrant" en ook "Nr.10.be" lullen dikwijls zo maar wat uit hun nek of schrijven wat elders al te horen of te lezen was...
crapa
 
Berichten: 77
Geregistreerd: vr 18 apr 2014, 23:05
Woonplaats: Leuven

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » ma 31 aug 2015, 18:33

Maar dat is voor andere clubs/supporters natuurlijk niet anders. Het blijft één van de populairste voetbal websites van Vlaanderen.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » vr 02 sep 2016, 14:17

Inmiddels heeft OHL een kleine 80 extra likes... maar zelfs in 1B laat het dan maar één Vlaamse ploeg achter zich, zijnde Lommel. Antwerp, Lierse, Cercle en Roeselare doen beduidend beter. Volgens mij is dit toch een teken dat hoewel we misschien wel meer volk in het stadion hebben dan Roeselare, dat onze supporters daarom niet noodzakelijk fanatieker zijn, of zich meer (of zelfs evenveel) verbonden voelen.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor zizike » vr 02 sep 2016, 15:02

Maarten schreef in Re: OHL supporters online:Inmiddels heeft OHL een kleine 80 extra likes... maar zelfs in 1B laat het dan maar één Vlaamse ploeg achter zich, zijnde Lommel. Antwerp, Lierse, Cercle en Roeselare doen beduidend beter. Volgens mij is dit toch een teken dat hoewel we misschien wel meer volk in het stadion hebben dan Roeselare, dat onze supporters daarom niet noodzakelijk fanatieker zijn, of zich meer (of zelfs evenveel) verbonden voelen.

Afbeelding


jamaar, dan moet ik mij daar ook weer registreren of liken op smoelenboek of whatever. Niet op unibet, niet op voetbalkrant, nu niet nooit niet, neenee :mrgreen:
Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » vr 02 sep 2016, 15:29

zizike schreef in Re: OHL supporters online:
Maarten schreef in Re: OHL supporters online:Inmiddels heeft OHL een kleine 80 extra likes... maar zelfs in 1B laat het dan maar één Vlaamse ploeg achter zich, zijnde Lommel. Antwerp, Lierse, Cercle en Roeselare doen beduidend beter. Volgens mij is dit toch een teken dat hoewel we misschien wel meer volk in het stadion hebben dan Roeselare, dat onze supporters daarom niet noodzakelijk fanatieker zijn, of zich meer (of zelfs evenveel) verbonden voelen.

Afbeelding


jamaar, dan moet ik mij daar ook weer registreren of liken op smoelenboek of whatever. Niet op unibet, niet op voetbalkrant, nu niet nooit niet, neenee :mrgreen:


Het gaat 'm niet om wat jij of ik doen. Het gaat 'm om een steekproef uit duizenden supporters. Bij Roeselare en Lierse zullen er ook supporters bijzitten die er zo over denken als jij natuurlijk. Maar als ik enerzijds zie hoe snel OHL supporters zich "gelaten" gedragen, en ik zie anderzijds dat OHL, met toch 3500 abonnees, met de voorbije jaren ronde de 8.000 supporters in't stadion, hier minder scoren dan Cercle en Roeselare, die wat betreft supporters in't stadion niet beter doen, dan denk ik dat er een verband is.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor zizike » di 18 okt 2016, 08:10

Avatar gebruiker
zizike
Leave It to Beaver
 
Berichten: 1527
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 09:09

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » di 18 okt 2016, 10:47



Ik weet niet wie die gast is/was, maar er lopen op facebook wel enkele minder begaafde jongeren rond die ook fan zijn van OHL. Ze spreken over een tiener, maar een tiener van 12 is ook niet hetzelfde als een tiener van 19 natuurlijk.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » za 12 aug 2017, 03:35

Nog een jaar later en slechts 7 extra likes op voetbalkrant... Er is natuurlijk afgelopen jaar ook weinig geweest om te liken, maar toch.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor KlaaZ » za 12 aug 2017, 13:13

Ik zou eerlijkheidshalve totaal niet afgaan op websites als voetbalkrant, die bereiken een veel te beperkt publiek en zijn dus allesbehalve betrouwbaar voor zo'n statistieken. Supportersaantallen thuis (en uit) zijn voor mij een veel grotere indicator.
Avatar gebruiker
KlaaZ
Kijk eens diep in mijn Ogun
 
Berichten: 1948
Geregistreerd: zo 06 dec 2015, 21:30
Supportersclub: Den Twaalfde Man
waarschuwingen: 2

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » za 12 aug 2017, 13:49

KlaaZ schreef in Re: OHL supporters online:Ik zou eerlijkheidshalve totaal niet afgaan op websites als voetbalkrant, die bereiken een veel te beperkt publiek en zijn dus allesbehalve betrouwbaar voor zo'n statistieken. Supportersaantallen thuis (en uit) zijn voor mij een veel grotere indicator.


Het topic heet dan ook "OHL supporters online". Natuurlijk is dat niet relevant voor hoeveel volk er in het stadion zit, maar het geeft wel een indicatie van hoeveel OHL supporters er fel bezig zijn met de sport/club en/of zich profileren als ambasadeur van de club. Dat geeft toch blijk dat er minder OHL supporters zich met de club vereenzelvigen dan bij andere clubs. We staan zelfs onder Roeselare wat dat betreft.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Sakke91 » zo 13 aug 2017, 09:47

Maarten schreef in Re: OHL supporters online:
KlaaZ schreef in Re: OHL supporters online:Ik zou eerlijkheidshalve totaal niet afgaan op websites als voetbalkrant, die bereiken een veel te beperkt publiek en zijn dus allesbehalve betrouwbaar voor zo'n statistieken. Supportersaantallen thuis (en uit) zijn voor mij een veel grotere indicator.


Het topic heet dan ook "OHL supporters online". Natuurlijk is dat niet relevant voor hoeveel volk er in het stadion zit, maar het geeft wel een indicatie van hoeveel OHL supporters er fel bezig zijn met de sport/club en/of zich profileren als ambasadeur van de club. Dat geeft toch blijk dat er minder OHL supporters zich met de club vereenzelvigen dan bij andere clubs. We staan zelfs onder Roeselare wat dat betreft.


VK is een click bait website; het siert de OHL supporters dat ze massaal wegblijven van die site.
Avatar gebruiker
Sakke91
Wiskundige
 
Berichten: 3029
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 19:28

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » zo 13 aug 2017, 12:51

Sakke91 schreef in Re: OHL supporters online:
Maarten schreef in Re: OHL supporters online:
KlaaZ schreef in Re: OHL supporters online:Ik zou eerlijkheidshalve totaal niet afgaan op websites als voetbalkrant, die bereiken een veel te beperkt publiek en zijn dus allesbehalve betrouwbaar voor zo'n statistieken. Supportersaantallen thuis (en uit) zijn voor mij een veel grotere indicator.


Het topic heet dan ook "OHL supporters online". Natuurlijk is dat niet relevant voor hoeveel volk er in het stadion zit, maar het geeft wel een indicatie van hoeveel OHL supporters er fel bezig zijn met de sport/club en/of zich profileren als ambasadeur van de club. Dat geeft toch blijk dat er minder OHL supporters zich met de club vereenzelvigen dan bij andere clubs. We staan zelfs onder Roeselare wat dat betreft.


VK is een click bait website; het siert de OHL supporters dat ze massaal wegblijven van die site.


Nee dat is onzin. OHL supporters zijn niet "meer verheven" dan supporters van andere ploegen. En zelfs al zou dat nog zo zijn, dat hier pakweg meer lezers van de De Standaard en de Knack zouden zitten itt Het Nieuwsblad en de Joepie, dan zal dat een relatief kleine verschuiving zijn tov andere ploegen. En niet dat steden met minder dan de helft van de inwoners (en supporters in het stadion!) met 40% meer supporters op voetbalkrant zitten. Iedereen die OHL echt volgt, heeft al meerdere artikels op VK gelezen over OHL, clickbait of niet. Als je dan kan aanduiden dat je OHL supporter bent, dan doe je dat toch?... Tenzij je je daar niet goed bij voelt. En daar ging het me om. Waarom doen OHL supporters dat niet?
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor nickohl » ma 14 aug 2017, 08:42

Maarten schreef in Re: OHL supporters online:
Sakke91 schreef in Re: OHL supporters online:
Maarten schreef in Re: OHL supporters online:
KlaaZ schreef in Re: OHL supporters online:Ik zou eerlijkheidshalve totaal niet afgaan op websites als voetbalkrant, die bereiken een veel te beperkt publiek en zijn dus allesbehalve betrouwbaar voor zo'n statistieken. Supportersaantallen thuis (en uit) zijn voor mij een veel grotere indicator.


Het topic heet dan ook "OHL supporters online". Natuurlijk is dat niet relevant voor hoeveel volk er in het stadion zit, maar het geeft wel een indicatie van hoeveel OHL supporters er fel bezig zijn met de sport/club en/of zich profileren als ambasadeur van de club. Dat geeft toch blijk dat er minder OHL supporters zich met de club vereenzelvigen dan bij andere clubs. We staan zelfs onder Roeselare wat dat betreft.


VK is een click bait website; het siert de OHL supporters dat ze massaal wegblijven van die site.


Nee dat is onzin. OHL supporters zijn niet "meer verheven" dan supporters van andere ploegen. En zelfs al zou dat nog zo zijn, dat hier pakweg meer lezers van de De Standaard en de Knack zouden zitten itt Het Nieuwsblad en de Joepie, dan zal dat een relatief kleine verschuiving zijn tov andere ploegen. En niet dat steden met minder dan de helft van de inwoners (en supporters in het stadion!) met 40% meer supporters op voetbalkrant zitten. Iedereen die OHL echt volgt, heeft al meerdere artikels op VK gelezen over OHL, clickbait of niet. Als je dan kan aanduiden dat je OHL supporter bent, dan doe je dat toch?... Tenzij je je daar niet goed bij voelt. En daar ging het me om. Waarom doen OHL supporters dat niet?

Omdat ge u dan moet registreren? Zoals hier op het forum te zien zijn de OHL supporters vooral passief. Lezen en er het hunne van denken, maar niet participeren.
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: OHL supporters online

Berichtdoor deeBartman » ma 14 aug 2017, 09:04

nickohl schreef in Re: OHL supporters online:Omdat ge u dan moet registreren? Zoals hier op het forum te zien zijn de OHL supporters vooral passief. Lezen en er het hunne van denken, maar niet participeren.

Dat registreren speelt wel mee denk ik, ik heb getwijfeld om mij te registreren op VK, soms heb ik daar trouwens het gevoel dat ge op het forum van Antwerp en Beerschot zit, zo blazen ...
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » ma 14 aug 2017, 13:20

Dat je moet registreren speelt zeker mee... maar dat geldt niet enkel voor de supporters van OHL he. Die van Roeselare moeten zich ook registreren, net als die van Westerlo... Dus die passieve houding, dat is waar ik het over heb. Op zijn minst opmerkelijk.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor nickohl » ma 14 aug 2017, 13:27

Maarten schreef in Re: OHL supporters online:Dat je moet registreren speelt zeker mee... maar dat geldt niet enkel voor de supporters van OHL he. Die van Roeselare moeten zich ook registreren, net als die van Westerlo... Dus die passieve houding, dat is waar ik het over heb. Op zijn minst opmerkelijk.

En natuurlijk moeten leuvenaars niet participeren aan populariteitsdingen... Wij weten zo ook al dat wij de beste en populairste zijn :lol:
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » ma 14 aug 2017, 13:37

nickohl schreef in Re: OHL supporters online:
Maarten schreef in Re: OHL supporters online:Dat je moet registreren speelt zeker mee... maar dat geldt niet enkel voor de supporters van OHL he. Die van Roeselare moeten zich ook registreren, net als die van Westerlo... Dus die passieve houding, dat is waar ik het over heb. Op zijn minst opmerkelijk.

En natuurlijk moeten leuvenaars niet participeren aan populariteitsdingen... Wij weten zo ook al dat wij de beste en populairste zijn :lol:


Ik denk dat dit wel een houding is die soms in onze bestuurskamer te bespeuren valt. Het is al erg genoeg dat OHL moet meespelen om kans te mogen maken om te promoveren enzo :)
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor nickohl » ma 14 aug 2017, 13:45

Maarten schreef in Re: OHL supporters online:
nickohl schreef in Re: OHL supporters online:
Maarten schreef in Re: OHL supporters online:Dat je moet registreren speelt zeker mee... maar dat geldt niet enkel voor de supporters van OHL he. Die van Roeselare moeten zich ook registreren, net als die van Westerlo... Dus die passieve houding, dat is waar ik het over heb. Op zijn minst opmerkelijk.

En natuurlijk moeten leuvenaars niet participeren aan populariteitsdingen... Wij weten zo ook al dat wij de beste en populairste zijn :lol:


Ik denk dat dit wel een houding is die soms in onze bestuurskamer te bespeuren valt. Het is al erg genoeg dat OHL moet meespelen om kans te mogen maken om te promoveren enzo :)

Daarom dat ze ook alle moeite doen om daar niet aan mee te moeten doen... Da's niks voor onze stand :meup:
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Re: OHL supporters online

Berichtdoor luckie » ma 14 aug 2017, 13:56

nickohl schreef in Re: OHL supporters online:Daarom dat ze ook alle moeite doen om daar niet aan mee te moeten doen... Da's niks voor onze stand :meup:

Maar toch de 'bedelstaf' hanteren...... in plaats van de 'roede' op zichzelf te hanteren....
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 42551
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » zo 24 dec 2017, 01:38

Overzicht van alle pro teams:

Afbeelding

Geen idee wat er met Waasland Beveren en Kortrijk gebeurd is, misschien een fout in de database, want vorig jaar hadden die honderden meer "fans" op VK en stonden ze boven OHL.
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor Maarten » ma 07 mei 2018, 03:15

Een opmerkelijk wonder heeft zich voltrokken :lol:

OHL is plots van één van de minst populaire ploegen op voetbalkrant, de hoogte in getorpedeerd tot de onbetwiste...

NUMMER 1

Jawel, van de bij benadering 550 "likes" twee jaar geleden, tot de 650 "likes" een half jaar geleden, is OHL plots 21.317 keer geliked! Méér dan éénentwintigduizend. Met andere woorden, we zijn populairder dan Anderlecht, Gent en Brugge TEZAMEN!

Het mirakel vastgelegd:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Maarten
Betweter ≠ bedwetter
 
Berichten: 18218
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 14:10
Woonplaats: Leuven
Supportersclub: Maarten

Re: OHL supporters online

Berichtdoor deeBartman » ma 07 mei 2018, 08:15

โดยไม่ต้องขอบคุณ
:meup: :meup:
Avatar gebruiker
deeBartman
Geen nagel om aan zijn gat te krabben
 
Berichten: 4143
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 08:24
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: OHL supporters online

Berichtdoor nickohl » ma 07 mei 2018, 15:29

Waar een thaise like-farm al goe voor kan zijn :lol:

Dat betekent dan ook dat de totale actieve voetbalkrant bezoeker ook verdrievoudigd is? 8-)
Avatar gebruiker
nickohl
It's-a-me!
 
Berichten: 4571
Geregistreerd: di 15 apr 2014, 07:59
Woonplaats: Werchter
Supportersclub: Transfervrij

Volgende

Keer terug naar Supporters/clubs/acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


"like" ons op Facebook!
cron